De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » ma nov 05, 2012 11:51 pm

Afbeelding

Het grootste jaarlijkse Stripfestival van de Benelux komt er weer aan. Ja, het duurt nog even, maar je kan nooit vroeg genoeg zijn!

Ik heb het zoals je natuurlijk al zag over De Stripdagen De Stripdagen zijn dit jaar ook weer op 9 en 10 maart in Gorinchem.

- 6000 m² stripplezier met voor elk wat wils-

Wat mag je in 2013 verwachten?

- Het grootste jaarlijkse stripfestival van de Benelux
- Stripboekenbeurs en stripverzamelbeurs in 3 grote hallen
- Diverse expo's
- Stripboekenveiling
- Meet & Greet met speciale gasten
- Extra korting voor cosplayers en scouts in kostuum
- Tekenaars, tekenaars en nog meer tekenaars,
- Prijsuitreiking door Het Stripschap
- Strippodium met tekenfilms, theater en muziek
- Boekpresentaties
- Puzzelen en kleuren voor de kids
- Manga Campus en loungehoek
- En nog veel meer

http://www.destripdagen.nl
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor Koen » di nov 06, 2012 9:02 am

snowmansion schreef:

Wat mag je in 2013 verwachten?

- Het grootste jaarlijkse stripfestival van de Benelux
- Stripboekenbeurs en stripverzamelbeurs in 3 grote hallen
- Diverse expo's
- Stripboekenveiling
- Meet & Greet met speciale gasten
- Extra korting voor cosplayers en scouts in kostuum
- Tekenaars, tekenaars en nog meer tekenaars,
- Prijsuitreiking door Het Stripschap
- Strippodium met tekenfilms, theater en muziek
- Boekpresentaties
- Puzzelen en kleuren voor de kids
- Manga Campus en loungehoek
- En nog veel meer

http://www.destripdagen.nl


Welke tekenaars komen? Of moet dat nog ''bekend gemaakt worden''... :rolleyes:
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » di nov 06, 2012 9:38 pm

Yes, dat moet nog bekend gemaakt worden. Zijn we druk mee bezig. Maar voor jou zijn de Duck artiesten natuurlijk belangrijk. Als ik meer weet laat ik het weten.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » za feb 23, 2013 6:11 pm

Het programmaboek is af: http://www.stripschap.nl/pages/de-strip ... nieuws.php

Als je op de cover klikt, wordt ie automatisch gedownload.

De volgende (oud) Disney tekenaars/scenaristen zijn er:

Daan Jippes / Danier

Patty Klein

Carry Brugman

Gerben Valkema

Robert van der Kroft

Wellicht leuk als er meerdere McDrakers komen?

Ik zit zelf in de organisatie (Het Stripschap) dus wellicht zie ik jullie daar!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » za feb 23, 2013 7:33 pm

Ik kom sowiezo een dag. :D
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » za maart 02, 2013 1:43 pm

Leuk dat je komt Zwarte Capihoorn!:)

Hoe gaaf is dit:

Afbeelding

The Teenage Mutant Ninja Turtles komen op zaterdag 9 en zondag 10 maart naar De Stripdagen!!!

Met enorm veel plezier en trots kunnen wij jullie vertellen dat wij net van Nickelodeon het fantastische bericht hebben ontvangen dat Donatello & Raphael van de The Teenage Mutant Ninja Turtles naar De Stripdagen komen! Uiteraard voelen wij ons vereerd en danken Nickelodeon hartelijk dat zij ons deze primeur gunnen.

Het is namelijk de allereerste keer dat Donatello & Raphael de Benelux bezoeken! En zowel zaterdag 9 februari en zondag 10 februari zijn zij tijdens De Sripdagen aanwezig. Er worden Meets en Greets georganiseerd zodat jullie Donatello & Raphael persoonlijk kunnen ontmoeten.

Ben jij de allergrootste Teenage Mutant Ninja Turtles fan?

Stuur jouw foto als Teenage Mutant Ninja Turtle fan dan naar NCPBenelux@vimn.com en maak kans op een volledig Teenage Mutant Ninja Turtles LEGO Pakket!

Dus, neem je ouders of opa en oma mee naar De Stripdagen. Voor een ontmoeting die jullie nooit zullen vergeten!!!

Kijk sowieso ook naar de The Teenage Mutant Ninja Turtles marathon op zaterdag 16 maart. En vanaf zondag 17 maart kun je op Nickelodeon de allernieuwste avonturen van Donatello, Raphael en hun broers zien.

Veel plezier!!!

http://www.nickelodeon.nl/
http://www.nick.com/shows/ninja-turtles/

Wie van McDrake komen naar De Stripdagen?
Laatst bijgewerkt door snowmansion op za maart 02, 2013 2:09 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » za maart 02, 2013 1:52 pm

Afbeelding


Cosplayer: Maakie
http://tinyurl.com/maakiecosplay

Foto: Photorific
http://photorific.net/


Zondag 10 maart 12:00 uur Schappodium

Lezing over Manga door Magali

Mijn naam is Magali van Geel, doordat ik vroeger door mijn vader veel Europese strips heb gelezen en deze nog steeds erg waardeer, bezoek ik vaak stripboekenevenementen. Op jonge leeftijd kwam ik ook in aanraking met de Japanse cultuur en daardoor ben ik een groot fan van anime en manga geworden (Japanse animatie en strips). Ook doe ik aan cosplay (kostumeren als karakters). Inmiddels bezoek ik al jarenlang allerlei conventies, evenementen en beurzen en geef ik daar ook zelf veel lezingen en workshops. Daarom leek een samenwerking met Het Stripschap, om meer van de Japanse kant van strips en hier naar De Stripdagen toe te brengen, mij een goed idee waar ik zeker aan mee kon helpen! Ik hoop jullie te zien tijdens mijn lezingen en workshops gedurende De Stripdagen 2013!"


Workshops en lezingen worden door Magali zowel op zaterdag als zondag bij het Schappodium als ook bij het Doe Het Lekker Zelf! Podium gegeven.Dit podium vind je in de Pieter Kuhn Zaal tegenover de Manga Campus

Programma Doe Het Lekker Zelf Podium zondag 10 maart

11:00 uur Cosplay lezing door Magali
12:00 uur Tekenworkshop door Dick Heins
13:00 uur Pauze
13:30 uur Magali met de Papercraft-workshop
15:00 uur Tekenworkshop door Dick Heins
16:00 uur Anime, lezing door Magali
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » za maart 02, 2013 1:54 pm

Afbeelding


Zondag 10 maart 10:00 uur Cosplay tijdens de Stripdagen

Cosplay op de foto: Epril Yuan (Sanne-Maartje Hijdra)

Net als gisteren zijn Julia Hoff (Hikairi HIME Cosplay) en Sanne-Maartje Hijdra (Epril Yuan Cosplay) ook vandaag weer van de partij. Wij zijn heel trots, dat zij met onder andere Magali (Maakie Cosplay) -zie een paar posts verderop- en nog meer cosplayers zoveel kleur geven aan onze Stripdagen.

Natuurlijk kun je met hen op de foto en hun alles vragen over cosplay. Voor diegene die nog niet weten wat cosplay is, is het wellicht een idee om hieronder te lezen, wat de dames jou daarover kunnen vertellen.

Sanne-Maartje Hijdra (Epril Yuan Cosplay)

Sanne, in de kostuumwereld ook wel bekend als Epril Yuan, is een 17-jarige jonge vrouw die als grote passie heef,t het maken van Aziatisch georiënteerde kostuums. De nadruk legt ze op het precies namaken van outifts uit Japanse of Koreaanse strips, tekenfilms en videospellen. Deze verkleedkunst wordt ook wel ‘cosplay’ genoemd. Sinds een jaar of drie is ze hier hard mee bezig en ze is nu zelfs genomineerd voor de wereldkampioenschappen, de World Cosplay Summit, in mei dit jaar. Mocht zij met haar partner als winnaar van de acht genomineerden naar voren komen, dan zit ze komende zomer in Japan voor de finale.

Voor de Stripdagen 2013 zal Sanne voor het eerst Europees georiënteerde kostuums gaan maken. Ze zal, samen met haar vriendin Julia Hoff, te zien zijn als circusartiesten van Suske en Wiske en de Circusbaron.

Julia Hoff (HikairiHIME Cosplay)

Julia, ook wel bekend als HikairiHIME, is een 23-jarige jonge vrouw die al sinds haar 16e bezig is met cosplay. Sinds een paar jaar stort ze zich ook op moeilijke kostuums en doet mee aan wedstrijden. Zo is ze bijvoorbeeld genomineerd voor de Europees kampioenschappen, de Eurocos, deze zomer. Helemaal alleen zal ze dan op het podium staan in een zelfgemaakte baljurk. En wie weet staat ze in augustus in Londen om ons land te vertegenwoordigen in de finale!

Net als voor Sanne, zal dit de eerste keer voor Julia worden dat ze een kostuum zal maken uit een Europese strip. Zelfs al leest ze haar hele leven buiten Japanse strips ook westerse comics, haar outfit uit Suske en Wiske en de Circusbaron, zal een compleet nieuw ervaring voor haar zijn.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » za maart 02, 2013 1:56 pm

Afbeelding

Copyright: Kitty Seur

Zaterdag 13:00 uur Schappodium

Buck Buckerette

Buck is het alter ego van de Haagse illustrator Bert Dekker en wordt door minstens een ter zake doende deskundige gezien als de 'missing link' tussen Gummbah en Cowboy Henk. Buck levert met gevoelige ondersteuning van de Brenda's, een absurdistisch commentaar op een doorgedraaide tijdgeest.Het contact met het publiek wordt tijdens het optreden niet geschuwd! Naar zijn sporadische live optredens met de Brenda's wordt in kringen van fijnproevers reikhalzend uitgekeken.


Buck kun je vinden op onderstaande link:

http://www.bertdekker.info/3-cartoon%201.html
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » za maart 02, 2013 2:08 pm

Zaterdag en Zondag 10 maart 10:00 Schappodium

Trailers en Shorts

Traditiegetrouw laten wij als opwarmer voor de dag de nieuwste trailers zien van verfilmde strips en vertonen wij de nieuwste trailers van komende animatiefilms. Ook hebben wij met medewerking van 20th Century Fox, Cinéart, Entertainment One, Nickelodeon, Universal Pictures, Walt Disney Pictures en Warner Bros weer een hele gave expositie gemaakt genaamd 'Striphelden op het witte doek'.

Afbeelding

Afbeelding
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za maart 02, 2013 6:29 pm

Ik kom ook.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor snowmansion » za maart 02, 2013 8:52 pm

Leuk! Komen er nog meer McDrakers?

Frank Jonker is er als het goed is ook.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor Koen » za maart 02, 2013 9:03 pm

Ik kom misschien. Ik laat het wel weten als ik het zeker weet.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor Hidde » za maart 02, 2013 9:13 pm

Ik zou heel graag willen komen, maar mijn portemonnee laat het helaas niet toe dit jaar... :(
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: De Stripdagen 9 en 10 maart 2013 Gorinchem

Berichtdoor Koen » za maart 02, 2013 9:19 pm

Bij mij ook niet! Ik ben dan ook al weken niet meer naar
de Primera geweest,en ik ga er pas weer naartoe als de
Nieuwe DDE uitkomt of de nieuwe Duckstadpocket.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Volgende

Keer terug naar Beurzen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron