Wie heb je ontmoet?

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 23, 2011 7:21 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Is dit goed? Het is 2/3e van een A4. En mijn idee voor de cover van het eerste McDrake Magazine.
http://img529.imageshack.us/img529/300/covermcdrakemagazine.jpg

Is dit de maximale grootte? Hoe dan ook, beter dit formaat dan helemaal niets.

Dit is nog lang niet maximale groote. Het is "gemiddeld". Ik zal dan wel een groter formaat instellen.

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Al had je eigenlijk moeten zeggen dat ik die niet-genoemde tekeningen ook had moeten inscannen. Een Mau, een Bas en een Jippes.

Vooruit dan maar: je moet de niet-genoemde tekeningen ook inscannen!! (Zo goed?) (snik)

Ik zal er aan werken.
Cue mij er helemaal niet aan werken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » za apr 23, 2011 9:22 pm

kwuk duck schreef:In dit topic kun je zetten wie je ontmoet hebt in de Zin van tekenaars of figuren, eventuweel kun je ook een foto plaatsen.

Qua ontmoetingen met Disney artiesten ben ik een groentje: de enige twee die ik heb ontmoet zijn Daan Jippes en Bas Heymans.

Ik ging naar de Haarlemse stripdagen van 2010 voor Daan Jippes. Zoals gezegd tekende hij het hoofd van Dagobert in het boekje van de Stripdagen. Hij zei verder niet zo heel veel, dat vond ik wel een beetje teleurstellend.

Bas Heymans heb ik vorige week zondag ontmoet op de Stripbeurs van Arnhem. Toen ik daar aankwam zag alleen een grote partytent. Dat bleek de hele beurs te zijn. Helemaal achterin was er een ruimte waar een aantal tekenaars signeerden. Het kostte 5 euro om daar binnen te komen (lees: langs het hekje te mogen). Bas Heymans was nog niet gearriveerd, dus ging ik even rondneuzen in de paar stalletjes die er waren en wat praten met de verkopers (vooral die van Sorry No Subtitles was erg aardig, bijna 20 minuten mee gepraat). Na een uurtje liep Bas ineens achter me langs. Hij ging eerst nog een half uur op een terras zitten (het was prachtig weer) en daarna kwam hij vanuit achterin naast andere tekenaars zitten. Ik ging natuurlijk snel naar binnen en in de rij staan, en die groeide snel. Naast Bas zat een tekenaar (ben vergeten waar hij van was) die geen rij had. Er stond een kind achter me dat nogal ongeduldig werd, hij kon dus in de tussentijd naar hem toe. Ook al kende het jongetje de tekenaar niet, hij werd wel enthousiast toen hij "een van zijn stripfiguren" voor hem wilde gaan tekenen. Dat was erg lief (en handig). :)
Ik was als vierde aan de beurt. Ik wilde Bas graag een voor weekblad-begrippen onbekend figuur laten tekenen, dus ik legde aan hem uit dat er bepaalde personages zijn die nooit in Nederland voorkomen en dat ik benieuwd was hoe hij ze zou tekenen. Ik liet hem een pocket zien die ik had meegenomen en hij zei dat hij zou het zou proberen om de figuur die ik aanwees, Brigitta, te tekenen. Zodoende ging hij aan de slag en hij was - zeker in vergelijking met Jippes - erg enthousiast. Samen met Bas en de tekenaar die naast hem zat hadden we het intussen over de anatomie van eenden (hoe ze zich warm houden, veren, poten, snavels, etc.) en hoe moeilijk of makkelijk het is om een eend te tekenen. Tussendoor vertelde Bas nog een hoop over het boek waar hij in aan het tekenen was (Grappigste Avonturen 4): het verhaal op de voorplaat staat er niet in omdat het uiteindelijk niet paste in het album en de laatste one-pager is de eerste strip die hij ooit tekende voor Donald Duck. Toen hij klaar was (de tekening was prachtig geworden), vroeg hij nog een keer wat haar naam was en wie ze is. Dus toen legde ik het karakter van Brigitta uit. Hij had er nog nooit van gehoord en ik zei dat ze alleen in Italiaanse verhalen, die in de pockets verschijnen, voorkomt. Daarop antwoordde Bas dat hij eigenlijk alleen de personages van Carl Barks gebruikt.
En toen heb ik nog een tijdje met hem staan praten over van alles en nog wat. Over dat de Zware Jongens relatief saaie personages zijn, bijvoorbeeld, of over Don Rosa die met zijn verhalen andere tekenaars en schrijvers allerlei beperkingen oplegt. Ook verzuchtte hij dat een van zijn favoriete tekenaars, William Van Horn, nooit in het weekblad staat en dat het weekblad sowieso nogal voorspelbaar is (toen vertelde ik hem over de oude Mickeys die eerst op moeten worden gemaakt en dat Vicar een paar jaar geleden veel verscheen omdat dat de favoriete artiest is van Thom Roep, dit wist hij volgens mij niet). Ook vroeg hij naar wat ik van de achterkanten van dit jaar vond en vertelde hij een uitgebreid verhaal over iemand die zich net zoals Joe Carioca gedroeg.
En ineens begon het jongetje achter me te klagen dat het allemaal te lang duurde. Dat was ook wel logisch, want er was een half uur omgevlogen terwijl ik praatte, dus we schudden de hand en ik ging weg. Je kunt je niet voorstellen hoe blij was, zowel met het gesprek als met de tekening! :D

Ik kijk uit naar een volgende ontmoeting met Bas of ook Mau Heymans. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Bruno » za apr 23, 2011 9:39 pm

Leuk! En, wat vond je van de Joe Carioca's?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor kwuk duck » za apr 23, 2011 10:31 pm

Bas neemt er de tijd voor! :)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » zo apr 24, 2011 1:20 am

Ontmoet heb ik niemand maar wel regelmatig contact met Rob Klein en Thom Roep.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Bruno » zo apr 24, 2011 3:17 am

Thom Roep? Hoe en wat?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo apr 24, 2011 2:09 pm

DD schreef:Ontmoet heb ik niemand maar wel regelmatig contact met Rob Klein

Jij ook? :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » zo apr 24, 2011 3:37 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik zal er aan werken.
Cue mij er helemaal niet aan werken.

Wat bedoel je met de laatste zin? (snik)

Appie Aap schreef:[Daan Jippes] Hij zei verder niet zo heel veel, dat vond ik wel een beetje teleurstellend.

Stelde je vragen aan Jippes? Of wachtte je tot hij uit zichzelf ging praten?

Appie Aap schreef:Naast [Bas Heymans] zat een tekenaar (ben vergeten waar hij van was) die geen rij had. Er stond een kind achter me dat nogal ongeduldig werd, hij kon dus in de tussentijd naar hem toe. Ook al kende het jongetje de tekenaar niet, hij werd wel enthousiast toen hij "een van zijn stripfiguren" voor hem wilde gaan tekenen. Dat was erg lief (en handig). :)

Waarom had Bas Heymans wel een rij en die andere tekenaar niet? Zat Bas daar als een beroemdheid en die ander niet? Gaan de mensen in de langste rij staan, omdat die tekenaar vast de beste is?

Appie Aap schreef:Ik liet hem een pocket zien die ik had meegenomen en hij zei dat hij zou het zou proberen om de figuur die ik aanwees, Brigitta, te tekenen. Zodoende ging hij aan de slag en hij was - zeker in vergelijking met Jippes - erg enthousiast. [...] Toen hij klaar was (de tekening was prachtig geworden), vroeg hij nog een keer wat haar naam was en wie ze is. Dus toen legde ik het karakter van Brigitta uit. Hij had er nog nooit van gehoord en ik zei dat ze alleen in Italiaanse verhalen, die in de pockets verschijnen, voorkomt. Daarop antwoordde Bas dat hij eigenlijk alleen de personages van Carl Barks gebruikt.

Heb jij een prachtige Brigitta, die door Bas Heymans is getekend? Laat zien! Laat zien! (huil huil)

Dat alleen gebruiken van Barkspersonages klinkt recht in de leer, maar is in wezen een oppervlakkige houding. Barks verzon namelijk, geregeld nieuwe personages. Dus als men Barks volgt, laat men ook het bedenken van nieuwe personages volgen.

Appie Aap schreef:Tussendoor vertelde Bas nog een hoop over het boek waar hij in aan het tekenen was (Grappigste Avonturen 4): het verhaal op de voorplaat staat er niet in omdat het uiteindelijk niet paste in het album en de laatste one-pager is de eerste strip die hij ooit tekende voor Donald Duck.

Interessant.

Appie Aap schreef:Ook verzuchtte hij dat een van zijn favoriete tekenaars, William Van Horn, nooit in het weekblad staat en dat het weekblad sowieso nogal voorspelbaar is (toen vertelde ik hem over de oude Mickeys die eerst op moeten worden gemaakt en dat Vicar een paar jaar geleden veel verscheen omdat dat de favoriete artiest is van Thom Roep, dit wist hij volgens mij niet).

Vindt ook Bas het Weekblad voorspelbaar? Dus het zijn niet alleen een paar mislukte lezers die klagen over het beleid?

Ironisch, dat het huidige, lege tekenwerk van Bas een onderdeel van die voorspelbaarheid is.
Maar misschien is hij zijn enthousiasme voor het Weekblad lang geleden verloren? De geestdodende dictatuur van Oom Thom is funest voor mensen die hun werk maken van hun Duckliefhebberij. (snotter)

Appie Aap schreef:En ineens begon het jongetje achter me te klagen dat het allemaal te lang duurde. Dat was ook wel logisch, want er was een half uur omgevlogen terwijl ik praatte, dus we schudden de hand en ik ging weg. Je kunt je niet voorstellen hoe blij was, zowel met het gesprek als met de tekening! :D

Pauzeerde hij tijdens het praten? Volgens Ui doet Jippes dat. Dan kijkt de tekenaar je keurig aan, zoals het hoort, maar het maken van de tekening duurt eeuwen. Terwijl de rij langer wordt.

DD schreef:Ontmoet heb ik niemand maar wel regelmatig contact met Rob Klein en Thom Roep.

Contact met Thom Roep? Het barst hier van de spionnen! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo apr 24, 2011 4:14 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ik zal er aan werken.
Cue mij er helemaal niet aan werken.

Wat bedoel je met de laatste zin? (snik)

Cue is een Engels woord, gebruikt in film en theater. Als iemand zegt: "Cue newspaper!" betekent dat dus dat er op dat moment een krant in beeld verschijnt. Wat ik hiermee bedoel is:
-Ik zeg: "Ik zal er aan werken."
-Gilligan Cut
-Vervolgens werk ik aan alles, behalve dat.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » zo apr 24, 2011 7:10 pm

Duckfan van Down Under schreef:-Vervolgens werk ik aan alles, behalve dat.

Is Ui blij gemaakt met een dode mus? Zal Ui die Mau-tekening nooit zien? (huil huil) (snotter) (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 24, 2011 9:28 pm

Ik heb, in een heel ver, grijs verleden op de Stripdagen van 1999 Mau Heymans aan de Duck-stand onmoet. Van hem kreeg ik een tekening van een enthousiast rennende Dagobert. Die prijkt al jaren ingelijst aan de muur.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 25, 2011 4:01 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:-Vervolgens werk ik aan alles, behalve dat.

Is Ui blij gemaakt met een dode mus? Zal Ui die Mau-tekening nooit zien? (huil huil) (snotter) (snik)

Ik had over die andere tekeningen. En nee, ik denk het niet. Misschien ooit eens een keer.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » ma apr 25, 2011 4:21 pm

Duckfan van Down Under schreef:[scannen van Mau-tekening Donald op hometrainer] En nee, ik denk het niet. Misschien ooit eens een keer.

Ui hoopt dat je nu een grapje maakt. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 25, 2011 4:54 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:[scannen van Mau-tekening Donald op hometrainer] En nee, ik denk het niet. Misschien ooit eens een keer.

Ui hoopt dat je nu een grapje maakt. (snotter)

Ik heb het over die andere tekeningen, die al getekend zijn. Die Mau-tekening van Donald op hometrainer zal ik zeker inscannen, maar dan moet ik eerst Mau zien te vinden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » ma apr 25, 2011 5:01 pm

Duckfan van Down Under schreef:Die Mau-tekening van Donald op hometrainer zal ik zeker inscannen,

Hoera! (snik)

Duckfan van Down Under schreef:maar dan moet ik eerst Mau zien te vinden.

Huh? Hoezo, eerst Mau vinden? Zit hij aan die tekening vastgelijmd? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron