Vaders en moeders in de Disney-wereld

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » di mei 22, 2018 7:05 pm

Jop Duck schreef:Ik heb zo een gevoel dat Taliaferro eerst Grandma als de oma van Donald zag, maar Karp vond dat het de moeder wss. Uiteindelijk wist Karp Taliaferro te overtuigen dat het de moeder was.

Wie denkt hetzelfde? Of heeft hetzelfde gevoel? Wie van jullie mag kiezen wat Oma is? Karp of Taliaferro? Ik vind Taliaferro want hij heeft Oma bedacht.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » wo mei 23, 2018 4:49 pm

Helaas is Charles Alfred Taliaferro kinderloos gestorven en kunnen we hem niks en dan ook helemaal niks meer vragen.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor niels20020 » wo mei 23, 2018 8:54 pm

Jop Duck schreef:Ik heb zo een gevoel dat Taliaferro eerst Grandma als de oma van Donald zag, maar Karp vond dat het de moeder wss. Uiteindelijk wist Karp Taliaferro te overtuigen dat het de moeder was.

Dat denk ik echt niet. Als je zijn verhalen bekijkt zie je nergens aanwijzingen dat oma Donalds moeder is, juist eerder dat ze zijn oma is. Behalve dan dat argument wat jij al noemde (dat ze tegen de neefjes zegt dat ze naar hun oma moeten komen), maar daar hebben wij al genoeg over gezegd.
Mijn top drie tekenaars:
1. Carl Barks
2. Don Rosa
3. Marco Rota
Avatar gebruiker
niels20020
Dagobert fan
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: di dec 13, 2016 7:42 pm
Woonplaats: Calisota

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Dagopoetser » wo mei 23, 2018 9:51 pm

Jop Duck schreef:Helaas is Charles Alfred Taliaferro kinderloos gestorven en kunnen we hem niks en dan ook helemaal niks meer vragen.

Ik heb geen idee wat het er voor de discussie verder toe doet, maar Taliaferro was getrouwd en had kinderen. Zijn eerste kind werd geboren rond 1943 ( http://stp.lingfil.uu.se/~starback/dcml ... andma.html )
Dagopoetser
Member
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di jun 30, 2015 3:55 pm

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » do mei 24, 2018 5:38 pm

Dagopoetser schreef:
Jop Duck schreef:Helaas is Charles Alfred Taliaferro kinderloos gestorven en kunnen we hem niks en dan ook helemaal niks meer vragen.

Ik heb geen idee wat het er voor de discussie verder toe doet, maar Taliaferro was getrouwd en had kinderen. Zijn eerste kind werd geboren rond 1943 ( http://stp.lingfil.uu.se/~starback/dcml ... andma.html )

Oh. Ik dacht dat hij geen kinderen had.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » do mei 24, 2018 6:12 pm

niels20020 schreef:
Jop Duck schreef:Ik heb zo een gevoel dat Taliaferro eerst Grandma als de oma van Donald zag, maar Karp vond dat het de moeder wss. Uiteindelijk wist Karp Taliaferro te overtuigen dat het de moeder was.

Dat denk ik echt niet. Als je zijn verhalen bekijkt zie je nergens aanwijzingen dat oma Donalds moeder is, juist eerder dat ze zijn oma is. Behalve dan dat argument wat jij al noemde (dat ze tegen de neefjes zegt dat ze naar hun oma moeten komen), maar daar hebben wij al genoeg over gezegd.

Kuch"son" Kuch :P
Jop Duck schreef::P

Als het licht omdat gran'ma word gebruikt door Donald( dat de neefjes ook doen, maar dat kunnen jullie geen sikkepit schelen) dan zou Oma ook de oma van Katrien moeten zijn.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Dagoduck » vr mei 25, 2018 8:15 am

'Grandma' is ook haar bijnaam, het maakt dus compleet niet uit of Katrien wel of niet oma's kleindochter is. De neefjes noemen haar oma omdat dat makkelijker te zeggen is dan 'Great grandma'. Dat hebben we al zo vaak gezegd, maar daar luister jij niet naar.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » vr mei 25, 2018 2:53 pm

En nu zeggen we het zo! Jullie zeggen de hele tijd dat het komt dat ze de Oma van Donald is, omdat Donald haar zo noemt en nu is het volgens jullie een bijnaam wat ik al lang heb voorgesteld en jullie niet naar luisteren.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » vr mei 25, 2018 3:28 pm

Ik nodig jullie uit in het topic: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=3&t=3733 om verder te gaan met discussie.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Redmess » za mei 26, 2018 10:59 am

Maar niemand gebruikt Oma als bijnaam als het ook hun moeder is! Noem jij jouw moeder maar eens oma, en kijk wat er gebeurd.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron