Duckies-Universum:Poll

Wie van het Duckies-Universum vinden jullie het best of leukst?

Albert,klasgenootje
1
3%
Annabel,klasgenootje
2
7%
Arie,klasgenootje
0
Geen stemmen
Beppie,klasgenootje
1
3%
Brulstra,concierge
3
10%
Juffrouw Knol,gymlerares
1
3%
Keessie,klasgenootje
12
40%
Meester Warbol
6
20%
Tsjang,klasgenootje
4
13%
Willem,klasgenootje
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen : 30

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Oom Paspasu » za maart 09, 2013 6:01 pm

Oh, kan dat ook? Ik had net al een mailtje gestuurd. We zullen het zien. Het is inderdaad vreselijk!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Ui » za maart 09, 2013 9:38 pm

MatroosDuck schreef:Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) op Keessie stemmen. Want ja, Keessie is een Barks personage tussen allerlei Nederlandse creaties..

Weer alleen kiezen voor Barks-personages? Zo krijg je het saaie Donald Duck Weekblad dat je verdient! (snotter)

Oom Paspasu schreef:Oh, kan dat ook? Ik had net al een mailtje gestuurd. We zullen het zien. Het is inderdaad vreselijk!

Je kunt zo'n o zo vreselijke fout beter melden via "Meld een fout".

Nu maar hopen dat men er niet als volgt zal reageren...
Monty Python Flying Circus - Dirty Fork
http://www.youtube.com/watch?v=EdzqTGmEcZE
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Oom Paspasu » zo maart 10, 2013 1:26 am

Ui schreef:Weer alleen kiezen voor Barks-personages?

Men herkent natuurlijk dat Keessie bij Barks een vele malen genialer personage is dan welke andere klasgenoot uit het Duckies-universum dan ook. Dat betekent niet dat hij bij de Duckies ook leuker is. Het is leuk dat ze in combinatie met het bedenken van nieuwe personages, ook hem hebben gebruikt, maar het is niet onproblematisch.
Ten eerste spreekt Keessie in sommige Duckies-verhalen, iets wat puristen tegen de borst stuit. (Wat vinden jullie er trouwens van wanneer hij zijn hoofd draait, zoals in Somewhere Beyond Nowhere? Barksschennis!)
Ten tweede past Keessie als dromerig, non-communicatief, lolly-likkend kind toch niet echt in de hogere groepen van de basisschool. Misschien stellen Kwik, Kwek en Kwak in de verhalen van Barks uit die periode wel veel jongere kinderen voor dan in de latere verhalen, waarin ze vroeg-volwassen kinderen bij de Jonge Woudlopers zijn. (Ik wil niet suggereren dat ze in die verhalen ouder zijn, omdat die later spelen: het is gewoon een verandering.) Keessie is bovendien hun buurjongetje en kan een stuk jonger zijn. Wanneer je zo'n kind bij Kwik, Kwek en Kwak in de klas zet, vraag ik me af of hij niet beter naar een andere school kan. Daarom vind ik de andere klasgenoten leuker.
Ui schreef:Je kunt zo'n o zo vreselijke fout beter melden via "Meld een fout".

Daarvoor moet je wel een Inducks-account hebben.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Ui » zo maart 10, 2013 6:23 pm

Oom Paspasu schreef:Ten eerste spreekt Keessie in sommige Duckies-verhalen, iets wat puristen tegen de borst stuit. (Wat vinden jullie er trouwens van wanneer hij zijn hoofd draait, zoals in Somewhere Beyond Nowhere? Barksschennis!)

Dat Keessie niet praat bij Barks, wil niet zeggen dat hij nooit praat. (snif)
Waarom zou Keessie zijn hoofd niet kunnen draaien? Of bedoel je de manier waarop dat getekend is?

Oom Paspasu schreef:Ten tweede past Keessie als dromerig, non-communicatief, lolly-likkend kind toch niet echt in de hogere groepen van de basisschool. Misschien stellen Kwik, Kwek en Kwak in de verhalen van Barks uit die periode wel veel jongere kinderen voor dan in de latere verhalen, waarin ze vroeg-volwassen kinderen bij de Jonge Woudlopers zijn. (Ik wil niet suggereren dat ze in die verhalen ouder zijn, omdat die later spelen: het is gewoon een verandering.) Keessie is bovendien hun buurjongetje en kan een stuk jonger zijn. Wanneer je zo'n kind bij Kwik, Kwek en Kwak in de klas zet, vraag ik me af of hij niet beter naar een andere school kan.

Waarom zou Keessie als "dromerig, non-communicatief, lolly-likkend kind" jonger zijn dan Kwik, Kwek en Kwak? En blijkbaar is hij in de Duckies-verhalen wel communicatief. Met andere woorden, bij de Duckies praat hij blijkbaar wel.

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Je kunt zo'n o zo vreselijke fout beter melden via "Meld een fout".

Daarvoor moet je wel een Inducks-account hebben.

Ai! Dat Inducks-account is er alleen voor hoogst intelligente bezoekers, die het uiterst strenge toelatingsexamen foutloos kunnen volbrengen. Dat strenge examen bevat drie moeilijke opgaven: het bedenken van een alias, het opgeven van een e-mail adres en het bedenken van een wachtwoord. Excuses van Ui voor het doen lijken alsof men makkelijk even zo'n account aanmaakt, en dat dit nog geen halve minuut zal kosten. Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Oom Paspasu » zo maart 10, 2013 8:56 pm

Ui schreef:Dat Keessie niet praat bij Barks, wil niet zeggen dat hij nooit praat. (snif) (...) Waarom zou Keessie als "dromerig, non-communicatief, lolly-likkend kind" jonger zijn dan Kwik, Kwek en Kwak?

Bij Barks zegt hij twee keer iets, namelijk: "Hunk-uh!", waar de neefjes "NO!" zeggen, en "Yea!" Daarnaast slikt hij een muntje in waar ze een ijsje van zouden kopen. Hij is een stuk minder intelligent dan de neefjes. Dat is of omdat hij nog erg jong is, of omdat hij geestelijk gehandicapt is.
Ui schreef:Waarom zou Keessie zijn hoofd niet kunnen draaien? Of bedoel je de manier waarop dat getekend is?

Bij Barks draait Keessie zijn hoofd nooit en lijkt hij zich niet zo bewust van zijn omgeving. Het past niet goed bij zijn dromerige blik.
Ui schreef:En blijkbaar is hij in de Duckies-verhalen wel communicatief. Met andere woorden, bij de Duckies praat hij blijkbaar wel.

Nee, hij praat in sommige verhalen wel, terwijl hij in de meeste verhalen, zoals http://coa.inducks.org/s.php?c=H+2010-238, hij echt niet praat, hoewel hij een grote rol speelt. Als ik verhalen met hem als klasgenoot van Kwik, Kwek en Kwak zou maken, dan zou ik hem wel laten spreken, hoezeer dat puristen ook mag kwetsen. Hij mag natuurlijk wel introvert en verlegen zijn.
Ui schreef:Excuses van Ui voor het doen lijken alsof men makkelijk even zo'n account aanmaakt, en dat dit nog geen halve minuut zal kosten.

Ui heeft niets van dat alles gesuggereerd en hij hoeft zich niet te verontschuldigen, net zomin als ik heb gezegd dat het me te veel moeite is.
Inducks schreef:Voor correcties of aanvullingen, neem contact op met fwi at inducks.org of volg deze link.

Inducks zegt dus niet dat "meld een fout" (de link) beter is dan een e-mail sturen. Omdat ik geen account heb, ging mijn voorkeur uit naar de e-mail-optie, ongeacht hoeveel werk het aanmaken van het account is. Ik heb een e-mail gestuurd en ik wacht nu eerst af of er iets mee gedaan wordt, voordat ik ze ook nog via "meld een fout" ga spammen.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Koen » ma apr 08, 2013 4:01 pm

Afbeelding
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor MatroosDuck » ma apr 08, 2013 4:51 pm

Koen schreef:Afbeelding



Over korte moppen in strips veranderen gesproken
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Ui » ma apr 08, 2013 6:26 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Dat Keessie niet praat bij Barks, wil niet zeggen dat hij nooit praat. (snif) (...) Waarom zou Keessie als "dromerig, non-communicatief, lolly-likkend kind" jonger zijn dan Kwik, Kwek en Kwak?

Bij Barks zegt hij twee keer iets, namelijk: "Hunk-uh!", waar de neefjes "NO!" zeggen, en "Yea!" Daarnaast slikt hij een muntje in waar ze een ijsje van zouden kopen. Hij is een stuk minder intelligent dan de neefjes. Dat is of omdat hij nog erg jong is, of omdat hij geestelijk gehandicapt is.

Dus de hoogte van intelligentie staat in lijn met de hoeveelheid van het praten? Ui vermoedde al zoiets. Haha! (snif)
Maar het ging vooral om de leeftijd van Keessie. Bij Barks lijkt het te gaan om een leeftijdgenootje van Kwik,Kwek en Kwak. In één verhaal sluiten ze een verbond met hem, dat ze zich nooit meer zullen wassen. Zouden Kwik, Kwek en Kwak dat met een jaren jonger kind doen?
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++43-02

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:En blijkbaar is hij in de Duckies-verhalen wel communicatief. Met andere woorden, bij de Duckies praat hij blijkbaar wel.

Nee, hij praat in sommige verhalen wel, terwijl hij in de meeste verhalen, zoals http://coa.inducks.org/s.php?c=H+2010-238, hij echt niet praat, hoewel hij een grote rol speelt. Als ik verhalen met hem als klasgenoot van Kwik, Kwek en Kwak zou maken, dan zou ik hem wel laten spreken, hoezeer dat puristen ook mag kwetsen. Hij mag natuurlijk wel introvert en verlegen zijn.

Een non-verbaal personage, zou dat niet interessant zijn? Een personage dat zo introvert en verlegen is, dat deze zelden of nooit wat zegt?
Als Keessie erg verandert, gaat het dan nog om Keessie? Of had men beter een ander personage kunnen bedenken?

Oom Paspasu schreef:
Inducks schreef:Voor correcties of aanvullingen, neem contact op met fwi at inducks.org of volg deze link.

Inducks zegt dus niet dat "meld een fout" (de link) beter is dan een e-mail sturen.

Waar staat die tekst? Ui volgt altijd de "meld een fout" onderaan de pagina's. Daar staat niets over e-mail.
De voorkeur van Inducks gaat uit naar die link, waarachter COAzilla zit. COAzilla is opgezet omdat e-mail niet te overzien is.
http://coa.inducks.org/coazilla.php
Het hoofd van de school staat nog steeds niet als "ostrich" vermeld. Maar toevallig heeft zojuist iemand melding gedaan via COAzilla, dus wie weet wat er gebeurt.
http://coa.inducks.org/character.php?c=Duckies+headmaster
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Oom Paspasu » di apr 09, 2013 1:03 am

Ui schreef:Dus de hoogte van intelligentie staat in lijn met de hoeveelheid van het praten?

"Hunk-uh!" getuigt niet van veel intelligentie, maar dat kan met zijn jonge leeftijd te maken hebben.
Ui schreef:Bij Barks lijkt het te gaan om een leeftijdgenootje van Kwik,Kwek en Kwak. In één verhaal sluiten ze een verbond met hem, dat ze zich nooit meer zullen wassen. Zouden Kwik, Kwek en Kwak dat met een jaren jonger kind doen?

Het is in dat verhaal hun buurbiggetje en misschien daarom hun vaste speelmaatje die ook bij de club mag.
Ui schreef:Een non-verbaal personage, zou dat niet interessant zijn? Een personage dat zo introvert en verlegen is, dat deze zelden of nooit wat zegt?
Als Keessie erg verandert, gaat het dan nog om Keessie? Of had men beter een ander personage kunnen bedenken?

Ik vind het leuk dat men, naast de nieuwe personages, hem ook heeft gebruikt. Ik vind het ook leuk wanneer hij zo introvert en verlegen is dat hij zelden of nooit wat zegt, maar een kind van die leeftijd moet wel meer kunnen zeggen dan "Hunk-uh".
Ui schreef:Waar staat die tekst?

http://coa.inducks.org/index.php
Ui schreef:Toevallig heeft zojuist iemand melding gedaan via COAzilla, dus wie weet wat er gebeurt.

Heel erg bedankt, iemand! Sorry dat ik het niet zelf heb gedaan. Ook mijn excuses aan het hoofd van de school die zich hierdoor langer in een identiteitscrisis bevindt.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Oom Paspasu » zo mei 12, 2013 12:25 pm

Ui schreef:Het hoofd van de school staat nog steeds niet als "ostrich" vermeld. Maar toevallig heeft zojuist iemand melding gedaan via COAzilla, dus wie weet wat er gebeurt.
http://coa.inducks.org/character.php?c= ... headmaster

Het is aangepast! Zo wordt de wereld stapje voor stapje een fijnere plek voor mens en dier.

Volgende fout: In http://coa.inducks.org/story.php?c=H+20017 en http://coa.inducks.org/story.php?c=H+20038 komt ze niet voor, maar staat ze wel genoemd als voorkomend figuur. In deze twee verhalen komt een andere vrouw voor, een kip. In het tweede verhaal lijkt zij ook het hoofd van de school te zijn. Het is in ieder geval niet hetzelfde personage.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor N. Hoogvliet » zo mei 19, 2013 1:54 pm

Ik heb zojuist een afbeelding van het hoofd van de school op inducks geplaatst:

Afbeelding

http://coa.inducks.org/character.php?c= ... headmaster
Mijn favoriete personage: Knappe Kitty
Avatar gebruiker
N. Hoogvliet
Don Rosa fan
Member
 
Berichten: 49
Geregistreerd: di feb 19, 2013 4:58 pm
Woonplaats: Aarde

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Jop Duck » zo mei 13, 2018 10:45 am

Ik heb gestemd op Tsjang en Keesie.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Duckies-Universum:Poll

Berichtdoor Jop Duck » zo mei 13, 2018 10:47 am

Hoe moet ne eigenlijk zo een stemding maken?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron