Diederik Duck

Berichtdoor mcDuck King » wo jul 01, 2009 3:20 pm

Ei schreef:Is dit een bestaand verhaal?

Het is een voorbeeld, maar het idee kan makkelijk gepubliceerd zijn.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 01, 2009 5:18 pm

Ik geloof dat ik uit een pocket heb. Dat van de politieman, het park, Diederik geen beurs, en Donald moet dokken is wel uit een verhaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 06, 2009 12:52 pm

Donald moet sowieso altijd opdraaien voor de blunders van Diederik. Dat vind ik leuk. De dynamiek tussen die twee is helemaal anders dan bijv. tussen Donald en Guus Geluk. Dat kennen we nou onderhand wel.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » wo jul 08, 2009 4:13 am

Stel dat men "beatnik" Diederik Duck tegenwoordig zou opvoeren als oudere jongere? Is dat wat? Diederik is een personage dat met zijn lange haar en muts, reeds begin jaren 90 in de mode was geweest. Toen er "grunge" was en alto's waren. Diederik had toen prima kunnen optreden als antwoord op Nirvana en Pearl Jam. Dat hij een rockgroep begint in Donald's garage, of zoiets. En tegenwoordig is er onder de jeugd de mode om een muts te dragen, en ook lang haar komt vaak voor onder de jeugd. Zo past de oude Diederik dus prima in het Duckstadse straatbeeld van 2009.
Wat vinden Rockerduck en andere Diederik-liefhebbers hiervan?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 08, 2009 10:01 am

Dat is al een keer gebruikt, in de pockets.
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+PM++276-1
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » wo jul 08, 2009 10:02 am

Dat klinkt bijvoorbeeld al heel leuk ja. Diederik die er een beetje bij wil horen en bijvoorbeeld niet meer met Donald maar ook met K,K&K omgaat maar het bij hun ook verpest. Of zij vinden hem juist helemaal niet irritant tot ergernis van Donald.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 08, 2009 10:20 am

Zo ken ik ook een verhaal waarin de rest van de familie bekend maakt dat ze gek worden van Diederik, alleen Donald ddenkt dat hij het zelf is. En dan zit hij weer met Diederik opgescheept.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » wo jul 08, 2009 12:09 pm

Diederik vind ik op z,n best als bij figuur. Als hoofdrol verpest hij het verhaal vind ik.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 08, 2009 12:56 pm

Diederik is leuk in combinatie met Otto; zoals het verhaal met de vogelsptters.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jul 08, 2009 1:05 pm

Duckfan van Down Under schreef:Diederik is leuk in combinatie met Otto; zoals het verhaal met de vogelsptters.

Ja dat verhaal was leuk, dat is een goeie combinatie. Staat in deze pocket: http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2fPO3+157
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 08, 2009 9:34 pm

Ei schreef:Stel dat men "beatnik" Diederik Duck tegenwoordig zou opvoeren als oudere jongere? Is dat wat? Diederik is een personage dat met zijn lange haar en muts, reeds begin jaren 90 in de mode was geweest. Toen er "grunge" was en alto's waren. Diederik had toen prima kunnen optreden als antwoord op Nirvana en Pearl Jam. Dat hij een rockgroep begint in Donald's garage, of zoiets. En tegenwoordig is er onder de jeugd de mode om een muts te dragen, en ook lang haar komt vaak voor onder de jeugd. Zo past de oude Diederik dus prima in het Duckstadse straatbeeld van 2009.
Wat vinden Rockerduck en andere Diederik-liefhebbers hiervan?

Zo zie je hoe je in één kort berichtje van een paar regeltjes al een heel nieuwe motivatie kunt neerzetten om een bepaald personage terug te laten keren (hoewel hij eigenlijk nooit is weggeweest). Kan nou niemand bij de redactie op zulke ideeën komen?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 08, 2009 9:37 pm

Veel mensen die ik ken, kennen Diederik wel. Veel mensen lezen de pockets, hoor! Ook Otto kennen ze.Dus ik vind de excuses van de redactie erg slecht. "ja, maar dan moet je hem gaan voorstellen" Niet waar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 08, 2009 9:41 pm

Duckfan van Down Under schreef:Veel mensen die ik ken, kennen Diederik wel. Veel mensen lezen de pockets, hoor! Ook Otto kennen ze.Dus ik vind de excuses van de redactie erg slecht. "ja, maar dan moet je hem gaan voorstellen" Niet waar.

Zoals Ei al eens opmerkte: Dagobert, Guus en Willie kwamen in de Amerikaanse comics ook gewoon uit de lucht vallen. Opeens, op een januaridag in 1948, wordt er bij Donald thuis aangeklopt. Kwik doet open. Het is "neef Guus" die binnen komt wandelen. Alsof hij er altijd al geweest is.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » do jul 09, 2009 5:13 pm

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Stel dat men "beatnik" Diederik Duck tegenwoordig zou opvoeren als oudere jongere? Is dat wat? Diederik is een personage dat met zijn lange haar en muts, reeds begin jaren 90 in de mode was geweest. Toen er "grunge" was en alto's waren. Diederik had toen prima kunnen optreden als antwoord op Nirvana en Pearl Jam. Dat hij een rockgroep begint in Donald's garage, of zoiets. En tegenwoordig is er onder de jeugd de mode om een muts te dragen, en ook lang haar komt vaak voor onder de jeugd. Zo past de oude Diederik dus prima in het Duckstadse straatbeeld van 2009.
Wat vinden Rockerduck en andere Diederik-liefhebbers hiervan?

Zo zie je hoe je in één kort berichtje van een paar regeltjes al een heel nieuwe motivatie kunt neerzetten om een bepaald personage terug te laten keren (hoewel hij eigenlijk nooit is weggeweest). Kan nou niemand bij de redactie op zulke ideeën komen?

Zelfs al zou de Nederlandse redactie (de Troep-redactie) op zulke ideeën kunnen komen, men heeft er domweg geen zin in. Redacteur Bas schreef: "Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het hele personage Diederik niet zo veel aan vind. En als ik het wel heb, zijn er weinig liefhebbers van Diederik onder mijn collega's."

Uit het topic 'Nederlandse Redactie':
2009-06-11 22:21:16, Bas schreef:Wat Diederik betreft is het ook pas de laatste jaren weer wat op gang gekomen:
http://coa.inducks.org/simp.php?d1=died ... pg=&kind=0
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het hele personage Diederik niet zo veel aan vind. En als ik het wel heb, zijn er weinig liefhebbers van Diederik onder mijn collega's. Het is eigenlijk een beetje een hippie, een beatnik. Een personage dat teveel vastzit in de jaren 60. Dus ik mis 'm eigenlijk niet. Maar als je Diederik-verhalen kunt noemen waar je erg enthousiast over bent, dan hoor ik 't graag. Dan zal ik ze eens lezen :) Het is overigens niet uitgesloten dat Diederik ooit weer in het blad zou komen, hoor.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14528#p14528

Bas schrijft: "Het is eigenlijk een beetje een hippie, een beatnik. Een personage dat teveel vastzit in de jaren 60." De redenatie van Bas lijkt als volgt te zijn: Diederik komt uit de jaren 60 en heeft lang haar. DUS is het een hippie, een beatnik.
Maar welke mode uit de jaren 60 volgt Diederik dan? Droeg men toen truien en mutsen? Deed men dat toen meer dan tegenwoordig?

De redactie weet niet wat het personage inhoudt. De redactie zal eerst research moeten doen. Dat kost tijd en geld. En ze hebben er toonbaar geen zin in.

Elke keer opnieuw probeert de Troep-redactie lezers af te wimpelen met smoezen. Het valt Ei een tikje tegen dat men hier niet meteen doorheen prikt. Hoewel Rockerduck wel heeft duidelijk gemaakt dat Bas klinkklare onzin verkondigt met de bewering dat Diederik "pas de laatste jaren" weer wat op gang is gekomen.

2009-06-12 00:23:29, Rockerduck schreef:Diederik is overigens niet pas teruggekomen in Denemarken. Dat is al zo sinds tenminste 1998. In Frankrijk, Italië en Brazilië is hij nooit weggeweest. Wat tot de bizarre situatie leidt dat Nederland het enige land is dat het personage boycot.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14530#p14530

Zo slecht geïnformeerd is redacteur Bas dus. Een lezer moet hem corrigeren.

De zaak zou zijn afgedaan met het feit dat de redactie weinig aan Diederik vindt en het personage daardoor verboden is. Maar wat schrijft Bas vervolgens? "Het is overigens niet uitgesloten dat Diederik ooit weer in het blad zou komen, hoor." Zo blijft de redactie het publiek bespelen. Laten Diederik-liefhebbers vooral hun abonnement houden, want misschien ooit... Zo worden lezers aan het lijntje gehouden.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 09, 2009 5:46 pm

Ei schreef:want misschien ooit...

...zou er een kans kunnen bestaan dat wij misschien zien dat jullie een piepklein beetje goed waren. :)

Het is gewoon zo. Wat je publiceert ben je zelf. Thom Roep=T. Roep=Troep en dat publiceert-ie.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten