Wie is de tekenaar? Quiz

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Hidde » za okt 04, 2014 4:04 pm

Oom Paspasu schreef:Mark de Jonge?

Klopt! :)

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+83097
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Oom Paspasu » za okt 04, 2014 5:55 pm

Afbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Hidde » zo okt 05, 2014 9:09 pm

Giorgio Cavazzano?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Oom Paspasu » ma okt 06, 2014 2:23 am

Helemaal goed! Uit het verhaal "De gele baron en zijn elastilon". Een favoriet uit mijn jeugd.

Ach en wee! Mijn duizendste bericht! En nog steeds is mijn Cornelis Prul scriptie niet af, laat staan die voor het afronden van mijn opleiding! Al bijna twee jaar zit ik mijn tijd hier op dit duffe forum te verdoen! Had ik maar...! Was ik maar...! Nog steeds lig ik, werkloos, doelloos, zinloos, in mijn bed met mijn laptopje.

Kindertjes, neem een goede raad aan van jullie arme oude oom, voor wie het bijna te laat is: Er zit een knop op je pc, die helpt je zo uit de puree! Ga fijn een tekening maken of buiten spelen! Als je later groot bent, zorg dan dat je nergens de slaaf van wordt, maar zeker niet van je eigen vrijheid.

(uche kuche kuch)

Maar ik moet ook zeggen dat ik mij hier op McDrake goed heb vermaakt. Ondanks enkele hevige discussies was het vaak gezellig. Er komen hier leuke mensen. Ook heb ik veel geleerd over onderwerpen waarover mijn studieboeken zwijgen. Uiteindelijk heb ik er meer aan overgehouden dan rode ogen en doorligwonden.

Het was leuk jullie te kennen. Ik meen het. (snik)

Het ga jullie goed. Hidde, blijven tekenen! Ui, blijven lachen! Michiel Q, stop toch met roken!

I'll be moving in the morning, leaving you behind
If anyone should ask you, you can tell them they will find
Somebody walking down the highway with a guitar in his hand
And I'll always be remembered as a free born rambling man
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Michiel Q » ma okt 06, 2014 6:25 pm

Oom Paspasu's strijd tegen 't tijdverslindende forum en zijn eindeloze discussies is maar al te herkenbaar, om maar te zwijgen van 't geploeter aan zijn scriptie. Niet voor niets besloot bijv. ook Michiel P dat 't na 1000 berichten welletjes was. Dat hij daarna onmiddellijk een ander alias lanceerde doet daar enigszins aan af, maar 't is een feit dat dit nieuwe mombakkes veel spaarzamer gebruikt wordt. Wellicht een optie voor Oom Paspasu? Ook Rockerduck en Ei doken na verloop van tijd in nieuwe gedaanten op.

Michiel Q heeft Oom Paspasu's activiteit op 't forum voornamelijk vanaf de zijlijn waargenomen, maar daar wel degelijk plezier aan beleefd. Met name 't gestoei met vertalingen uit 't Italiaans en Arabisch vond ik erg interessant, hoewel ik er geen zinnig woord aan bij kon dragen. Behendigheid in 't doorgronden van vreemde talen mag Oom Paspasu's unieke specialiteit heten. Was Oom Paspasu reeds lid geweest in de beginjaren van 't forum, dan hadden we ongetwijfeld veel interactie gehad. Vaarwel, Oom Paspasu! We hardly knew ye! ;)

Voor de nieuwsgierigen: Free Born Rambling Man
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Robb_K » wo okt 08, 2014 5:12 am

Hidde schreef:
Oom Paspasu schreef:Mark de Jonge?

Klopt! :)

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+83097

Wat ik heb gezegd! Mark de Jonge heeft getekend op schezzen van Daan Jippes. De lijnen (en layout) lijkt meer als de stijl van Jippes dan van de Jonge.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Oom Paspasu » zo okt 26, 2014 4:18 pm

Michiel Q schreef:Vaarwel, Oom Paspasu! We hardly knew ye!

http://youtu.be/bZNWGROb3ZA?t=1m55s
Michiel Q schreef:Oom Paspasu's strijd tegen 't tijdverslindende forum en zijn eindeloze discussies is maar al te herkenbaar, om maar te zwijgen van 't geploeter aan zijn scriptie.

In tijden dat Ui inactief is, ligt de schuld van de tijdverslinding toch bij mijzelf. Mijn gezwoeg aan de scriptie houdt in dat ik er af en toe aan denk.
Michiel Q schreef:[een ander alias] Wellicht een optie voor Oom Paspasu?

1000 is in een 60-tallig stelsel 1640, niets bijzonders aan. Tante Paspasu wacht op de 3600.
Michiel Q schreef:Michiel Q heeft Oom Paspasu's activiteit op 't forum voornamelijk vanaf de zijlijn waargenomen, maar daar wel degelijk plezier aan beleefd.

Oom Paspasu heeft Michiels activiteit op 't forum voornamelijk achteraf gelezen en daar ook plezier aan beleefd.
Michiel Q schreef:Behendigheid in 't doorgronden van vreemde talen mag Oom Paspasu's unieke specialiteit heten.

Tsja, in het land der verzamelaars ben ik taalkundige. Als ik de tijd die ik hier verspild heb, in de talen had gestoken, dan was ik goed geweest. Bovendien had het dan lang niet zo veel tijd gekost om vertalingen uit het Italiaans te maken. (Dit herinnert mij eraan dat ik ruim een jaar geleden begonnen was met een vertaling van "Paperinik, il diabolico vendicatore", maar het is zo'n saai verhaal...)
Het is fijn te horen dat iemand het interessant vond, maar feitelijk ben ik een soort trol, die een Donald Duck forum kaapt om over taal te praten.
Michiel Q schreef:Was Oom Paspasu reeds lid geweest in de beginjaren van 't forum, dan hadden we ongetwijfeld veel interactie gehad.

Maar in 2007 wist ik nog niets van Donald Duck (noch van talen).
Michiel Q schreef:Voor de nieuwsgierigen: ‪Free Born Rambling Man‬

Die uitvoering kende ik nog niet. Ze is even wennen, maar die slide is wel vet.
Ik doelde op de versie van "Longhaired Redneck", het beste country-album aller tijden:
https://www.youtube.com/watch?v=LdLc-kZxqO0

Helaas ben ik niet ver gekomen, want there is wel an anchor on my feet. Ik ben namelijk nog quizmaster van De quiz van Duckstad (en omstreken).
Oom Paspasu schreef:Hidde, blijven tekenen!

Waar blijven de tekeningen? Maak je nog elke dag een schets? Jij bent hem, overigens.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Hidde » do okt 30, 2014 11:33 am

M-Maar je gaat toch niet weg? ::cry:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Oom Paspasu » za nov 01, 2014 7:11 pm

Ik was gestopt, maar ben nu terug. Jouw afwezigheid zonder te stoppen duurde toch langer.

Is het Bob Moore?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Hidde » zo nov 02, 2014 3:21 pm

Oom Paspasu schreef:Is het Bob Moore?

Nee, helaas.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Hidde » zo nov 23, 2014 5:45 pm

Niemand?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Oom Paspasu » ma nov 24, 2014 9:16 pm

Ik heb werkelijk geen idee.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor snowmansion » di jan 06, 2015 6:56 pm

Welk land is de tekenaar geboren?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor Hidde » wo jan 07, 2015 8:43 pm

De tekenaar komt uit de Verenigde Staten.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Wie is de tekenaar? Quiz

Berichtdoor anders and » do jan 08, 2015 8:03 pm

Volgens mij is het getekend in de eind jaren 50/begin jaren 60 door een niet zo bekende tekenaar. Dick Moores? Phil Delara?
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron