Diederik Duck

Berichtdoor jan Baksteen » do sep 24, 2009 2:09 pm

Rockerduck schreef:Diederik heeft ook een neefje, Daantje, die verschenen is in Pockets 5 en 22:
http://coa.inducks.org/character.php?c=BIQ
Daantje kwam ook in Donald Duck dubbelalbum 13 voor zie ik op inducks: http://coa.inducks.org/story.php?c=B+840098
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor jan Baksteen » do sep 24, 2009 2:10 pm

Oeps, wat ik wou reargeren had ik in het zelfde vakje gezet waarop ik citeerde.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Mr. Happy » vr okt 16, 2009 4:21 am

In de uitgave van 125 jaar ANWB zit Diederik ook nog twee keer verstopt. Blijkbaar is het karakter nog niet helemaal out of the picture als het gaat om eigen materiaal.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor DD » vr okt 16, 2009 5:11 am

Over dat boekje gesproken, zitten daar wel strips in?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Mr. Happy » vr okt 16, 2009 11:34 am

Zit 1 strip in van 1 pagina. Hier moet je 4 fouten zoeken die Boris Boef maakt tijdens zijn rijexamen.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FANWB+1
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Ei » do apr 01, 2010 11:34 am

Uit het topic 'Dubbelpocket 36':

2010-04-01 10:46:07, Ei schreef:
DD schreef:Ha! Diederik op de voorkant. Dat is vast heerlijk voor de Italiaanse figuren fans :P

Ook voor de Al Hubbard-fans. :)
Hoera!! Diederik Duck op de voorkant van Dubbelpocket 36!
De eerste Nederlandse Diederik sinds tientallen jaren. (Toch?)

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22803#p22803

2010-04-01 11:04:00, Appie Aap schreef:Diederik is al een aantal keer op de voorkanten van de pockets verschenen (zoals bij nummer 93, 107, 111 en 165)
Ik zit nu juist te wachten op andere 'Italiaanse' figuren om ook te verschijnen. In bijvoorbeeld Duitsland gaat dit zonder problemen. :P

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22804#p22804
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » do apr 01, 2010 11:35 am

Had Ei maar geweten dat Diederik Duck eerder op voorkanten van pockets heeft gestaan. Dan had Ei die pockets gekocht.

Appie Aap schreef:Ik zit nu juist te wachten op andere 'Italiaanse' figuren om ook te verschijnen. In bijvoorbeeld Duitsland gaat dit zonder problemen. :P

Heb je hierover een e-mail naar de Roep-redactie gestuurd? Hoe meer mensen de redactie e-mailen met verzoeken, hoe groter de kans dat men luistert? (Let op het vraagteken.) Je kunt een kopie van je e-mail op McDrake plaatsen, ten teken dat je je stem hebt laten horen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ui » za maart 26, 2011 6:43 pm

Morcego Vermelho is de geheime identiteit van Diederik Duck als superheld. Grappig! (snik)
http://coa.inducks.org/character.php?c=MOV
Hij is tot dusver één keer in Nederland verschenen, in dit pocketverhaal:
http://coa.inducks.org/s.php?c=B+790026
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo maart 30, 2011 6:50 pm

Diederik Duck verschijnt in Dubbelpocket 40! Op zich niet zo bijzonder, zal je denken. Maar zoals de meesten van jullie wel weten, bestaat een dubbelpocket veelal uit twee oudere pockets en een 6 bladzijden verhaal dat door de redactie zelf geselecteerd wordt. Dubbelpocket 40 is ook zo'n pocket. En het toeval wil dat het 6 bladzijden verhaal er één met Diederik is. En dan bedoel ik niet zo'n verhaal waarin Diederik een bij- of achtergrondrolletje speelt, maar een verhaal waarin hij echt de hoofdrol speelt. Dit is het verhaal: https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2000-102
Ik benadruk nog even extra dat de redactie dit verhaal zelf heeft uigekozen. Dus Egmont heeft hier helemaal niets mee te maken!
Het verhaal is slechts 6 bladzijden, maar dit kan een begin zijn. Je moet tenslotte klein beginnen.

P.S.: Dit is echt waar geen 1 april grap. De pocket verschijnt sowieso morgen, dus dan kunnen jullie het met je eigen ogen zien!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Meester Warbol » wo maart 30, 2011 8:05 pm

Ui schreef:Morcego Vermelho is de geheime identiteit van Diederik Duck als superheld. Grappig! (snik)

Dat is Portugees voor (de) "Rode Vleermuis", natuurlijk een verwijzing naar Batman. ("Vermelho" betekent letterlijk "vermiljoen".)

Ui schreef:Hij is tot dusver één keer in Nederland verschenen, in dit pocketverhaal:

In dat verhaal is hij alleen afgebeeld in een gedachtenwolkje. Het verhaal is een parodie op de geboorte van Superman, die als baby in een vliegende schotel naar de aarde gezonden werd.
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor Ui » vr apr 01, 2011 3:43 pm

Dubbelduck schreef:Diederik Duck verschijnt in Dubbelpocket 40! [...] En dan bedoel ik niet zo'n verhaal waarin Diederik een bij- of achtergrondrolletje speelt, maar een verhaal waarin hij echt de hoofdrol speelt. [...] Ik benadruk nog even extra dat de redactie dit verhaal zelf heeft uigekozen. Dus Egmont heeft hier helemaal niets mee te maken!
Het verhaal is slechts 6 bladzijden, maar dit kan een begin zijn. Je moet tenslotte klein beginnen.

De Roepredactie heeft in de afgelopen jaren wat toereikingen gedaan naar liefhebbers van Diederik, Otto, Rockerduck en Brigitta. Dus er lijkt wel degelijk beweging te zitten in hun bureaucratische toelatingsbeleid. Maar waarom moet het zo traag? En waarom geen grote rol in een verhaal in het Weekblad?
Hoe dan ook, het is goed nieuws! (snotter)

Meester Warbol schreef:Dat is Portugees voor (de) "Rode Vleermuis", natuurlijk een verwijzing naar Batman. ("Vermelho" betekent letterlijk "vermiljoen".)

Meester Warbol is een leraar van het oude stempel; hij weet echt álles! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Appie Aap » za apr 02, 2011 5:29 pm

Dubbelduck schreef:Diederik Duck verschijnt in Dubbelpocket 40! Op zich niet zo bijzonder, zal je denken. Maar zoals de meesten van jullie wel weten, bestaat een dubbelpocket veelal uit twee oudere pockets en een 6 bladzijden verhaal dat door de redactie zelf geselecteerd wordt. Dubbelpocket 40 is ook zo'n pocket. En het toeval wil dat het 6 bladzijden verhaal er één met Diederik is. En dan bedoel ik niet zo'n verhaal waarin Diederik een bij- of achtergrondrolletje speelt, maar een verhaal waarin hij echt de hoofdrol speelt. Dit is het verhaal: https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2000-102
Ik benadruk nog even extra dat de redactie dit verhaal zelf heeft uitgekozen. Dus Egmont heeft hier helemaal niets mee te maken!

Erg leuk om dit te lezen. Dit verhaal staat ook in Uncle Scrooge 338 en is erg leuk. :) Wat ik dan weer niet begrijp, is waarom dit verhaal niet gewoon in de Donald Duck Extra komt te staan. Dit verhaal heeft 4 stroken per pagina als formaat. Je zou zeggen dat het moeilijker is om zo'n verhaal te plaatsen tussen verhalen van 3 stroken dan omgekeerd.
Laatst bijgewerkt door Appie Aap op za apr 02, 2011 5:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » zo apr 03, 2011 3:22 pm

Appie Aap schreef:Dit verhaal staat ook in Uncle Scrooge 338 en is erg leuk. :) Wat ik dan weer niet begrijp, is waarom dit verhaal niet gewoon in de Donald Duck Extra komt te staan. Dit verhaal heeft 4 stroken per pagina als formaat. Je zou zeggen dat het moeilijker is om zo'n verhaal te plaatsen tussen verhalen van 3 stroken dan omgekeerd.

O, dus het is een gewoon verhaal van 4 stroken? En het is verschenen in Uncle Scrooge?
Tja, wat is de Uncle Scrooge in vergelijking met het Heilige Weekblad en de Heilige Extra?

Ui is blij dat de Roepredactie heeft gekozen voor een Diederik-verhaal als opvulling van een pocket. Maar dat dit verhaal gewoon in de Donald Duck Extra had kunnen staan is wel een domper. Ook omdat het verhaal dan een normale paginagrootte had gehad. (snotter)

Ui vraagt zich af wie nu het meest kinderachtig bezig is. Een lezer die dramt om Diederik gewoon in het Weekblad of de Extra te zien, of een redactie die dat blijft weigeren. Maar wie weet hoeveel slapeloze nachten Oom Thom nu reeds heeft, met die pocket. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Jacob McDuck » vr mei 27, 2011 6:40 pm

Er staat weer een nieuw plaatje van Diederik in de DD. Op de een a laatste blz. Mischien zetten ze hem weer in de DD? (Dat ik niet denk trouwens.)
@#$%&! I'll Buy this whole town and trow you all out on your collective ear!
Jacob McDuck
Member
 
Berichten: 35
Geregistreerd: di apr 12, 2011 9:22 pm
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor MatroosDuck » vr mei 27, 2011 7:04 pm

ik ga een brief schrijven naar ome roep
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten