Disneyhandschoen

Berichtdoor DD » do maart 06, 2008 5:09 pm

Ik heb me altijd al afgevraagd wat dat witte handschoen met drie zwarte streepjes er op t ebetekenen heeft wat duckstadbewoners (incl. mickey mouse en goofy & excl. de ducks) allemaal dragen. Wat ik vooral vreemd vind is dat het ook te zien is bij Looney Tunes fivguren zoals bugs bunny.

Weet iemand hier meer over?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Henrieke » do maart 06, 2008 7:22 pm

Dat is simpelweg omdat dat makkelijker is om te tekenen, voor zover ik weet. Zeker toen alle figuurtjes nog in zwart-wit waren en zwarte lijven hadden. Een hand ziet er vrij ingewikkeld uit en is belangrijk voor expressies, daarom is die makkelijker in het wit te tekenen dan als silhouet. Vandaar dat ook de meeste klassieke figuurtjes zo'n 'masker' op hun gezicht hebben. Ik heb namelijk nog nooit een zwarte muis met een wit/roze gezicht gezien.
Als een figuur handschoenen draagt hoef je ook geen onnodige details zoals nagels of rimpels op de handen te tekenen. Aangezien Donald een witte eend is en zijn handen eigenlijk vleugels zijn, zijn die details er niet dus heeft hij ook geen handschoenen nodig.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jul 18, 2011 10:07 pm

De handschoenen hebbben de disneyfiguren zoals mickey wel eens uitgedaan.

En minnie ook..... die liep daarbij vroeger ook alleen maar in een rokje!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Redmess » wo jul 27, 2011 8:00 pm

Donald is dan nog een bijzonder geval, omdat hij in eerste instantie veren als vingers had, die later tot echte vingers zijn uitgegroeid. De handschoenen zijn bij personages als Goofy en Mickey overigens nog steeds handig, omdat anders de begrenzing van de vingers niet erg zichtbaar zou zijn, zelfs in kleur.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 28, 2011 8:46 am

En er was een tijd dat tekenfilms nog in zwart-wit uitkwamen. Als een figuur alleen maar zwart is zie je dan niet veel, dus moet je met zwarte en witte elementen werken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Disneyhandschoen

Berichtdoor Koen » zo sep 23, 2012 10:41 am

Ik heb in een stripje,ik denk van Floyd Gottfredson,gezien dat Donald ook handschoenen met 3 streepjes droeg.Weet iemand hier meer van?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Disneyhandschoen

Berichtdoor MatroosDuck » zo nov 11, 2012 8:44 pm

Koen schreef:Ik heb in een stripje,ik denk van Floyd Gottfredson,gezien dat Donald ook handschoenen met 3 streepjes droeg.Weet iemand hier meer van?


Ik denk dat Floyd dit slechts heeft gedaan omdat de rest van de karakters het ook heeft.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Disneyhandschoen

Berichtdoor Jop Duck » di jul 24, 2018 8:53 pm

Ik kan me hier een brief over herinneren in de Brievenbus.
Het antwoord was een plaatje van de zware jongens die zeiden dat ze zo hun sporen konden uitwissen.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron