Sanoma Uitgevers B.V. (winkel)

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 01, 2007 4:17 pm

Bij Sanoma Uitgevers B.V. heb ik grote moeite om de fascimile gebonden jaargang-boeken van Donald Duck te bestellen.
Per post heb ik een brief met bestelbon ontvangen, gedateerd 25 augustus 2005, waarin ik aangemoedigd werd om jaargang 1956 deel 1 en 2 te bestellen, en de serie compleet te verzamelen.

Deze week, dinsdag 29-05-2007, heb ik gebeld naar Sanoma (0900-3662533, €0,10 p/m) voor jaargangen 1956 en 1957. Ik kreeg te horen dat deze niet te koop zijn, en alleen verkrijgbaar per abonnement. Na protest mijnerzijds heeft de medewerker contact gezocht met een andere afdeling. Daarna kon ik jaargangen 1956 deel 2, en 1957 deel 1 en 2 bestellen.

Opmerkelijk genoeg dus géén jaargang 1956 deel 1. Ik vroeg de medewerker of hij daar alsnog zorg voor kon dragen.
Vandaag, 01-06-2007, kreeg ik jaargangen 1956 deel 2, en 1957 deel 1 en 2 binnen. Zonder 1956 deel 1. Daar was ik al bang voor. Dus ik belde naar het Sanoma-telefoonnummer op de doos (0900-2396744, €0,10 p/m).
Men vertelde mij wederom dat de jaargang-boeken alleen bij een abonnement te krijgen zijn.
Ik heb de medewerkster opgelezen wat ik van "Thom Roep" ontvangen heb. Over hoe ik kon bestellen en dat ontbrekende delen besteld kunnen worden. Dat vond ze vreemd, want de verantwoordelijke afdeling verkoopt nee. Alleen bij een abonnement kun je die boeken krijgen, stelt men. Ze vertelde dat als ik inderdaad zo'n bestelbon heb, dat het dan wel goed zou kunnen komen.
Maar toch. Wat is dit voor gedoe? Ik moet mijn uiterste best doen om Sanoma te wijzen op hun eigen assortiment, en op hun advertentie-acties.

Op de site http://www.donaldduck.nl (kies winkel en dan aanbiedingen), die mij in de brief aanbevolen wordt, krijg ik onder opties 'Jaargang 1956 deel 1' en 'Jaargang 1956 deel 1 en 2' als melding: "500 Internal Server Error".
Wat kunnen klanten daarmee?

De knop "BESTEL ONLINE!" toont in elk geval nog heden ten dage aan dat de boeken te koop zouden moeten zijn, en dat Sanoma's klantenservice mensen verkeerd geïnformeerd afscheept met een dwingende voorwaarde eerst een abonnement op Donald Duck te nemen om de boeken te ontvangen.
Overigens zou je dan, als dat echt juist was, nooit de jaargangen-serie compleet kunnen krijgen. Tenzij je meerdere abonnementen neemt. Dus dit lijkt weer een typische bureaucratisch euvel, terwijl ondertussen de €0,10 per minuut doortikt voor de door folders gelokte klant.

Op dit moment heb ik vertrouwen dat dit gedoe wel goed zal aflopen. Maar ik wil er bij deze toch melding van maken. Zijn er meer mensen die problemen hebben met bestellen bij Sanoma?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 01, 2007 4:41 pm

Daniel73 schreef:Per post heb ik een brief met bestelbon ontvangen, gedateerd 25 augustus 2005, waarin ik aangemoedigd werd om jaargang 1956 deel 1 en 2 te bestellen, en de serie compleet te verzamelen.

Ik heb ook een recentere brief met bestelbon. Gedateerd 8 september 2006. Ook van "Thom Roep". Deze moedigt aan om jaargang 1957 deel 1 en 2 te bestellen.

Let wel. Ook deze jaargangen waren volgens Sanoma klantenservice alléén te ontvangen na het nemen van een (tweejarig?) abonnement op Donald Duck weekblad.
Wat dus, volgens de klantenservice, helaas ook geldt voor mensen die reeds lid zijn.

Daniel73 schreef:Overigens zou je dan, als dat echt juist was, nooit de jaargangen-serie compleet kunnen krijgen. Tenzij je meerdere abonnementen neemt.

Ik bedoel: als de voorwaarde juist zou zijn dat men eerst een abonnement moet nemen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » vr jun 01, 2007 4:50 pm

Ja. Grote problemen met Zester (Sanoma). Bij mij ging het ook op facsimile boeken. Je moet ze gewoon kunnen bestellen, maar alle medewerkers denken daar weer anders over.

En als je ze eindelijk hebt ontvangen (dat denk je, na het bestellen per telefoon c.a. 10 minuten = 1,00 euro) krijg je deel twee, terwijl je om deel één had gevraagt. Even bellen met (c.a. 10 minuten = 1,00 euro) en je krijgt alsnog het goede deel. Dan ontbreken er weer een paar pagina's. Weer even bellen (c.a. 10 minuten = 1,00 euro) en je krijgt een nieuwe. Krijg je wéér deel twee! Dus weer even bellen (c.a. 10 minuten = 1,00 euro) en dan krijg je eindelijk weer het goede deel. Zit er een deuk op de kaft! Nog een keer bellen (c.a. 10 minuten = 1,00 euro) en dan heb je ze eindelijk.

Zo. Nu ben je ongeveer een half jaar bezig, maar dan heb je ook wat. Heel wat moeite voor een boek.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 01, 2007 5:28 pm

mcprul schreef:Dan ontbreken er weer een paar pagina's.

Dan ontbreken er weer een paar pagina's? De boeken die ik binnen heb kunnen pagina's missen?
Gebeurt dat meer, bij Sanoma produkten? Is het woord "weer" hier letterlijk bedoeld?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » vr jun 01, 2007 6:53 pm

Met 'weer' bedoelde ik eigenlijk dat je er weer achteraan moet gaan. Er is bijna altijd wat met die boeken. Voor elk boek moet je terug naar het Postkantoor. Maar ik ga altijd net zo lang door tot ik tevreden ben over het boek. Ik hoef toch niet nogmaals verzendkosten te betalen :).

Hoe het met andere producten zit weet ik niet, maar ik heb al diverse keren meegemaakt dat er pagina's op de kop zitten, dubbel worden afgedrukt of ontbreken. Ze worden nu gedrukt in Spanje. Misschien een beter idee als dat voortaan gebeurd in Nederland.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Hans » zo jun 03, 2007 5:02 pm

Probeer het eens bij de stripwinkel. Grote kans dat ze ze daar hebben., of een grote boekhandel, en je bespaart de verzendkosten.
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor mcprul » zo jun 03, 2007 6:50 pm

Bij welke stripwinkel bijvoorbeeld?

Ik heb ze wel eens op beurzen gezien, zaten nog in plastic. Twee voor vijftig euro (i.p.v. 60), alleen had ik ze al...
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Hans » ma jun 04, 2007 5:05 pm

Stripwinkels zijn er genoeg:

Ik vond zonet dit lijstje:

http://www.strips-tekoop.nl/stripwinkels.html

29,95 is de nieuwprijs, maar als je geduld heb, kun je ze soms al voor 20 Euro krijgen op de beurs (meestal nog nieuw in de seal)
Hans
Member
 
Berichten: 168
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 3:23 am
Woonplaats: 15 km van Belgie

Berichtdoor Donald Duck » zo jul 15, 2007 4:38 pm

Ik heb 1956 inderdaad bij het abbonement gekregen, 1957 deel 2 heb ik in de winkel gekocht en deel 1 heb ik gewoon via internet besteld (net zoals 1952 trouwens, die niet meer verkrijgbaar was?)

De boeken kun je allemaal gewoon los kopen, het is lariekoek dat dit niet kan, want bij een 1 jarig abbonement krijg je 1 deel gratis, en bij een 2 jarig abbonement krijg je 2 delen gratis. (en als je abbonement is afgelopen moet je ook nog een jaar wachten voordat je weer een cadeau krijgt), dus al met al zou je dan dus 1 keer in de 3 jaar 2 facsimile boeken krijgen.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor jan Baksteen » di apr 21, 2009 10:52 am

Alle jaren zijn nog steeds te koop via zester.
Ik heb pas deel 1 van 1955 in de winkel gekocht en het jaar 1952 op zester.
En of het allemaal goed gaat komen is de vraag. Daar ga ik wel vanuit.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Daniel73 » di apr 21, 2009 3:14 pm

2007-06-01 16:50:35, mcprul schreef:Ja. Grote problemen met Zester (Sanoma). Bij mij ging het ook op facsimile boeken. Je moet ze gewoon kunnen bestellen, maar alle medewerkers denken daar weer anders over.

Het bij Zester (Sanoma) bestellen van boeken 1956-1, 1956-2, 1957-1 en 1957-2 heeft mij zoveel moeite en tijd gekost, dat ik daar voorlopig angstvallig weg blijf. Terugstorten van te veel betaald geld duurde lang en kostte meerdere telefoontjes.
Inmiddels bestel ik via de boekhandel. Dat gaat wel goed.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor jan Baksteen » vr apr 24, 2009 5:37 pm

Een tijdje terug heb ik in de winkel Donald Duck jaargang 1955 deel 1 gekocht. Thuis merkte ik midden in het boek een bestelbon, dat vond ik wel leuk en heb direct ingevuld dat ik jaargang 1952 en 1953 deel 1+2 wil hebben en heb toen daarna de bon opgestuurd. Maar daarna begon er lampje te branden.
Het leek mij een goed idee om op marktplaats te kijken of de 2 boeken 1953 deel 1+2 goedkoper te vinden zijn. Na een tijdje zoeken heb ik ze gezien voor de helft van de prijs dat normaal gesproken die boeken te koop zijn. Heb betaald en kunnen binnenkort thuis komen. Maar de boeken van 1953 deel 1+2 heb ik vandaag ontvangen.
Dus dan zit ik met een probleem en denk er over na om het terug te sturen.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor mcDuck King » za apr 25, 2009 2:52 pm

Ik zal het bewaren voor je kleinkleinkinderen, kun je die verkopen en krijg je 1000 euro (of hoe het ook in die tijd heet.) Goeie winst.
maar als je dat zonde van de ruimte vind en niet genoeg plek hebt kun je hem terugsturen.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » za apr 25, 2009 6:41 pm

Verkopen wat zonde die moet je natuurlijk bewaren vooral zo iets moois als Ducks.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 26, 2009 10:57 am

Ja, maar je hebt 2 dezelfde.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Volgende

Keer terug naar Winkels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron