Tekeneigenschappen van bekende tekenaars

Tekeneigenschappen van bekende tekenaars

Berichtdoor Dirk McDuck » do maart 24, 2011 5:43 pm

Ik ben nog niet zo lang donald duck verzamelaar (of fan) en zou graag willen wten hoe jullie hun tekeningen herkennen.
Voorbeeld: Keno Don Rosa: priegelige en drukke tekenstijl. hij tekent eendenhaar vaak (vooral op hoofd) niet in één lijn maar met allemaal streepjes die ook haar moeten voorstellen.
Laatst bijgewerkt door admin op zo jan 08, 2012 5:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor DubbelD » do maart 24, 2011 10:15 pm

Dirk McDuck schreef:Ik ben nog niet zo lang donald duck verzamelaar (of fan) en zou graag willen wten hoe jullie hun tekeningen herkennen.
Voorbeeld: Keno Don Rosa: priegelige en drukke tekenstijl. hij tekent eendenhaar vaak (vooral op hoofd) niet in één lijn maar met allemaal streepjes die ook haar moeten voorstellen.

Rosa heeft de meest opvallende stijl. Ook Tony Strobl is heel typisch: hele ronde eenden, grote hoofden, oude verhalen dus dat herken je misschien ook wel. Door veel verhalen te lezen maar ook door eens te bladeren door de pagina's van wat bekende namen op Inducks zul je al een hele hoop herkennen. Zo heeft Mau Heymans vaak 'gekke' eenden, de hele overdreven gezichtsuitdrukkingen, Bas Heymans heeft bijzonder bolle eenden, als een soort pluche poppen, maar helaas ook saaie en lege achtergronden. Jan-Roman Pikula (redelijk nieuw) tekent vaak tekeningen buiten strips om, dus bij rubrieken als weet wat je zegt, brievenbus etc, en zijn eenden hebben ogen met pupillen die een beetje uitsteken. Ik heb ook moeite met sommige tekenaars, vooral Italianen. Scarpa, Branca, etc. haal ik altijd door elkaar. :P
Succes ermee!
DubbelD
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 4:05 pm

Berichtdoor Dirk McDuck » do maart 24, 2011 10:36 pm

Bedankt.
Ik hoop dat ik er wat aan zal hebben.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor Rubberduck » do maart 24, 2011 11:19 pm

Het is eigenlijk heel lastig te beschrijven. Je gaat het herkennen als je veel verhalen leest. Je kunt bijv. de 'Grappigste Avonturen'-albums lezen, die per auteur ingedeeld zijn, en daarna per verhaal dat je nieuw leest kijken of je de tekenaar herkent uit één van de albums.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dirk McDuck » vr maart 25, 2011 9:35 am

Die ben ik nu ook aan het verzamelen dus dat is inderdaad wel handig.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor Ui » vr maart 25, 2011 12:57 pm

DubbelD schreef:Ik heb ook moeite met sommige tekenaars, vooral Italianen. Scarpa, Branca, etc. haal ik altijd door elkaar. :P

Daniël Branca is geen Italiaan, maar een Argentijn. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » vr maart 25, 2011 2:17 pm

Ui schreef:
DubbelD schreef:Ik heb ook moeite met sommige tekenaars, vooral Italianen. Scarpa, Branca, etc. haal ik altijd door elkaar. :P

Daniël Branca is geen Italiaan, maar een Argentijn. (snik)

Ik dacht tot op dit moment heel naïef dat het een Deen was.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Re:

Berichtdoor Robb_K » do jan 05, 2012 9:14 pm

Bruno schreef:
Ui schreef:
DubbelD schreef:Ik heb ook moeite met sommige tekenaars, vooral Italianen. Scarpa, Branca, etc. haal ik altijd door elkaar. :P

Daniël Branca is geen Italiaan, maar een Argentijn. (snik)

Ik dacht tot op dit moment heel naïef dat het een Deen was.


Het merendeel van de Deense Disney-strips tekenaars werken voor de Spaanse studio's die onder contract ​​bij Egmont staan. Vicars studio in Chili is in onderaanneming tot de grootste Spaanse studio. Ik geloof dat Daniel Branca werd geboren in Argentinië, maar in Spanje gewoond terwijl het werken voor Egmont. Dat geldt ook voor Santiago Scalabroni en enkele andere Zuid-Amerikanen. De cartoon centrum voor de Spaanstalige wereld is Barcelona, ​​Spanje, waar de belangrijkste kunst scholen zijn gevestigd, en de grote kunstenaar kolonies bestaan. Er is ook een groot kunstenaar kolonie in Mallorca. Veel cartoons studio's bevinden zich in Barcelona, inclusief alle van de Spaanse studio's die worden gebruikt door Disney Comics franchises en kantoren. Kunstenaars uit alle delen van de Spaanstalige wereld massaal naar Barcelona om hun kunst opleiding te krijgen, en daarna er wonen, want de studio's zijn er. Jaime Diaz heeft zijn atelier in Argentinië, en Vicar in Chili werden afwijkingen, gezien het feit dat de overgrote meerderheid van de Latijns-Amerikaanse cartoonisten in Spanje blijven voor hun carrière.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen


Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron