Zus van Diederik

Zus van Diederik

Berichtdoor Ralph » di jul 09, 2013 7:09 pm

Dat Diederik Duck een broer heeft (Wisse Duck) wisten we natuurlijk al, maar vandaag las ik in een artikel dat hij ook een zus heeft. In het stripverhaal “O Nascimento Do Biquinho” (1982) vertelt Diederik aan zijn vriendin Gloria over zijn neefje Daantje, die een zoontje zou zijn van zijn zus. Het enige feit dat over haar verteld wordt is dat ze in Duckstad woont(!). Ze komt niet in eigen persoon voor in het verhaal en zelfs haar naam wordt niet verteld.
Dit is een (of misschien de enige) scene uit het verhaal waarin ze genoemd wordt:
Afbeelding
Ik wist trouwens niet goed waar ik dit topic moest plaatsen: het zou natuurlijk leuk zijn als mensen ideeën en/of tekeningen zouden kunnen maken van dit behoorlijk onbekende persoon. In dat geval zou het thuishoren in 'Fanfictie en -tekeningen'.

PS: Dit is het eerste topic dat ik plaats. Als ik een of andere stomme fout maak, zouden jullie mij daar aub op willen wijzen? :P
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Zus van Diederik

Berichtdoor Ralph » di jul 09, 2013 7:10 pm

O, en nog een kleine toevoeging: volgens de stamboom van Gilles Maurice heeft Diederik geen enkele zus en is Daantje de zoon van een onbekende broer van Diederik.
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Zus van Diederik

Berichtdoor Michiel Q » di jul 09, 2013 7:41 pm

Ralph schreef:...vandaag las ik in een artikel...

Staat dat artikel online? Want dan is 't voor ons wel interessant als je ook de link plaatst. Altijd de bron vermelden!
N.B. Dit is een belangrijke les. Nu ben je al bijna wetenschapper. :P

Ralph schreef:...vertelt Diederik aan zijn vriendin Gloria...

Over Gloria bestaat wél een topic, maar niet over Daantje. Misschien handig als dit topic óók over Daantje gaat?

Ralph schreef:...zelfs haar naam wordt niet vermeld...

Ik stel voor dat we haar Irma Duck noemen, naar 't Portugese woord voor zus ("irmã"). ;)

Ralph schreef:Volgens de stamboom van Gilles Maurice heeft Diederik geen enkele zus en is Daantje de zoon van een onbekende broer van Diederik.

Mogelijk heeft Gilles Maurice dat verhaal nooit gelezen of misschien verkeerd begrepen. Of hij heeft beslist dat Daantje ("Dugan Duck") de zoon van een broer moet zijn, zodat hij dezelfde achternaam heeft. In 't Portugees ligt dat wat ingewikkelder. In Brazilië worden personages zelden bij hun achternaam genoemd.

Zie: http://nafsk.se/pipermail/dcml/2002-Nov ... 15008.html
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Zus van Diederik

Berichtdoor Ralph » di jul 09, 2013 9:54 pm

Michiel Q schreef:
Ralph schreef:...vandaag las ik in een artikel...

Staat dat artikel online? Want dan is 't voor ons wel interessant als je ook de link plaatst. Altijd de bron vermelden!

http://dailywardrum.blogspot.nl/2011_08_01_archive.html

Dat is de link van het online artikel. Het staat op een site die ik nog nooit had bezocht. Ik kwam er bij toeval langs toen ik Diederik's Engelse naam invoerde in de Google-zoekmachine. Het artikel zelf gaat over Diederik, ik denk dat jullie dat allemaal al weten en het artikel voor de rest niet zo interessant is.
Michiel Q schreef:
Ralph schreef:...zelfs haar naam wordt niet vermeld...

Ik stel voor dat we haar Irma Duck noemen, naar 't Portugese woord voor zus ("irmã"). ;)

Goed idee! ;)

Op de Disney Wiki vond ik nog wat extra informatie (nóg meer ja ;) ) over Irma's rol in het verhaal. Dit las ik in het artikel over Daantje (Dugan) Duck:
The first story featuring Dugan begins when Fethry and his girlfriend Gloria are checking the Duck family tree, and one branch has no name, just the drawing of an egg. Fethry explains that when his sister was about to get her first egg from the stork, a hand came from the egg and knocked the stork out, and when they searched, only found the stork and the broken egg shell. Fethry and Gloria travel to the jungle where the egg was lost the first time, and find Dugan who was raised by porcupines (and wears an expectable loincloth). They are all trapped by a tribe and sacrificed to a volcano, but it turns that it's the joker tribe of Quiuanagucha and the ducks weren't in real danger, with a net awaitihg them before reaching the lava. Fethry takes Dugan back to the civilization.

Bron: http://disney.wikia.com/wiki/Dugan_Duck
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Zus van Diederik

Berichtdoor Jop Duck » za apr 21, 2018 2:29 pm

Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron