Waar ligt Duckstad?

Re: Waar ligt Duckstad?

Berichtdoor Oom Paspasu » za jan 25, 2014 1:54 am

Ridder ter Geit schreef:In het eerste provincieverhaal rijdt Donald wel met de auto naar Friesland.

Inderdaad, ja, op pagina 7. Op pagina 2 vaart hij met zijn skûtsje van Friesland naar Duckstad.
DD schreef:Wij (als liefhebbers) gaan hier veel serieuzer mee om dan redactieleden en vertalers.

Ik (als liefhebber en als onderzoeker) verzamel bij voorkeur allerlei tegenstrijdige aanwijzingen om te ontdekken welk een chaos de wereld is. Daardoor ben ik tot de conclusie gekomen dat strips eigenlijk geen verhalen zijn, maar enkel versiering.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Waar ligt Duckstad?

Berichtdoor Salomo » za dec 16, 2017 3:26 pm

Ridder ter Geit schreef:In het eerste provincieverhaal rijdt Donald wel met de auto naar Friesland. In latere verhalen komt hij vaak per vliegtuig. De Nederlandse redactie is er dus ook niet eenduidig over. Ik denk dat ze Duckstad als fantasieplaats zien dat overal zou kunnen liggen. In veel verhalen lijkt Duckstad ook meer een eigen land te zijn dan een plaats die toebehoort aan een ander land.

Volgens de Nederlandse redactie is Duckstad hilversum. Dat heb ik is een keer in een filmpjr gezien.
“One of the greatest satisfactions in our work here at the studio is the warm relationship that exists within our cartoon family.
Mickey, Pluto, Goofy, and the whole gang have always been a lot of fun to work with.
But like many large families, we have a problem child. You're right, it's Donald Duck.”
- Walt Disney
Avatar gebruiker
Salomo
Geboren verzamelaar
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma dec 11, 2017 12:09 am

Re: Waar ligt Duckstad?

Berichtdoor Dagoduck » za dec 16, 2017 4:29 pm

:lol: :lol:
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Waar ligt Duckstad?

Berichtdoor Jop Duck » wo apr 18, 2018 6:40 am

In welk filmpje?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Waar ligt Duckstad?

Berichtdoor Jop Duck » ma mei 14, 2018 7:15 am

Volgens het eerste verhaal met Duckstad zit Duckstad zo'n 2096 mijlen verwijderd van Buffalo. Richting Californië is dat de grens tussen Utah en Nevada, maar ze kunnen al een stuk verder gelopen zijn en misschien al uit Buffalo.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten