Donnie Duck

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » zo apr 07, 2013 3:53 pm

Ik keur niks af (behalve Rosa ;) )! Ik vind het juist leuk dat er zoveel theorieën zijn over Donald. Ik zeg alleen dat ik niet hetzelfde vind als de/een schrijver van Donnie Duckverhalen. Ik kan trouwens best het Rosa-virus hebben, omdat ik oud-Rosaïst ben. En dat virus is nou eenmaal ongeneeslijk. Maar ik ben geen Rosaïst meer, al jaren!
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Maarten » ma apr 08, 2013 5:04 pm

Ik vind Donnie een leuk en grappig figuur, dat is zeker. Ik lees de verhalen met plezier en zie ook dat in die verhalen Donnie bij zijn oma woont. Leuk en aardig, maar mijn mening is anders. Maar ik zou maar niet vertellen hoe ik er over denk anders 'bevuil" ik Oom Paspasu's "mooie topic". En dan begint Ui weer zijn mening over Rosa te vertellen, wat we op een gegeven moment ook wel kunnen dromen.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Ui » ma apr 08, 2013 5:47 pm

Maarten schreef:Ik vind Donnie een leuk en grappig figuur, dat is zeker. Ik lees de verhalen met plezier en zie ook dat in die verhalen Donnie bij zijn oma woont. Leuk en aardig, maar mijn mening is anders.

Daar kun je veel varianten op maken:
- Ui ziet ook dat Donald doorgaans een matrozenpak draagt. Maar Ui's mening is anders.
- Ui ziet ook dat lente 2013 bewolkt is. Maar Ui's mening is anders.

Maarten schreef:Maar ik zou maar niet vertellen hoe ik er over denk anders 'bevuil" ik Oom Paspasu's "mooie topic".

Donnie Duck is een personage. Zoals Donald als Disney baby een personage is.
http://coa.inducks.org/character.php?c=YDD&fs=donnie%20duck
http://coa.inducks.org/character.php?c=DB&fs=disney%20baby
Ui denkt, dat Oom Paspasu dat onderscheid wil maken. Een beter topic is 'Donaldisme Don Rosa', een topic over Donald's jeugd in het algemeen of een topic over Donald in het algemeen.

Maarten schreef:En dan begint Ui weer zijn mening over Rosa te vertellen, wat we op een gegeven moment ook wel kunnen dromen.

Nog brutaal ook! Dat is dan de dank voor alles. (snik) Sommige kindertjes willen niet gered worden. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Maarten » ma apr 08, 2013 6:24 pm

Ui schreef:- Ui ziet ook dat Donald doorgaans een matrozenpak draagt. Maar Ui's mening is anders.

Meen je dit?
Ui schreef:- Ui ziet ook dat lente 2013 bewolkt is. Maar Ui's mening is anders.

Hoe kan dat nou een mening zijn? Dat het bewolkt is, is een feit.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » di apr 09, 2013 12:43 am

Hoe kan "Donnie Duck woont niet bij zijn oma" nou een mening zijn? Het is een onwaarheid totdat iemand een verhaal maakt waarin Donnie Duck niet bij zijn oma woont.
Koen schreef:Maar ik ben geen Rosaïst meer, al jaren!

Die oud-Rosaïsten worden ook steeds jonger!

Koen schreef:Eigenlijk ben ik dol op het hele 'Donnie-universum', vooral vanwege de leuke bijfiguren.

Vertel! (De universa-pagina's op Inducks doen het momenteel niet.)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » di apr 09, 2013 3:03 pm

Enne... wat moet ik dan vertellen?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » di apr 09, 2013 3:12 pm

[quote="Oom Paspasu"]Hoe kan "Donnie Duck woont niet bij zijn oma'' nou een mening zijn?[quote]

In de fictieve duckwereld bestaan er eigenlijk nauwelijks feiten. De ene ''vindt'' dat Donald is geboren in 1920, de ander '''vindt'' dat hij is geboren in 1910, de ander 1934 etc..
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Maarten » di apr 09, 2013 3:15 pm

Koen schreef:
Oom Paspasu schreef:Hoe kan "Donnie Duck woont niet bij zijn oma'' nou een mening zijn?


In de fictieve duckwereld bestaan er eigenlijk nauwelijks feiten. De ene ''vindt'' dat Donald is geboren in 1920, de ander '''vindt'' dat hij is geboren in 1910, de ander 1934 etc..

Inderdaad. Ik zei al dat ik Donnie een leuk figuur vind en Donnie woont (in die verhalen) bij zijn oma. Maar ik denk persoonlijk dat dat niet zo is.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Ridder ter Geit » di apr 09, 2013 3:34 pm

Ui schreef:
Maarten schreef:En dan begint Ui weer zijn mening over Rosa te vertellen, wat we op een gegeven moment ook wel kunnen dromen.

Nog brutaal ook! Dat is dan de dank voor alles. (snik) Sommige kindertjes willen niet gered worden. (snotter)


Maar Ui, het is toch juist een groot goed als we uw mening gaan dromen? Wie zegt dat het negatief bedoeld is?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » wo apr 10, 2013 1:23 am

Maarten moet zijn dromen gaan realiseren!

Koen schreef:In de fictieve duckwereld bestaan er eigenlijk nauwelijks feiten. De ene ''vindt'' dat Donald is geboren in 1920, de ander '''vindt'' dat hij is geboren in 1910, de ander 1934 etc.

Verhalen kunnen elkaar tegenspreken. In "His Majesty, McDuck" sticht de Amerikaan Cornelis Prul Duckstad aan de westkust van Amerika. In "Donald Duck in Prullaria" sticht de Nederlander Cornelis Prul Duckstad aan de oostkust. Zie viewtopic.php?f=3&t=2149. In het ene verhaal is het ene waar, in het andere, jawel! het andere. In zulke gevallen kan je van mening verschillen over wat leuker is of wat beter past bij andere verhalen, etc.
Donnie woont (in die verhalen) bij zijn oma. Maar ik denk persoonlijk dat dat niet zo is.

Laten jullie nu eens een verhaal zien waarin hij ergens anders woont.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Ui » wo apr 10, 2013 3:44 am

Maarten schreef:
Ui schreef:- Ui ziet ook dat Donald doorgaans een matrozenpak draagt. Maar Ui's mening is anders.

Meen je dit?

Ui is van mening dat Donald alleen een matrozenpak draagt tijdens carnaval. Dit betekent, dat alle avonturen waarin Donald een matrozenpak draagt, plaatsvinden tijdens carnaval. Het verdere jaar draagt hij meestal een spijkerbroek en een trui. Haha! (snif)
Och, wat is het toch makkelijk om een eigen Donald te bedenken. Misschien is hij in zijn jeugd bij Oma Duck gedumpt, zoals Kwik, Kwek en Kwak later bij hem zijn gedumpt. Misschien is dat dumpen een familietrek. (snik)

Maarten schreef:
Ui schreef:- Ui ziet ook dat lente 2013 bewolkt is. Maar Ui's mening is anders.

Hoe kan dat nou een mening zijn? Dat het bewolkt is, is een feit.

Dat het personage "Donnie Duck" bij zijn oma op een boerderij woont, is ook een feit. Dat is wat Ui bedoelt te zeggen.
En blijkbaar is "Donnie Duck" gebaseerd op de jonge Donald Duck, die naar verluidt reeds bij Strobl woont bij Oma Duck. Of men "Donnie Duck" en "Donald Duck" hetzelfde personage vindt, daar kan men een mening over hebben.

Ridder ter Geit schreef:Maar Ui, het is toch juist een groot goed als we uw mening gaan dromen? Wie zegt dat het negatief bedoeld is?

Je moet altijd van het meest negatieve uitgaan, dan valt alles mee. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Maarten » wo apr 10, 2013 7:24 am

Ui schreef:Ui is van mening dat Donald alleen een matrozenpak draagt tijdens carnaval. Dit betekent, dat alle avonturen waarin Donald een matrozenpak draagt, plaatsvinden tijdens carnaval. Het verdere jaar draagt hij meestal een spijkerbroek en een trui. Haha! (snif)
Och, wat is het toch makkelijk om een eigen Donald te bedenken. Misschien is hij in zijn jeugd bij Oma Duck gedumpt, zoals Kwik, Kwek en Kwak later bij hem zijn gedumpt. Misschien is dat dumpen een familietrek. (snik)

Ja dat begrijp ik.

Ui schreef:Dat het personage "Donnie Duck" bij zijn oma op een boerderij woont, is ook een feit. Dat is wat Ui bedoelt te zeggen.
En blijkbaar is "Donnie Duck" gebaseerd op de jonge Donald Duck, die naar verluidt reeds bij Strobl woont bij Oma Duck. Of men "Donnie Duck" en "Donald Duck" hetzelfde personage vindt, daar kan men een mening over hebben.

Maarten schreef:Inderdaad. Ik zei al dat ik Donnie een leuk figuur vind en Donnie woont (in die verhalen) bij zijn oma. Maar ik denk persoonlijk dat dat niet zo is.

Wat is dus al zei. Donnie woont bij zijn oma, maar ik zie Donnie en Donald als aparte personages, omdat ik niet denk dat kleine Donald bij zijn oma opgroeide.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » wo apr 10, 2013 9:49 pm

Koen schreef:Enne... wat moet ik dan vertellen?

Vertel iets over de leuke bijfiguren. Wie zijn het? In welke relatie staan zij tot Donnie? Wat maakt hen leuk?

500 woorden met maximaal vijf procent afwijking. Uiterste inleverdatum: 17 april 2013. Het cijfer telt één keer mee. Herkansing is alleen mogelijk bij een cijfer 4 of hoger. Bij voldoende is herkansing niet mogelijk. Vergeet je niet in te schrijven: niet ingeschreven staan betekent geen cijfer!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » vr apr 26, 2013 11:57 pm

Ik zie dat je het nog niet hebt ingeleverd, Koen! Hoe wil jij ooit je diploma halen?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » za apr 27, 2013 10:52 am

Mag ik het misschien leuke personages vinden zonder dat ik precies kan vertellen waarom? ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron