Mickey Mouse

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor MatroosDuck » do nov 08, 2012 7:52 pm

:')
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Koen » vr nov 09, 2012 8:35 am

Dit was natuurlijk bedoeld als grapje,maar weet iemand trouwens waarom die uiers echt zijn verwijderd?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 09, 2012 8:54 am

Misschien heeft het er toch iets mee te maken: http://jeroendeboer.net/2012/05/16/geen ... bella-koe/
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Koen » za nov 10, 2012 11:56 am

Ridder ter Geit schreef:Misschien heeft het er toch iets mee te maken: http://jeroendeboer.net/2012/05/16/geen ... bella-koe/


::shock:
Dat is wel heel erg seksueel getint voor een Disney-filmpje...een naakte Clarabella die een erotisch boek leest!
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Michiel Q » za nov 10, 2012 10:36 pm

Jeroen de Boer schreef:Geen blote uiers van Clarabella Koe
Het was een brug te ver voor het preutse Amerika van de vroege jaren dertig: de blote uiers van Clarabella Koe. De Mickey Mouse cartoon waarin ze te zien waren, The Shindig, werd daarom in de ban gedaan in de staat Ohio. Neatorama vermeldt verder dat de suggestieve lading werd versterkt doordat Clarabella in haar nakie lag te lezen in het erotische boek Three Weeks van Elinor Glyn uit 1907, dat onder andere de toorn had gewekt van Amerikaanse geestelijken. Hoe de makers ertoe kwamen de combi van bloot en zinnenprikkelende literatuur in de cartoon op te nemen is volgens Neatorama tot op heden onbekend. Heerlijk, ik houd van dit soort (culturele) feiten/uitwassen.

Bron: http://jeroendeboer.net/2012/05/16/geen ... bella-koe/

Koen schreef: ::shock: Dat is wel heel erg seksueel getint voor een Disney-filmpje...een naakte Clarabella die een erotisch boek leest!

Kanttekeningen:

- Een naakte Clarabella is net zo bloot als Bambi, Stampertje en Simba. Helemaal als je bedenkt dat Clarabella kort te voren, in "Steamboat Willie" (1928), nog een normale koe was. "The Shindig" dateert van 1930.

- Clarabella leest geen boek dat onmiskenbaar erotisch is, maar een boek dat "Three Weeks" heet. Dat is vergelijkbaar met Barks die het boek "Mein Kampf" op een vuilnisbelt tekent. Een volwassen grapje dat kinderen volledig ontgaan zal. Daar komt nog bij dat tekenfilms aanvankelijk waren bedoeld voor een volwassen publiek.

- "Three Weeks" is ongeveer zo erotisch als een soapserie die tussen de middag wordt uitgezonden. Men suggereert dat personages met elkaar naar bed gaan, maar dan draait de camera weg. De rest moet de kijker zelf invullen.

- Dat neemt niet weg dat Mickey & Co in de vroegste filmpjes stukken ondeugender en frivoler zijn dan hun latere incarnaties. De moderne Mickey is de onschuld zelve.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Koen » zo nov 11, 2012 2:05 pm

Bedankt voor de informatie,Michiel Q. En wat die naakte Clarabella betreft heb je zeker gelijk. Maar was ''Three Weeks'' voor die tijd niet best erotisch...?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Michiel Q » zo nov 11, 2012 4:15 pm

Koen schreef:Maar was ''Three Weeks'' voor die tijd niet best erotisch...?

"Three Weeks" is niet gewaagder dan een deeltje uit de Bouquetreeks. Het werd gepubliceerd in 1907 en verkocht als een trein. Het werd twee keer verfilmd, in 1914 en 1924. Het Mickey Mouse-filmpje "The Shindig" dateert van 1930, d.w.z. 23 jaar ná de eerste publicatie van het boek. De seksuele moraal was inmiddels veel vrijer. In het filmpje verstopt Clarabella het boek snel als ze merkt dat Karel Paardepoot voor de deur staat. Dat Disney dat grapje maakt, wil zeggen dat het boek a) bekend en b) ondeugend genoeg is. Het gaat dus om mainstream erotische lectuur, niet schokkend of schandalig. Misschien vergelijkbaar met "Fifty Shades of Grey", dat mensen gewoon in de tram lezen?
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Koen » zo nov 11, 2012 4:19 pm

Michiel Q schreef:
Koen schreef:Maar was ''Three Weeks'' voor die tijd niet best erotisch...?

"Three Weeks" is niet gewaagder dan een deeltje uit de Bouquetreeks. Het werd gepubliceerd in 1907 en verkocht als een trein. Het werd twee keer verfilmd, in 1914 en 1924. Het Mickey Mouse-filmpje "The Shindig" dateert van 1930, d.w.z. 23 jaar ná de eerste publicatie van het boek. De seksuele moraal was inmiddels veel vrijer. In het filmpje verstopt Clarabella het boek snel als ze merkt dat Karel Paardepoot voor de deur staat. Dat Disney dat grapje maakt, wil zeggen dat het boek a) bekend en b) ondeugend genoeg is. Het gaat dus om mainstream erotische lectuur, niet schokkend of schandalig. Misschien vergelijkbaar met "Fifty Shades of Grey", dat mensen gewoon in de tram lezen?


Ik vind die grap wel schandalig,maar Disney had destijds vast een volwassener karakter. Toen zou het nog hebben gekund.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Koen » do jan 03, 2013 11:29 am

XD: http://www.oncyclopedia.net/wiki/Mickey_Mouse

Zie die foto :P Die foto vertelt precies wat ik van Mickey vindt: Zo karakterloos dat je hem zou kapot willen trappen! ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor MatroosDuck » do jan 03, 2013 12:50 pm

Koen schreef:XD: http://www.oncyclopedia.net/wiki/Mickey_Mouse

Zie die foto :P Die foto vertelt precies wat ik van Mickey vindt: Zo karakterloos dat je hem zou kapot willen trappen! ;)


Zoals Walt Disney zei: ''It was all started by a foot''
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Scrooge$ » za jan 19, 2013 3:31 pm

Vinden jullie ook niet dat Mickey vaak de rol van wijsneus speelt?
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Koen » za jan 19, 2013 5:12 pm

Ja he,dat is ook nog 's een van de redenen dat ik geen fan ben. :/ Verder ben ik geen hater hoor, maar ik moet soms gewoon walgen van zijn "braafheid" beter te verwoorden als ''karakterloosheid'',wat in mijn geval dus uitloopt tot ''misselijkmakend''. ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Koen » zo feb 10, 2013 7:38 pm

viewtopic.php?f=3&t=2669 Topic over Mickey's familiegeschiedenis,paar seconden geleden door mij aangemaakt.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr aug 30, 2013 11:05 pm

In het Fantagraphics boek met Mickey strips van Gottfredson, dat ik in een ander topic noem, staan wat interessante dingen.
Blijkbaar haalde Gottfredson in de begintijd veel inspiratie uit de korte tekenfilms (ik heb het nu over begin jaren '30).
In de strips van begin jaren 30, voor de opkomst van Goofy, gaan de strips vooral over Mickey, Minnie, Karel en Clarabella. In één van de strips zijn Karel en Clarabella voornemens te trouwen!

Één van de strips is gebaseerd op deze tekenfilm: http://www.youtube.com/watch?v=Dw06K0dG1Zw
Hierin voeren Mickey en z'n vrienden 'de negerhut van oom Tom' op, met zwartgeschminkte gezichten, het zogenaamde 'blackface'. Dit zou tegenwoordig als zeer racistisch worden ervaren.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Mickey Mouse

Berichtdoor Karel Paardepoot » za aug 31, 2013 7:28 am

Laatst las ik een Donald Duck Als.... (Weet ik niet meer, voor de zomervakantie was het nog) Dat Barks maar éen echt verhaal voor Mickey Mouse had gemaakt. Een verhaal met een hoed dan raakt Mickey in de war met Minnie & nog iemand. Ik vind het jammer dat hij maar een Mickey verhaal heeft gemaakt, want ik vind deze echt mooi.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten