De steden uit Disneyland

Berichtdoor Rockerduck » vr okt 17, 2008 9:00 pm

Namen als Burbank en Calisoate vallen weg in Nederlandse vertalingen. Wow, Michiel, jij bent echt een Barks-expert! En ja, Rosa heeft dus onbewust ook mij aangetast.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » za okt 18, 2008 6:28 pm

Was gister een MM verhaal aan het lezen en kwam de volgende namen tegen:

Muisburg
Muisdam
Knaagdorp
Rattendorp
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » wo okt 22, 2008 12:41 pm

Nog twee:

Simpelburg
Hoofdstad
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 22, 2008 8:13 pm

In "A Goofy Movie" woont Goofy ergens in het noorden van Kentcuky, bij de grens van Ohio (zie de kaart).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » do okt 23, 2008 3:14 am

In "Goof Troop" en "A Goofy Movie" woont Goofy in Spoonerville. Als je de kaart vergelijkt met je atlas, zie je dat Spoonerville ergens in het midden van Ohio moet liggen (en niet in Kentucky). Volgens Gilles Maurice ligt het ongeveer op de plaats van Columbus, maar Westerville ligt qua naam dichter in de buurt.

Afbeelding

Robb_K schreef:De diepste pakken sneeuw in USA (buiten Alaska) valt in Californië. Ik zelf heb geskied (geskien?) op meer dan 8 meter diep sneeuw in Centraal Californië (in de bergen-Sierra Nevada). Daar, sneeuw ligt op de grond van Oktober tot Juni of Juli. Maar er valt sneeuw elke jaar even binnen de Stadt Los Angeles (in de bergen).

Kijk eens aan, er is wél sneeuw in Californië! Ik zat dus maar wat te kletsen. Je moet toch echt in Amerika zijn geweest om er over te kunnen vertellen. Maar dan kan Duckstad ook 's winters prima in Californië liggen, toch? Minnesota kan dan buiten beschouwing blijven.

Rockerduck schreef:Wow, Michiel, jij bent echt een Barks-expert!

Bedankt voor het compliment! Maar zo zou ik mezelf nóóit durven noemen. Ik ben vooral goed in het opsnorren van informatie. Het meeste is namelijk al online gezet door de echte kenners. Dankzij het internet kan nu iederéén expert zijn.

- The Donald Duck "Universe" Guide - door David Gerstein: http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/ch ... t-ddu.html

- The Mickey Mouse "Universe" Guide - door David Gerstein: http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/ch ... t-mmu.html

- "The World's Largest Website on Carl Barks" (http://www.cbarks.dk) heeft ondermeer een index met alle locaties uit Barks' verhalen: http://www.cbarks.dk/theserieslocduckburg.htm

- De informatie over Burbank en Hemet heb ik uit het boek Wie Enten hausen - Die Ducks von A bis Z, geschreven door Henner Löffler. Vorig jaar gekocht in een Duitse ramsjhandel (9,90 euro): http://www.perlentaucher.de/buch/18882.html
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » do okt 23, 2008 4:11 pm

Michiel P schreef:
Rockerduck schreef:Wow, Michiel, jij bent echt een Barks-expert!

Bedankt voor het compliment! Maar zo zou ik mezelf nóóit durven noemen. Ik ben vooral goed in het opsnorren van informatie. Het meeste is namelijk al online gezet door de echte kenners. Dankzij het internet kan nu iederéén expert zijn.

Dat kan wel wezen, maar dan moet je wél weten waar alles te vinden is, en hoe die informatie zich tot elkaar verhoudt. Dat je dan ook nog Duits kunt lezen, is mooi meegenomen.

In de film Who framed Roger Rabbit? en de tv-serie Bonkers wonen alle tekenfilmfiguren, incl. Mickey en Donald in Toontown. Het wordt geregeld bezocht door echte mensen. In de film echte acteurs, maar in Bonkers karikaturaal getekend, dus het concept blijft onduidelijk en slecht uitgewerkt.

http://goofy313g.free.fr/calisota_onlin ... ntown.html
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » ma okt 27, 2008 8:38 pm

Eendendam
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » vr okt 31, 2008 2:01 pm

Duckfan van Down Under schreef:De 1e en de 7e bestaan niet. En je hebt Eendwijk aan Zee!

Je had gelijk. Duckcity bestaat echt niet. Ik had dat Ducktales verhaal in mijn kinderjaren gelezen. Heb het nu dus ff nagekeken en het blijkt dat Duckcity een namaak cowboystadje is van Dagobert om toeristen te trekken.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » ma nov 03, 2008 10:36 pm

Haandam
Zwaandam
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » di nov 04, 2008 2:19 am

In de DD van deze week wordt gewag gemaakt van Muisstricht.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » di nov 04, 2008 3:13 am

In DD 2008-44 is er sprake van de Kwakolitaanse mafia. Wordt er ook een stad genoemd waar die mafia vandaan komt? (Ik heb het blad alleen doorgebladerd.) Volgens mij moet die stad dan Kwakels of (in het Italiaans) Kwakoli heten. (Vgl. Napels / Napoli / Napolitaans.)

In DD 2002-21 komt ene Harry Flex uit Leipendam voor (= indexer Harry Fluks uit Leidschendam).

http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2002-21#xb

Is het niet handiger om bij die plaatsnamen te vermelden in welk verhaal je ze hebt gevonden? Want straks heb je wel een lijst met plaatsnamen, maar dan kun je niet meer controleren of het allemaal klopt.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » di nov 04, 2008 6:22 pm

Michiel P schreef:Volgens mij moet die stad dan Kwakels of (in het Italiaans) Kwakoli heten. (Vgl. Napels / Napoli / Napolitaans.)

Heet die stad nou Kwakels of heb je het zelf verzonnen?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » di nov 04, 2008 6:25 pm

Nog drie trouwens:

Zwaansdam
Eendencity
Maïstricht

Het lijkt me trouwensniet nodig om het verhaal er bij te vermelden. Het gaat er mij tenminste om, om de plaatsnamen te hebben. Gewoon leuk:P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » wo nov 05, 2008 2:41 pm

Stampersgat
Kwaaksum
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo nov 05, 2008 5:53 pm

Ik ben het wel met Rockerduck eens.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron