Top 10 statistieken op Inducks

Berichtdoor Dubbelduck » za jul 24, 2010 1:49 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Michiel P schreef:
Ridder ter Geit schreef:Hij heeft maar 15%... daarom is het dus goed dat Barks in het weekblad herdrukt wordt.

Ik vind 15% zelfs een redelijke score, gezien Barks' hoge productie. Herdrukken in het weekblad zijn goed om kinderen kennis te laten maken met Barks. En het krikt de kwaliteit van het blad ontzettend omhoog. Vergis je niet, tot halverwege de jaren '90 stond er nog heel veel Barks in het blad.

Daarom wil ik ze terug. De laatste Barksverhalen in het weekblad, zonder speciaal miniboekje, dat is misschien al 15 jaar geleden!

Vorige week stond anders nog een Barks verhaaltje van Willie Wortel in het weekblad. Iets langer dan twee jaar geleden werd een 10 pagina Barkser herdrukt, De decibel-demper. En Het geheim van Atlantis werd 10 jaar geleden nog herdrukt. De vliegende Hollander 8 jaar geleden.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jul 24, 2010 3:32 pm

Het topic gaat over Top 10 statistieken op Inducks.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » ma jul 26, 2010 1:05 pm

Dubbelduck schreef:1. Mau Heymans (56.5%)
2. Frank Jonker (55.1%)
3. Carl Barks (43%)
4. Don Rosa (34.2%)
5. Vicar (29.8%)
6. Per Hedman (28.5%)
7. Daan Jippes (28.3%)
8. Kari Korhonen (25%)
9. Flemming Andersen (23.4%)
10. Carol McGreal (23.2%)

Momenteel ziet mijn to 10 er zo uit:
1. Mau Heymans (62%)
2. Frank Jonker (55.1%)
3. Carl Barks (43.6%)
4. Don Rosa (34.2%)
5. Per Hedman (30%)
6. Vicar (29.8%)
7. Daan Jippes (28.3%)
8. Kari Korhonen (25%)
9. Flemming Andersen (24%)
10. Carol McGreal (23.2%)

Frank Jonker, Don Rosa, Daan Jippes, Kari Korhonen en Carol McGreal verroeren geen vin. Mau Heymans daarentegen is flink gestegen en laat Jonker geen kans meer maken op de eerste plek. Carl Barks en Flemming Andersen stijgen licht. Per Hedman is anderhalve procent gestegen en haalt daarmee Vicar in, die overigens ook stijgt noch daalt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Michiel P » wo jul 28, 2010 2:58 am

Jongens, ik heb jullie spelletje een beetje verpest. Ik ging namelijk vragen of ze Ben Verhagen en Freddy Milton ook in het overzicht wilde opnemen. Nee, dat kon niet, want het overzicht bestaat uit de 100 populairste auteurs, waaronder "?". Even later gingen ze toch overstag. Nu staan àlle auteurs in het overzicht. Moet je zien wat dat voor kolder oplevert:

1. Anja Barten - 100% - most comprehensive Anja Barten collection (ex aequo with 97 persons)
2. Dan Shane - 100% - most comprehensive Dan Shane collection (ex aequo with 270 persons)
3. Giorgio Scudellari - 100% - most comprehensive Giorgio Scudellari collection (ex aequo with 5 persons)
4. Gitte Zimmermann - 100% - most comprehensive Gitte Zimmermann collection (ex aequo with 53 persons)
5. Jack King - 100% - most comprehensive Jack King collection (ex aequo with 119 persons)
6. Kim Weston - 100% - most comprehensive Kim Weston collection (ex aequo with 109 persons)
7. Thijs Buijs - 100% - most comprehensive Thijs Buijs collection (ex aequo with 141 persons)
8. Ub Iwerks - 100% - most comprehensive Ub Iwerks collection (ex aequo with 117 persons)
9. Walt Disney - 100% - most comprehensive Walt Disney collection (ex aequo with 37 persons)
10. Win Smith - 100% - most comprehensive Win Smith collection (ex aequo with 9 persons)

Anja Barten schreef mee aan "Geneesheren van de Andes", een Heymans-verhaal dat ik niet eens compleet heb. Dan Shane heeft Don Rosa geholpen bij de plattegrond van het Geldpakhuis. Ub Iwerks, Walt Disney en Win Smith hebben meegetekend aan de allereerste strookjes van de Mickey Mouse-krantenstrip. Dat zijn dus allemaal auteurs die aan heel weinig verhalen hebben bijgedragen.

Al moet ik zeggen dat "most comprehensive Walt Disney collection" wel erg stoer staat. Verderop in de lijst wordt het nog grappiger:

Hans G. Kresse - 0% - 3rd most comprehensive HKr collection (ex aequo with 1835 persons)

Hans G. Kresse is een beroemde Nederlandse tekenaar, die in de lijst staat omdat hij Zorro-verhalen voor "Pep" heeft getekend. Zoals je kunt zien heb ik geen Zorro-verhalen van Kresse en tóch ben ik nummer drie! Ik heb overigens wel andere strips van Kresse in mijn verzameling, dus "3rd most comprehensive Hans G. Kresse collection" vind ik bijzonder vleiend.

Hieronder een Top Tien waarin alleen auteurs staan die me aanspreken:

11. Don Rosa - 76.3% - (87 items)
13. Garé Barks - 66.7% - (2 items)
25. Ben Verhagen - 16.7% - (9 items)
26. Carl Barks - 15.2% - (122 items)
27. William Van Horn - 14.3% - (23 items)
37. Daan Jippes - 8.4% (20 items)
39. Volker Reiche - 8.3% (1 item)
46. Walt Kelly - 6.7% (1 item)
48. Marco Rota - 6.1% (9 items)
62. Daniel Branca - 4.2% (10 items)

Dat van Garé Barks is ook weer onzin, want die heeft volgens mij aan veel meer Barks-verhalen bijgedragen. Ze staat slechts bij drie Barks-verhalen geïndexeerd. Van Walt Kelly heb ik alleen het eerste deel van een vervolgverhaal in negen delen.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 29, 2010 7:21 pm

Michiel P schreef:Jongens, ik heb jullie spelletje een beetje verpest. Ik ging namelijk vragen of ze Ben Verhagen en Freddy Milton ook in het overzicht wilde opnemen. Nee, dat kon niet, want het overzicht bestaat uit de 100 populairste auteurs, waaronder "?".

Klopt! Had ik ook opgemerkt. Straks komt mijn overzicht.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 29, 2010 9:22 pm

Er staan 295 mensen op 100%. Hm. Ertussen staan Boudewijs Simons, Daniel van Eijmeren, Gerben Valkema, Henrieke Goorhuis en Ub Iwerks. Best wel grappig eigenlijk. Het hoogste sta ik met Arno Buitink. Bij hem sta ik maar gelijk met 12 personen en 100%. Hij heeft 8 verhalen geschreven tussen 1987 en 1989.

Ook zijn er personen waar niemand iets van heeft. Kijk maar eens bij JOUW 0%. "nobody owns any story from this creator"
Dat is Agneta Johansen, Arthur van Merwijk, Arthur de Wolf, Bent Borgensgaard, Bert Felstead, Bréa, C. Montford, Claude Yelnick, Cyril Cowell, De Bernardi, Don Jurwich, Elisabeth Pelch Uldall, Gerard Leever, Grete Janus Hertz, Harry Winslade, Helge Fauskanger, Janne Toriseva, Jim Holdaway, Johan de Rooij, Lars Johansen, مجدي نجيب (Majdy Najeeb), محمدالتهامي (Mohammed Al-Teihamy), Palle Espersen, Per Juel, Roger Beaubernard, Rowan, Sergij Mironovic Golovcenko, Thomas A. Ray, Tony Weare, Unknown creator بطراوي (Batraoi), Unknown creator حجازي (Hijazy), Unknown Olivares en Vann.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di aug 10, 2010 7:22 pm

Ik vind de lijst niet echt overzichtelijk meer, maar wel handig dat ik elke auteur kan zien. Ik heb een suggestie gedaan om iets meer overzicht te krijgen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Vorige

Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten