Brigitta Gans (Brigitta MacBridge)

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 12, 2009 7:17 pm

Ja, hoe stel je het voor lelijke pocket verhalen???
Als het Romano Scarpa is is het wel goed!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor jan Baksteen » zo apr 12, 2009 7:40 pm

De pocket verhalen zijn die hebben denk bijna altijd wel de zelfde stijl gehad en daar raak je aan gewend, dus noem ik het niet lelijk.
Dat zou kunnen kloppen dat het dan mooier zou zijn als hij het dee, maar als dat dan weer in de pockets zou komen geeft het wel een heel andere stijl. Doe dan maar liever in de Donald Duck extra waar Brigitta ook niet zo lang geleden naar gepromoveerd is.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor huugduck » zo apr 12, 2009 8:33 pm

Ei schreef:
huugduck schreef:Omdat ze alleen in pockets voor komt. Of vergis ik me nou. Want ik kan me geen Donaldduck herinninge waar Brigita Gans in voor kwam. Misschien heel lang geleden maar dan is nu toch echt wel een pocket figuur.

Dus je vindt Brigitta alleen een pocket-figuur omdat de redactie haar alleen in pockets laat verschijnen? Zou jij ze wel of niet laten verschijnen buiten de pockets, als jij het voor het zeggen had?

Ik zou haar laten zitten waar ze zit waarom zou ze in de Donaldduck moeten komen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » do jul 09, 2009 3:23 pm

Uit het topic 'Nederlandse Redactie':
2009-06-11 22:21:16, Bas schreef:Van Brigitta hebben we onlangs een verhaal gepubliceerd, en als ik het wel heb ligt er nog ergens een verhaal met haar in de kast, klaar om ingedeeld te worden.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14528#p14528

Als Bas het wel heeft "ligt er nog ergens een verhaal met haar in de kast, klaar om ingedeeld te worden." Ergens in de kast. :rolleyes:
Komt dit over als een redactie die interesse heeft in Brigitta Gans? Zal dat tweede verhaal ooit geplaatst worden? En komt er dan een derde? Afwachten maar weer. En ondertussen wel abonnee blijven, natuurlijk.

Ei hoopte dat Rockerduck de redactie had overtuigd van het belang van Brigitta. Maar blijkbaar moet er per verhaal gesmeekt en afgewacht worden. Dan zijn Rockerduck en andere Brigitta-voorstanders dus helemaal niets opgeschoten.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor huugduck » do jul 09, 2009 3:31 pm

Waarom willen jullie briggita in de Donaldduck hebben? Ik vind haar niet een geweldig personage.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » do jul 09, 2009 3:43 pm

huugduck schreef:Waarom willen jullie briggita in de Donaldduck hebben? Ik vind haar niet een geweldig personage.

Wat vind je dan niet geweldig aan Brigitta Gans?

Dagobert is miljonair en heeft macht. Dat kan een aantrekkingskracht hebben op vrouwen. Vrouwen zoals Bella Duck en Brigitta Duck. Rosa heeft met zijn versie van Glittering Goldie laten zien dat er vanuit lezers interesse is in een vrouw voor Dagobert.
In Donald Duck Weekblad trekt Dagobert alleen kerels aan en een maffe heks.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor huugduck » do jul 09, 2009 3:53 pm

En hij heeft ook juffrouw eugina. Daar zie ik hem ook wel eens mee fleurten dat vind ik leuker seceratesse en baas.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » do jul 09, 2009 4:07 pm

huugduck schreef:En hij heeft ook juffrouw eugina. Daar zie ik hem ook wel eens mee fleurten dat vind ik leuker seceratesse en baas.

Waar zie je Dagobert flirten met Juffrouw Eugenia?

Juffrouw Eugenia heeft een andere rol dan vrouwen als Bella en Brigitta. Het lijkt Ei nu, dat als er eenmaal een Smurfin is in de mannenwereld, dat dit wel genoeg vrouwvolk is. In Duckstad zie je mannen in ontelbare variaties voorbij komen. Maar bij vrouwen reageert men al gauw: er is toch al één vrouw?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » do feb 25, 2010 10:04 pm

Uit het topic 'Katrien Pocket 2':

2010-02-24 20:53:44, Duckfan van Down Under schreef:McBridge! McBridge! Leer je dat nu eens aan, Ei! Het is Brigitta McBridge! Die naam is veranderd in de laatste 70 (?) pockets! Nou ja, je zegt in ieder geval geen Giena.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=21771#p21771

Ei twijfelt tussen MacBridge en McBridge. Volgens Inducks is de Engelse naam MacBridge.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do feb 25, 2010 10:39 pm

Sorry, het is MacBridge. Maar GEEN GIENA GANS! :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » do feb 25, 2010 10:52 pm

Duckfan van Down Under schreef:Sorry, het is MacBridge. Maar GEEN GIENA GANS! :)

En ook geen Gitta of Gravin :|
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » di apr 05, 2011 4:19 pm

2011-04-04 17:14, DCF, Sim schreef:Last Saturday, Papersera forum has had Don Rosa in Rapallo for a lunch. He drew ducks and signed books and Papersera gave him the book realized about him.

You can find more information in Italian at : http://dailywardrum.splinder.com/post/24398372/resoconto-della-cena-a-rapallo-2-aprile-2011

And... For the first time in his life, Rosa drew Brigitta MacBridge ;):

Afbeelding

bron: http://dcf.outducks.org/viewtopic.php?id=887

Brigitta was zelden zo lelijk, maar daar gaat het niet om! (snik) Leuk dat Rosa het personage heeft getekend. Dat hij zelfs maar een poging heeft gedaan. Ui daagt McDrakers uit, te proberen een Brigitta te laten tekenen door Nederlandse tekenaars op een beurs.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » di apr 05, 2011 8:52 pm

Ui schreef:Brigitta was zelden zo lelijk, maar daar gaat het niet om! (snik) Leuk dat Rosa het personage heeft getekend. Dat hij zelfs maar een poging heeft gedaan. Ui daagt McDrakers uit, te proberen een Brigitta te laten tekenen door Nederlandse tekenaars op een beurs.

Sterker nog: op de Duck-stamboom heeft Don Rosa Diederik getekend, en in een Duitse uitgave heb ik een tekening van Superdonald van zijn hand gezien. Allen op verzoek gemaakt. Rosa is zo flauw nog niet.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwuk duck » di apr 05, 2011 10:00 pm

Ik zou ook graag zo'n tekening van rosa willen hebben, dus keek ik voor de gein op eBay en daar vragen ze voor zo'n tekening 200 euro!!!!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Appie Aap » do apr 07, 2011 11:36 pm

Ui schreef:Brigitta was zelden zo lelijk, maar daar gaat het niet om! (snik) Leuk dat Rosa het personage heeft getekend. Dat hij zelfs maar een poging heeft gedaan.

Bedankt voor deze post! Echt heel leuk om te zien dat Rosa Brigitta probeert te tekenen. Dat had ik niet zo snel van hem verwacht. :D
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron