Plattegrond Duckstad

Berichtdoor Appeltree » wo apr 04, 2007 11:19 pm

Hallo, ik begin morgen aan mijn eigen plattegrond van Duckstad en vroeg me af of jullie nog speciale lijstjes hadden met gebouwen en/of andere plaatsen die hier zeker in moeten.

Bij voorbaat dank! Ik laat zo snel mogelijk het resultaat zien, het wordt eerst een echte plattegrond plattegrond, dus geen drie demensionaal beeld creatie.
Appeltree
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: wo apr 04, 2007 11:15 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » do apr 05, 2007 2:30 pm

Appeltree schreef:Hallo, ik begin morgen aan mijn eigen plattegrond van Duckstad en vroeg me af of jullie nog speciale lijstjes hadden met gebouwen en/of andere plaatsen die hier zeker in moeten.

Bij voorbaat dank! Ik laat zo snel mogelijk het resultaat zien, het wordt eerst een echte plattegrond plattegrond, dus geen drie demensionaal beeld creatie.

Het Geldpakhuis kan er in,Donald's huis,Bolderbast z'n huis(Naast die van Donald)
Meer komen er nu niet in me op.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Appeltree » do apr 05, 2007 2:39 pm

Ik heb al een paar andere dingen:
Station, brug naar Gansdorp, trein naar gansdorp, huis katrien, huis geluk, huis dagobert, huis donald, huis bolderbast, boerderij oma en gijs, bibliotheek, museum, radiogebouw, tvgebouw, gemeentehuis, politiebureau/gevangenis, brandweer, ziekenhuis, clubhuis jonge woudlopers, school, park, huis willie wortel, huis minnie/pluto, huis goofy, geldpakhuis dagobert, vliegveld, bos, grasveldje, bergen, haven, industrieterreion, bedrijven, fabrieken, en nog wat anders plaatsen.
Appeltree
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: wo apr 04, 2007 11:15 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do apr 05, 2007 8:47 pm

Notre Duck, kasteel (uit Huis der Gruwelen, beste verhalen 111 Donald Duck als Speurneus ), schuilplaats Zware Jongens en verder weet ik even niks.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » do apr 05, 2007 9:04 pm

Het Cornelis Prul standbeeld.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Appeltree » do apr 05, 2007 9:25 pm

Ja, Notre Duck! Idd, en het Cornelis Prul standbeeld! thanks! Zal ook de schuilplaats ergens plaatsen idd, verder heb ik zelf nog in m'n gedachte om Villa Rosa te plaatsen, die owrdt in één van de verhalen verteld. Ook moeten sommige hotels er zeker bij staan.
Appeltree
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: wo apr 04, 2007 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » do apr 05, 2007 9:37 pm

In mijn visie wonen Mickey etc. niet in Duckstad (maar in 'Mouseton', net als in de VS), maar dat terzijde. In Duckstad moet ook staan: de caravan van de Zware Jongens, de woningen van Diederik, Brigitta en Boem-Boem (als je de pocketverhalen ook meerekent).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Appeltree » do apr 05, 2007 10:47 pm

Ik reken ALLES mee, Diederik ken ik. Wie zijn Brigitta en Boem-Boem, in welke pocket komen ze voor? Ik denk btw dat als ze in Mouseton leven, dat
dicht bij Duckstad ligt en zal daar dan dus wel rekening mee houden.
Appeltree
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: wo apr 04, 2007 11:15 pm

Berichtdoor Appeltree » do apr 05, 2007 11:09 pm

Ik heb hieronder een lisjt gevonden met bewoners van Duckstad en omstreken. Wat ik ervan heb gemaakt:

Duckstad:

* Dagobert Duck
* Donald Duck
* Dumbella Duck
* Katrien Duck
* Oma Duck (net buiten Duckstad)
* Gijs Gans (bij Oma Duck op de boerderij)
* Guus Geluk
* Diederik Duck
* Kwik, Kwek en Kwak
* Lizzy, Juultje en Babetje
* Buurman Bolderbast
* Boris Boef
* De Jonge Woudlopers
* Schoolvriendjes Kwik, Kwek en Kwak
* Otto van Drakenstein
* Willie Wortel
* Lampje
* De Zware Jongens
* Gitta Gans
* Gideon McDuck
* Govert Goudglans
* Rockerduck
* Loebas
* Indiana Goofy
* Klaartje Kip
* Ega Beva
* Marlin & Zapotec
* Trudy
* De Zwarte Schim
* Arend Akelig
* Juffrouw Eugenia
* Bertus
* Leo de Beo
* Kareltje
* Archimedes Wortel

Hieronder nog een lijst met de bekendste inwoners van het Duckstadse Bos:

* Knabbel en Babbel
* Madam Mikmak
* Hortensia Heks
* De Grote Boze Wolf of Midas Wolf
* De Kleine Boze Wolf of Wolfje
* Knir, Knar en Knor
* Broer Konijn
* Molly
* Toon Schildpad
* Meneer Beer
* Rein Vos
* Barend Buizerd
* Vittorio Wezel

Muizenstad (?):
* Goofy
* Clarabella Koe
* Karel Paardepoot
* Mickey Mouse
* Minnie Mouse
* Pluto
* Puk & Max
* Commissaris O’Haro

Ik zie Muizenstad voor me als een klein dorpje dat ongeveer twee/drie kilometer van Duckstad vandaan ligt via een klein weggetje langs het bos.
Appeltree
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: wo apr 04, 2007 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 06, 2007 1:18 am

- Govert Goudglans woont niet in Duckstad, maar in Zuid-Afrika (volgens zijn bedenker Barks)
- Indiana Goofy woont ook niet in Duckstad, maar is altijd op reis rond de wereld. Af en toe komt hij op bezoek bij Mickey en Goofy.
- Bovendien, als je Mickey en co. niet in Duckstad plaatst, maar in Mouseton, dan zou het logischer zijn om Indiana Goofy dáár te plaatsen. Net als Boris Boef, Trudy, Marlin en Zapotek en Kareltje.
- Bij mijn weten woont de Zware Schim in geen van beide steden, maar dit is een gevoel.
- Ega Beva woont op een verre planeet in de vierde dimensie.

Brigitta McBridge is in veel pockets verschenen:
http://bibliotheek.mcduck.nl/personages ... a-mcbridge

Boem-Boem Breedbek (heette in één Dubbelpocket 'Theofiel') verscheen onder andere in Dubbekpocket 11, pocket 99 en pocket 106.

Ook in Duckstad woont Doald's oom Heisa McSores (één keer ook vertaald als 'Hannes Doorslaper'). Voor zover ik weet logeert hij bij Oom Dagobert, zijn halfbroer.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 06, 2007 1:19 am

Wat doe je met de nichtjes? In Nederlandse verhalen wonen ze permanent bij Katrien, maar in de verhalen van bedenker Barks en alle niet-Nederlandse verhalen zijn ze maar af en toe op bezoek.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » vr apr 06, 2007 5:31 am

In het eerst verhaal met de nichtjes van Barks (uit 1952), zij wonen met Daisys zusje in een apartement (woning?) in Coma Way, nabij de kruispunt met Dizzy Street.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Appeltree » vr apr 06, 2007 2:29 pm

Ik laat ze voorlopig bij Daisy wonen...
Appeltree
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: wo apr 04, 2007 11:15 pm

Berichtdoor Michiel » za apr 14, 2007 11:15 pm

Appeltree schreef:Ik zie Muizenstad voor me als een klein dorpje dat ongeveer twee/drie kilometer van Duckstad vandaan ligt via een klein weggetje langs het bos.

De stad waar Mickey Mouse woont is zeer zeker geen klein dorpje, maar een echte metropool met een uitgebreid politie-apparaat. Lees de pockets maar. De commissaris heet overigens O'Hara. En wie is Archimedes Wortel?
Michiel
 

Berichtdoor Luuuuk » zo apr 15, 2007 8:29 am

Michiel schreef:wie is Archimedes Wortel?

Newton het neefje van Willie.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron