Plattegrond Duckstad

Berichtdoor Goofy » wo jan 07, 2009 9:16 pm

Canard à l'Orange: Malse eendeborst in een sinaasappelsaus, een heerlijk klassiek recept om eens flink mee uit te pakken.

Waarschijnlijk word er in de bovenstaande context gedoeld op de borst van de drie beroemde neefjes, maar zover was je misschien zelf ook al. ;)
Goofy
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 3:44 pm

Berichtdoor DD » do jan 08, 2009 1:43 pm

Nou Michel P dat heeft hij geprobeerd. In een van de Donald Ducks uit 1952 komt een verhaal voor waar Donald zijn huis voor een tijdje heeft geruild met de biggetjes. De biggetjes wilden graag een tijdje in de stad verblijven en Donald in het bos om rustig te kunnen slapen. Dan komt Midas om de biggen te vangen en als hij ziet dat Donald er zit probeert hij hem te vangen want eend vindt ie ook wel lekker :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel P » do jan 08, 2009 5:57 pm

Wat grappig! Dat moet dan dit verhaal zijn:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+115-03

Rockerduck schreef:Ja, maar in sommige verhalen zie je ook figuren samen optreden terwijl dat helemaal niet kan, bijv. omdat ze in heel verschillende tijden leven.

Hiawatha leeft volgens mij duidelijk in een andere tijd dan de Ducks, maar hoe zit dat met de bosdieren? Leven die allemaal in de tijd waarin "The Song of the South" zich afspeelt? Ik vind dat de Boze Wolf een hele logische combinatie vormt met Rein Vos en (vooral) Meneer Beer, maar zouden ze niet eigenlijk gescheiden moeten blijven? De Boze Wolf en Donald Duck horen niet in dezelfde wereld, maar zelfs Carl Barks heeft wel verhalen geïllustreerd (niet zelf geschreven) waarin de Grote Boze Wolf de boerderij van Oma Duck onveilig komt maken.

DD, waarom vind je dat jezelf geen fan kunt noemen? En als je geen fan bent, waarom verzamel je dan? Ik vind het een beetje vreemd.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » do jan 08, 2009 8:14 pm

Michiel P schreef:Wat grappig! Dat moet dan dit verhaal zijn:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+115-03

Rockerduck schreef:Ja, maar in sommige verhalen zie je ook figuren samen optreden terwijl dat helemaal niet kan, bijv. omdat ze in heel verschillende tijden leven.

Hiawatha leeft volgens mij duidelijk in een andere tijd dan de Ducks, maar hoe zit dat met de bosdieren? Leven die allemaal in de tijd waarin "The Song of the South" zich afspeelt? Ik vind dat de Boze Wolf een hele logische combinatie vormt met Rein Vos en (vooral) Meneer Beer, maar zouden ze niet eigenlijk gescheiden moeten blijven? De Boze Wolf en Donald Duck horen niet in dezelfde wereld, maar zelfs Carl Barks heeft wel verhalen geïllustreerd (niet zelf geschreven) waarin de Grote Boze Wolf de boerderij van Oma Duck onveilig komt maken.

DD, waarom vind je dat jezelf geen fan kunt noemen? En als je geen fan bent, waarom verzamel je dan? Ik vind het een beetje vreemd.

Nee het is een ander verhaal.

Ik zie het zo dat zowel de bosdieren en Hiawatha allemaal in de bossen van Duckstad wonen (zelfs Tokkie Tor, alleen Rakker is een geval apart. Hij woont altijd zogenaamd wel in Duckstad maar de mensen zijn ook werkelijk mensen en geen menshonden en andere dieren, dus daar geloof ik niet echt in.) En ze wonen zeker wel allemaal in de zelfe tijd. Zoals je zelf ook al zegt komt de boze wolf weleens voor in Duckverhalen. Verder ben ik ook heel vaak tegengekomen dat Midas even naar Duckstad gaat om iets te halen. Ook heb ik Tokkie in Duckstad gezien in een verhaal.

Ik ben gen fan omdat ik geen posters ophang of beeldjes en dat soort dingen. Het gaat mij alleen om de strips en de tekenfilms. Dat komt omdat ik er van kinds af aan mee ben opgegroeid en ik hecht een hoge waarde aan mijn jeugd en haar nostalgie. Zo heb ik dat bijvoorbeeld ook met de nintendo NES. Marioooooooooooooooo :D

Over Barks gesproken die Midas in zijn verhaal laat optreden. Er is ook een verhaal waar Puk en Max met Willie Wortel een rol spelen. Waarom in Godsnaam. Waarom Kwik, Kwek en Kwak niet bijvoorbeeld?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ega Bevan » do jan 08, 2009 8:40 pm

DD schreef:Ik ben gen fan omdat ik geen posters ophang of beeldjes en dat soort dingen. Het gaat mij alleen om de strips en de tekenfilms. Dat komt omdat ik er van kinds af aan mee ben opgegroeid en ik hecht een hoge waarde aan mijn jeugd en haar nostalgie. Zo heb ik dat bijvoorbeeld ook met de nintendo NES. Marioooooooooooooooo :D

Posters en beeldjes kunnen mij ook niet zoveel schelen, maar ik voel mij wel een fan.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Michiel P » do jan 08, 2009 10:24 pm

DD schreef:Ik zie het zo dat zowel de bosdieren en Hiawatha allemaal in de bossen van Duckstad wonen

Hiawatha woont niet in een bos. Hij leeft in een tijd waarin de indianen nog gewoon op de prairies woonden en niet in reservaten. Zijn er veel verhalen waarin Hiawatha in contact komt met bleekgezichten?

Er zijn twee Hiawatha-verhalen waarin Boris Boef de slechterik is, maar die vormen een uitzondering.

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+SS++++2-03
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+157-04

In sommige verhalen kent Hiawatha een pioniersjongetje, Li'l Davy. Deze verhalen plaatsen Hiawatha dus in de pionierstijd (19e eeuw). Helaas komt Li'l Davy ook voor in verhalen met Mickey Mouse, wat de kwestie compliceert.

In Barks' "Land of the Totem Poles" bezoekt Donald Duck de laatste indianenstam die nog op de traditionele wijze leeft. Zij hebben nog nooit eerder bleekgezichten ontmoet. Kwek: "They must be primitive Indians! All modern Indians use telephones!" Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Hiawatha en Donald Duck in dezelfde tijd leven.

http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... em/11.html
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » vr jan 09, 2009 12:41 am

Kijk het probleem is dat er eigenlijk geen enkele logica zit in al die Disney verhalen. Als alleen Oma Duck al op twee manieren wordt bekeken, zijn dat soort onverschilligheden over Hiawatha en al die andere figuren slechts peanuts.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ei » vr jan 09, 2009 2:29 am

DD schreef:
Michiel P schreef:Wat grappig! Dat moet dan dit verhaal zijn:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+115-03 [...]

Nee het is een ander verhaal.

Welk verhaal is het wel? Als het verhaal in 1952 in Donald Duck Weekblad is gepubliceerd, zijn er hooguit 10 nummers waar het in kan staan.

DD schreef:Over Barks gesproken die Midas in zijn verhaal laat optreden. Er is ook een verhaal waar Puk en Max met Willie Wortel een rol spelen. Waarom in Godsnaam. Waarom Kwik, Kwek en Kwak niet bijvoorbeeld?

Het waren Kwik, Kwek en Kwak. Zie Ei's reactie in een nieuw topic:

Veranderingen in Barks-verhalen
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=906

Michiel P schreef:
DD schreef:Ik zie het zo dat zowel de bosdieren en Hiawatha allemaal in de bossen van Duckstad wonen

Hiawatha woont niet in een bos. Hij leeft in een tijd waarin de indianen nog gewoon op de prairies woonden en niet in reservaten. Zijn er veel verhalen waarin Hiawatha in contact komt met bleekgezichten?

In minstens een verhaal van de Toonder Studio wordt het indianendorp van Hiawatha bezocht door een (toen) hedendaags bleekgezicht met een foto-toestel. Een toerist of zo.
Overigens, wie zegt dat Hiawatha niet in een reservaat leeft?

Het topic gaat nu steeds meer over tijdvakken en universums. Niet meer over een plattegrond van Duckstad. Dat maakt jullie interessante informatie moeilijk terug te vinden. Ei stelt voor om topics te starten over tijdvakken en universums. Wat jullie?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DD » vr jan 09, 2009 2:51 am

Helemaal mee eens! :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » vr jan 09, 2009 3:01 am

Vergeten dit erbij te zeggen:

Michiel P schreef:Wat grappig! Dat moet dan dit verhaal zijn:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+115-03

Sorry ik had er niet goed naar gekeken. Het klopt namelijk dat is'm. Dat is uit nummer 8 van 1952. Hier wonen de biggen trouwens in Biggendorp wat ik ook in mijn topic bij "De steden uit Disneyland" heb gevoegd. Dat is dan waarschijnlijk een dorpje in de bossen van Duckstad ofzo whatever :P Die auters gaan maar hun gang :P . In nummer 9 spelen Mickey en Pluto echter een rol in het verhaal van de boze wolf en in nummer 10 Dombo. Zo zie je maar weer dat ze allemaal (dus ook Dombo) in dezelfde tijd én in de buurt van Duckstad wonen (Mikmak ook niet te vergeten. Zij speelt namelijk ook vaak met de ZJ in verhalen).
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ei » vr jan 09, 2009 4:21 pm

Ei heeft een nieuw topic opgericht:

Universa in de Disney-wereld
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=908
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 09, 2009 8:18 pm

@ Michiel en anderen: ik reageer verder in Ei's nieuwe topic!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » vr maart 06, 2009 5:21 pm

Ei schreef:
Michiel P schreef:Hiawatha woont niet in een bos. Hij leeft in een tijd waarin de indianen nog gewoon op de prairies woonden en niet in reservaten. Zijn er veel verhalen waarin Hiawatha in contact komt met bleekgezichten?

In minstens een verhaal van de Toonder Studio wordt het indianendorp van Hiawatha bezocht door een (toen) hedendaags bleekgezicht met een foto-toestel. Een toerist of zo. Overigens, wie zegt dat Hiawatha niet in een reservaat leeft?

Patty Klein:

Ik maakte voor Toonder Studio's vier jaar lang wekelijks om en om een 4-pagina Hiawatha en grote Boze Wolf-verhaal, onder leiding van mijn baas bij Toonder Studio's, Andries Brandt. [...]

Andries Brandt had, al voor mijn tijd, bij Midas de elementen als de Booswichtenclub, de Brave Dames-club e.d. ingevoerd. Bij Hiawatha de bronzen bijl die onkwetsbaar maakt, dacht ik, en de Pafwangs. Ik heb de naam Rondbuiken voor de indianen bedacht. Of niet bedacht, maar gevonden in een boek met namen van bestaande indianenstammen.

Bron: http://inducks.org/dd50/xned1965.html#x1965_nederlands

Ik heb die Rondbuiken van Patty Klein eindelijk ergens teruggevonden! Deze indianen staan bekend onder de Franse naam Gros Ventres, wat Dikke Buiken betekent. Tegenwoordig leven de Gros Ventres in een reservaat in Montana, in het noorden van de VS. Dat ligt in ieder geval niet in de buurt van Duckstad. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Gros_Ventre
http://www.mnsu.edu/emuseum/cultural/no ... entre.html
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » ma jun 15, 2009 6:23 pm

Leuk een plattegrond!
Btw er was ook eens een verhaal dat Donald ging verhuizen en bij een andere buurman kwam en hij het verpestte,hij moest verhuizen door de rechter.Messchien ook leuk om er in te doen
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Dirk McDuck » ma maart 21, 2011 8:01 pm

Notre duck staat ook in het spook van notre duck uit het gelijknamige dagobert duck album.
Mischien handig voor tekeningen.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron