Zware Jongens

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di aug 09, 2011 7:17 pm

Begrepen de schrijvers dat maar...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr aug 12, 2011 7:59 am

Gezien er helaas steeds vaker korte simpele verhaaltjes in de Donald Duck staat past er bij dat de vijanden inderdaad ook makkelijk te verslaan zijn....
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » za aug 27, 2011 4:57 pm

MatroosDuck schreef:Hoe zien jullie de Zware Jongens het liefst? Met rode trui? (DD Extra) of met Oranje trui? (vakantieboeken,DD)

Vaderlandslievend Ui kiest de oranje trui. (snif)

Zijn de rode truien misschien een manier om de gevangeniskleding minder realistisch te maken?

De Zwarte Schim schreef:maar ik vind het altijd ook wel raar: hoezo hebben de personages in pockets altijd andere kleren aan? alleen donald en mickey en de neefjes hebben dezelfde kleren aan, maar katrien heeft rode kleren aan, oom Dagobert en Willie ook. met blauw etc

Een internationale inkleuring is goedkoper. Blijkbaar wordt zo'n inkleuring in de pockets, geaccepteerd door het publiek. De Roepredactie heeft geprobeerd om in Beste Verhalen-albums een blauwe (Italiaanse) Dagobert te plaatsen, maar dat viel niet bij iedereen in goede aarde. (snotter)

Dirk McDuck schreef:Dat "kruimeldieven" komt denk ik vooral, doordat ze nóóit zegevieren.

Ook bij Barks delven ze vaak het onderspit. Uitzonderingen zijn twee WDC-verhalen waarin ze aan het einde, per ongeluk Dagobert's geld in hun bereik krijgen; en een US-verhaal waarin hun kruimeldiefstal met behulp van stelende vogels, van het begin tot het einde van het verhaal, hun enige succes is.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+134-02
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+135-02
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++70-02
Zijn er meer Barksverhalen waarin ze aan het einde "zegevieren"?

Ondanks hun gebrek aan succes, zijn ze bij Barks toch geregeld gevaarlijk en indrukwekkend. Dusdanig, dat Barks er soms meesterlijk mee speelt, door een van hen als een watje te tonen.

Redmess schreef:Maar zoals ik zei, het is niet alleen dat ze niet mogen winnen, ze mogen ook niet meer aan de winnende hand zijn, of de overhand hebben. Als je antagonist geen enkele dreiging meer vormt, valt je verhaal vanzelf plat.

Precies. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » za maart 10, 2018 1:59 pm

In Terror or the Beagle Boys zitten ze al klaar met scheppen en kruiwagens. Ik denk dat ze gewoon paniek wouden veroorzaken en dan wachten tot ze iets doms doen.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » zo maart 11, 2018 8:34 am

Ze zijn overduidelijk gebaseerd op de Zware Jongens, maar dat wil niet automatisch zeggen dat het Zware Jongens zijn. :)

De Zware Jongens van de Nijl in Katrien en de Papyrusrollen van Dah-Goh-Berton en Petronius Dagobertius en de Sestertiën van Goofus Augustus zijn ook overduidelijk gebaseerd op de Zware Jongens. En het verschild per schrijver. Zijn de Zware Jongens uit Ducktales geen Zware Jongens. Mijn punt is: Eddie en Butch zijn Zware Jongens.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Redmess » ma maart 12, 2018 2:12 am

Ja, de nieuwe Ducktales speelt wel heel erg met hoe een Zware Jongen eruit ziet en hoe deze zich gedraagt.

Ik vind de Barksiaanse ZJ's van het weekblad doorgaans wel goed, zolang ze een beetje behoorlijk geschreven zijn. Het is helaas al een tijdje zo dat het meer Saaie Jongens zijn dan Zware Jongens.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » ma maart 12, 2018 7:53 am

Klopt helemaal. Het zijn tegenwoordig miskleunende kruimeldieven. Vroeger was iedereen bang voor de verschrikkelijk vreselijke Zware Jongens. Ze beroofde je tot op de bot leeg. Bij banken en juweliers zijn ze 2 minuten bezig om het helemaal leeg te roven. Tegenwoordig lukt het nog niet om een snoepje te stelen bij een snoepwinkel. Ik wil de verschrikkelijke vreselijk angstaanjagende Zware Jongens terug. Weg met die T. Roep-redactie. Maar weer even over Eddie en Butch.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Redmess » wo maart 21, 2018 12:38 am

Is Roep niet allang weg?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » wo maart 21, 2018 7:14 am

Ik ken die hoofdredacteurs niet echt. Ik ken Roep van dit forum en later ontdekte ik dat hij al lang weg was.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » wo maart 21, 2018 5:27 pm

Even over Eddie en Butch. Er worden overduidelijk de Zware Jongens mee bedoelt.

Hoe weet je of dat echte Zware Jongens zijn en geen gewone inbrekers, die ook bij Barks te zien waren?

Ze overvielen ook banken.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » di maart 27, 2018 6:17 pm

Al Taliaferro heeft misschien eerder dan Barks de zware jongens getekend. In: https://inducks.org/story.php?c=YD+43-10-07
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » di maart 27, 2018 8:03 pm

DAT BETEKENT DUS DAT BARKS DE ZWARE JONGENS NIET HEEFT BEDACHT!!!!!!!!!!!!!!
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » wo maart 28, 2018 9:50 pm

Zijn jullie eens met mijn theorie.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Redmess » za maart 31, 2018 5:09 pm

Toeval, wellicht. Ik vind dat Oom Willibrord verdacht veel op Hagrid lijkt, maar dat betekent nog niet dat Rowling het daarvan heeft.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Zware Jongens

Berichtdoor Jop Duck » za maart 31, 2018 7:42 pm

Huh?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron