Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 17, 2009 4:50 pm

Ik heb een vraag over de stamboom.

Donald en Katrien gaan met elkaar en zijn verliefd, maar ze hebben dezelfde achternaam, dat kan toch niet?
Ook blijkt uit de stamboom van Gilles Maurice dat de vader van de neefjes een broer is van Katrien, terwijl de moeder de zus is van Donald, dat is dan een bloedsverwant?

Dat lijkt me volstrekt onmogelijk.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 17, 2009 5:35 pm

Een echte fout voor 7-jarige!!!!!!!!!!!!!!!!!
In 1940 kwam Katrien voor het eerst, nog in de Pre-Duckstorie. Ze noemden haar gewoon Duck, Katrien Eend dus. Ze zijn helemaal geen familie. En Gilles Maurice heeft niks met DD te maken, ALSJEBLIEFT laat hem erbuiten! De vader van de neefjes is onbekend, NIEMAND WEET WIE HIJ IS!!!!!!!!! Maar de moeder van de neefjes is de zus van Donald ja, toch OOM DONALD? En het is Oom Dagobert want het is de oom van Donald enOudoom Dagobert klinkt niet. In het Engels is het door Donald "Uncle Scrooge" en door de neefjes "Unca Donald" en "Unca Scrooge".
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 17, 2009 7:08 pm

Guus Geluk schreef:Ook blijkt uit de stamboom van Gilles Maurice dat de vader van de neefjes een broer is van Katrien, terwijl de moeder de zus is van Donald, dat is dan een bloedsverwant?

Ik geloof dat Don Rosa dat heeft verzonnen om te verklaren waarom de neefjes 'tante' tegen tegen Katrien zeggen. Maar ik zeg ook 'ome' tegen mensen die ik goed ken en ouder zijn, dus zo'n verklaring lijkt me niet nodig.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor DD » za jan 17, 2009 8:50 pm

Ik heb een keer ergens gelezen dat Katriens achternaam toevallig is. Net zoals zoveel mensen in Nederland bijvoorbeeld de Vries van achternaam heten. Maar wat wel heeeeeeeeeeeel toevallig is, is dat de achternaam van Mickey's vriendin ook weer per toeval hetzelfde is als die van Mickey zelf :P

Die mensen van Disney hebben vroeger gewoon die namen bedacht omdat zij dat soort dier zijn, zonder er bij na te denken dat de figuren op een dag zouden uitgroeien tot stripfiguren met complete families en fans die er over zouden discussiëren. Zo zie ik het tenminste.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 17, 2009 9:28 pm

Duckfan van Down Under schreef:Een echte fout voor 7-jarige!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helaas, ik als Guus vind het te vermoeiend om goed na te denken. :P

DD schreef:Die mensen van Disney hebben vroeger gewoon die namen bedacht omdat zij dat soort dier zijn, zonder er bij na te denken dat de figuren op een dag zouden uitgroeien tot stripfiguren met complete families en fans die er over zouden discussiëren. Zo zie ik het tenminste.

Ok, dus Katrien heet dan gewoon anders met haar meisjesnaam en Duck is dan haar aangetrouwde naam met Donald,
helaas vonden ze elkaar toen niet leuk, en gingen ze scheiden. Toen papte ze met Guus aan, dat was ook geen succes, maar de naam van Donald bleef ze behouden. Nu is er een soort knipperlichtrelatie, soms met Guus, anders met Donald. Dat lijkt me de enige logische verklaring.

Oh, ja de moeder van Katrien heet ShelDuck, volgens de stamboom van Gilles Maurice. De vader heet Duck, dat zou dan onjuist kunnen zijn.
Volgens mij is het ook niet zeker dat de nichtjes Duck heten. :/
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ega Bevan » za jan 17, 2009 10:16 pm

Guus Geluk schreef:Ok, dus Katrien heet dan gewoon anders met haar meisjesnaam en Duck is dan haar aangetrouwde naam met Donald,
helaas vonden ze elkaar toen niet leuk, en gingen ze scheiden. Toen papte ze met Guus aan, dat was ook geen succes, maar de naam van Donald bleef ze behouden. Nu is er een soort knipperlichtrelatie, soms met Guus, anders met Donald. Dat lijkt me de enige logische verklaring.

Geweldig logisch. Geef mij maar de verklaring van het toeval.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 17, 2009 10:45 pm

Hoe bedoel je?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jan 18, 2009 9:52 pm

Guus Geluk schreef:Ik heb een vraag over de stamboom.

Donald en Katrien gaan met elkaar en zijn verliefd, maar ze hebben dezelfde achternaam, dat kan toch niet?
Ook blijkt uit de stamboom van Gilles Maurice dat de vader van de neefjes een broer is van Katrien, terwijl de moeder de zus is van Donald, dat is dan een bloedsverwant?

Dat lijkt me volstrekt onmogelijk.

Met elkaar uitgaan en verliefd zijn terwijl je dezelfde achternaam hebt kan wel.

Als de vader van de neefjes een broer is van Katrien en de moeder een zus van Donald zijn Donald en Katrien nog steeds geen familie. Wel allebei van de neefjes, maar niet van elkaar. Zo mag je met een vrouw trouwen en je broer mag met de zus van die vrouw trouwen. Behalve in Griekenland, omdat ze daar heel orthodox geloven dat je één wordt in het huwelijk en dat schoonfamilie dus échte bloedfamilie wordt. Een uitvlucht is als deze broers TEGELIJKERTIJD met deze zussen trouwen, trouwens. (deze laatste informatie heb ik van DCML, geloof ik...)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Guus Geluk » zo jan 18, 2009 10:00 pm

Dan ben ik zeker een Griek, ik wist niet dat dit kon, zeker niet met dezelfde achternaam.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jan 19, 2009 9:03 pm

Nee hoor, je ouders komen uit Calisota. :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » ma jan 19, 2009 9:50 pm

Guus Geluk schreef:Hoe bedoel je?

Donald en Katrien zijn niet getrouwd geweest, dus Katrien kan haar achternaam helemaal niet van Donald hebben.
Het is een mooi verhaal om te verklaren waarom Donald en Katrien dezelfde achternaam hebben, maar niet echt logisch en ook niet nodig.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Michiel P » di jan 20, 2009 2:41 pm

Jongens, deze discussie is off-topic. Ik nodig jullie uit om verder te discussiëren in het topic 'Niet getrouwd en toch dezelfde achternaam': http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=922

Dan kunnen we in dit topic weer verder praten over vaders en moeders in de Disney-wereld.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » zo mei 13, 2018 4:16 pm

We hebben Oma Duck. De moeder van Donald.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Dagoduck » wo mei 16, 2018 1:43 pm

Waar baseer je deze theorie op? Volgens Barks is Oma gewoon Donalds oma. Evenals bij Al Taliaferro.
Oma in Barks stamboom:
Afbeelding
Oma bij Taliaferro:
Afbeelding
Afbeelding
De Taliaferro afbeeldingen zijn nog maar een greep uit vele tientallen Taliaferro-gags waarin Donald Oma 'Grandma' noemt.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Vaders en moeders in de Disney-wereld

Berichtdoor Jop Duck » wo mei 16, 2018 3:10 pm

Op deze site heb ik dat uitgelegd. Met die Barks-stamboom: Grandma Duck kan ook een andere oma van Donald zijn. Barks zou een zeer gebruikt iemand wel een naam geven, maar het is niet concreet bij Barks wie het dan wel is. Wel bij Taliaferro. Bij Taliaferro zeggen Donald een de neefjes tegen Oma gran'ma. Maar in een strip van Taliaferro zegt Oma tegen de neefjes dat ze naar hun oma moeten komen.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron