Stripbeurs Breda 6 & 7 maart 2010

Berichtdoor Daniel73 » di jun 30, 2009 3:32 pm

Ontvangen per e-mail op 30 juni 2009:

DATUM STRIPBEURS BREDA 2010 BEKEND: 6 en 7 MAART

In 2010 wordt de zevende editie van deze zeer succesvolle stripbeurs gehouden op 6 & 7 maart in Het Racketcentrum in Breda. De organisatie is vastberaden de editie van 2009, die als een uitermate geslaagde pilot mag worden beschouwd, te overtreffen. Niet alleen met meer standhouders en speciale attracties, maar ook met een ongekend aantal stripmakers. Meer dan 200 artiesten worden verwacht op het grootste stripevenement van de Benelux.

Naast het festival dat twee dagen zal duren, zullen er ook in de stad Breda speciale activiteiten worden georganiseerd, waardoor Breda zijn naam als Stad van het Nederlandse beeldverhaal meer dan waar zal maken. Wij zullen u hierover regelmatig op de hoogte houden.

Binnenkort ontvangt u de tarieven en andere bijzonderheden van de beurs. Het is inmiddels al wel mogelijk om standruimte te reserveren voor de editie van 2010. Dat kan door een email te sturen naar: reservering@stripbeursbreda.nl.

Wij hopen u in 2010 weer op Stripbeurs Breda te mogen verwelkomen!

Vriendelijke groeten,

Organisatie Stripbeurs Breda
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jun 30, 2009 4:30 pm

Mooi. Die van afgelopen jaar was goed. Ik heb toen verschillende nummers uit 1952 zien liggen, bij Mau Heymans. Ik zou z'n fantekening eens moeten inscsannen. Hmm... In de zomervakantie heb ik daar wel tijd voor.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma sep 28, 2009 5:19 pm

Ontvangen per e-mail op 29 juli 2009:

Terwijl de voorbereidingen in volle gang zijn, heeft de organisatie van Stripbeurs Breda alvast een paar namen bekend gemaakt van stripmakers die tijdens de stripbeurs in maart 2010 aanwezig zullen zijn.

Allereerst is dat de nieuwe tekenaar van Lucky Luke, Achdé, die ook de festivalposter heeft getekend. Op scenario van Laurent Gerra voltooide Achdé onlangs een derde verhaal van Lucky Luke, De man van Washington. Gerra en Achdé hebben inmiddels bewezen waardige opvolgers te zijn van Goscinny en Morris, die van Lucky Luke de beroemdste stripcowboy ter wereld hebben gemaakt.

De tweede striplegende die heeft toegezegd naar Breda te komen is Mike Mignola, de tekenaar van Hellboy. Met zijn creatie Hellboy en zijn minimalistische tekenstijl heeft hij aan de Amerikaanse comic-scene een geheel nieuwe richting gegeven. Mignola heeft maar liefst 12 Eisner Awards op zijn naam staan en is naast striptekenaar en schrijver ook betrokken bij diverse filmprojecten zoals de film The Hobbit van Guillermo del Toro.

De Stripbeurs Breda wordt volgend jaar voor de tweede maal georganiseerd op 6 & 7 maart in het Racketcentrum in Breda.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » di sep 29, 2009 1:38 pm

Er is nog een topic over deze stripbeurs. Dat heet '6 en 7 maart, Breda Labyrint' en bevat in totaal 1 bericht:

2009-06-16 18:42:28, mcDuck King schreef:ik weet het al, volgend jaar komt er een stripbeurs. Ik ga in ieder geval komen. Er komen veel Duck tekenaars, in ieder geval Michel Nadorp. Jippes ook, maar onder de naam "Daan J."dus hij tekent Havank fan-tekeningen

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1102

Wat bedoelt McDuck King met "Breda Labyrint"?
Volgens de organisatie vindt de beurs plaats in het Racketcentrum.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Fuzzy » do jan 14, 2010 7:51 pm

Ik ben denk ik wel van plan hier naartoe te gaan. Zijn er mensen die vorig jaar zijn geweest? Hebben ze veel oude nummers? Ik ben vooraal op zoek naar nummers voor 1965. En oude Donald Duck Extra's.
Ik zie dat er dit jaar geen Disney tekenaars zijn of kan dat nog komen?
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Fuzzy » za jan 23, 2010 1:05 pm

Gisteravond een emailtje naar de organistie gestuurd of er ook Disney tekenaars komen.

Hallo Sander,

Huidige Disney tekenaars zijn niet aanwezig maar misschien wel een tekenaar, Daan Jippes, die jaren voor de Disney studio gewerkt heeft, alleen weet ik nog niet voor 100% of hij naar Breda komt.

gr john
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo feb 24, 2010 6:37 pm

Vandaag ontvangen per e-mail:

PERSBERICHT

Breda, 24 februari 2010

Betreft: strips, lezen, boeken, amusement, entertainment, gezin, jongeren, media, cultuur

GROTE NAMEN OP STRIPBEURS BREDA
Weergaloos programma bekendgemaakt


Op 6 en 7 maart wordt in het Racketcentrum in Breda opnieuw de grootste stripbeurs van Nederland georganiseerd. Voor de editie van dit jaar komen de grootste namen uit de stripwereld naar Breda. Stripmakers die hun komst hebben bevestigd zijn o.a.: Mike Mignola (Hellboy), Achdé (Lucky Luke), Romano Molenaar en Jorg de Vos (Storm), Henk Kuijpers (Franka), Mark Schultz (Dinosaurs and Cadillacs), Martin Lodewijk (Agent 327), Adi Granov (Iron Man), Paul Geerts (Suske en Wiske), Paul Renaud (Red Sonja), Mark Retera (Dirkjan), Barry Kitson (Batman), Carry Brugman (De Partners), Minck Oosterveer (Ronson Inc.) en Eric Heuvel (January Jones). Al deze auteurs zijn twee dagen aanwezig en zullen daar hun nieuwste uitgaves signeren.

ATTRACTIES
Naast de vele signeersessies en presentaties zijn er ook speciale attracties voor jong en oud. Zo tekenen stripmakers karikaturen bij 'Is dat mijn smoel', kunnen kinderen de fraaiste ruimteschepen knutselen bij 'Wie maakt het mooiste Star Wars voertuig?' zijn er twee indrukwekkende stripveilingen en worden de Nederlandse kampioenschappen 'Stripschaken' gehouden.

HAPPY HOUR
Het leukste programmaonderdeel is absoluut 'Happy Hour voor kinderen'. Hierbij mogen kinderen ongehinderd voorkruipen bij de lange rij wachtenden, om zo een tekening van hun favoriete stripmaker te bemachtigen. Voor kinderen komt trouwens ook het Suske en Wiske springkasteel naar Breda en is er op beide dagen een professionele schminkploeg o.l.v. Saskia de Wit aanwezig.

NIEUWE UITGAVES
Tijdens de beurs worden er ook veel nieuwe uitgaves gepresenteerd zoals deel 25 van Storm, een speciale comic van Hellboy, nieuwe delen uit de series De Partners en Ronson Inc, deel 3 uit de serie Red Sonja en het fotoboek Draw and Shoot - waarvoor meer dan 70 stripmakers uit Nederland zijn geportretteerd.

INTERNATIONALE BEKENDHEID
Stripbeurs Breda is inmiddels een begrip binnen de Internationale stripgemeenschap. Vandaar dat er veel gasten en bezoekers uit binnen- en buitenland hun weg naar Breda zullen vinden. Meer dan 200 auteurs en 150 standhouders, waaronder Eppo Stripblad, Uitgeverij Standaard, Silvester, Glenat en Casterman, staan weer garant voor een weergaloos evenement.

FEESTELIJKE OPENING
De opening van de stripbeurs wordt op zaterdag 6 maart om 10.00 uur gedaan door wethouder Willemse van Breda. Daarna gaan de deuren open en kan men beide dagen van 10.00 tot 17.00 uur genieten van alle striphelden en hun makers.

Voor meer informatie neemt u contact op met de Rob van Bavel, voorzitter van Stichting Strips in Beeld, de organisatie van Stripbeurs Breda.

r.vanbavel@stripbeursbreda.nl
t. 0162-461110


Dit bericht is vrij voor publicatie.
Toegangskaarten voor de pers en beeldmateriaal op aanvraag.
Interviews op aanvraag.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za maart 06, 2010 6:54 pm

Ik ben er geweest en het was een succes! Er was zelfs een man die zei dat hij een originele Barks-schilderij had. Tuurlijk... Maar, desalniettemin ben ik op Indcuks gaan kijken, en het was CB OIL 003, CB OIL 041-A, CB OIL 053 of CB OIL 067. Had ik 'm nou maar gevraagd wat hij ervoor wilde hebben. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » za maart 06, 2010 7:31 pm

Fuzzy wat vraagjes. Mischien beetje brutaal. Maar wat heb je betaald voor je dd aankopen. Per stuk.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Fuzzy » za maart 06, 2010 7:43 pm

kwok schreef:Fuzzy wat vraagjes. Mischien beetje brutaal. Maar wat heb je betaald voor je dd aankopen. Per stuk.

Vandaag was er een stripbeurs in Breda heb er zelf heel wat DD gekocht. o.a:
- 4 Amerikaanse Uncle Scrooge(4x1 euro, totaal 4,-. 2 nummers uit 1991, 1 uit 1998 en 1 uit 1973)
- 4 nummers uit 1960(4x2,50, totaal 10,- perfecte staat, netjes in folie op een kartonnetje)
- Hele jaargang 1961(35,- niet extreem goed maar vond 35,- voor de hele jaargang niet zo veel. Blaadjes zitten allemaal nog goed in de kaft alleen in sommige wat kleine scheurtjes)
- Hoop losse nummers variërend tussen 1965 en 2003(5 voor een euro, heb er in totaal 50 gekocht of zo)
- 20 DD Extra's(20x0,50, ook goede staat)
- 1955-16(7,50 in nieuwstaat, ook netjes in folie op een kartonnetje)
- 1954-19(7,50 in nieuwstaat, ook netjes in folie op een kartonnetje)
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Fuzzy » za maart 06, 2010 7:44 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik ben er geweest en het was een succes! Er was zelfs een man die zei dat hij een originele Barks-schilderij had. Tuurlijk... Maar, desalniettemin ben ik op Indcuks gaan kijken, en het was CB OIL 003, CB OIL 041-A, CB OIL 053 of CB OIL 067. Had ik 'm nou maar gevraagd wat hij ervoor wilde hebben. :)

Ik heb deze volgens mij ook zien staan, hij had ze op zo'n rek staan tussen allemaal andere dure stripbladen :)
Het was bij Prof. Barabas volgens mij.
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor kwok » za maart 06, 2010 9:37 pm

Kijk dat zijn nou es leuke prijzen.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm


Keer terug naar Beurzen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron