Diederik Duck

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di nov 13, 2012 10:43 pm

Schande! :mad:
Gelijk lezen, anders een maand geen Donald Duck! :mad: :mad: :mad: ;) :mad: :mad: :mad:
En al helemaal geen Diederik Duck.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diederik Duck

Berichtdoor MatroosDuck » wo nov 14, 2012 9:07 am

Maar... maar... ik heb wel het verhaal wat in het jubileumnummer staat gelezen D:

Of telt dat niet?
IK WIL MIJN DONALD DUCKJE!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Diederik Duck

Berichtdoor MatroosDuck » zo jan 06, 2013 11:50 am

Ik heb de strip 'Fall Guy' naar het Nederlands vertaald. Verwacht niet dat het een topvertaling is, ik ben pas 13. Wie hem wil lezen geeft maar een kik. Hij heet trouwens 'Donald Duck: Op Vakantie Met Diederik', Het is absoluut geen vertaling van de titel, maar ik vond hem zo wel leuk.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo jan 06, 2013 5:43 pm

Ik wil hem wel lezen, dus stuur maar naar mij. :)
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diederik Duck

Berichtdoor MatroosDuck » zo jan 06, 2013 5:55 pm

Wacht, anders upload ik hem wel op een snel gemaakte site.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am


Re: Diederik Duck

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » do jan 10, 2013 9:16 pm

Eindelijk geen schoolwerk, dus eindelijk tijd om te antwoorden. :)
Bedankt voor het plaatsen van je vertaling, Matroosduck. Toch jammer dat dit soort geweldige verhalen niet in het weekblad verschijnen.

p.s. Als je ooit nog eens andere Diederik-verhalen, of andere verhalen, wil vertalen dan kan ik je er wel een paar leveren. Vooral verhalen in het Duits, maar ook in het Engels.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diederik Duck

Berichtdoor MatroosDuck » vr jan 11, 2013 9:14 am

Zwarte Capihoorn schreef:Eindelijk geen schoolwerk, dus eindelijk tijd om te antwoorden. :)
Bedankt voor het plaatsen van je vertaling, Matroosduck. Toch jammer dat dit soort geweldige verhalen niet in het weekblad verschijnen.

p.s. Als je ooit nog eens andere Diederik-verhalen, of andere verhalen, wil vertalen dan kan ik je er wel een paar leveren. Vooral verhalen in het Duits, maar ook in het Engels.


Stuur ze maar op hoor! Ik sta er voor open :)
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » vr jan 11, 2013 9:59 pm

Zo te zien staat je e-mail niet open, waardoor ik je geen mail kan sturen. Als je je mail niet open wilt zetten voor het hele forum, dan kan je mij eerst een mail sturen, waardoor ik die kan beantwoorden.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diederik Duck

Berichtdoor MatroosDuck » za jan 12, 2013 1:05 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Zo te zien staat je e-mail niet open, waardoor ik je geen mail kan sturen. Als je je mail niet open wilt zetten voor het hele forum, dan kan je mij eerst een mail sturen, waardoor ik die kan beantwoorden.


Oeps, wat dom! Ik zet hem even open.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Koen » do jan 24, 2013 7:10 pm

MatroosDuck schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Ach beter laat dan nooit. ;)
Ik moet echt nog eens de eerste Donald Duck met Diederik kopen. Bij de stripbeurs in Gorinchem, vorig jaar, hadden ze hem niet. Toen heb ik maar de Donald Duck gekocht met Diederik en Alexander de alligator.
http://coa.inducks.org/story.php?c=S+66011
Als iemand dit verhaal wil lezen, stuur dan maar een mail. Iedereen moet dat verhaal gewoon hebben gelezen! ::mrgreen:


Ik heb haast geen verhalen met Diederik gelezen, misschien 5,[...]


Haha,en dan te bedenken dat MatroosDuck nu een Diederik-avatar heeft,en zijn onderschrift luidt (deels): ''Diederik Duck: Mijn Held ''!
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Diederik Duck

Berichtdoor MatroosDuck » vr jan 25, 2013 9:13 am

Koen schreef:
MatroosDuck schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Ach beter laat dan nooit. ;)
Ik moet echt nog eens de eerste Donald Duck met Diederik kopen. Bij de stripbeurs in Gorinchem, vorig jaar, hadden ze hem niet. Toen heb ik maar de Donald Duck gekocht met Diederik en Alexander de alligator.
http://coa.inducks.org/story.php?c=S+66011
Als iemand dit verhaal wil lezen, stuur dan maar een mail. Iedereen moet dat verhaal gewoon hebben gelezen! ::mrgreen:


Ik heb haast geen verhalen met Diederik gelezen, misschien 5,[...]


Haha,en dan te bedenken dat MatroosDuck nu een Diederik-avatar heeft,en zijn onderschrift luidt (deels): ''Diederik Duck: Mijn Held ''!


Ja, ik heb het goed ingehaald haha.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Ui » ma feb 04, 2013 4:21 pm

Uit het topic 'Evert Geradts', naar aanleiding van een brievenbusstripje over een vogelhuisje en een pinguïn:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+99254

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef: Misschien had deze Donald beter een nieuw, dommig familielid kunnen zijn.

Zou men het opeens wel een leuke grap vinden wanneer het Diederik was? (Oei! Ik noem Diederik dommig! Nu krijg ik heel McDrake tegen me!)

Oom Paspasu schreef:Ik heb laatst Waar is de brand? gelezen en ik zie dit nou nog niet echt als de redding van de Disney-strip.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=57301#p57301
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Ui » ma feb 04, 2013 4:54 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Ik moet echt nog eens de eerste Donald Duck met Diederik kopen. Bij de stripbeurs in Gorinchem, vorig jaar, hadden ze hem niet. Toen heb ik maar de Donald Duck gekocht met Diederik en Alexander de alligator.
http://coa.inducks.org/story.php?c=S+66011
Als iemand dit verhaal wil lezen, stuur dan maar een mail. Iedereen moet dat verhaal gewoon hebben gelezen! ::mrgreen:

Heb je dit verhaal in de vorm van goede scans? Die zou Ui graag willen ontvangen.

MatroosDuck schreef:Maar... maar... ik heb wel het verhaal wat in het jubileumnummer staat gelezen D:

Of telt dat niet?

Welk verhaal, in welk jubileumnummer?


Pagina 8 ontbreekt! (huil huil)
Matroosduck, wil je die pagina ook laten zien?

Inducks: http://coa.inducks.org/story.php?c=S+65049

Ui schreef:Uit het topic 'Evert Geradts', naar aanleiding van een brievenbusstripje over een vogelhuisje en een pinguïn:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+99254

Oom Paspasu schreef:Ik heb laatst Waar is de brand? gelezen en ik zie dit nou nog niet echt als de redding van de Disney-strip.

Die staat in Dubbelpocket 47. UI heeft die pocket niet. Enerzijds wil Ui alle Diederikverhalen kopen, maar anderzijds moeten voor 5 pagina's aan Deense Diederik, honderden pocketpagina's per keer gekocht worden. De spoeling wordt zodoende erg dun en de kasten raken overvol. (snik)

Wat bedoel je met "ik zie dit nou nog niet echt als de redding van de Disney-strip"? Gaat dat over Diederik in het algemeen, of over dit stripverhaal?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Oom Paspasu » ma feb 04, 2013 5:31 pm

Ui schreef:Wat bedoel je met "ik zie dit nou nog niet echt als de redding van de Disney-strip"? Gaat dat over Diederik in het algemeen, of over dit stripverhaal?

Ik constateer vooral bij de Nederlandse productie, maar ook bij de Deense verhalen in het algemeen een gebrek aan originaliteit en een waarschijnlijk daarmee samenhangende onlust om kwaliteitsverhalen te maken. Nieuwe of afgestofte personages kunnen helpen om weer originele verhalen te schrijven, al is dit niet de enige manier. Het Diederikverhaal in kwestie is origineler dan andere verhalen, maar een kwaliteitsverbetering zie ik niet, ten opzichte van de Deense verhalen die in het weekblad verschijnen. Er is naar mijn mening een grotere verandering nodig dan alleen het figurenbeleid.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron