Mau is ziek

Berichtdoor Jos » za jan 17, 2009 11:08 am

Even wat anders. Mau Heymans, wie kent hem niet, zit momenteel in een flinke dip. En wij kunnen hem niet missen! Daarom hier een oproep om Mau een hart onder de riem te steken.
Jongens, kom op! Vertel Mau wat er zo goed is aan zijn werk zodat hij weer met frisse moed verder kan. Hup, Mau!
Jos
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: zo jan 11, 2009 7:31 pm

Berichtdoor Caspar » za jan 17, 2009 5:38 pm

Ik verwijs u graag door naar:
Mau Heymans
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 17, 2009 6:04 pm

Nou ja, we hebben nog altijd zijn broer Bas! :P Sorry, heel flauw. Maar is hij nou ziek of zit hij in een dip? En waarom?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo jan 18, 2009 7:57 pm

Mja, ik weet niet wat er echt met hem aan de hand is.. Maar :
Afbeelding

Ik hoop dat hij uit zijn dip komt, want hij is toch wel een van de betere Disney tekenaars.
Zijn verhalen hebben nog altijd een leuke herkenbare stijl, en de huidige Donald Duck zou niet hetzelfde zijn zonder zijn strips.
Wij kunnen hem ook niet missen!
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jan 18, 2009 10:10 pm

Van sommige van juist de nieuwere lange Mau-verhalen fleurden mensen als mijn broer en ik wel op. Weer eens lekker lachen en achtergrondgrapjes zoeken!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ega Bevan » ma jan 19, 2009 10:14 pm

Ik vind hem ook goed tekenen. Beterschap!
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 21, 2009 2:57 am

Bij dezen wens ik Mau van harte beterschap. Of Mau nu wel of geen Disney-tekenaar is, ik wil de mens Mau niet missen. Ik heb veel van Mau geleerd. Ik heb veel goede herinneringen aan hem. Hij vroeg me ooit te helpen met een paar scenario's voordat ze werden ingeleverd. Daar is "De onvolmaakte" een resultaat van, een kort verhaal waarin Donald violist is. Een verhaal dat oorspronkelijk, voordat ik het ontving, een wegren-einde had. (H 24069) Ik ben best trots op dat verhaal en de ervaring die ik ermee heb opgedaan.

Ik koester veel herinneringen aan Mau. Jaren later kan ik nog steeds in de lach schieten als ik terugdenk aan veel van zijn grappen en taalgebruik. Daarbij had hij een serieuze kant. Zo stuurde hij eind april 2001 een emotionele e-mail rond over "de gevolgen van de afschuwelijke vlees-industrie", de "verschrikkingen van de bio-industrie": "Op dit moment gebeuren er dingen die het verstand te boven gaan, iedereen weet wat er gaande is. Geen zinnig mens kan dit alles toch zomaar laten gebeuren?" Een betoog dat eindigde met: "En steun de Dierenbescherming. Doe nou!!!" Misschien kennen maar weinig mensen deze serieuze kant van Mau. Na zo'n oproep kan je echt van hem gaan houden. Ik wel, tenminste.

Mau was (volgens mij) een groot voorstander van lezers die met de Duckredactie correspondeerden. Hij zei dat het wel degelijk zin heeft, om de redactie te schrijven. Hij praatte met liefde over het "Duckwezen" (zo noemde hij dat volgens mij). Ik hoop dat hij blij is dat de redactie en de lezers nu rechtstreeks met elkaar in contact staan. Hij wilde dat toch? Ik hoop dat het hem goed doet.

Natuurlijk ontzettend schijnheilig van mij, dit pas te schrijven als Mau ziek is. Maar het is gemeend. Ik ben ontzettend geschrokken te vernemen dat hij ziek is.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Goofy » za jan 24, 2009 11:42 am

Beterschap Mau
Goofy
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 3:44 pm

Berichtdoor Ei » za jan 24, 2009 3:58 pm

Volgens Jos gaat het weer prima met Mau.

Uit het topic 'Mau Heymans':
2009-01-23 20:52:36, Jos schreef:Ik heb Mau natuurlijk ook even zelf gebeld en het gaat weer prima met hem; hij is volop aan te schrijven. Gelukkig maar. Ik ben een enorme fan van hem, dat mag iedereen weten! En... ik ben Mau's favoriete tekstschrijver!

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=9690#p9690

EDIT: datum gecorrigeerd
Laatst bijgewerkt door Ei op za jan 24, 2009 4:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Henrieke » zo feb 15, 2009 1:34 pm

Zo te zien heb ik wat gemist toen ik weg was, maar ik ben erg blij te horen dat het weer goed gaat! Excuses voor mijn afwezigheid!
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm


Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron