'Ongewenste personages' in Nederland

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 13, 2013 10:51 am

Tja, toen Carl Barks begon met het schrijven van langere Donald Duck verhalen ontstonden er op natuurlijke wijze bijfiguren. Soms voor één strip bedoelt en dan steeds terugkerend, als Dagobert en Willie Wortel. Barks was gewoon creatief. Als dat creatieve proces niet door kan gaan lijkt Duckstad 'dood'.
Hee, ik begrijp eindelijk wat Ui bedoelt!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » za apr 13, 2013 5:57 pm

Ik heb de mail verstuurd.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Ui » za apr 13, 2013 6:34 pm

Ridder ter Geit schreef:Tja, toen Carl Barks begon met het schrijven van langere Donald Duck verhalen ontstonden er op natuurlijke wijze bijfiguren. Soms voor één strip bedoelt en dan steeds terugkerend, als Dagobert en Willie Wortel. Barks was gewoon creatief. Als dat creatieve proces niet door kan gaan lijkt Duckstad 'dood'.

Ui's vergelijking van een dood Duckstad met een soap gaat eigenlijk niet helemaal op, omdat in bijvoorbeeld 'Goede Tijden Slechte Tijden' regelmatig nieuwe acteurs verschijnen.

Maarten schreef:Ik heb de mail verstuurd.

Met het verzoek om een zo spoedig mogelijk antwoord? (snik) Dan zou een antwoord best weleens heel erg lang kunnen gaan duren.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » zo apr 14, 2013 8:23 am

Ui schreef:Met het verzoek om een zo spoedig mogelijk antwoord? (snik) Dan zou een antwoord best weleens heel erg lang kunnen gaan duren

Nee, dat heb ik weg gelaten.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » ma apr 15, 2013 3:24 pm

Antwoord op de mail:
Beste Maarten,

Dank je wel voor je uitgebreide mailtje. Het lijkt me om eerlijk te zijn een beetje overbodig om er –voor de zoveelste keer- uitgebreid op in te gaan. Alle antwoorden zijn namelijk al in vorige mailwisselingen gegeven en op een forum geplaatst. Dat jij dit forum bezoekt moge duidelijk zijn, want met name in het tweede gedeelte van je schrijven citeer je af en toe bijna letterlijk uit vorige brieven, dus je kent het standpunt van de redactie.

Met vriendelijke groet,

Thom Roep
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Koen » ma apr 15, 2013 3:30 pm

Ik vind het een beetje een bot antwoord, maar hij heeft wel gelijk; Hij heeft nog geen antwoord op je vragen gegeven, maar dat kun je inderdaad uit vorige mails opmaken. Maar het kan ook dat je die nog nooit hebt gezien, of wel?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » ma apr 15, 2013 4:08 pm

Koen schreef:Ik vind het een beetje een bot antwoord, maar hij heeft wel gelijk; Hij heeft nog geen antwoord op je vragen gegeven, maar dat kun je inderdaad uit vorige mails opmaken. Maar het kan ook dat je die nog nooit hebt gezien, of wel?

Ja wel. Ik heb dit hele topic door gelezen. Maar ik vond zijn antwoorden te kort en niet duidelijk genoeg, dus ik besloot ook te mailen.
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Ui » ma apr 15, 2013 5:37 pm

Wat is het verschil tussen je concept en je uiteindelijke e-mail?

Maarten schreef:Maar ik vond zijn antwoorden te kort en niet duidelijk genoeg, dus ik besloot ook te mailen.

De antwoorden van Thom Roep zijn "te kort" en vooral "niet duidelijk genoeg", omdat hij geen zin heeft in het onderwerp. Eerst probeerde hij met wat vage uitleg verlost te zijn van het onderwerp. Het bekende kluitje in het riet. Maar toen hem dat niet lukte, is hij overgegaan op het weigeren van commentaar.

De "ThR"-artikels in 'Donald Duck - Hoogtepunten uit 60 jaar Een Vrolijk Weekblad', waarin Thom Roep zelfs het legendarische Weekblad van de jaren '50 neerzet als "een simpele appel en een peer" in vergelijking met de "complete, rijkvoorziene fruitmand" die hijzelf biedt, toont wat een egocentrisch, verachtelijk, leugenachtig karakter hij heeft. Als een aap op een hoge rots zit hij zichzelf daar op de borst te kloppen. En aangezien het werken met de ellebogen hem een hoge positie en waarschijnlijk een bijpassend salaris heeft opgeleverd, zal Roep dergelijk wangedrag niet gauw afleren. Zo is het zakenleven.
Misschien dat Roep thuis de liefste vader en/of opa is, maar als hoofdredacteur heeft hij een rot karakter en weinig met kinderen. Voor de camera's en in de krant doet hij zich voor als toffe meneer, maar daar wordt doorgaans niet doorgevraagd. Zou men Roep een kritisch interview afnemen, dan zal het gauw uit zijn met de pretoogjes. Maar wie gaat nu een kritisch interview afnemen over een pulpblad?

Let trouwens op dat woord "complete". Volgens Roep is het huidige weekblad compleet. Dus Duckfamilie minus de personages die hij veracht.
Vroeger was het Weekblad simpel, maar nu is het compleet. Volgens Roep.

Die "ThR"-artikels laten zien, hoe makkelijk het publiek van Donald Duck Weekblad doorgaans is. Zou het gaan om iets dat het publiek wel belangrijk vindt, dan was Roep er nooit mee weggekomen. Stel je voor, dat een burgemeester zich zo zou opstellen als dat Thom Roep doet.
Zolang het "maar" over Donald Duck gaat, haalt het publiek doorgaans de schouders op. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Ui » vr apr 19, 2013 5:35 pm

Dat Egmont in de jaren '90 Otto verbood en inmiddels weer heeft toegestaan, zou dat misschien kunnen komen door een nieuwe hoofdredacteur? Weet iemand dat?
In pakweg 1995 zat Byron Erickson daar, die de scenario's van Rosa keurde. Was hij hoofdredacteur? En is hij dat dan nu nog steeds of is er inmiddels een ander?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor robbieboy » ma apr 22, 2013 1:54 am

toch jammer, die Roep heeft veel macht
robbieboy
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: do nov 01, 2012 11:02 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » di mei 07, 2013 12:38 pm

De zogenaamde "onbekende" Diederik Duck komt zelfs voor in de kwiz bij Langs de Leeuw:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1340692 (1.10.12)
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di mei 07, 2013 6:27 pm

Hé, dat is een Diederik tekening van Hidde ::!:
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Ui » di mei 07, 2013 6:45 pm

Maarten schreef:De zogenaamde "onbekende" Diederik Duck komt zelfs voor in de kwiz bij Langs de Leeuw:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1340692 (1.10.12)

Zwarte Capihoorn schreef:Hé, dat is een Diederik tekening van Hidde ::!:

Waar? In welke minuut?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di mei 07, 2013 6:48 pm

Voor het eerst te zien bij 1 uur 10 minuten en 23 seconden.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » di mei 07, 2013 6:52 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Hé, dat is een Diederik tekening van Hidde ::!:

Jaa!! Wow, das grappig!
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron