Lambiek (Amsterdam)

Berichtdoor Appie Aap » do feb 04, 2010 7:05 pm

Een tijd geleden was ik voor het eerst in Lambiek in Amsterdam. Ik vond de strips nogal prijzig en vond het personeel niet al te best (net doen alsof jij geen verstand van zaken hebt en je al broodjes etend aanspreken). Is dit gewoon een eerste impressie of hebben andere mensen ook zulke ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Appie Aap op di jun 07, 2011 2:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » do feb 04, 2010 7:18 pm

Ik vond ze wel aardig. Alleen is alles zo ontzettend duur. Ik denk dat zij mij op een gegeven moment niet meer zo aardig vonden om de volgende reden:

Ik had CBL III gekocht voor 150 Euro bij hun! Daarna liep ik naar de English Read Store en zag dat zij het maar voor 50 Euro verkochten. Dus ik heb het gewoon terug gebracht en zei dat ik spijt had van mijn aankoop. Ze hadden volgens mij wel door dat ik het ergens anders goedkoper had gevonden. Volgens English Read Store kopen "een aantal" stripwinkels van hun. Vandaar dat Lambiek het zo duur verkocht. Maar ik ga er nooit meer heen. Veelste duur! Misschien als ik ooit een miljoen win ofzo :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Badeend » do apr 29, 2010 1:14 pm

28 april 2010
Kees Kousemaker overleden

[Amsterdam, 28-04-2010] Vandaag werd bekend dat strippionier Kees Kousemaker gisteren op 68-jarige leeftijd is overleden. Kousemaker was oprichter van Stripwinkel Lambiek in Amsterdam en heeft veel betekend voor de Nederlandse stripwereld. Kousemaker wordt op 1 mei gecremeerd.

(bron: foksuk.nl)

Afbeelding
Badeend
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: di maart 16, 2010 4:46 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do apr 29, 2010 1:23 pm

DD schreef:Ik had CBL III gekocht voor 150 Euro bij hun!

Ik heb CBL III voor 15 euro gekocht! Ha! Wat een mop!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » do apr 29, 2010 2:29 pm

Wow, waar dan?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » do apr 29, 2010 4:32 pm

Kousemaker overleden? Dat komt onverwacht! Het artikel vermeldt niet waaraan Kousemaker is overleden. Was hij misschien al langer ziek? Weet iemand hier meer over?

Kees Kousemaker overleden

[Amsterdam, 28-04-2010] Vandaag werd bekend dat strippionier Kees Kousemaker gisteren op 68-jarige leeftijd is overleden. Kousemaker was oprichter van Stripwinkel Lambiek in Amsterdam en heeft veel betekend voor de Nederlandse stripwereld. Kousemaker wordt op 1 mei gecremeerd.

Zonder Kousemaker waren Fokke & Sukke nooit geboren. De in 1968 opgerichte winkel van de erudiete en eloquente Kousemaker was meer dan alleen een verkooppunt. Kousemaker heeft verschillende generaties stripmakers wegwijs gemaakt in Stripland. Door zijn vriendelijkheid en gastvrijheid is Lambiek een verzamelplaats geworden voor striptalent. Ook tekenaar Jean-Marc van Tol kwam er vanaf zijn dertiende veelvuldig. Zijn stripliefde werd door Kousemaker flink aangewakkerd.

In 1986 begon Kousemaker naast zijn winkel ook een galerie. Vele presentaties en exposities luisterde hij op met een indrukwekkende speech. In de komende maand staan nog diverse openingen gepland. Zo presenteren Lamelossers Jeroen Funke en Sam Peeters er op 14 mei er hun nieuwste boeken en vindt er op 28 mei een presentatie plaats van de nieuwste Graphic Novels van Edith Kuyvenhoven en Michiel van de Pol.

We zullen Kees missen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do apr 29, 2010 5:27 pm

DD schreef:Wow, waar dan?

Breda, stirpbeurs. Een kraam helemaal zonder Disney, en alleen dat stond ertussen. Die man had er zeker geen verstand van, want hij had wel hogere prijzen voor andere dingen!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » ma jun 06, 2011 3:54 pm

Dit is mijn favoriete plek voor strips! Ik kom er al bijna tien jaar met plezier (woon ook om de hoek)! Vanaf dat ze nog op de oude plek zaten dus. Er werken die hele tijd al ongeveer dezelfde mensen, het is altijd vertrouwd. Altijd leuk daar!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor kwuk duck » ma jun 06, 2011 4:28 pm

hebben ze ook veel?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » ma jun 06, 2011 5:04 pm

Het kóst er vooral veel. En hoeveel boeken zijn niet in goede staat.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Lambiek (Amsterdam)

Berichtdoor DD » za okt 17, 2015 11:16 am

Verhuist naar Koningsstraat 27 te Amsterdam.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am


Keer terug naar Winkels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten