Keessie

Berichtdoor MatroosDuck » di jul 12, 2011 4:35 pm

Het lolly etende varkentje
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jul 12, 2011 4:46 pm

Humjum!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor MatroosDuck » di jul 12, 2011 4:52 pm

Leuk bedacht,die Keessie.
Ik zag laatst dat die alleen in Barks verhalen werd gebruikt,klopt dus geen bal van,ik heb hier een H- Sinterklaasverhaal met Keessie erin.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di jul 12, 2011 10:00 pm

ik vind het wel zielig.

Keesie wordt in de donald duck meer gebruikt als een gehandicapte.

in een donald duck uit 2009 of 2010 komen de neefjes binnen en vragen wat aan Donald. Donald zegt: nee geen huisdier.

maar de neefjes vragen of keesie mag komen logeren omdat die moeder na een zieke tante is.

waarop Donald zegt: hmm veel verschil met een huisdier is er toch niet.

sorry maar kunnen ze dit wel maken?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Michiel Q » wo jul 13, 2011 2:08 am

Ja, dat kunnen ze wel maken. De overeenkomst met een huisdier is dat Keessie weinig zegt en altijd achter de neefjes aandrentelt. In het weekblad wordt nergens beweerd dat Keessie gehandicapt is. Dat is wat jij er zelf van maakt.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ui » wo jul 13, 2011 1:52 pm

De Zwarte Schim schreef:Keesie wordt in de donald duck meer gebruikt als een gehandicapte.

Michiel Q schreef:In het weekblad wordt nergens beweerd dat Keessie gehandicapt is. Dat is wat jij er zelf van maakt.

Nee, want dat is niet gezegd. Iemand gebruiken als voetveeg wil niet zeggen, dat die persoon een voetveeg wordt genoemd. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo jul 13, 2011 3:38 pm

volgens mij zei: hij wordt meer behandelt als een gehandicapte, en ik zei niet: hij is een gehandicapte!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Michiel Q » wo jul 13, 2011 4:27 pm

Excuses. Je hebt inderdaad niet gezegd dat Keessie volgens jou een gehandicapte is.

Goed, maar wat bedoel je dan met "Kunnen ze dit wel maken?" Keessie is geen gehandicapte. Wie moet zich beledigd voelen als Donald Keessie met een huisdier vergelijkt? De Bond voor Huisdieren? De Vereniging voor Lollie-Sabbelende Biggetjes? De Organisatie voor Slome Duikelaars?

Of bedoel je dat Donald Duck - door Keessie met een huisdier te vergelijken - doet alsof Keessie gehandicapt is? En dat je niet mag doen alsof iemand gehandicapt is? Of dat je gehandicapten niet met huisdieren mag vergelijken? Maar dat doet Donald niet, want Keessie is niet gehandicapt.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor MatroosDuck » wo jul 13, 2011 5:13 pm

Michiel Q schreef:De Vereniging voor Lollie-Sabbelende Biggetjes? .

:lol: Serieus,ik heb hier hardop om moeten lachen.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jul 14, 2011 9:30 am

keessie wordt vergeleken met een huisdier, dus met een gehandicapte. en hij is geen huisdier. maar zo wordt hij wel misbruikt!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor MatroosDuck » do jul 14, 2011 10:10 am

De Zwarte Schim schreef:keessie wordt vergeleken met een huisdier, dus met een gehandicapte.

Mijn kat is echt geen gehandicapte hoor.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor MatroosDuck » do jul 14, 2011 10:10 am

Net zoals Pluto,Loebas,Tobber en Dinkie.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 14, 2011 10:49 am

Hmjah, ik denk niet dat Donald Duck altijd politiek correct moet zijn. Die indruk wordt in de strips ook niet gewekt; dat Donald Duck het altijd beter weet en altijd het goede doet. De strip behandelt ook hele menselijke situaties waarin ook fouten gemaakt worden. In het echt zal een kind dat zich zeer sloom gedraagt ook wel bepaalde opmerkingen krijgen. In de strip is het volgens mij in de veel gevallen gelukkig nog wel zo dat de 'underdog' of de 'aparte figuur' gelijk krijgt binnen het verhaal. Zo legde Sinterklaas in een Sinterklaasverhaal, volgens mij eind vorig jaar nog, uit dat Keessie heel mooi voor hem zingt, maar dan van binnen.

Ik denk dat Keessie oorspronkelijk niet bedoelt is om een sociaal probleem aan de kaak te stellen ofzo, in het oorspronkelijke Bars-verhaal was hij gewoon een komisch achtergrondpersonage; een extreem sloom lollie-zuigend biggetje. Je komt weleens kinderen tegen die op een bepaalde leeftijd vergelijkbaar (zij het minder extreem) gedrag vertonen, zonder dat ze gehandicapt zijn.

Dus: dat Donald hier een soort-van sarcastische opmerking maakt kan gebeuren. Gebeurt in het echte leven ook. Donald wordt zeker nergens als perfect rolmodel neergezet.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jul 14, 2011 7:35 pm

hmmm ja daar heb je eigenlijk ook wel weer gelijk in. noboddy is perfect, i am the wan!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Appie Aap » vr jul 15, 2011 6:10 pm

Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Volgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron