Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Berichtdoor Hidde » wo mei 01, 2013 5:53 pm

Het is een beetje laat, maar ik heb het topic toch gemaakt.

Aanstaande zondag is de jaarlijkse stripbeurs 'Strips op de markt' weer van de partij! Deze is dus weer, net als elk jaar, op de eerste zondag van Mei op de markt in het mooie historische centrum van Gouda. Het is van 10.00 uur tot 17.00 uur. Er is ook een veiling om 13.30 uur. Er zijn geen Donald Duck-tekenaars aanwezig, dus ls Donald Duck-fan kom je waarschijnlijk alleen voor de strips.

Ik vind dit altijd de leukste beurs van het jaar! :D De beurs is buiten, je hoeft dus geen toegangskaartjes te kopen. De beurs is niet heel groot, maar er zijn wel veel kraampjes (70 kramen). Er is altijd veel Donald Duck te vinden! :)

Hopelijk is het net als vorig jaar en het jaar daarvoor weer erg mooi weer. De beurs viel 3 jaar geleden bijvoorbeeld letterlijk en figuurlijk in het water. Tot nu toe ziet de verwachting er zeer goed uit: http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Gouda/4057863

Een beurs is nog altijd de beste manier om aan strips te komen. Er is namelijk heel veel keus en de prijzen zijn niet te hoog.
Voorbeeld:
-Pockets (3e reeks), ongeveer €2,50 per stuk
-Beste verhalen, ongeveer €3,- per stuk (meestal goedkoper als je er meer koopt, bijvoorbeeld 4 voor 10 euro)

Als het droog is dan ben ik zeker aanwezig. De beurs is namelijk erg dichtbij voor mij. :)

De website:
http://www.stripsopdemarkt.com/home.php
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Berichtdoor Koen » wo mei 01, 2013 6:42 pm

Hidde schreef:Als het droog is dan ben ik zeker aanwezig. De beurs is namelijk erg dichtbij voor mij. :)


Jij woont toch in Delft? (ik ben nieuwsgierig :-P )
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Berichtdoor Hidde » wo mei 01, 2013 7:43 pm

Nee, in Hongkong. :)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Berichtdoor DD » wo mei 01, 2013 10:23 pm

Ha! Ha! Ha! :lol:
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Berichtdoor Hidde » wo mei 08, 2013 8:50 pm

Ik ben er zondag geweest! Het was erg leuk! :D Er was weer heel veel Duck! Heel veel verschillende albums. Ideaal als je op zoek bent naar een minder bekende albumserie. Het weer was weer ideaal.

Mijn aankopen is hier te zien: viewtopic.php?f=1&t=74&p=59563#p59563

Ik zei dat er geen Duck-tekenaar was, maar die was er wel; Robert van der Kroft! Een tekenaar die in de jaren 70 veel verhalen en voorplaten heeft gemaakt: http://coa.inducks.org/comp2.php?code=& ... sort1=auto

Hij kwam met zijn stijl in de buurt met die van Carl Barks. Tegenwoordig maakt hij strips met Sjors en Sjimmie. Ik ben er pas na de beurs achter gekomen dat dit een Duck-tekenaar is. Ondanks dat ik al veel verhalen en voorplaten van hem bezit.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Berichtdoor Koen » do mei 09, 2013 11:20 am

Hidde schreef:
Mijn aankopen is hier te zien: viewtopic.php?f=1&t=74&p=59563#p59563


Oh ja, nu zie ik wel dat je uit Hongkong komt. ;)

Hidde schreef:Ik zei dat er geen Duck-tekenaar was, maar die was er wel; Robert van der Kroft! Een tekenaar die in de jaren 70 veel verhalen en voorplaten heeft gemaakt: http://coa.inducks.org/comp2.php?code=& ... sort1=auto


En ik besloot nog wel dit te vergeten, omdat er toch geen Duck/tekenaars zouden zijn! :(
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Strips op de Markt in Gouda, 5 mei 2013

Berichtdoor Oom Paspasu » do mei 09, 2013 12:02 pm

Je wist toch dat Hidde zou komen? Zijn tekeningen komen zelfs op tv!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am


Keer terug naar Beurzen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten