Langste verhalen

Berichtdoor mcDuck King » di mei 12, 2009 7:51 am

Rockerduck schreef:
Ega Bevan schreef:Floyd Gottfredson: De koning van Medioka 156p. weet zeker

Dit is eigenlijk niet te meten. Het gaat hierbij om krantenstrookjes die voor weekbladpublicatie gemonteerd zijn tot reguliere pagina's.

Precies, dat had ik ook al in mijn hoofd, want een gewone album pagina heet 4 stroken een pocket pagina 3
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ega Bevan » di mei 12, 2009 7:57 pm

Rockerduck schreef:Dit is eigenlijk niet te meten. Het gaat hierbij om krantenstrookjes die voor weekbladpublicatie gemonteerd zijn tot reguliere pagina's.

Dan kun je toch het aantal krantenstrookjes tellen? Voor zover ik weet staat dat op inducks. En daar heb ik het vandaan.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » di mei 12, 2009 11:52 pm

Ega Bevan schreef:
Rockerduck schreef:Dit is eigenlijk niet te meten. Het gaat hierbij om krantenstrookjes die voor weekbladpublicatie gemonteerd zijn tot reguliere pagina's.

Dan kun je toch het aantal krantenstrookjes tellen? Voor zover ik weet staat dat op inducks. En daar heb ik het vandaan.

Maar dan is de vraag hoeveel stroken je op een pagina zet. In oude Donald Ducks uit de jaren '70 hebben er ooit wel zes stroken op één pagina gezet. Tegenwoordig passen er drie oorspronkelijke stroken op één pagina (al ziet dat er in de lay-out uit als vier 'gewone' stroken). Daarin zit ook het verschil met de pockets die McDuck King noemt. Die hebben namelijk een vast patroon van 3 stroken, dus die zijn wél op deze manier te meten.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 13, 2009 12:48 pm

Rockerduck schreef:
Ega Bevan schreef:
Rockerduck schreef:Dit is eigenlijk niet te meten. Het gaat hierbij om krantenstrookjes die voor weekbladpublicatie gemonteerd zijn tot reguliere pagina's.

Dan kun je toch het aantal krantenstrookjes tellen? Voor zover ik weet staat dat op inducks. En daar heb ik het vandaan.

Maar dan is de vraag hoeveel stroken je op een pagina zet. In oude Donald Ducks uit de jaren '70 hebben er ooit wel zes stroken op één pagina gezet. Tegenwoordig passen er drie oorspronkelijke stroken op één pagina (al ziet dat er in de lay-out uit als vier 'gewone' stroken). Daarin zit ook het verschil met de pockets die McDuck King noemt. Die hebben namelijk een vast patroon van 3 stroken, dus die zijn wél op deze manier te meten.

Ja, je doet bijv. een pocket blz. gedeeeld door 4 ;(
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ega Bevan » wo mei 13, 2009 5:36 pm

Rockerduck schreef:Maar dan is de vraag hoeveel stroken je op een pagina zet. In oude Donald Ducks uit de jaren '70 hebben er ooit wel zes stroken op één pagina gezet. Tegenwoordig passen er drie oorspronkelijke stroken op één pagina (al ziet dat er in de lay-out uit als vier 'gewone' stroken). Daarin zit ook het verschil met de pockets die McDuck King noemt. Die hebben namelijk een vast patroon van 3 stroken, dus die zijn wél op deze manier te meten.

Sorry, ik snap het nog steeds niet. De verhalen van Gottfredson zijn toch oorspronkelijk in de kranten gepubliceerd. Elke krant een strook. Als een verhaal 100 stroken telt, is het volgens mij langer dan een verhaal van 80 stroken. En daar ging het om: Wat is het langste verhaal?
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 13, 2009 6:26 pm

Ega Bevan schreef:
Rockerduck schreef:Maar dan is de vraag hoeveel stroken je op een pagina zet. In oude Donald Ducks uit de jaren '70 hebben er ooit wel zes stroken op één pagina gezet. Tegenwoordig passen er drie oorspronkelijke stroken op één pagina (al ziet dat er in de lay-out uit als vier 'gewone' stroken). Daarin zit ook het verschil met de pockets die McDuck King noemt. Die hebben namelijk een vast patroon van 3 stroken, dus die zijn wél op deze manier te meten.

Sorry, ik snap het nog steeds niet. De verhalen van Gottfredson zijn toch oorspronkelijk in de kranten gepubliceerd. Elke krant een strook. Als een verhaal 100 stroken telt, is het volgens mij langer dan een verhaal van 80 stroken. En daar ging het om: Wat is het langste verhaal?

Dat verhaal met 100 stroken natuurlijk!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo mei 13, 2009 11:53 pm

Ega Bevan schreef:Sorry, ik snap het nog steeds niet. De verhalen van Gottfredson zijn toch oorspronkelijk in de kranten gepubliceerd. Elke krant een strook. Als een verhaal 100 stroken telt, is het volgens mij langer dan een verhaal van 80 stroken. En daar ging het om: Wat is het langste verhaal?

Ja, maar wij tellen in pagina's. Anders is het niet te vergelijken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » do mei 14, 2009 10:25 am

Rockerduck schreef:
Ega Bevan schreef:Sorry, ik snap het nog steeds niet. De verhalen van Gottfredson zijn toch oorspronkelijk in de kranten gepubliceerd. Elke krant een strook. Als een verhaal 100 stroken telt, is het volgens mij langer dan een verhaal van 80 stroken. En daar ging het om: Wat is het langste verhaal?

Ja, maar wij tellen in pagina's. Anders is het niet te vergelijken.

Volgens mij valt het niet te vergelijken want de krantenstrook is langer dan een weekblad strook en een pocket strook is korter dan een weekblad strook! Wat moeten we doen om zulke rampen niet te laten gebeuren!!! Problemen op mcDrake
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ega Bevan » do mei 14, 2009 5:25 pm

Rockerduck schreef:Ja, maar wij tellen in pagina's. Anders is het niet te vergelijken.

Je bedoelt dat niet alle krantenstrookjes even lang zijn? Anders is het wel te vergelijken.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do mei 14, 2009 6:46 pm

Hoeveel stroken zou "Alla ricera della pietra zodiacale" zijn? :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » do mei 14, 2009 7:28 pm

Je doet gewoon 347x3=1141 stroken, dat was dat!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ega Bevan » do mei 14, 2009 7:46 pm

=1041 stroken
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr mei 15, 2009 2:36 pm

TYPFOUT!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 15, 2009 3:47 pm

Je gaat me toch niet zeggen dat je naast de 0 hebt gedrukt en zo op een 1 terecht bent gekomen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr mei 15, 2009 4:55 pm

Nee, ik heb 2x1 getikt en op f11 getikt en toen werd het scherm anders onder het bericht, ik typte het bericht af en toen versturde ik het en ging onderzoeken wat er aan de hand is! :P
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron