De verschillen tussen Goudglans en Rockerduck

Berichtdoor Caspar » di maart 27, 2007 5:02 pm

Wat zijn de verschillen tussen deze 2 concurrenten van Dago? Welk karakter vind jij het leukste en waarom?

Uit een ander topic:
mcprul schreef:Jammer dat Rockerduck (nee, niet die van dit forum :)) niet voorkomt in het weekblad. Hij heeft iets oneerlijks, dus kun je hem sowieso niet vergelijken met Govert Goudglans zoals Thom Roep dat ooit deed.

Michiel P schreef:Nee, Govert Goudglans is door en door betrouwbaar en goudeerlijk! Lijkt helemaal niet op Rockerduck!

Caspar schreef:Rockerduck is juist veel eerlijker dan Goudglans. Goudglans is een schurk.

Luuuuk schreef:Ja, dat is eigenlijk wel waar ja.

Caspar schreef:Van McDuck: Rockerduck
Rockerduck schreef:Zo is Rockerduck veel jonger dan Dagobert en Govert, en helemaal niet gierig zoals de andere twee, en heeft-ie zijn geld geërfd in plaats van verdiend.


mcprul schreef:
Caspar schreef:Van McDuck: Rockerduck
Rockerduck schreef:Zo is Rockerduck veel jonger dan Dagobert en Govert, en helemaal niet gierig zoals de andere twee, en heeft-ie zijn geld geërfd in plaats van verdiend.


En wat heeft dat met eerlijkheid te maken? Nee, ik ben het niet met je eens.

Rockerduck schreef:Goudglans zal alle middelen inzetten, waaronder een moordpoging (zoals te zien in 'So far and no safari' van Carl Barks). Voor Rockerduck zijn er wel duidelijk ethische en morele grenzen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Josephine » di apr 03, 2007 3:30 pm

Ik weet niet. Volgens mij zit er niet zo heel erg veel verschil tussen de twee. Alleen vind ik Goudglans leuker om over te lezen, want ik vind die personages die alleen in de pockets voorkomen vaak niet zo leuk. Naja, ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik heb gewoon een hekel aan Rockerduck en niet aan Goudglans. Ik vind het overigens jammer dat die laatste bijna nooit meer in de Donald Duck verschijnt.
Wordt lid van mijn forum: Duckstadonline
Josephine
Member
 
Berichten: 15
Geregistreerd: zo maart 25, 2007 3:59 pm

Berichtdoor Rockerduck » di apr 03, 2007 7:42 pm

De enorme verschillen tussen Rockerduck en Goudglans worden hier nog 'ns op een rijtje gezet.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » di apr 03, 2007 8:29 pm

Ik denk dat ik Goudglans leuker vind als vijand/concurrent van Dagobert. Goudglans is een echte slechterik.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Bob McDruck » ma mei 14, 2007 6:09 pm

Ja, helemaal mee eens. Komt waarschijnlijk omdat Goudglans de absolute tegenpool is van Dagobert: Slechterik, laag van moraal, alles over om te winnen...Dat maakt hem de ultieme Dagobert concurrent voor mij.

Rockerduck waardeer ik ook hoor, maar als ik Goudglans onder mijn ogen krijg lees ik dat liever!
He came to rock, and rocked like no other.
Dimeduck Darrell
Bob McDruck
Member
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za mei 12, 2007 2:01 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za sep 27, 2008 4:47 pm

Ja, en dan zeker op de Rosa-manier!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Goudglans » zo sep 28, 2008 11:13 am

Zelf lees ik liever verhalen over Goudglans dan Rockerduck, maar je ziet dat Rockerduck veel meer in Pocket verhalen tegenkomt. Hierdoor wordt Rockerduck veel vaker wordt gebruikt, en ook steeds veelzijdiger. Hierdoor gaan de karakterverschillen langzaam verloren, en dat vind ik echt jammer.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo sep 28, 2008 3:25 pm

Goudglans schreef:Zelf lees ik liever verhalen over Goudglans dan Rockerduck,

Ooit naar je naam gekeken? :D
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: De verschillen tussen Goudglans en Rockerduck

Berichtdoor Jop Duck » do apr 26, 2018 7:17 pm

Tussen hun kiezen is lastig. Een groot verschil tussen Jhon Davison Rockerduck en Govert Goudglans is dat Govert Goudglans veel gieriger is dan Jhon Rockerduck.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: De verschillen tussen Goudglans en Rockerduck

Berichtdoor Jop Duck » do apr 26, 2018 7:32 pm

In pocket 219 zijn ze samen en je kunt ook duidelijk lezen dat Rockerduck minder erge dingen wil doen dan Govert.
Pagina 97:
Jhon Rockerduck schreef:Urgh! Is dat niet te heftig? Het klinkt zo crimineel! Ik heb nog nooit zo iets gedaan?

Bladzijde 99:
Jhon Rockerduck schreef:Vermist! Hopelijk is hem niks ergs overkomen!

Bladzijde 105:
Jhon Rockerduck schreef:S-sorry! Ik... ik wou niet...

Heel leuk verhaal trouwens.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron