Donnie Duck

Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » vr apr 05, 2013 4:53 pm

Afbeelding

Uit het topic Pocket 192 over het verhaal "Avonturen in Kwaakburg":

Duck schreef:Mij lijkt het Donnie Duck verhaal erg leuk! =)
Ik hou wel van die Donnie verhalen!
Het zijn dacht ik toch verhalen uit de jeugd van Donald,toch??
Dubbelduck schreef:Ja, dat klopt. Donnie Duck is gewoon de jonge Donald.
Appie Aap schreef:De 5 delen van Donnie Duck zijn allemaal door andere tekenaars gemaakt, leuk om tekenstijlen te vergelijken.
DD schreef:Dat Donnie Duck verhaal is echt oer, maar dan ook echt oeeeersaaai :S
BibiTotoLover schreef:Vooral erg genoten van de Donnie Duck verhalen! :D Ben sowieso een fan van die Donnie Duck. ;)


http://coa.inducks.org/character.php?c= ... nie%20duck

Wat vinden jullie wel of niet leuk aan Donnie Duck?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » vr apr 05, 2013 7:56 pm

Het is een leuk personage, en eigenlijk ben ik dol op het hele 'Donnie-universum', vooral vanwege de leuke bijfiguren. Verder heb ik er niet zo heel erg veel mee en misschien komt dit omdat ik het niet 'eens' ben met de theorie dat Donald bij zijn oma Duck opgroeide (en meer dingen die bij Donnie Duck voorkomen).
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Maarten » vr apr 05, 2013 11:41 pm

Koen schreef:Verder heb ik er niet zo heel erg veel mee en misschien komt dit omdat ik het niet 'eens' ben met de theorie dat Donald bij zijn oma Duck opgroeide (en meer dingen die bij Donnie Duck voorkomen).

Dus jij denkt dat Donald (Donnie) bij zijn ouders woonde?
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » za apr 06, 2013 10:21 am

Dat denk ik, ja.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » za apr 06, 2013 12:45 pm

Jongens, jullie zullen moeten toegeven a) dat Donald in de Donnie Duck strips bij Oma Duck woont en b) dat buiten de stripwerkelijkheid om, Donald ouder is dan zijn oma en al helemaal ouder dan zijn ouders. Wat valt daar nou voor mening over te hebben? Aaargh! De vraag was wat jullie van Donnie Duck vonden, niet waar Donald als kind in jullie fanfictie woonde.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » za apr 06, 2013 2:25 pm

Dit topic gaat over Donnie Duck, en we hebben het over Donnie Duck. DUS.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Maarten » za apr 06, 2013 3:08 pm

Oom Paspasu schreef:Jongens, jullie zullen moeten toegeven a) dat Donald in de Donnie Duck strips bij Oma Duck woont en b) dat buiten de stripwerkelijkheid om, Donald ouder is dan zijn oma en al helemaal ouder dan zijn ouders. Wat valt daar nou voor mening over te hebben? Aaargh! De vraag was wat jullie van Donnie Duck vonden, niet waar Donald als kind in jullie fanfictie woonde.

Ik snap niet wat je zeurt. We hebben het over Donnie! Koen zei dat hij er niet veel mee had omdat hij denkt dat Donald bij zijn ouders woonde en dus niet op de boerderij. Donnie was er bijvoorbeeld alleen maar in de vakanties. Misschien denken andere wel dat Donald door zijn oma werd opgevoed. We hebben het dan toch over Donnie, of niet?!
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » za apr 06, 2013 5:03 pm

Ik zeur dat jullie een discussie over Donaldisme/fanfictie die jullie al in een ander topic aan het voeren waren, voortzetten in een topic over het personage Donnie Duck uit de Donnie Duckverhalen die wel degelijk bij Oma Duck woont. Het gaat hier niet over wat er met het kind dat oom Dagobert een trap gaf in Lo$ 11 is gebeurd, noch over de jeugd van de volwassen Donald in zijn algemeen, maar over een specifiek personage uit specifieke verhalen. Donnie Duck woont niet alleen in de vakanties bij Oma: http://coa.inducks.org/simp.php?d1=donn ... pg=&kind=0.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » za apr 06, 2013 5:24 pm

We praten erover of we het eens zijn met de ''Donnie Duck-theorie''. Dat is wel degelijk on-topic. Maar goed, laten we het gezeur van die rare meneer Paspasu maar gewoon negeren. :p
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » za apr 06, 2013 5:38 pm

Mij negeren in mijn eigen topic?! Of je het met een "theorie" eens bent, kan je heel goed in jouw eigen "Stromingen"-topic bespreken! Hoe durven jullie mijn mooie topic te bevuilen! Grrr!
Afbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Ui » zo apr 07, 2013 2:07 pm

Maarten schreef:
Koen schreef:Verder heb ik er niet zo heel erg veel mee en misschien komt dit omdat ik het niet 'eens' ben met de theorie dat Donald bij zijn oma Duck opgroeide (en meer dingen die bij Donnie Duck voorkomen).

Dus jij denkt dat Donald (Donnie) bij zijn ouders woonde?

Zie hier wat Rosa de wereld heeft aangedaan. (huil huil) De kindertjes kunnen amper genieten van een verhaal waarin een jeugdige versie van Donald woont bij zijn oma op de boerderij. Een gegeven dat reeds te zien is in Marco Rota's 'Van ei tot eend'.
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+HBP+++1-1

Donald die in zijn jeugd op een boerderij woont, dat nodigt uit tot avonturen. Nee, zeggen de Rosaïsten, dat mag hij dan alleen in de vakanties. Het verdere jaar woont hij maar driehoog achter bij zijn ouders, in een buurt van beton, waar geen ene moer gebeurt. Want we moeten de Heilige Visie van het bureaucratische warhoofd Don Rosa gebruiken!

Oom Paspasu schreef:De vraag was wat jullie van Donnie Duck vonden, niet waar Donald als kind in jullie fanfictie woonde.

Het gaat hier om een schemerige situatie. Als mensen kritiek hebben op Donnie Duck, omdat ze na zeer lang nadenken en veel overleg met ene Rosa hebben besloten, dat ze de serie niet leuk vinden, dan moeten ze dat kunnen zeggen. (snik) Je kunt hen niet kwalijk nemen, dat ze zijn opgestookt door ene Rosa, die eigenlijk niet zo van Disney houdt.

Maarten schreef:Koen zei dat hij er niet veel mee had omdat hij denkt dat Donald bij zijn ouders woonde en dus niet op de boerderij. Donnie was er bijvoorbeeld alleen maar in de vakanties. Misschien denken andere wel dat Donald door zijn oma werd opgevoed. We hebben het dan toch over Donnie, of niet?!

Dat Donald door Oma Duck is opgevoed en bij haar op de boerderij is opgegroeid, dat is in verhalen en tekenwerk van verschillende Disney-artiesten te zien. Als je daar tegenin gaat, heb je het dan nog over Donald Duck?

Oom Paspasu schreef:Mij negeren in mijn eigen topic?! Of je het met een "theorie" eens bent, kan je heel goed in jouw eigen "Stromingen"-topic bespreken! Hoe durven jullie mijn mooie topic te bevuilen! Grrr!

Rustig, Oom Paspasu. Die kinderen kunnen ook niet helpen dat ze in de war gebracht zijn door een underground-tekenaar die tot nu toe, zelf geen enkel fascinerend verhaal over de jeugd van Donald heeft gemaakt. Het hele Disney-universum wordt bevuild door Don Rosa de Disney-hater, dus dan kan dit topic er toch ook wel bij? (snotter)

Ui begrijpt uw teleurstelling. U denkt leuk over Donnie Duck op de boerderij van zijn oma te discussiëren. Ui dacht ooit leuk over Barks te kunnen discussiëren. Maar vergeet het maar. We moeten eerst even aan meneer Rosa vragen of de theorie achter de verhalen in lijn is met zijn theorie, die hij nota bene zelf niet lang heeft kunnen volhouden. Mag Donnie Duck bestaan, meneer Rosa? Enkel in de vakanties!

Zijn er Donnie Duck-verhalen waarin hij duidelijk buiten de vakanties woont bij Oma Duck?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » zo apr 07, 2013 3:16 pm

Bijna allemaal. Donnie gaat in zijn verhalen ook naar school. En trouwens; Wat bedoel je met 'kinderen'? Je weet niet of Maarten een kind is, en ik ben geen Rosaïst.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » zo apr 07, 2013 3:24 pm

Je bent geen Rosaïst, maar Rosa's idee over fictieve fictie gebruik je wel, waardoor je zegt: "Ik heb er niet zo heel erg veel mee," ondanks dat je "dol" bent op de Donnie Duck-verhalen. Houd jezelf toch niet voor de gek!
Er bestaan goede en slechte verhalen. Een verhaal is niet beter omdat er continuïteit is met een ander verhaal. Een verhaal hoort juist goed uit zichzelf te zijn en niet omdat het op andere verhalen leunt.
De jonge Donald die bij zijn oma woont, kennen we ook uit veel andere verhalen, maar dat is niet wat de Donnie Duck-verhalen goed maakt. Dat Barks niets over de jeugd van Donald zegt, geeft Rosa en Koen geen reden om te twijfelen aan de historiciteit van de Donnie Duck-verhalen, want het is sowieso fictie.
Ui schreef:Zijn er Donnie Duck-verhalen waarin hij duidelijk buiten de vakanties woont bij Oma Duck?
Oom Paspasu schreef:Donnie Duck woont niet alleen in de vakanties bij Oma: http://coa.inducks.org/simp.php?d1=donn ... pg=&kind=0.


Willen Duck en BibiTotoLover misschien vertellen wat zij zo leuk vinden aan Donnie?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Koen » zo apr 07, 2013 3:30 pm

Oom Paspasu schreef:Je bent geen Rosaïst, maar Rosa's idee over fictieve fictie gebruik je wel, waardoor je zegt: "Ik heb er niet zo heel erg veel mee," ondanks dat je "dol" bent op de Donnie Duck-verhalen. Houd jezelf toch niet voor de gek!


Sorry voor de off-topic, maar wat heeft dit met Rosa te maken?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Donnie Duck

Berichtdoor Ui » zo apr 07, 2013 3:49 pm

Koen schreef:Bijna allemaal. Donnie gaat in zijn verhalen ook naar school.

Dan krijgt Donnie zeker les tijdens de schoolvakanties. Haha! (snik)

Koen schreef:
Oom Paspasu schreef:Je bent geen Rosaïst, maar Rosa's idee over fictieve fictie gebruik je wel, waardoor je zegt: "Ik heb er niet zo heel erg veel mee," ondanks dat je "dol" bent op de Donnie Duck-verhalen. Houd jezelf toch niet voor de gek!

Sorry voor de off-topic, maar wat heeft dit met Rosa te maken?

Je keurt fantasieverhalen van Disney af omdat ze niet passen binnen de een of andere "theorie" buiten Disney. Dat is Rosa-praat. Misschien ben je besmet met het Rosa-virus, zonder dat je het weet. (snotter)
Dat je iets onschuldigs leuk vindt, maar dat eigenlijk niet mag van jezelf, dat zijn ziekmakende hersenspelletjes. Rosa moedigt dergelijke gedachten aan, en daarom vindt Ui hem ongeschikt voor opgroeiende mensen. Voor je het weet heb je je hele jeugd verpest omdat je vanwege een "theorie" dacht, dat je niet mocht genieten van verhalen over een eendje dat woont bij een oma met een boerderij.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Volgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron