Wie heb je ontmoet?

Berichtdoor DordrechtDuck » ma apr 25, 2011 6:15 pm

Duckfan van Down Under schreef:
DD schreef:Ontmoet heb ik niemand maar wel regelmatig contact met Rob Klein

Jij ook? :)

Wie niet, haha. Rob is heel aardig en neemt echt de moeite om je iets te vertellen of uit te leggen.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 25, 2011 8:13 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:maar dan moet ik eerst Mau zien te vinden.

Huh? Hoezo, eerst Mau vinden? Zit hij aan die tekening vastgelijmd? (snotter)

Die tekening is nog niet gemaakt!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » ma apr 25, 2011 8:23 pm

Duckfan van Down Under schreef:[Donald op hometrainer] Die tekening is nog niet gemaakt!

O ja, je schreef over "een volgende keer". Nu is Ui helemaal voor niets blij geweest. (huil huil)
Misschien wil McDuck Menu het idee alvast uittekenen, als troost? Of Rob Klein? (snotter)

Donald op een hometrainer aan het oefenen, met achter hem een doek (zoals in het theater) waarop boze mensen en een bordje naar Timboektoe zijn geschilderd.

Misschien kun je dit als voorplaat-idee verkopen aan de Roepredactie. In ruil voor de welbekende grijpstuiver. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » di apr 26, 2011 2:51 am

DordrechtDuck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
DD schreef:Ontmoet heb ik niemand maar wel regelmatig contact met Rob Klein

Jij ook? :)

Wie niet, haha. Rob is heel aardig en neemt echt de moeite om je iets te vertellen of uit te leggen.

Idem dito! Haha.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Robb_K » di apr 26, 2011 4:27 am

McDuck Menu schreef:Mijn achternaam is inderdaad Artz, geen artiestennaam :) Wel grappig, een zoektocht op google naar de naam Artz kwam uit op een 19e eeuwse schilder: Constant Artz. Hij schilderde eenden. Geen idee of het daadwerkelijk familie is.

Ik meen me te herinneren dat "artz" betekent "arts" of "doctor" in Plaatdeutsch (Nederduits) taal.. Het is gespeld "Arzt" in Hochdeutsch.

Misschien een of meer van je voorouders was een arts of apotheker?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor kwuk duck » di apr 26, 2011 4:40 pm

Robb_K schreef:
McDuck Menu schreef:Mijn achternaam is inderdaad Artz, geen artiestennaam :) Wel grappig, een zoektocht op google naar de naam Artz kwam uit op een 19e eeuwse schilder: Constant Artz. Hij schilderde eenden. Geen idee of het daadwerkelijk familie is.

Ik meen me te herinneren dat "artz" betekent "arts" of "doctor" in Plaatdeutsch (Nederduits) taal.. Het is gespeld "Arzt" in Hochdeutsch.

Misschien een of meer van je voorouders was een arts of apotheker?

Of kwakzalver! ;)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor McDuck Menu » di apr 26, 2011 5:33 pm

Ui schreef:Misschien wil McDuck Menu het idee alvast uittekenen, als troost? Of Rob Klein? (snotter)
)

Ik zou het best wel willen uittekenen, als DvDU daar toestemming voor geeft ;) Wordt dan wel eind deze week waarschijnlijk. Misschien een leuk idee voor anderen om ook een versie te tekenen?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » di apr 26, 2011 5:36 pm

McDuck Menu schreef:Ik zou het best wel willen uittekenen, als DvDU daar toestemming voor geeft ;) Wordt dan wel eind deze week waarschijnlijk. Misschien een leuk idee voor anderen om ook een versie te tekenen?

I'm in! Dat van die hometrainer?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di apr 26, 2011 7:57 pm

Bruno Kopsky schreef:
McDuck Menu schreef:Ik zou het best wel willen uittekenen, als DvDU daar toestemming voor geeft ;) Wordt dan wel eind deze week waarschijnlijk. Misschien een leuk idee voor anderen om ook een versie te tekenen?

I'm in! Dat van die hometrainer?

Ik vind het goed! Vanavond maak ik een schets van hoe ik denk dat het er uit zou moeten zien.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di apr 26, 2011 8:00 pm

Ui schreef:
Donald op een hometrainer aan het oefenen, met achter hem een doek (zoals in het theater) waarop boze mensen en een bordje naar Timboektoe zijn geschilderd.

Misschien kun je dit als voorplaat-idee verkopen aan de Roepredactie. In ruil voor de welbekende grijpstuiver. (snik)

Ik denk het niet. Ik heb gehoord (en ik dacht dat jij dat wel zou weten) dat professionele bedrijven zoals Disney geen ideeen aannemen van fans omdat het onduidelijk is waar het vanaf komt. Neem Rosa "Dream of a Lifetime" bijvoorbeeld, een idee dat hij van een Franse fan heeft gekregen. Later bleek het idee wel erg veel te lijken op een film gnaamd "The Cell", vertelde Rosa in achtergrondcommentaar op dat verhaal. Ik weet het niet, die film heb ik nooit gezien.
Over het idee: niet geschoten is altijd mis. Ik denk er over na.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » di apr 26, 2011 8:42 pm

Ik heb nog nooit iemand ontmoet, hoe gaat zoiets? Wat wil je, vraag je, doe je? Is er iets vooraf bepaald, of ze een figuur tekenen. Of wat je graag wilt. Ben ook nog nooit op een stripboekenbeurs geweest omdat ik dan mijn vrouw ook graag meeneem en aangezien ik laatst had gelezen dat de entree best duur is heb ik het nog niet eerder gedaan. Gorinchem is volgende week meen ik, dat is heel dichtbij. Op de eerste zondag van juli komt er in Dordt weer een boekenmarkt en daar ga ik graag heen (toverwoord:Gratis), maar dit jaar zal ook niet gaan want mijn vrouw gaat rond 20 juni bevallen van onze 2e dus dan heeft ze me hard genoeg nodig.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Ui » wo apr 27, 2011 3:22 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:[Donald op hometrainer] Misschien kun je dit als voorplaat-idee verkopen aan de Roepredactie. In ruil voor de welbekende grijpstuiver. (snik)

Ik denk het niet. Ik heb gehoord (en ik dacht dat jij dat wel zou weten) dat professionele bedrijven zoals Disney geen ideeen aannemen van fans omdat het onduidelijk is waar het vanaf komt.

Onzin. Zover Ui weet, kan iedereen werk indienen bij de Roepredactie. Mits voldaan wordt aan een gewenst formaat.

Duckfan van Down Under schreef:Neem Rosa "Dream of a Lifetime" bijvoorbeeld, een idee dat hij van een Franse fan heeft gekregen. Later bleek het idee wel erg veel te lijken op een film gnaamd "The Cell", vertelde Rosa in achtergrondcommentaar op dat verhaal.

Dit gaat om Rosa's beleid. Die heeft gezegd dat hij in principe geen ideeën van anderen verwelkomt. (snik)

DordrechtDuck schreef:Ik heb nog nooit iemand ontmoet, hoe gaat zoiets? Wat wil je, vraag je, doe je? Is er iets vooraf bepaald, of ze een figuur tekenen. Of wat je graag wilt.

Op sommige beurzen zijn Disney-tekenaars aanwezig om te tekenen voor bezoekers. Zo kun je aan de praat raken. Vroeger was het heel makkelijk, toen de Duckstand er nog was. Thom Roep, Frank Jonker, Mau en Bas Heymans, enzovoorts, waren er geregeld aanwezig.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 27, 2011 4:04 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:[Donald op hometrainer] Misschien kun je dit als voorplaat-idee verkopen aan de Roepredactie. In ruil voor de welbekende grijpstuiver. (snik)

Ik denk het niet. Ik heb gehoord (en ik dacht dat jij dat wel zou weten) dat professionele bedrijven zoals Disney geen ideeen aannemen van fans omdat het onduidelijk is waar het vanaf komt.

Onzin. Zover Ui weet, kan iedereen werk indienen bij de Roepredactie. Mits voldaan wordt aan een gewenst formaat.

Daar weet ik niks van. Bij "Phineas and Ferb" doen ze het anders, heb ik op de Wikia gelezen. Dus ik dacht: dat is misschien op andere plaatsen ook zo.

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Neem Rosa "Dream of a Lifetime" bijvoorbeeld, een idee dat hij van een Franse fan heeft gekregen. Later bleek het idee wel erg veel te lijken op een film gnaamd "The Cell", vertelde Rosa in achtergrondcommentaar op dat verhaal.

Dit gaat om Rosa's beleid. Die heeft gezegd dat hij in principe geen ideeën van anderen verwelkomt. (snik)

Punt voor Ui. Ik dacht alleen dat dat met elkaar te maken had.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » wo apr 27, 2011 7:26 pm

Ui schreef:
Appie Aap schreef:[Daan Jippes] Hij zei verder niet zo heel veel, dat vond ik wel een beetje teleurstellend.

Stelde je vragen aan Jippes? Of wachtte je tot hij uit zichzelf ging praten?

Ik stelde zelf vragen, maar hij gaf meestal korte antwoorden die het gesprek direct op slot gooiden.

Ui schreef:
Appie Aap schreef:Naast [Bas Heymans] zat een tekenaar (ben vergeten waar hij van was) die geen rij had. Er stond een kind achter me dat nogal ongeduldig werd, hij kon dus in de tussentijd naar hem toe. Ook al kende het jongetje de tekenaar niet, hij werd wel enthousiast toen hij "een van zijn stripfiguren" voor hem wilde gaan tekenen. Dat was erg lief (en handig). :)

Waarom had Bas Heymans wel een rij en die andere tekenaar niet? Zat Bas daar als een beroemdheid en die ander niet? Gaan de mensen in de langste rij staan, omdat die tekenaar vast de beste is?

Ik kreeg niet de indruk dat hij er zat als een beroemdheid. Bij andere tekenaars stonden ook lange rijen, alleen bij de man naast Bas Heymans toevallig niet (ik kende hem zelf ook niet).

Ui schreef:Heb jij een prachtige Brigitta, die door Bas Heymans is getekend? Laat zien! Laat zien! (huil huil)

Nou ja, 'prachtig', dat is wat je er zelf van vind natuurlijk. :P Ik vind hem persoonlijk wel goed gelukt, voor een eerste keer dat je een personage ziet.
Ik zal er binnenkort een foto van maken, dan kan je zelf oordelen. Zal ik hem mailen of op McDrake zetten?

Ui schreef:Pauzeerde hij tijdens het praten?

Dat varieerde; soms wel, soms niet.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 27, 2011 8:10 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Bruno Kopsky schreef:
McDuck Menu schreef:Ik zou het best wel willen uittekenen, als DvDU daar toestemming voor geeft ;) Wordt dan wel eind deze week waarschijnlijk. Misschien een leuk idee voor anderen om ook een versie te tekenen?

I'm in! Dat van die hometrainer?

Ik vind het goed! Vanavond maak ik een schets van hoe ik denk dat het er uit zou moeten zien.

Afbeelding
Alleen Donald's bloos is verkeerd gegaan. De achtergrond hoort er amateuristisch uit te zien, zodat je ziet dat het een schilderij is.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron