Het Algemene Disney Villain Topic

Berichtdoor Michiel Q » ma apr 25, 2011 11:30 pm

Jacob McDuck schreef:Ik ga het hebben over de vaders van de Zware Jongens.
Ze kwamen het eerste voor in [...] "The Master Of The Mississippi".

Ja, maar hun échte eerste optreden was in "The Fantastic River Race" van Carl Barks, het enige Barks-verhaal dat qua opzet enigszins op een Lo$-Hoofdstuk lijkt.

Zie: http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... _USGD_1-02

Jacob McDuck schreef:Waar zijn ze eigenlijk gebleven? [...] Heten zij ook gewoon Zware Jongens? Waar zijn hun vrouwen eigenlijk?

1) Euh, ze zitten in de gevangenis. 2) Ja, dat kun je lezen in "The Master of the Mississippi". 3) Eén van die vrouwen moet Ma Boef zijn, uit "DuckTales".

Lees ook het topic "Zwarthart Zware".

Duckfan van Down Under schreef:Professor Ratigan uit "De Speurneuzen" is nog altijd een van mijn favorieten. Vincent Price maakt het alleen nog maar beter.

Ik denk dat Ratigan mijn favoriete schurk is. Blijkbaar is hij zo egomaan, dat hij speciaal voor zijn wraakneming een grammofoonplaat heeft opgenomen om Basil toe te zingen terwijl deze in de val zit. Geniaal!
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor jan Baksteen » di apr 26, 2011 10:25 am

Arpin Luséne oftewel de zwarte ridder vond ik heel goed, maar die zal niemand meer terug zien omdat Don Rosa hem bedacht heeft en hij tekent niet meer.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Ui » di apr 26, 2011 12:49 pm

Rubberduck schreef:Neem nou Madam Mikmak in de film The Sword in the Stone ('Merlijn de tovenaar'): compleet gek, dat mens! Is er trots op gruwelijk slecht en lelijk te zijn. Met Merlijn vecht ze een tovenaarsduel uit, waarin beiden zich in allerlei dieren omtoveren om de ander te vernietigen. Mikmak speelt vals door zich in een draak te veranderen, maar Merlijn is haar te slim af door zich in een bacterie te veranderen die Mikmak vreselijk ziek maakt!

Het einde van 'The Sword in the Stone' (1963) doet Ui denken aan het einde van 'The Little Mermaid' (1989), waar slechterik Ursula in een groot monster verandert. Ui vindt de transformatie van zeeheks Ursula vergezocht en slap, terwijl de transformaties van Merlijn en Mikmak in het verhaal passen en naar een interessante, intelligente ontknoping leiden.

Michiel Q schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Professor Ratigan uit "De Speurneuzen" is nog altijd een van mijn favorieten. Vincent Price maakt het alleen nog maar beter.

Ik denk dat Ratigan mijn favoriete schurk is. Blijkbaar is hij zo egomaan, dat hij speciaal voor zijn wraakneming een grammofoonplaat heeft opgenomen om Basil toe te zingen terwijl deze in de val zit. Geniaal!

Zou professor Ratigan (professor Ratbout Rattatoei) deels gebaseerd kunnen zijn op Freddie Mercury, van de band Queen? Ui ziet wat overeenkomsten in het theatrale gedrag.
http://www.youtube.com/watch?v=Jw0HlB54CIw
Voor Ui is professor Ratigan ook een favoriet. (snik)

jan Baksteen schreef:Arpin Luséne oftewel de zwarte ridder vond ik heel goed, maar die zal niemand meer terug zien omdat Don Rosa hem bedacht heeft en hij tekent niet meer.

Arpin Luséne is automatisch eigendom van Disney geworden, dus hij kan gebruikt worden door andere auteurs.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di apr 26, 2011 7:55 pm

Een van mijn favoriete obscure villains zijn - al zijn dat niet echt villains - meneer Dawes, meneer Dawes, meneer Tomes, meneer Mousely, meneer Grubbs en meneer Banks uit de film Mary Poppins. Die film laat zien dat een goede film niet gelinkt is aan een goede slechterik. Maar ze hebben toch iets, dat mij aanspreekt. Vooral mr. Dawes senior (gespeeld door Navckid Keyd) vind ik leuk.
http://www.youtube.com/watch?v=jt9JpYRulSk
http://www.youtube.com/watch?v=xy5M2Kgx0xw
http://www.youtube.com/watch?v=teFS_dyf5i8
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel Q » di apr 26, 2011 10:48 pm

Ui schreef:[...] het einde van 'The Little Mermaid' (1989), waar slechterik Ursula in een groot monster verandert. Ui vindt de transformatie van zeeheks Ursula vergezocht en slap [...]

Het einde van "The Little Mermaid" is ontzettend beroerd. De film is geweldig t/m "Kiss the Girl", als Ariël bijna haar doel bereikt heeft, maar dan verandert de film ineens van richting. Eigenlijk wil Ursula de Magische Lichtgevende Drietand van Triton hebben! (De drietand is magisch, omdat hij licht geeft.) En dan wordt Ursula enorm groot, maar gelukkig kan de saaie prins haar lekprikken. Oef!

Ui schreef:Zou professor Ratigan (professor Ratbout Rattatoei) deels gebaseerd kunnen zijn op Freddie Mercury, van de band Queen? Ui ziet wat overeenkomsten in het theatrale gedrag.

Geen idee. John Kricfalusi (van "Ren & Stimpy") schrijft op zijn weblog dat Ratigan deels geïnspireerd is op Mok, een schurk uit een obscure Canadese tekenfilm uit 1983. Mok is gemodelleerd naar Mick Jagger.

The character did influence Disney animator Glen Keane who used some of the characteristics of Mok for his Ratigan character in The Great Mouse Detective.

Zie: http://johnkstuff.blogspot.com/2008/09/ ... -budd.html

Mok op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m1xWa6rkRmU
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo apr 27, 2011 2:01 am

Michiel Q schreef:Het einde van "The Little Mermaid" is ontzettend beroerd. De film is geweldig t/m "Kiss the Girl", als Ariël bijna haar doel bereikt heeft, maar dan verandert de film ineens van richting. Eigenlijk wil Ursula de Magische Lichtgevende Drietand van Triton hebben! (De drietand is magisch, omdat hij licht geeft.) En dan wordt Ursula enorm groot, maar gelukkig kan de saaie prins haar lekprikken. Oef!

Zeg, wil jij wel eens heel snel je mond gaan spoelen! Na 'Kiss the Girl' begint het gevecht tegen Ursula. Zij betovert Erik, zodat hij denkt met Vanessa (ursula-in-vermomming) te willen trouwen. Ik haal me zó dat moment voor de geest dat Ariel denkt dat Erik met haar wil trouwen (ingegeven door Jutter), helemaal happy de trap afrent en dan Erik daar ziet staan, met Vanessa, instructies voor de bruiloft te geven aan Grimbert. Die verwarring, het ongeloof en het verdriet op dat gezicht is zó perfect weergegeven. Net zoals het moment waarop Ariel het bruiloftsschip ziet wegvaren en met een bijna onhoorbare zucht in elkaar zakt. Echt prachtig gedaan, hoor. Toegegeven, dat hele gevecht met die reuze-Ursula is vrij slecht, maar daarna herpakt de film zich snel met dat ontroerende moment waarop Triton afscheid neemt van Ariel en haar weer mens maakt. Nee, dat slot zit verdomd goed in elkaar. Ik vind het altijd weer jammer als het afgelopen is.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » wo apr 27, 2011 2:10 am

Is het erg dat ik die nooit heb gezien? Ben wel benieuwd eigenlijk. Ken zo'n beetje alleen de écht oude.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » wo apr 27, 2011 3:44 pm

Rubberduck schreef:Toegegeven, dat hele gevecht met die reuze-Ursula is vrij slecht, maar daarna herpakt de film zich snel met dat ontroerende moment waarop Triton afscheid neemt van Ariel en haar weer mens maakt. Nee, dat slot zit verdomd goed in elkaar.

Dat gevecht is de climax van de film. Als de climax tegenvalt, haalt dat de film enorm omlaag. Ui was zo verbijsterd over dat belachelijke zeegevecht, dat Ui zich verder weinig details van het einde kan herinneren. (snik)

Het einde is zwak en zoetsappig in vergelijking met het originele verhaal, van Hans Christian Andersen. Daar krijgt de zeemeermin de prins niet en verandert ze in schuim:
Op een dag trekt de prins eropuit om een bruid te vinden. Hij gaat naar een van de buurrijken, daar blijkt de dochter van de koning diegene te zijn die de prins op het strand vond waar de kleine zeemeermin hem achterliet na de storm. De prins wordt verliefd en na een korte tijd kondigt hij de bruiloft af. Dat breekt het hart van de kleine zeemeermin, en ze wordt wanhopig terwijl de bruiloft nadert.

Haar zusters weten raad, ze geven haar een mes dat ze in ruil voor hun mooie haar bij de Zeeheks hebben gekocht. Als de kleine zeemeermin de prins vermoordt met dat mes, kan ze weer een meermin worden en terug naar haar familie gaan voor de rest van haar leven. Dit kan ze niet doen, ze stort zich zelf in de zee en verandert in schuim.

Zij sterft echter niet, ze wordt een dochter van de lucht - onzichtbaar voor de mensen.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_kleine_zeemeermin
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 28, 2011 2:55 am

Ja, maar dat kan dus niet in een Disney-film, hè. Disney-films moeten een happy end hebben. Kijk maar eens naar een films als The Jungle Book (1966). Het enige wat nog overeenkomt met de verhalen van Rudyard Kipling, zijn de namen van de personages. Voor de rest heeft Disney alles zelf verzonnen (na een boek-getrouwe versie van scenarist Bill Peet afgeschoten te hebben).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » do mei 05, 2011 8:24 pm

Michiel Q schreef:Het einde van "The Little Mermaid" is ontzettend beroerd.

Michiel gaat hier op verder in het topic 'Mooiste Disney Classic?'.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=35128#p35128
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Algemene Disney Villain Topic

Berichtdoor Jop Duck » zo mei 27, 2018 8:08 am

Ik vind professor Bradburk wel leuk. Jammer dat hij niet echt meer voorkomt. Verder vind ik de Zware Jongens en Boris Boef wel leuk.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron