De Verzamelhoek (aanrader!)

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 26, 2009 10:38 pm

Ben vandaag bij 'De Verzamelhoek' geweest in Eindhoven. Je kunt er werkelijk álles vinden op Donald Duck-gebied: stapels Mickey Maandbladen (in de 'stripboek'- en de 'tijdschrift'-uitvoering); massa's pockets tweede serie; Donald Duck en andere verhalen (jaren '70); vrijwel alle Beste Verhalen; Dubbelalbums; en bijna elk nummer van Donald Duck Weekblad. Ook pockets 3e serie, Dubbelpockets en minipockets zijn er op voorraad. Zelfs enkele Oom Dagobert onder nr. 30 heb ik er gezien. Alle uitgaven gaan weg voor een meer dan schappelijke prijs. Pockets 2e serie en vrijwel alle albums gaan weg voor €2 of €3 per stuk. Alle strips zijn wel tweedehands en in gelezen staat. Als je op zoek bent naar uitsluitend uitgaven in nieuw-staat, hoef je hier niet naartoe te gaan.

Wel een kleine waarschuwing: het is geen echte stripwinkel. Het is, zoals de naam al zegt, een winkel voor verzamelaars, die ook heel veel strips aanbiedt. Je moet de winkel letterlijk zien als een zolder vol spullen van allerlei soort, die in geen jaren is opgeruimd. De albums staan keurig in bakken. Voor de weekbladen, moet je wel bereid zijn te graven, op de knieeën te gaan, onder tafels door te kruipen, dozen te verhuizen etc. Ondertussen kun je struikelen over speelgoed, videobanden, en je kunt zelfs tijdens het zoeken naar Ducks stuiten op seks-gerichte, voor volwassenen bedoelde, boekjes.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 26, 2009 10:45 pm

Vergeet ik toch het adres en openingstijden:

St. Bonifaciuslaan 31. Vanuit het station buslijn 10 nemen en uitstappen bij halte Roothaanstraat. Dan stukje teruglopen. Kan niet missen.

Openingstijden:

donderdag 11 tot 18 uur
vrijdag 11 tot 18 uur
zaterdag 11 tot 17 uur

- strips
- (kinder) boeken
- 50-, 60-, en 70er jaren curiosa
- erotica
- tijdschriften
- lectuur
- modelauto's
- speelgoed

In- en verkoop
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » za jun 27, 2009 12:21 pm

Bedankt. Ik zal er een keer heengaan.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jun 27, 2009 12:25 pm

Ben je ook ooit in Den Haag geweest? Ik weet het, ik heb al zo vaak gezegd, maar Barelli is ook een aanrader. Heeft net zoveel als De Verzamelhoek, maar geen Mickey Maandbladen, pocket's tweede serie, en andere verhalen, en Dubbelalbums. Wel heeft hij Oom Dagoberts. En nog iets voor als je in Den Haag bent: bij Aelix heb ik Ducks uit 1971 gevonden (op dat moment m'n oudste), het kleine boekje bij de zeep, en Engelstalige Ducks.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jun 27, 2009 12:26 pm

Trouwens, hoera! Eindelijk een goede stripwinkel in de buurt! En maar 20 km van huis!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Gearloose » za jun 27, 2009 7:17 pm

Rockerduck schreef:Ben vandaag bij 'De Verzamelhoek' geweest in Eindhoven. Je kunt er werkelijk álles vinden op Donald Duck-gebied: stapels Mickey Maandbladen (in de 'stripboek'- en de 'tijdschrift'-uitvoering); massa's pockets tweede serie; Donald Duck en andere verhalen (jaren '70); vrijwel alle Beste Verhalen; Dubbelalbums; en bijna elk nummer van Donald Duck Weekblad. Ook pockets 3e serie, Dubbelpockets en minipockets zijn er op voorraad. Zelfs enkele Oom Dagobert onder nr. 30 heb ik er gezien. Alle uitgaven gaan weg voor een meer dan schappelijke prijs. Pockets 2e serie en vrijwel alle albums gaan weg voor €2 of €3 per stuk. Alle strips zijn wel tweedehands en in gelezen staat. Als je op zoek bent naar uitsluitend uitgaven in nieuw-staat, hoef je hier niet naartoe te gaan.

Wel een kleine waarschuwing: het is geen echte stripwinkel. Het is, zoals de naam al zegt, een winkel voor verzamelaars, die ook heel veel strips aanbiedt. Je moet de winkel letterlijk zien als een zolder vol spullen van allerlei soort, die in geen jaren is opgeruimd. De albums staan keurig in bakken. Voor de weekbladen, moet je wel bereid zijn te graven, op de knieeën te gaan, onder tafels door te kruipen, dozen te verhuizen etc. Ondertussen kun je struikelen over speelgoed, videobanden, en je kunt zelfs tijdens het zoeken naar Ducks stuiten op seks-gerichte, voor volwassenen bedoelde, boekjes.

Ik heb je tip meteen opgevolgd, ben er vanmiddag geweest :cool:
Ik heb zelf een stuk of 120 weekbladen gekocht (2 complete jaargangen van de jaren '90 die ik nog miste, en een stuk of 20 losse nummers, de meeste uit de jaren '80). Daarnaast nog drie vakantieboeken, twee ducktales albums en zes pockets uit de 3e serie. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar de winkel zit inderdaad vol met Donald Ducks, verspreid op tafels, in kasten en in bakken.
De winkeleigenaar vond ik trwns zeer aardig, en erg klantvriendelijk. Hij noemde jou trouwens ook nog, hij zei dat er gisteren nog iemand was die de boel overhoop haalde voor Donald Ducks :)
Gearloose
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: di jun 16, 2009 2:18 am
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 28, 2009 7:55 am

Gearloose schreef:Ik heb je tip meteen opgevolgd, ben er vanmiddag geweest :cool:
Ik heb zelf een stuk of 120 weekbladen gekocht (2 complete jaargangen van de jaren '90 die ik nog miste, en een stuk of 20 losse nummers, de meeste uit de jaren '80). Daarnaast nog drie vakantieboeken, twee ducktales albums en zes pockets uit de 3e serie. Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar de winkel zit inderdaad vol met Donald Ducks, verspreid op tafels, in kasten en in bakken.
De winkeleigenaar vond ik trwns zeer aardig, en erg klantvriendelijk. Hij noemde jou trouwens ook nog, hij zei dat er gisteren nog iemand was die de boel overhoop haalde voor Donald Ducks :)

:lol: Dat was Rockerduck.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Mr. Happy » vr okt 09, 2009 4:47 pm

Ben er vandaag ook weer geweest, was al een tijdje geleden dat ik er voor het laatst was.
Inderdaad een erg goede winkel voor Donald Ducks, maar ik heb helaas wel slecht nieuws. Ze gaan de winkel sluiten.
De potentiële nieuwe eigenaar wacht nog op de vergunning, als alles doorgaat is het per 1 januari voorbij.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor jan Baksteen » zo okt 11, 2009 4:12 pm

Oh, als dat zo is dan moet ik er toch eens een keer een blik komen werpen
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Mr. Happy » zo okt 11, 2009 4:35 pm

Is zeker de moeite waard als je nog losse nummers zoekt van de laatste 30 jaar.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor huugduck » zo okt 11, 2009 5:53 pm

Handig ik ben namelijk bezig met 1965 heden. Dan is die winkel dus handig.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Mr. Happy » zo okt 11, 2009 6:19 pm

Absoluut, je moet echter wel de tijd hebben. Zoals Rockerduck al aangaf, het kan even duren voor je bij een stapel Ducks bent :)!
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » do okt 28, 2010 8:31 pm

Dan is het jammer als je zulke berichten nu pas lees. Ik zoek ook altijd tussen de dubbeltjes het kwartje. Kom in heel NL en als ik een kringloop zie, gooi ik de vrachtwagen aan de kant en lekker snuffelen. En ja, vaak prijs!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor jan Baksteen » do okt 28, 2010 11:55 pm

Ik ben er nog steeds niet geweest. Is het echt waar dat de winkel nu niet meer bestaat?
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo nov 10, 2010 9:52 pm

Was er gisteren, maar er was niemand. Toen even gebeld (tel.nr. stond op een briefje op het raam) en hij zei dat hij er met 30 min. zou zijn. Nou, daar had ik jammergenoeg geen tijd voor. Maar stond wel te kwijlen voor de ramen.

Vandaag wederom geweest, eerst even gebeld. Toen kwam hij de winkel opengooien en kon ik neuzen.

Wat een topwinkel zeg!!! Echt kickeh om daar zo rond te speuren en in elk hoekje en gaatje wat te vinden. En ook een hele aardige man, bakkie koffie gekregen. Lekker gepraat over verzamelen, strips enz. Prijzen, beurzen, ja. Echt top.

Ik weet niet hoe het ervoor uitzag, maar nu staat er een muur in het midden om een extra pandje te kweken voor verhuur. Zo kan hij wat extra geld in het laatje brengen. Want het is lastig overeind blijven zei hij.

Super! Ga erheen!!!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Volgende

Keer terug naar Winkels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten