Dagoberts grootste vijand

Wie is Dagoberts ergste vijand?

De Zware Jongens
12
32%
Zwarte Magica
11
29%
Govert Goudglans
6
16%
Rockerduck
4
11%
Venijn McSnekke
3
8%
Gerrit Gladsnuit
2
5%
Knappe Kitty
0
Geen stemmen
Foola Zoola en zijn Bombie de Zombie
0
Geen stemmen
De Ploeternaars/Whiskervilles
0
Geen stemmen
Copperhead McViper en zijn McViper clan
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen : 38

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor snowmansion » ma feb 06, 2012 1:21 am

Ui schreef:
snowmansion schreef:Maar stiekem is Dagobert het meest bang voor een oud vrouwtje; Penny Wise (Penny Duit) bij uit http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+164-01? Ook al staat dit niet bij je openingspost beschreven DubbeldDuck ;)....

Penny Wise is geen vijand. (snif) Dagobert is bang voor haar, maar dit maakt haar geen vijand. Ze zou Dagobert kunnen ruïneren, maar doet dit niet.

snowmansion schreef:Jammer dat dat nooit verder is uitgewerkt.

Rosa ontkent het bestaan van Penny Wise. Wat veel zegt over zijn gebrekkige kennis van Barks's werk. (snotter)


Ik weet uit mijn hoofd niet waarom Rosa dat geweigerd heeft te erkennen.

Ik geef toe dat Penny Wise als een vijand bestempelen niet geheel klopt qua definitie.
Maar volgens sommige definities van vijand zou je Penny Wise misschien wel als een vijand kunnen zien of kunnen worden in de toekomst.

Het zou leuk zijn als een scenarist dit onderwerp eens aankaart en een nieuwe strip bedenkt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Michiel Q » ma feb 06, 2012 10:18 pm

snowmansion schreef:[...] de zware jongens met hun intelligentie [...] Af en toe wonnen ze ook. Denk bv aan het moment dat het pakhuis van Dagobert uitelkaar knapt door dat het water begint te bevriezen.

Hoewel de Zware Jongens bij Barks inderdaad erg intelligent zijn, was hun winst bij de eerste optredens steeds te danken aan de excessieve veiligheidsmaatregelen van Dagobert.

snowmansion schreef:Ik weet uit mijn hoofd niet waarom Rosa dat geweigerd heeft te erkennen.

Zie: http://nafsk.se/pipermail/dcml/1993-August/000762.html

snowmansion schreef:Het zou leuk zijn als een scenarist dit onderwerp eens aankaart en een nieuwe strip bedenkt.

Mee eens. Als Penny Wise inderdaad zo belangrijk is, moet die geschiedenis maar eens uitgediept worden.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor snowmansion » di feb 07, 2012 12:02 am

Michiel Q schreef:
snowmansion schreef:[...] de zware jongens met hun intelligentie [...] Af en toe wonnen ze ook. Denk bv aan het moment dat het pakhuis van Dagobert uitelkaar knapt door dat het water begint te bevriezen.

Hoewel de Zware Jongens bij Barks inderdaad erg intelligent zijn, was hun winst bij de eerste optredens steeds te danken aan de excessieve veiligheidsmaatregelen van Dagobert.

snowmansion schreef:Ik weet uit mijn hoofd niet waarom Rosa dat geweigerd heeft te erkennen.

Zie: http://nafsk.se/pipermail/dcml/1993-August/000762.html

snowmansion schreef:Het zou leuk zijn als een scenarist dit onderwerp eens aankaart en een nieuwe strip bedenkt.

Mee eens. Als Penny Wise inderdaad zo belangrijk is, moet die geschiedenis maar eens uitgediept worden.



Michiel, bedankt voor die link!

Apart en tevens bizar op dat te lezen. Los van het feit of je het verhaal goed of niet vindt (je kunt misschien meegaan met zijn argument waarom het een slecht verhaal is in zijn ogen), maar de manier waarop hij dat zegt is wel erg denigrerend. Ongelofelijk dat hij zo over Barks durft te praten en die groffe bewoordingen ook.

Ik had over je link nog 1 vraag. Er staat: "This will be one of the Barks "facts" that I will ignore, gladly, as I gladly ignore the wrongheaded idea of the "Magic Hourglass". "

Kan iemand mij een link geven waar dit op slaat? En kan iemand mij uitleggen hoe dat DCML werkt? Ik snap niet hoe ik dit moet lezen? Kan ik er lid van worden. Ik zie dat je je kan subscriben, dat heb ik gedaan, maar mijn activatiemail naar mijn hotmail komt nooit aan? :S Werkt het hetzelfde als een forum? Het leest en ziet er niet uit als een forum? Bedankt alvast.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Michiel Q » di feb 07, 2012 1:10 am

snowmansion schreef:Er staat: "This will be one of the Barks "facts" that I will ignore, gladly, as I gladly ignore the wrongheaded idea of the "Magic Hourglass"." Kan iemand mij een link geven waar dit op slaat?

Volgens "The Magic Hourglass" (1950) heeft Dagobert zijn fortuin te danken aan een magische zandloper. Dat zou betekenen dat zijn eigen inspanningen geen doorslaggevende rol hebben gespeeld bij het vergaren van zoveel rijkdom. Volgens Don Rosa is dat in tegenspraak met (o.a.) "Only A Poor Old Man", waaruit blijkt dat Dagobert heeft geploeterd voor iedere cent.

Don Rosa schreef:"The Magic Hourglass" - is the story that implied that $crooge came to America as a cabin boy on a cattle boat... however, I choose to ignore the existence of some magic hourglass as the basis for the McDuck fortune which, as we all know, $crooge earned through his own hard work! That was a very early use of $crooge, before Barks decided on $crooge as the quintessential self-made-Duck. There are actually very few Barksian "facts" that I was forced or chose to ignore during this series -- Barks' continuity wasn't self-concious, but still hangs together quite well.

Bron: http://bellsouthpwp.net/d/a/danshane/sc ... s285_1.htm

snowmansion schreef:En kan iemand mij uitleggen hoe dat DCML werkt? Ik snap niet hoe ik dit moet lezen? Kan ik er lid van worden? [...] Werkt het hetzelfde als een forum? Het leest en ziet er niet uit als een forum?

Je hoeft geen lid te zijn om mee te discussiëren op de Disney Comics Mailing List. Wanneer je een bijdrage naar dcml@nafsk.se stuurt, verschijnt die vanzelf online in de Archives, waar je alle actuele discussies kunt volgen. Wie lid wordt, kan kiezen voor losse berichten of een dagelijkse "Digest", d.w.z. één mail met alle berichten van die dag. Activiteit op DCML is tot een minimum gedaald. De meeste oude deelnemers zitten tegenwoordig op DCF.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Ui » di feb 07, 2012 2:16 am

Michiel Q schreef:
snowmansion schreef:Ik weet uit mijn hoofd niet waarom Rosa dat geweigerd heeft te erkennen.

Zie: http://nafsk.se/pipermail/dcml/1993-August/000762.html

Don Rosa
Mon Aug 16 14:44:28 CEST 1993

There was nothing in that last digest but my message, so I'll
talk to myself:
I checked out that WDC&S #164 and saw the use of "Miss Penny
Wise" who holds a note (i.e. a signed debt) from $crooge that would ruin
him if she called it in... he would owe her his "entire fortune".
This is just too off-the-wall to give any credence to! There's
times when I've read a Barks story that just seems too stupid to have
been written by Barks -- for a decade or two, while I KNEW that Barks
wrote everything he drew, I still thought "The Invisible Intruder" story
(about the big bed nonsense) was damned odd -- finally I was relieved to
learn that Barks did NOT write that story, nor did he write many others
that he drew, most notably all the dumb DAISY DUCK'S DIARY and GRANDMA
DUCK'S FARM FRIENDS stuff. This "Miss Penny Wise" story has that same
feel to it -- the whole plot of Donald being a bad salesman for McDuck
Flour, making a mess of things while merely selling to several
residences, and $crooge having some reason to get upset over such a
miniscule situation is rather lame -- but when the writer (Barks or not)
finally must have a wrap-up, suddenly Donald's last customer holds a
note that could ruin $crooge, therefore Donald's messing up her kitchen
is suddenly makes a difference, even to the reader. If Barks did write
that, I say he was having a bad day, and I still say it tastes like
spinach and I say to hell with it, or however that saying goes.
In other words, I refuse to believe that $crooge McDuck owes
every cent he ever earned to some unknown little old lady! This will be
one of the Barks "facts" that I will ignore, gladly, as I gladly ignore
the wrongheaded idea of the "Magic Hourglass". If any Barks fans wish
NOT to ignore Miss Penny Wise, they can feel free to imagine she gained
ownership of all that $crooge McDuck has sometime AFTER the events in my
"Life and Times" series.

Rosa was blijkbaar slecht op de hoogte van wat Barks deed in de WDC-verhalen. Zijn Dagobert-levensverhaal richt zich op de US-verhalen, waaruit iemand eens een lijst met Dagobert-momenten heeft samengesteld. (Jack L. Chalker - 'An Informal Biography of Scrooge McDuck', 1974.)
Ook wat betreft de hond Loebas, in WDC-verhalen, heeft Rosa zich laten verrassen. Want, zo schreef hij, zijn zus had de betreffende strips niet gekocht en dus kende hij Loebas niet. Wat een Barkskenner!

Don Rosa op DCML, 17 augustus 2005:
[Bolivar] I had not used him at first since in American comics (which were the
only ones I knew) he had not been seen since the 1940's. I had never grown
up with Barks stories featuring Bolivar -- he had disappeared from the
American stories before my sister started saving her comics. But a few
years later when I went to work for Europe, I saw that Bolivar was still
being used as the Nephews' dog in new stories made in other markets, so I
wanted to start featuring him in my own stories. *Every kid should have a
dog!* Three special kids should have a very special dog!
Okay, but how would I suddenly begin using a dog as a household pet which
clearly had never existed before, either in my stories or in the comics I
had grown up with (which exist from moment to moment in my mind to guide
me)? Since the dog's name was "Bolivar", my solution was that I would do a
story set in South America (as the dog is named after the foremost South
American hero), and Bolivar would appear and become the hero of the
adventure, saving the Ducks and becoming their special pal whom they would
take home to Duckburg. So I designed the story "Last Lord of Eldorado" for
that purpose.
But the editors objected to my use of Bolivar in that fashion. It's been too
many years so I don't recall the exact reason... but probably they didn't
like how I would be presenting Bolivar as a new addition to the Duck family
(even though, to my American mind, he *would* be). So I was directed to
delete all reference to Bolivar from that story and rewrite it without a dog
hero. And that was that. Since I could not start using Bolivar in such a way
that implied he had always been an existing and active member of the Duck
household, any more than I could let myself suddenly start using a fourth
Nephew as if he had always existed, I had no personal choice but to ignore
Bolivar and deprive myself of having a dog in my Duck stories.

bron: http://nafsk.se/pipermail/dcml/2005-August/023477.html

Don Rosa heeft de Carl Barks Library. Die heeft hij blijkbaar niet geraadpleegd toen hij dat Dagobert-levensverhaal maakte. Rosa heeft wat betreft zijn Barkskennis ontzettend zitten bluffen, dit maakt hij zelf duidelijk en nóg trapt men erin.

snowmansion schreef:Apart en tevens bizar op dat te lezen. Los van het feit of je het verhaal goed of niet vindt (je kunt misschien meegaan met zijn argument waarom het een slecht verhaal is in zijn ogen), maar de manier waarop hij dat zegt is wel erg denigrerend. Ongelofelijk dat hij zo over Barks durft te praten en die groffe bewoordingen ook.

Wil je meer voorbeelden? (snik) Rosa kon Barks een "evil genius" noemen op DCML, in 1993/1994, en zijn volgelingen praten het goed.

Michiel Q schreef:Volgens "The Magic Hourglass" (1950) heeft Dagobert zijn fortuin te danken aan een magische zandloper. Dat zou betekenen dat zijn eigen inspanningen geen doorslaggevende rol hebben gespeeld bij het vergaren van zoveel rijkdom. Volgens Don Rosa is dat in tegenspraak met (o.a.) "Only A Poor Old Man", waaruit blijkt dat Dagobert heeft geploeterd voor iedere cent.

Rosa toont hiermee aan, hoe weinig hij snapt van Barks's wereld. Zelfs nadat Barks hem in 1991 een plot stuurde waarin het geluksgehalte van het eerste dubbeltje wordt behandeld, bleef Rosa koppig zijn eigen zin doordrammen in zijn Barks-eerbetoon. Waar Barks subtiel de mogelijkheid oproept van de kracht van bijgeloof, zit Rosa te grommen over een "wrongheaded idea". Dit zou men eens over Rosa's werk moeten zeggen! (snotter)

Moet we het hier nu echt over Rosa gaan hebben? Er is een heel subforum over hem:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewforum.php?f=15
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor snowmansion » di feb 07, 2012 11:18 am

Klopt. Daarom weer ontopic.

Is Gluipert Mc Schobbejak (De Spinazie-erfenis; os 495) iemand die hier bij hoort? Of is hij verder niet door Rosa gebruikt?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Michiel Q » di feb 07, 2012 4:55 pm

snowmansion schreef:Is Gluipert Mc Schobbejak (De Spinazie-erfenis; os 495) iemand die hier bij hoort? Of is hij verder niet door Rosa gebruikt?

McSchobbejak werd inderdaad vaker gebruikt. Zie: http://coa.inducks.org/comp2.php?xapp=C ... d=nk&pg1=1 Hergebruik door Don Rosa is overigens geen criterium voor deze lijst van vijanden.

Dubbelduck schreef:Wie is Dagoberts grootste/ergste vijand (geweest)? Het zijn uitsluitend personages die bedacht zijn door Carl Barks en later opnieuw zijn gebruikt (bijvoorbeeld door Don Rosa).

Qua aantal optredens samen met Dagobert ziet de Top Tien van vijanden er als volgt uit:

1) De Zware Jongens (2611)
2) John D. Rockerduck (1241)
3) Zwarte Magica (907)
4) Opa Zware Jongen (402)
5) Govert Goudglans (200)
6) Boris Boef (106)
7) Venijn McSnekke (38)
8) Gluiper McSchobbejak (8) & De Whiskervilles (8)
9) Gerrit Gladsnuit (7)
10) Bengt Blauwig (5) & Advocaat Pluksche (5)

Als Carl Barks een criterium is, kom je niet ver qua regelmatig terugkerende vijanden. Aan het eind van de lijst wordt de spoeling erg dun. Het is mogelijk dat ik 'n aantal minder bekende Barks-vijanden gemist heb. Boris Boef werd niet door Barks bedacht, maar wel vaker gebruikt.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor snowmansion » wo feb 08, 2012 1:34 am

Michiel Q schreef:Is Gluipert Mc Schobbejak


Heet hij Jaap in het echt van zijn voornaam?:). Heb het verhaal zojuist gelezen. Zijn handlanger Karlo noemt hem Jaap.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo feb 08, 2012 8:39 am

In de Engelse versie, op internet, wordt hij nergens anders genoemd dan zijn Engelse naam, Chisel. De Nederlandse heb ik even niet voor handen. Op Inducks staat hij alleen overal als Gluiper McSchobbejak.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Karel » wo feb 08, 2012 9:15 pm

Die McSchobbejack komt toch maar in één verhaal voor?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Michiel Q » wo feb 08, 2012 10:26 pm

Karel schreef:Die McSchobbejack komt toch maar in één verhaal voor?

Michiel Q schreef:McSchobbejak werd inderdaad vaker gebruikt. Zie: http://coa.inducks.org/comp2.php?xapp=C ... d=nk&pg1=1
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za aug 11, 2012 10:07 pm

Ik heb op de Zware Jongens en Venijn McSnekke gestemd, alleen kijkend naar pure slechtheid.
De Zware Jongens worden in het begin aangekondigd als "De VERSCHRIKKELIJKE Zware Jongens! (snuif, snik)". Hoewel ze later niet meer zo VERSCHRIKKELIJK meer zijn, wonen ze in Italie met Opaatje en Petoetje in een caravan, en die vind ik leuk. Ook zijn de Zware Jongens daar een wereldwijde organisatie, maar alleen divisie Duckstad is een mislukking.
Magica, okee, is een heks, maar uiteindelijk wil ze alleen maar 1 dubbeltje.
Goudglans en Rockerduck zijn niet zozeer slechteriken, maar meer rivalen. Rockerduck krijgt trouwens wel mijn stem voor 'leukste vijand'.
McSnekke: kijk niet verder dan Barks' "The Great Wig Mystery". O, wat haat ik dat zwijn!
Gerrit Gladsnuit is maar een 1-type personage, en had eigenlijk al verloren als hij er niet zelf een stokje voor stak.
Kitty is de meest succesvolle van allemaal: ze heeft Dagobert's hart gestolen.
En de Whiskervilles, de McVipers en Foola Zoola zijn ook niet echt terugkerende vijanden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor snowmansion » wo sep 05, 2012 5:09 pm

Ok, we zijn een tijd verder en de top 3 'grootste vijanden van Oom Dagobert' is:

1 Zwarte Magica
2 De Zware Jongens
3 Govert Goudglans
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Ui » do sep 06, 2012 4:42 am

Zwarte Magica, is zij echt gevaarlijk? In haar eerste verhaal dreigt ze kattenvoer te laten maken van Dagobert, Donald en de neefjes. Maar dat blijkt alleen bangmakerij te zijn.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++36-01

Duckfan van Down Under schreef:Goudglans en Rockerduck zijn niet zozeer slechteriken, maar meer rivalen.

Heeft Govert Goudglans ook bij Barks, niet een poging gedaan om Dagobert om het leven te brengen? Namelijk door diens vliegtuig onder vuur te nemen? 'So Far and No Safari'?
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++61-02

Duckfan van Down Under schreef:McSnekke: kijk niet verder dan Barks' "The Great Wig Mystery". O, wat haat ik dat zwijn!

De varken-schurk ("McSnekke") staat Dagobert naar het leven in 'The Crown of the Maya's'. Door hem achter te laten in de offerput. En in 'The Great Wig Mystery' staat hij Donald naar het leven. Als Ui het zich allemaal juist herinnert.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++44-01
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++52-01

Duckfan van Down Under schreef:En de Whiskervilles, de McVipers en Foola Zoola zijn ook niet echt terugkerende vijanden.

Ui vindt Foola Zoola wel een "schurk" die past in dit rijtje. Hoewel Foola Zoola eigenlijk een wraakzuchtig slachtoffer van schurk Dagobert is. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Dagoberts grootste vijand

Berichtdoor Scrooge$ » ma dec 31, 2012 8:20 pm

ik heb gestemd voor Govert Goudglans en zwarte Magica. Waarom? nou Govert is behalve een rivaal ook een aartsvijand hij heeft al verschillende pogingen gedaan om dagobert en familie om het leven te helpen en heeft in en aantal verhalen Dagobert bijna failliet gemaakt en erger zoals in het verhaal de eend die nooit bestond waar hij dagoberts geld meenam naar Zuid-Afrika waardoor duckstad in een spookstad veranderde.
En Magica is gewoon tot alles in staat, ze kan zoveel spreuken loslaten op dagobert totdat zij het kostbaarste bezit van dagobert in handen krijgt en omsmelt waardoor dagobert failliet gaat met gevolg dat dagobert failliet gaat en dan gaat ook Duckstad failliet, anders dan bij de zware jongens want die zullen het geld juist uitgeven.

Eigelijk zou ik ook de zwarte ridder erbij willen zetten: hij is verschrikkelijk goed in inbreken in vrijwel elk gebouw, hij is heel intelligent en hij is berucht voor zijn doel om het geld van dagobert te laten verdwijnen en later zijn trofeeen.Ook probeerde hij donald te vermoorden met zijn levensgevaarlijke harnas.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron