Wat vind je het minst leuke figuur uit de Donald Duck

Berichtdoor Rockerduck » wo maart 18, 2009 2:24 am

Michiel P schreef:Is dat gedoe met die aliassen nou eindelijk eens afgelopen? Ik vind dit een vorm van forumvervuiling!

Jacobse, ik vind jou maar een rare snuiter. Volgens mij ben je een slecht uitgewerkte alias van een andere forummer. Je bent helemaal niet consequent. De ene keer spreek je gewoon Nederlands en nou spreek je ineens weer 'Haags'. Volgens mij kom je helemaal niet echt uit Den Haag. En wat heeft dat Haagse gedoe eigenlijk met de Donald Duck te maken? Helemaal niks! Is er niet ergens een forum waar ze plat Haags spreken? Is dat niet wat voor jou?

Nou, nou, Michiel, ik dacht dat juist jij er wel de humor van kon inzien. Normaal ben ik degene die komt zeuren over aliassen. Ik vind het wel leuk. Vooral de fonetisch gespelde Haags werkt enorm op m'n lachspieren. Ik heb dat ook met de strip 'Haagse Harrie'. De grapjes zelf zijn niet eens zo leuk, maar dat taalgebruik is hilarisch!

Misschien moet je zelf eens een cursus Haags doen om het te waarderen, Michiel:
http://www.youtube.com/watch?v=QiIcIOJp ... 47&index=8
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » wo maart 18, 2009 2:32 am

Tsk, tsk... Wat is dat hier allemaal voor haat jegens Ariël? Kunnen jullie wel, tegen zo'n onschuldig meisje? Foei! Jullie moesten je schamen. Meester Warbol, kunnen deze kinderen niet gewoon in de hoek? Voor een weekje of zo?

Rakker hoeft ook niet zo nodig van mij. En Hiawatha vind ik ook nooit leuk. Wat me trouwens opvalt, is dat ik al minstens 10 jaar geen strip van Tom en Pieter meer heb gezien. Waar zijn die opeens gebleven? Opgegeten door Lucifer? Mooi, want daar vond ik ook nooit wat aan. Broer Konijn is vaak ook maar zo-zo, trouwens...

@ DD:

Rakker woont volgens mij ook helemaal niet in Duckstad. In de film woont-ie niet eens in dezelfde *tijd*, maar later in de strips duidelijk wel. Maar ook in de strips van Donald hebben mensen rondgelopen, bijv. in die van Barks (tot aan 1950) en Taliaferro (altijd aantrekkelijke vrouwen). En in de tekenfilm Quack Pack wonen er zelfs alleen maar mensen, behalve Donald, Katrien, de neefjes en Otto.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo maart 18, 2009 9:54 am

Tja, maar er worden heel vaak heel vervelende op hetzelfde neerkomende Deense Ariel-verhalen afgedrukt.

Broer Konijn heeft vaak nog wel een of ander slim truukje in het verhaal verwerkt, dat vind ik nog wel interessant.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » wo maart 18, 2009 11:59 am

Rockerduck schreef:@ DD:

Rakker woont volgens mij ook helemaal niet in Duckstad. In de film woont-ie niet eens in dezelfde *tijd*, maar later in de strips duidelijk wel. Maar ook in de strips van Donald hebben mensen rondgelopen, bijv. in die van Barks (tot aan 1950) en Taliaferro (altijd aantrekkelijke vrouwen). En in de tekenfilm Quack Pack wonen er zelfs alleen maar mensen, behalve Donald, Katrien, de neefjes en Otto.

Ik geloof ook niet dat Rakker oorspronkelijk in Duckstad woont maar de Nederlandse redactie maakt het er wel van want je ziet vaak de Duckstadbank of Duckstadpark terugkomen in Rakkerverhalen.

En over mensen gesproken, ik vind het dom van Disney dat ze niet een bepaald regel hanteren voor elke Disney tekenfilm. Zo zou elke tekenfilm dat met de wereld van Donald en Mickey te maken heeft verboden moeten zijn voor mensen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 20, 2009 2:03 am

DD schreef:En over mensen gesproken, ik vind het dom van Disney dat ze niet een bepaald regel hanteren voor elke Disney tekenfilm. Zo zou elke tekenfilm dat met de wereld van Donald en Mickey te maken heeft verboden moeten zijn voor mensen.

Ook Mickey heeft opgetreden met echte mensen, en niet de eersten de besten: heel Hollywood liep uit voor de première van zijn filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=JptWh-4k ... 21&index=7

Al zou je kunnen zeggen dat dit niet telt, omdat... (nee, ik zeg niks, anders verraad ik de clou).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » vr maart 20, 2009 8:59 am

Ook donald in de drie calbareros speelt hij ook met echte mensen mee.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DD » vr maart 20, 2009 11:15 am

Ja hij droomt alles haha. Wat zijn die oude tekenfilms ongelooflijk saai zeg.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rick Vansloneker » vr maart 20, 2009 3:02 pm

Mickey Mouse, al die tekenfilmverhalen (is gewoon spam), ik lees ze niet.
Die Schlappen müssen runter!
Rick Vansloneker
Member
 
Berichten: 83
Geregistreerd: do jan 22, 2009 8:42 pm

Berichtdoor huugduck » vr maart 20, 2009 4:29 pm

Al die verhalen van mickey mouse in de donaldduck lees ik zo ie zo niet, ik vind ze zo saai :(=(
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr maart 20, 2009 5:50 pm

Rockerduck schreef:
DD schreef:En over mensen gesproken, ik vind het dom van Disney dat ze niet een bepaald regel hanteren voor elke Disney tekenfilm. Zo zou elke tekenfilm dat met de wereld van Donald en Mickey te maken heeft verboden moeten zijn voor mensen.

Ook Mickey heeft opgetreden met echte mensen, en niet de eersten de besten: heel Hollywood liep uit voor de première van zijn filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=JptWh-4k ... 21&index=7

Al zou je kunnen zeggen dat dit niet telt, omdat... (nee, ik zeg niks, anders verraad ik de clou).

Verschillende beroemdheden komen ook weer terug in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=L1xnxDSEu9c , Mickey's Polo Team uit 1935. Daar dacht ik in de eerste instantie aan (die andere kende ik niet).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » vr maart 20, 2009 8:13 pm

huugduck schreef:Al die verhalen van mickey mouse in de donaldduck lees ik zo ie zo niet, ik vind ze zo saai :(=(

Ik vind het zonde om een verhaal niet te lezen. Hoe saai ik het ook vind :P Als ik er eenmaal aan begin went het wel :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor huugduck » vr maart 20, 2009 8:31 pm

Als ik echt niks anders meer te lezen heb, lees ik ze ook. Maar dat komt niet zo vaak voor :o
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za maart 21, 2009 7:49 pm

Ik vind Katrien het stomste karakter. Als ze maar het vermoeden krijgt dat Donald naar een andere vrouw kijkt krijgt hij al een tas tegen zijn hoofd. Dat hoeft op zich niet zo erg te zijn, maar zelf houdt ze het ondertussen wel met twee mannen. En soms vallen attenties van andere mannen ook in de smaak. Ze is gewoon een heks.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor huugduck » zo maart 22, 2009 11:41 am

Ik vind katrien ook soms echt onredelijk ik heb soms echt medelijden met donald. Soms loopt ze gewoon naar guus als donald geen klusje wil doen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo maart 22, 2009 7:01 pm

Ik ook. Zoiets gebeurt ook altijd met Donald-Diederik. Daarom zeiden ze ooit tegen me dat ik net Tobber ben.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten

cron