'Ongewenste personages' in Nederland

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor MatroosDuck » vr feb 24, 2012 1:24 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Kan je er een foto van maken?
Ik wil hem wel graag zien. :)



Afbeelding
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » vr feb 24, 2012 7:26 pm

Aan de kleuren te zien is het poppetje geschilderd in Zuid-Europa.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor MatroosDuck » vr feb 24, 2012 8:23 pm

:o
Jij weet echt veel van dat soort dingen :P
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Duck » vr feb 24, 2012 8:55 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Aan de kleuren te zien is het poppetje geschilderd in Zuid-Europa.

Hoe zie je dat dan? :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor snowmansion » vr feb 24, 2012 9:47 pm

Ik zie geen kleuren. Kan iemand het beeld ff scherp stellen? :D
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » za feb 25, 2012 7:09 pm

Diederiks kleding op het poppetje is rood.
In Zuid-Europa (vooral de richting van Italië en Griekenland) wordt Diederik's kleding altijd rood gekleurd.
Was het bijvoorbeeld een Egmont-land geweest, dan was Diederik's kleding waarschijnlijk roze met paars gekleurd.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Karel » di apr 10, 2012 9:25 pm

Duck schreef:
Ik weet niet of dit al eerder in dit topic is gezegd,maar in DD 39-2009 staat Otto heel erg duidelijk in het Jonge Woudlopes handboek.


Leuk opgemerkt! In Donald Duck 22- 2011 staat Diederik Duck. Op de pagina ''Weet wat je zegt''. Hij staat samen met goofy. Ik heb geen afbeelding kunnen vinden maar al heb je deze Donald Duck moet je maar ff kijken.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor admin » di nov 20, 2012 4:22 pm

Uit het topic 'Donald Duck 60 Jaar een Vrolijk Weekblad':

19 Nov 2012 07:30 pm, Koen schreef:En serieus,hoor. Je moet het onderschrift van Zwarte Capihoorn eens lezen. Wilt hij nou echt al die figuren in het weekblad? Daar geloof ik niets van. Als Zwarte Capihoorn ooit hoofdredacteur zal worden,zou er nauwelijks ruimte komen voor Oom Dagobert,de neefjes,en Donald Duck zelf? En Oma Duck ook,die is al met uitsterven bedreigd in de Donald Duck,en als er zoveel plaats moet gemaakt voor andere figuren is ze echt uitgestorven. En wat dacht je nog van onze Rakker? etc,etc...

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55539#p55539

19 Nov 2012 08:01 pm, MatroosDuck schreef:Daar heb je gelijk in. Maar af en toe een Diederikje of een Otto ertussen kan toch geen kwaad?

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55544#p55544

19 Nov 2012 08:12 pm, Koen schreef:Daar heb je gelijk in. Maar hij wil ook nog dat Bella,Brigitta,Tobber,Rockerduck,Stijfhoofd en O.O Duck erin. En dat zijn er dus toch al 9. Volgens mij heeft hij gewoon van alle Pocket-figuren een lijstje gemaakt en daar vervolgens achter geplakt:''moeten veel vaker in de Donald Duck!'' :O

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55546#p55546

19 Nov 2012 08:13 pm, MatroosDuck schreef:Haha ja. Maar die hoeven er van mij niet persé in. Tobber, Diederik en Otto wil ik wel weer eens zien.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55547#p55547

19 Nov 2012 10:01 pm, Zwarte Capihoorn schreef:Van mij mag iedereen in het weekblad. Natuurlijk moeten Donald, Dagobert, Oma, etc. gewoon veel blijven verschijnen. Maar af en toe Diederik, Otto , Bella, Tobber, Brigitta, (zie mijn onderschrift voor meer :P )

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55597#p55597

19 Nov 2012 10:19 pm, Zwarte Capihoorn schreef:Toch een bericht vergeten om op te reageren.
Koen schreef:Maar hij wil ook nog dat Bella,Brigitta,Tobber,Rockerduck,Stijfhoofd en O.O Duck erin. En dat zijn er dus toch al 9. Volgens mij heeft hij gewoon van alle Pocket-figuren een lijstje gemaakt en daar vervolgens achter geplakt:''moeten veel vaker in de Donald Duck!'' :O

Dat staat vooral in mijn onderschrift omdat er bepaalde verhalen zijn met die figuren zijn die ik graag zou willen lezen, maar wat niet kan omdat ehh... Italiaans niet bepaald mijn sterkste kant is. In de Donald Duck extra zou ik trouwens ook al goed vinden hoor. Als ik die verhalen maar in het Nederlands kan lezen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55598#p55598

20 Nov 2012 09:57 am, MatroosDuck schreef:Dat zou wel leuk zijn ja. Ik vertaal nu al zeker een jaartje buitenlandse Disney strips, misschien kan ik ooit eens zo'n strip doen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55611#p55611
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor admin » zo dec 02, 2012 6:37 pm

Uit het topic 'Oena':

19 Nov 2012 05:39 pm, Duckfan van Down Under schreef:Ik denk dat je niet alleen naar personages, maar juist ook naar de artiesten de ze gebruiken moet kijken. Ui, je hebt het altijd over Diederik en Tobber en Otto, maar wat hebben die gemeen? Dat ze door Hubbard getekend zijn. Geldt ook voor personages als Bella Duck of Klusjesman Duck. Wanneer heb je voor het laatste een Duck verhaal door Hubbard gezien dat niet deze personages gebruikte? Oena wordt altijd gebruikt door Vicar, die favoriet is bij de redactie. Zelfs een personage als Oom Heisa mag, want die is bedacht door William van Horn. Brigitta is een Italiaans (Scarpa) personage, dus dat is een no-no. Hoeveel Barks je er ook tegen in brengt.

Ik snap dat dit een nog raarder beleid is dan we gewend zijn, maar het klopt theoretisch gezien wel. Helaas wil Oom Thom niet meer reageren om dit te bevestigen.

Je kunt de lijn zelfs nog verder trekken: bepaalde personages worden vooral gebruikt door bepaalde landen en bepaalde tijden, die buiten de uitstraling vallen dat de Duck wil hebben. Deense verhalen passen in het blad (Oena, Vicar, talloze anderen), maar Braziliaanse verhalen niet (Diederik, zijn neefje, zijn vriendin Gloria), en Italiaanse verhalen ook niet (Superdonald, Diederik, Otto, Brigitta, etc.). Die verhalen zijn qua structuur en tekenstijl te anders. Alleen Deense en Nederlandse verhalen mogen in het blad, met af en toe een oud Amerikaans verhaal. Zelfs Barks gaat te ver.

Zeg, we zouden eigenlijk een schema moeten maken met de verschillende 'stromingen' in het Donaldisme, net zoals bij de kerk, en hoe die ontstaan zijn. Misschien iets voor in Donald International?

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55534#p55534

19 Nov 2012 06:05 pm, MatroosDuck schreef:Doorgedachte theorie, maar er zit een kern van waarheid in.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55535#p55535

19 Nov 2012 06:26 pm, Koen schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ik denk dat je niet alleen naar personages, maar juist ook naar de artiesten de ze gebruiken moet kijken. Ui, je hebt het altijd over Diederik en Tobber en Otto, maar wat hebben die gemeen? Dat ze door Hubbard getekend zijn. Geldt ook voor personages als Bella Duck of Klusjesman Duck. Wanneer heb je voor het laatste een Duck verhaal door Hubbard gezien dat niet deze personages gebruikte? Oena wordt altijd gebruikt door Vicar, die favoriet is bij de redactie. Zelfs een personage als Oom Heisa mag, want die is bedacht door William van Horn. Brigitta is een Italiaans (Scarpa) personage, dus dat is een no-no. Hoeveel Barks je er ook tegen in brengt.

Ik snap dat dit een nog raarder beleid is dan we gewend zijn, maar het klopt theoretisch gezien wel. Helaas wil Oom Thom niet meer reageren om dit te bevestigen.

Maar Diederik en Tobber zijn bedacht door Hubbard,een Amerikaanse tekenaar,maar deze figuren zijn taboe in Nederland,afgezien van de pockets.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55538#p55538

Duckfan van Down Under schreef:
Koen schreef:Maar Diederik en Tobber zijn bedacht door Hubbard,een Amerikaanse tekenaar,maar deze figuren zijn taboe in Nederland,afgezien van de pockets.

Hubbard-verhalen mogen niet. Ook gewone Ducks niet, zonder Tobber. Murry-verhalen mogen wel, bijvoorbeeld. Dat wil ik zeggen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=55579#p55579
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Ui » zo dec 02, 2012 7:16 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik denk dat je niet alleen naar personages, maar juist ook naar de artiesten de ze gebruiken moet kijken. Ui, je hebt het altijd over Diederik en Tobber en Otto, maar wat hebben die gemeen? Dat ze door Hubbard getekend zijn. Geldt ook voor personages als Bella Duck of Klusjesman Duck. Wanneer heb je voor het laatste een Duck verhaal door Hubbard gezien dat niet deze personages gebruikte? Oena wordt altijd gebruikt door Vicar, die favoriet is bij de redactie. Zelfs een personage als Oom Heisa mag, want die is bedacht door William van Horn. Brigitta is een Italiaans (Scarpa) personage, dus dat is een no-no. Hoeveel Barks je er ook tegen in brengt. [...]
Je kunt de lijn zelfs nog verder trekken: bepaalde personages worden vooral gebruikt door bepaalde landen en bepaalde tijden, die buiten de uitstraling vallen dat de Duck wil hebben. Deense verhalen passen in het blad (Oena, Vicar, talloze anderen), maar Braziliaanse verhalen niet (Diederik, zijn neefje, zijn vriendin Gloria), en Italiaanse verhalen ook niet (Superdonald, Diederik, Otto, Brigitta, etc.). Die verhalen zijn qua structuur en tekenstijl te anders. Alleen Deense en Nederlandse verhalen mogen in het blad, met af en toe een oud Amerikaans verhaal. Zelfs Barks gaat te ver. [...]
Hubbard-verhalen mogen niet. Ook gewone Ducks niet, zonder Tobber. Murry-verhalen mogen wel, bijvoorbeeld. Dat wil ik zeggen.

Interessante observatie. (snif)
Zie ook Martje Zeemeeuw, uit Denemarken.

Opvallend is, dat de Roepredactie zelf geen verhalen met Oena, Martje en Oom Heisa maakt. Dus zelfs als de Roepredactie zulke personages omarmt, teert men op de moeite die het buitenland doet. In Nederlandse Duckverhalen verschijnen in principe amper meer personages dan die door Barks zijn bedacht.

Duckfan van Down Under schreef:Zeg, we zouden eigenlijk een schema moeten maken met de verschillende 'stromingen' in het Donaldisme, net zoals bij de kerk, en hoe die ontstaan zijn.

In zo'n schema zou de Roep-stroming duidelijk zichtbaar zijn als meest bekrompen Donaldisme-stroming ooit. Men houdt personages tegen en zelfs als men er enkele toestaat, maakt men er zelf geen verhalen over.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo dec 02, 2012 11:04 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ik denk dat je niet alleen naar personages, maar juist ook naar de artiesten de ze gebruiken moet kijken. Ui, je hebt het altijd over Diederik en Tobber en Otto, maar wat hebben die gemeen? Dat ze door Hubbard getekend zijn. Geldt ook voor personages als Bella Duck of Klusjesman Duck. Wanneer heb je voor het laatste een Duck verhaal door Hubbard gezien dat niet deze personages gebruikte? Oena wordt altijd gebruikt door Vicar, die favoriet is bij de redactie. Zelfs een personage als Oom Heisa mag, want die is bedacht door William van Horn. Brigitta is een Italiaans (Scarpa) personage, dus dat is een no-no. Hoeveel Barks je er ook tegen in brengt. [...]
Je kunt de lijn zelfs nog verder trekken: bepaalde personages worden vooral gebruikt door bepaalde landen en bepaalde tijden, die buiten de uitstraling vallen dat de Duck wil hebben. Deense verhalen passen in het blad (Oena, Vicar, talloze anderen), maar Braziliaanse verhalen niet (Diederik, zijn neefje, zijn vriendin Gloria), en Italiaanse verhalen ook niet (Superdonald, Diederik, Otto, Brigitta, etc.). Die verhalen zijn qua structuur en tekenstijl te anders. Alleen Deense en Nederlandse verhalen mogen in het blad, met af en toe een oud Amerikaans verhaal. Zelfs Barks gaat te ver. [...]
Hubbard-verhalen mogen niet. Ook gewone Ducks niet, zonder Tobber. Murry-verhalen mogen wel, bijvoorbeeld. Dat wil ik zeggen.

Interessante observatie. (snif)
Zie ook Martje Zeemeeuw, uit Denemarken.

Ook, ja.

Ui schreef:Opvallend is, dat de Roepredactie zelf geen verhalen met Oena, Martje en Oom Heisa maakt. Dus zelfs als de Roepredactie zulke personages omarmt, teert men op de moeite die het buitenland doet. In Nederlandse Duckverhalen verschijnen in principe amper meer personages dan die door Barks zijn bedacht.

Dat ligt ook een beetje aan het systeem, denk ik. De scenaristen weten hoe het beleid ongeveer in elkaar zit, en ze durven bijna niet erbuiten te treden. Waarom zou je? Dan wordt je verhaal toch afgekeurd. Opmerkelijk vind ik dan toch wel dat er de afgelopen jaren wel ineens verhalen met Basil Holmuis en Dawson verschijnen, van Nederlandse afkomst. De scenaristen worden volgens mij meer dan een beetje door het beleid beinvloed, en beinvloeden het op hun beurt weer zelfs.
Maar dat zou je eens aan Frank Jonker of zo moeten vragen.

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Zeg, we zouden eigenlijk een schema moeten maken met de verschillende 'stromingen' in het Donaldisme, net zoals bij de kerk, en hoe die ontstaan zijn.

In zo'n schema zou de Roep-stroming duidelijk zichtbaar zijn als meest bekrompen Donaldisme-stroming ooit. Men houdt personages tegen en zelfs als men er enkele toestaat, maakt men er zelf geen verhalen over.

Die is 'ge-(d)evolueerd' uit de veel minder bekrompen, zelfs revolutionaire stroming uit de jaren 70. Misschien was dat wel de beste stroming van allemaal. Dit is in feite nog hetzelfde beleid, opgedroogd als een pruim. Jammer.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » vr apr 12, 2013 7:38 pm

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag, want ik wel hem zo snel mogelijk versturen :)
Geachte meneer Roep,

Doordat ik een abonnement heb op Donald Duck Weekblad, lees ik iedere week uw blad. Behalve het weekblad lees ik ook graag pockets. Persoonlijk vind ik de pockets heel leuk. En meer mensen vinden dat, aangezien de pockets razend populair zijn. Vooral de figuren die er in voorkomen spreken mij aan. Niet de hele tijd die ene neef Guus Geluk of constant de zelfde rivaal voor Oom Dagobert, namelijk Govert Goudglans, nee een keer Diederik Duck, Rockerduck of Otto van Drakestein! In de pockets verschijnen juist andere, erg leuke figuren, zoals Diederik en Otto. Maar u lijkt die in het weekblad bewust te vermijden.

Waarom geen Otto en Diederik in het weekblad? Wat houd u tegen ze niet te laten verschijnen in Donald Duck Weekblad? Deze personages zorgen voor afwisseling. Zelfs Carl Barks stond open voor nieuwe personages, zoals Brigitta Gans. Wanneer een strip ouder wordt kunnen nieuwe figuren voor nieuw leven zorgen. Waarom helpt u juist mee met het inkrimpen van de Duck Familie?

De meest gehoorde reden voor het feit dat Otto, Diederik en nog enkele figuren niet in het weekblad verschijnen is omdat ze misschien niet bekend zijn onder de Nederlandse lezer. Daar zit u er volledig naast. U kent uiteraard de pocket reeks, die (wat ik al zei) zeer populair is. De Nederlandse lezer weet wel degelijk wie Otto en Diederik zijn. Aangezien de populatie van de pockets zijn Otto en Diederik zeer gewild. Want wat is het verschil tussen de pockets en het weekblad? In de pockets staan andere personen, Otto en Diederik bijvoorbeeld! Men vindt dat blijkbaar leuk. Dus waarom geen Otto en Diederik in het weekblad? U kunt persoonlijk de figuren minder leuk vinden. Maar moet dat de reden zijn van het niet plaatsen van Otto en Diederik?

Waarom werd Otto van Drakestein onder uw hoofdredactie verwijderd uit oude herdrukken waarin hij een rol speelde? Waarom werd hij vervangen door Willie Wortel? Waarom verwijderde u Otto, Diederik en Brigitta van de voorplaat van DD Kerstspecial 2007? Omdat lezers die figuren niet kennen? Aangezien ze in de populaire pocketreeks verschijnen zou dat onzin zijn. Maar stel dat het wel zo is. De Nederlandse lezer heeft geen idee wie dat zijn, waarom staan Trudy en Floortje er dan wel op? Die zijn minder bekend dan Otto, Diederik en Brigitta. Het lijkt of u bewust Otto, Diederik en Brigitta heeft verwijderd. Waarom?

De aanleiding tot deze mail was mijn aankoop van vorig jaar: Donald Duck - Hoogtepunten uit 60 jaar Een Vrolijk Weekblad. Daar schrijft u verschillende dingen over Otto en Diederik wat bij mij de reden gaf voor het schrijven naar de hoofdredacteur van Donald Duck.

Op de door u geschreven pagina (“De jaren ’60 van de vorige eeuw”) verteld u over deze jaren. U zegt dat er nieuwe figuren kwamen: “de betweterige, en enigszins irritante, Otto van Drakestein” en ook “neef Diederik”. Ook schrijft u dat het weekblad geleidelijk een stuk “kinderachtiger” werd. U verteld dat de spannende lange Donald Duck-verhalen van Carl Barks niet meer werden aangekocht en ook werden de voorplaten steeds lelijker. “Zuurstokroze en pimpelpaars voerden de boventoon”, zegt u. Maar toch was er een zeer grote oplage. Omdat misschien Otto en Diederik tenminste toen wel verschenen?

In het stuk “De jaren ’70 van de vorige eeuw” schrijft u: “Terug naar de kwaliteit en de sfeer van de jaren vijftig werd het motto. En daarom werd besloten naarstig op zoek te gaan naar beter materiaal dan hetgeen tussen 1965 en 1973 werd geplaatst. Donald Duck ging een andere koers varen! Er werd rekening met wat jonge lezers gehouden, maar van kinderachtigheid zou geen sprake meer zijn! Diederik en Otto verhuisden op verzoek van de nieuwe doelgroep met onbekende bestemming en Donald Duck transformeerde geleidelijk van een jeugd- of kindertijdschrift naar een gezinsblad!”

“op verzoek van de nieuwe doelgroep”?! Of deze zogenaamde “doelgroep” unaniem een verzoek indiende? Welke doelgroep? “op verzoek van de nieuwe doelgroep”. Doelgroepen kunnen veranderen! Hoezo zouden anders de pockets zeer populair zijn? Anno 2013 terugkijken op een onderzoek in pakweg 1973, is pure onzin!

“van kinderachtigheid zou geen sprake meer zijn. Diederik en Otto verhuisden…” Dus Otto en Diederik kunnen we als kinderachtig beschouwen? Mogen Otto en Diederik dan alleen in Donald Duck Junior?

Het stukje “met onbekende bestemming” vind ik persoonlijk een beetje vaag. Otto en Diederik verschijnen tegenwoordig alleen in de pockets. Wordt met “onbekende bestemming” de pockets bedoeld? Of is die zogenaamde “bestemming” werkelijk “onbekend”?

Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel. Waarom geen Otto en Diederik in dat "o zo vrolijk weekblad"? Ik zou een gedetailleerde, openlijke reactie van u enorm op prijs stellen. Ik hoop dat ik een serieus, en het liefst zo spoedig mogelijk antwoord krijg.

Met vriendelijke groet,

(mijn naam :P )
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Hidde » vr apr 12, 2013 7:54 pm

Ziet er goed uit. Ik zou hem als ik jou was opsturen, al heeft het waarschijnlijk geen zin. Ik zou nog wel even wachten of mensen hier nog tips hebben, voordat je hem opstuurt.

Alinea 6;
Maarten schreef:
U verteld dat de spannende lange Donald Duck-verhalen van Carl Barks niet meer werden aangekocht en ook werden de voorplaten steeds lelijker.

Dit moet zijn 'U vertelt' of 'U heeft verteld'.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Maarten » vr apr 12, 2013 8:11 pm

Owja dankje
Avatar gebruiker
Maarten
Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 77
Geregistreerd: zo maart 31, 2013 9:07 pm

Re: 'Ongewenste personages' in Nederland

Berichtdoor Ui » vr apr 12, 2013 9:47 pm

Maarten schreef:Ik hoop dat ik een serieus, en het liefst zo spoedig mogelijk antwoord krijg.

Oef! Dat "zo spoedig mogelijk" klinkt erg commanderend. En dat vinden mensen die zelf graag commanderen, doorgaans zeer brutaal.

Misschien kijkt Oom Thom naar McDrake als één pot nat, wat deze personages (Otto, Diederik, Brigitta) betreft. Dat je dus opgestookt bent om ook een brief te schrijven. Of om "erbij te horen".
En wie weet, hoeveel brieven van niet-McDrakers zodoende zijn genegeerd.

Overigens heeft Thom Roep met zijn artikel in album 'Donald Duck - Hoogtepunten uit 60 jaar Een Vrolijk Weekblad' bewezen, dat hij een hartgrondige manipulator is. Roep is geen eerlijke man, als het gaat om zijn werk. Dat artikel in dat album heeft Roep geschreven met een vals pennetje.
Misschien is dat valse gedrag een resultaat van jarenlange kritiek, op McDrake. Een kleine herinnering van Oom Thom, dat hij veel macht over de drukpers heeft en daarmee voor de komende honderd jaar, dankzij het geduld van papier, kan doen wat hij wil met de waarheid. (snik)
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/JUB2012-2

Roep lijkt vooral te gaan voor naamsbekendheid. De uitvinder is... Willie Wortel. De boeven zijn... De Zware Jongens. Dat wordt het publiek ingeprent. Venijn McSnekke? Nooit van gehoord. Govert Goudglans? Nooit van gehoord. Maar hij heeft een snavel en is bedacht en meerdere malen gebruikt door Barks, dus twijfelgeval.
Zo'n product is het Donald Duck Weekblad van vandaag. Alles moet meteen herkenbaar zijn. Dat de verhalen steeds saaier worden, dat ontdekken de consumenten thuis pas. En gezien de massale interesse in soaps, kan die ontdekking best lang op zich laten wachten. (snotter)

Overigens mag Roep wat Ui betreft tot aan de hellepoort bestookt worden met de vraag: waarom heeft u Otto van Drakenstein vermoord?
Misschien iets voor PowNews. Haha! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron