Lampje moet blijven !!!

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Ui » zo maart 25, 2012 4:39 pm

snowmansion schreef:Een medewerker van het ministerie die jij kent? Of heb jij het over een medewerker van de Roep redactie?

Ui wil dit in het midden laten. Ook omdat er anders geen nieuwe informatie wordt gegeven. Bijvoorbeeld wanneer Lampje precies helemaal verdwijnt, voor of na het jubileumnummer.

snowmansion schreef:Trouwens je kan een uitgeverij niet verplichten vanuit de overheid om een bepaalde verandering te eisen.

Er wordt niet geëist. Er wordt vriendelijk verzocht, zoals dat heet. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor snowmansion » zo maart 25, 2012 4:42 pm

Als de Roepredactie dan echt ballen heeft zeggen ze gewoon NEEE!

Dit zou echt een schande zijn ten opzichte van Carl Barks. Te bizar voor woorden. Ik hoop trouwens Ui, dat het echt is wat je zegt en geen goed opgebouwde grap aan het maken bent voor 1 april ofzo.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Hidde » zo maart 25, 2012 8:11 pm

Ondanks dat ik dit niet geloof heb ik toch een tekening gemaakt:

Afbeelding

Stomme typfout! :mad: Moet natuurlijk 'blijft' zijn. Helaas kan ik het niet meer verbeteren. of ik wil de hele tekening opnieuw inkleuren en letteren, maar daar heb ik geen zin in.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor snowmansion » zo maart 25, 2012 8:20 pm

Leuke tekening.

Ik snap niet waarom Ui zo vaag moet blijven. Ik kan me niet voorstellen dat hij deze informatie van de Roep redactie gekregen heeft omdat hij niet zo heel goede band heeft met de roep redactie. Waarom zo geheimzinnig? Wie is deze geheimzinnige opdrachtgever en waarom zou hij geen informatie meer geven als men weet waar deze informatie vandaan komt? Wanneer wordt het dan officieel bekend gemaakt?

Ik beschouw het nog steeds als een hoax.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo maart 25, 2012 8:25 pm

Hele mooie tekening. Mooi eerbetoon aan Lampje.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Ui » zo maart 25, 2012 9:09 pm

snowmansion schreef:Ik snap niet waarom Ui zo vaag moet blijven. Ik kan me niet voorstellen dat hij deze informatie van de Roep redactie gekregen heeft omdat hij niet zo heel goede band heeft met de roep redactie.

Ui kent personen die wel contact hebben met de Roepredactie. Het is op eigen verzoek, dat Ui er geen geheimen over hoeft te weten. Dit van Lampje, bijvoorbeeld. Je ziet dat Ui daar dan toch niet over kan zwijgen.

snowmansion schreef:Waarom zo geheimzinnig? Wie is deze geheimzinnige opdrachtgever en waarom zou hij geen informatie meer geven als men weet waar deze informatie vandaan komt? Wanneer wordt het dan officieel bekend gemaakt?

Als iets stilzwijgend is, wordt daar doorgaans niets over bekend gemaakt. Daar is het stilzwijgend voor. Zo is vroeger ook nooit bekend gemaakt, dat Otto en Diederik uit het Weekblad zouden verdwijnen. En toch zijn ze weg. (snik)
Als een bron anoniem wil blijven en je maakt de naam toch bekend, houdt zo'n bron doorgaans op met informatie geven.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor snowmansion » zo maart 25, 2012 9:48 pm

Klopt, ik geef je daar ook gelijk in. Maar omdat het zo een bizar verhaal is wil ik graag het naadje van de kous weten :)

Dus als ik het goed begrijp is de Roepredactie benaderd door de overheid (Ministerie) met het vriendelijke verzoek om het gebruik van lampje te verminderen desnoods te verwijderen of zodanig te moderniseren dat het een spaarlampje allemaal vanwege milieu doeleinden?

Jij bent serieus met een site bezig? De domeinnaam is nog vrij (www.lampjemoetblijven.nl)

Enig idee wanneer je weet wanneer hij voortaan helemaal wordt weggehaald? Het enige wat mij moeten doen is dus de Roep redactie ervan overtuigen dat hij moet blijven?

Maar ik ben echt bang wat de gevolgen dan zijn voor de toekomst? Wat mag voortaan nog meer niet? We moeten echt alles in het werk stellen om niet in 2040 vast te stellen en te vertellen aan de nieuwe McDrakers dat er vroeger nog een tijd was dat lampje fungeerde als helper van Willie Wortel beiden, bedacht door de meest invloedrijke Duck tekenaar ooit, die vanwege politieke en moralistische beweegredenen zomaar van het veld werd geruimd!!!!!!!!

Straks moet de Duckatti, de 313 gemoderniseerd worden??

Straks moeten de neefjes alleen maar in de schoolbanken zitten??

Straks mogen Donald Duck en Bolderbast niet meer ruzie (vechten) maken??
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma maart 26, 2012 2:11 pm

Dan zou beter de hele Donald Duck opgeheven kunnen worden. Want hoe Donald soms met zijn neefjes omgaat is ook niet normaal. Dan kunnen ze ook wel zeggen: haal Donald's boze karakter weg omdat dat een slecht voorbeeld heeft op de kinderen. Dat is 1 voorbeeld. zo kan ik nog heel veel voorbeelden noemen. Ik kan ook wel de kinderbescherming bellen voor dat incident in de DD
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Ui » ma maart 26, 2012 2:58 pm

snowmansion schreef:Dus als ik het goed begrijp is de Roepredactie benaderd door de overheid (Ministerie) met het vriendelijke verzoek om het gebruik van lampje te verminderen desnoods te verwijderen of zodanig te moderniseren dat het een spaarlampje allemaal vanwege milieu doeleinden?

Correct. (snik)

Ui moet even wat rechtzetten, vanwege diens stelling dat moderniseren te duur is. Want dat zou namelijk niet het hele verhaal zijn. Ook een spaarlamp is te milieuvervuilend; de meeste Wortel-verhalen vinden namelijk overdag plaats.
Verder is Lampje een personage dat zelden of nooit een tekstballon heeft. Dit past niet binnen het Nederlandse beleid, volgens welke elk plaatje tekst moet hebben. Men zit al jaren met het personage te tobben.

snowmansion schreef:Jij bent serieus met een site bezig? De domeinnaam is nog vrij (http://www.lampjemoetblijven.nl)

De domeinnaam is aangevraagd en gaat vanaf volgende maand in. Sorry, dat dit niet sneller kan. (snotter)

snowmansion schreef:Enig idee wanneer je weet wanneer hij voortaan helemaal wordt weggehaald?

Dit jaar. Maar de vraag is, of dit voor of na het jubileumnummer gebeurt.

snowmansion schreef:Het enige wat mij moeten doen is dus de Roep redactie ervan overtuigen dat hij moet blijven?

Nee, dat heeft weinig zin. Men kan het beste schrijven naar het ministerie dat gaat over het milieu. Daar komt immers de beslissing vandaan. Op de website zal een kant-en-klare brief komen te staan, die men alleen hoeft uit te printen, te ondertekenen en te versturen. (snif)

snowmansion schreef:Straks mogen Donald Duck en Bolderbast niet meer ruzie (vechten) maken??

De Zwarte Schim schreef:Dan zou beter de hele Donald Duck opgeheven kunnen worden. Want hoe Donald soms met zijn neefjes omgaat is ook niet normaal. Dan kunnen ze ook wel zeggen: haal Donald's boze karakter weg omdat dat een slecht voorbeeld heeft op de kinderen. Dat is 1 voorbeeld. zo kan ik nog heel veel voorbeelden noemen. Ik kan ook wel de kinderbescherming bellen voor dat incident in de DD

Thom Roep, in het Algemeen Dagblad van 23-02-2012: "Waar het om geweld gaat, zijn we in de loop van de jaren zelfs voorzichtiger geworden. Vroeger ranselde Donald zijn neefjes nog wel eens met een mattenklopper af, maar dat vinden we nu niet meer kunnen."
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor MatroosDuck » ma maart 26, 2012 3:22 pm

Tss haal dan liever Puk en Max en Kareltje eruit.
Lampje blijft of ik zeg per direct mijn abonnement op.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor snowmansion » ma maart 26, 2012 3:46 pm

Ui schreef:Ui moet even wat rechtzetten, vanwege diens stelling dat moderniseren te duur is. Want dat zou namelijk niet het hele verhaal zijn. Ook een spaarlamp is te milieuvervuilend; de meeste Wortel-verhalen vinden namelijk overdag plaats.
Verder is Lampje een personage dat zelden of nooit een tekstballon heeft. Dit past niet binnen het Nederlandse beleid, volgens welke elk plaatje tekst moet hebben. Men zit al jaren met het personage te tobben.


Dus naast de overheid geeft dit ook een mooie reden voor de redactie om lampje weg te halen. Lampje is in vele verhalen een essentiële aanvulling. Zo helpt hij Willie en houdt hij ook vaak Willie op het goede spoor door zijn rationaliteit en handelen.

Ui schreef:De domeinnaam is aangevraagd en gaat vanaf volgende maand in. Sorry, dat dit niet sneller kan. (snotter)


Geen, probleem, was ook geen kritiek. Merkte alleen op dat hij nog vrij was.

Ui schreef:Nee, dat heeft weinig zin. Men kan het beste schrijven naar het ministerie dat gaat over het milieu. Daar komt immers de beslissing vandaan. Op de website zal een kant-en-klare brief komen te staan, die men alleen hoeft uit te printen, te ondertekenen en te versturen. (snif)


Als we zelf het ministerie mailen weten ze meteen wel dat er een 'lek' is en zal jouw bron misschien minder informatie geven.


MatroosDuck schreef:Tss haal dan liever Puk en Max en Kareltje eruit.
Lampje blijft of ik zeg per direct mijn abonnement op.


Dan kan je beter op een andere politieke partij stemmen of iets dergelijks. De redactie/Sanoma staan hier dan ook nergens in alhoewel ze het vriendelijke verzoek ook gewoon vriendelijk naast zich neer kunnen leggen.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Ui » ma maart 26, 2012 4:04 pm

snowmansion schreef:Lampje is in vele verhalen een essentiële aanvulling. Zo helpt hij Willie en houdt hij ook vaak Willie op het goede spoor door zijn rationaliteit en handelen.

Wat vind jij een goed Lampje-verhaal? Op de website verschijnt een lijst van beste Lampje-verhalen, in de sectie 'The Hall of Light'. Tips voor verhalen zijn welkom.

Een favoriet van Ui is 'Man Versus Machine', door Barks:
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++47-03

snowmansion schreef:Als we zelf het ministerie mailen weten ze meteen wel dat er een 'lek' is en zal jouw bron misschien minder informatie geven.

Er kunnen meer medewerkers gelekt hebben. Zolang men geen namen noemt is er niets aan de hand. Anders had Ui de informatie ook niet op McDrake kunnen zetten. (snif)

Voltooi de slagzin. "Lampje moet blijven, omdat..."
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Duck » ma maart 26, 2012 4:23 pm

Dit verhaal zou zonder lampje ook heel anders zijn: http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++27-02
Wat zou Carl Barks hier eigenlijk hiervn vinden als hij nog leefde?

Ik heb wel een klein vermoeden dat dit ook gewoon een 1 april grap kan zijn ,want dat is het over 6 dagen. :/
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor snowmansion » ma maart 26, 2012 7:35 pm

Er zijn genoeg 4 of 10 pagers waarin lampje een goede rol heeft. Om op je vraag een antwoord te geven ik weet nu niet zo 1,2,3 een concreet verhaal. Ik zal eens kijken.


Duck schreef:
Ik heb wel een klein vermoeden dat dit ook gewoon een 1 april grap kan zijn ,want dat is het over 6 dagen. :/



Dat zou erg huilend zijn en ook niet leuk. Zeker ook omdat we dit dus al meteen gevraagd hadden. Misschien wordt Ui wel in het ootje genomen door die zogenaamde medewerker? Ik hoop van niet..
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Lampje moet blijven !!!

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma maart 26, 2012 8:59 pm

Helaas... op deze manier is het weekblad het weekblad niet meer. Die nieuwere koers van het weekblad bevalt me steeds minder. Maar ze gaan erg ver om een eigen Nederlandse redactie te kunnen behouden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten

cron