Diederik Duck

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Ui » ma feb 04, 2013 6:53 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Wat bedoel je met "ik zie dit nou nog niet echt als de redding van de Disney-strip"? Gaat dat over Diederik in het algemeen, of over dit stripverhaal?

Ik constateer vooral bij de Nederlandse productie, maar ook bij de Deense verhalen in het algemeen een gebrek aan originaliteit en een waarschijnlijk daarmee samenhangende onlust om kwaliteitsverhalen te maken.

Omdat er geen royalties zijn, moeten auteurs verhalen bedenken aan de lopende band. Hoe goed je scenario van vorige week ook was, deze week moet er weer een scenario de deur uit. En de energie die je in het vorige scenario hebt gestoken, heb je niet kunnen steken in het scenario dat je nu, vandaag moet schrijven.
Met royalties kun je bij succes een tijdje financieel vooruit, of zelfs de rest van je leven. Maar zo werkt het niet bij Disney.
De scenaristen van Disney-strips worden doorgaans uitgewrongen. Het zijn een soort van legbatterijen. En ergens is het ziekmakend voor Ui, om daar getuige van te zijn. Je kunt in Donald Duck Weekblad, auteurs langzaam maar zeker artistiek kapot zien gaan. Dat is eerder regel dan uitzondering. (snotter)

Oom Paspasu schreef:Nieuwe of afgestofte personages kunnen helpen om weer originele verhalen te schrijven, al is dit niet de enige manier. Het Diederikverhaal in kwestie is origineler dan andere verhalen, maar een kwaliteitsverbetering zie ik niet, ten opzichte van de Deense verhalen die in het weekblad verschijnen. Er is naar mijn mening een grotere verandering nodig dan alleen het figurenbeleid.

Natuurlijk is er meer nodig. Maar het figurenbeleid zou tenminste een stap kunnen zijn. Inmiddels zitten we in Nederland al sinds begin jaren '70 aan vrijwel dezelfde Duckfamilie vast. Dat is meer dan 40 jaar! Zo'n Deense Diederik is misschien een regendruppel, maar wel een hele regendruppel!
Dat het hergebruiken van Diederik Duck wordt gezien als een verrijking, dat zegt op zich al genoeg over de wanhoop in Duckstad. Ui vraagt al niet eens meer om nieuwe personages, als Diederik al te exotisch wordt gevonden door de Roepredactie.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » ma feb 04, 2013 7:18 pm

Ui schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Ik moet echt nog eens de eerste Donald Duck met Diederik kopen. Bij de stripbeurs in Gorinchem, vorig jaar, hadden ze hem niet. Toen heb ik maar de Donald Duck gekocht met Diederik en Alexander de alligator.
http://coa.inducks.org/story.php?c=S+66011
Als iemand dit verhaal wil lezen, stuur dan maar een mail. Iedereen moet dat verhaal gewoon hebben gelezen! ::mrgreen:

Heb je dit verhaal in de vorm van goede scans? Die zou Ui graag willen ontvangen.

De mail is verzonden.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » vr feb 08, 2013 6:16 pm

Ik zat de laatste tijd al te denken, er komen tegenwoordig geen nieuwe Deense 4 stroken Diederik verhalen uit. Gelukkig zie ik nu op Inducks dat er een verhaal dat in 2012 is geschreven in een Duitse Micky Maus staat. Gelukkig. :D
http://coa.inducks.org/issue.php?c=de/MM2013-07
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Ui » za feb 09, 2013 8:13 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Ik zat de laatste tijd al te denken, er komen tegenwoordig geen nieuwe Deense 4 stroken Diederik verhalen uit.

Misschien heeft de Roep-redactie aan deze ondergang meegeholpen, door Deense Diederik-verhalen te mijden en zelf geen Nederlandse te maken. Men laat de Denen in de kou staan met hun Diederik-verhalen. Om vervolgens koeltjes te constateren dat de her-introductie geen succes is. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Koen » zo feb 10, 2013 4:52 pm

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Diederik Duck

Berichtdoor MatroosDuck » zo feb 10, 2013 4:57 pm

Koen schreef:Afbeelding

:lol: :lol: :lol:


Ken ik ook al :) Fantastisch gewoon.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » ma feb 11, 2013 3:16 pm

Ui schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Ik zat de laatste tijd al te denken, er komen tegenwoordig geen nieuwe Deense 4 stroken Diederik verhalen uit.

Misschien heeft de Roep-redactie aan deze ondergang meegeholpen, door Deense Diederik-verhalen te mijden en zelf geen Nederlandse te maken. Men laat de Denen in de kou staan met hun Diederik-verhalen. Om vervolgens koeltjes te constateren dat de her-introductie geen succes is. (snik)

Daar zit iets in ja.
Het is zo jammer dat we hier in Nederland allemaal leuke verhalen met Diederik moeten missen. Voor deze nieuwste Deense zie ik trouwens ook niet eens zo snel kans dat hij ook maar in een Dubbelpocket wordt geplaatst, aangezien deze in plaats van 6 pagina's ,normaal voor Deense Diederik's, 10 pagina's is. Jammer, jammer, jammer.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Diederik Duck

Berichtdoor Jop Duck » za maart 17, 2018 9:16 am

Hij verschijnt tegenwoordig ook in de Donald Duck extra.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron