Kwik, Kwek en Kwak

Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Oom Paspasu » do jan 31, 2013 11:00 pm

Hierbij een topic over de drie kwakende kleuters. Blijkbaar vond men op McDrake hun "ouders", hun kleren en Kwok veel interessanter.

Over Kwik, Kwek en Kwak bestaat het boek "Het Duckdenken" van profeet Michiel Hegener, waarin wordt aangetoond dat de wereld waarin wij vandaag de dag leven door hen geschapen is. Hier vindt men een recensie.

Hierbij moet ik ook meteen denken aan een van de meest ondergewaardeerde verhalen van Barks: The Runaway Train.

Dan nog twee anekdotes:

Twee jongens en een meisje liepen over straat. De ene jongen trok het meisje aan haar haar en zij zei: "Au! Waarom doe je dat? Zoiets doe je toch niet?" De andere jongen echter bewonderde hem, omdat hij zich telkens weer sociaal wist te diskwalificeren.
De tweede jongen vertelde de anderen toen over de drie kleine vuile neefjes (http://coa.inducks.org/s.php?c=W+WDC++43-02). Kwik, Kwek en Kwak hadden gezworen nooit meer in bad te gaan. Hun buurbiggetje*, deed ook mee. Maar toen was daar plotseling zijn moeder die hem greep om hem in bad te stoppen. Hij was verloren! Een biggetje dat uit de modder moet worden getrokken om gewassen te worden laat wel zien hoe onnatuurlijk en walgelijk onze maatschappij in elkaar steekt! Uiteindelijk gingen ook Kwik, Kwek en Kwak voor de bijl, maar ze gaven zich niet zonder slag of stoot gewonnen.
Hij zei tegen de jongen die het meisje aan haar haar had getrokken: "Jij bent de Kwik in je nog niet kwijt. Zolang je de Kwik in je nog niet kwijt ben, zal je nooit een baan of een vriendin krijgen, alle burgers kijken op je neer en je ouders maken zich zorgen om je. Maar de Kwik in je is er nog!"

*Waarom kent mijn spellingscontrole dit woord?

Twee jongens zaten om een uur of twee 's nachts aan het water een sjekkie te roken, toen de ene zei: "Ik wou dat ik met z'n drieën was. Daar zou ik genoeg aan hebben!"
Zijn vriend antwoordde: "Wat bedoel je? Het enige wat ik me kan voorstellen wat daarbij in de buurt komt, zijn Kwik, Kwek en Kwak." "Zie je wel dat je me heel goed begrijpt," zei de eerste. "Maar Kwik, Kwek en Kwak zijn toch eerder drie personen die samen een eenheid vormen, dan één persoon die zich in drie lichamen manifesteert," bracht de ander er tegenin.
"Stel je voor," zei de eerste, "dat je een ellendige eend was, net weer ontslagen bij de margarinefabriek, met torenhoge schulden, een rijke oom die geen cent om je geeft, een slet als vriendin, die je bedriegt met je eigen neef omdat hij een grotere kar rijdt - en je weet dat de maatschappij haar daarin gelijk geeft! - , een aso-buurman, enz. enz. maar bovenal geen enkele vriend. Onder dergelijke psychische druk is het misschien niet zo verwonderlijk wanneer je een briefje denkt te krijgen van een zus van wie je nog nooit gehoord hebt, een briefje waaruit blijkt dat je drie neefjes hebt die voor altijd bij je blijven logeren. Natuurlijk krijgt Donald als conformist het voortdurend aan de stok met de drie rebelse kwakers, maar eigenlijk zou hij hen willen zijn. Altijd met z'n drieën, altijd zelf beslissingen maken, geen opgedrongen mening maar zelf nadenken, zorgeloos, iets wat bij een volwassene niet getolereerd wordt. In zijn dromen is hij hen."
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor MatroosDuck » vr feb 01, 2013 9:21 am

Oom Paspasu schreef:Twee jongens zaten om een uur of twee 's nachts aan het water een sjekkie te roken, toen de ene zei: "Ik wou dat ik met z'n drieën was. Daar zou ik genoeg aan hebben!"
Zijn vriend antwoordde: "Wat bedoel je? Het enige wat ik me kan voorstellen wat daarbij in de buurt komt, zijn Kwik, Kwek en Kwak." "Zie je wel dat je me heel goed begrijpt," zei de eerste. "Maar Kwik, Kwek en Kwak zijn toch eerder drie personen die samen een eenheid vormen, dan één persoon die zich in drie lichamen manifesteert," bracht de ander er tegenin.
"Stel je voor," zei de eerste, "dat je een ellendige eend was, net weer ontslagen bij de margarinefabriek, met torenhoge schulden, een rijke oom die geen cent om je geeft, een slet als vriendin, die je bedriegt met je eigen neef omdat hij een grotere kar rijdt - en je weet dat de maatschappij haar daarin gelijk geeft! - , een aso-buurman, enz. enz. maar bovenal geen enkele vriend. Onder dergelijke psychische druk is het misschien niet zo verwonderlijk wanneer je een briefje denkt te krijgen van een zus van wie je nog nooit gehoord hebt, een briefje waaruit blijkt dat je drie neefjes hebt die voor altijd bij je blijven logeren. Natuurlijk krijgt Donald als conformist het voortdurend aan de stok met de drie rebelse kwakers, maar eigenlijk zou hij hen willen zijn. Altijd met z'n drieën, altijd zelf beslissingen maken, geen opgedrongen mening maar zelf nadenken, zorgeloos, iets wat bij een volwassene niet getolereerd wordt. In zijn dromen is hij hen."



Mooi stukje! Laat weer eens de serieuze kant zien van het vrolijke weekblad.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Oom Paspasu » za feb 02, 2013 12:48 pm

Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor MatroosDuck » za feb 02, 2013 1:07 pm

Haha ik lag dubbel!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Koen » za apr 27, 2013 6:36 pm

Oom Paspasu schreef:Hierbij een topic over de drie kwakende kleuters.


Kleuters? Hoe oud schat jij Kwik, Kwek en Kwak?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Oom Paspasu » za apr 27, 2013 7:54 pm

Als ze van 1937 zijn, worden ze dit jaar 76. Zo oud zou ik hen echter niet schatten, aangezien een eend na een jaar al volwassen is. Misschien is "drie kwakende kuikentjes" beter.

"Kleuter" kan afhankelijk van je eigen leeftijd een verschillende betekenis hebben. Basisschoolkinderen kijken neer op de mensen die nog niet kunnen lezen en noemen hen kleuters. Middelbare scholieren noemen alle basisschoolkinderen kleuters. Studenten noemen middelbare scholieren kleuters. Kleuters worden door iedereen veracht. Ik noem Kwik, Kwek en Kwak kleuters, juist omdat ik me met hen identificeer terwijl ik bij het uitschot van de maatschappij hoor. Kleuter is hiermee een geuzennaam geworden.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Oom Paspasu » zo mei 05, 2013 3:12 pm

Carl Barks' "The Crazy Quiz Show" 2.4: "I had to stay in after kindergarten because I didn't know the answer to that one!"

Kwik, Kwek en Kwak zijn dus inderdaad kleuters.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kindergarten#United_States
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Oom Paspasu » ma mei 20, 2013 12:45 am

Ook in "Want To Buy An Island?" zitten Kwik, Kwek en Kwak op de kleuterschool: "Huey, Dewey and Louie like kindergarten! The lessons are so much fun!"

"Kite Weather" 7.4: "But you can't enter the contest, unca Donald! Only kids under six are eligible." Dit laat niet alleen zien dat Donald zes of ouder is, maar ook dat Kwik, Kwek en Kwak jonger dan zes zijn.

Dank aan: http://www.cbarks.dk/thenephewscharacteristicse.htm
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Oom Paspasu » ma mei 20, 2013 8:32 pm

Oom Paspasu schreef:"Huey, Dewey and Louie like kindergarten!"

Correctie: "Huey, Louie, and Dewey Duck like kindergarten!"
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Jop Duck » di maart 20, 2018 9:54 pm

Oom Paspasu schreef:Carl Barks' "The Crazy Quiz Show" 2.4: "I had to stay in after kindergarten because I didn't know the answer to that one!"

Kwik, Kwek en Kwak zijn dus inderdaad kleuters.

In The Crazy Quiz Show zijn de neefjes ook niet zo heel slim.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Redmess » wo maart 21, 2018 12:41 am

Tja, dat is zonde, slim zijn ze veel leuker vind ik. Gelukkig doet het weekblad ze wat dat betreft meestal wel eer aan.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Jop Duck » wo maart 21, 2018 4:44 pm

Ik vind het ook aan het verhaal liggen. In dit verhaal vind ik de domme neefjes wel leuk.
P.S.: Dit is mijn 300ste bericht! Hoera!
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Jop Duck » wo maart 21, 2018 7:23 pm

Maar ze kunnen trouwens wel goed fietsen. Misschien bleven ze gewoon heel vaak zitten.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Redmess » za maart 24, 2018 1:30 am

Blijven zitten? Dat is nog erger!
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Kwik, Kwek en Kwak

Berichtdoor Jop Duck » vr apr 20, 2018 5:51 am

Hoezo? Ze zijn van iets voor 1937. En ze zitten nu nog steeds op school!!!!!!
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron