Beste Disney Songs

Berichtdoor Van Drakenstein » ma jul 13, 2009 7:03 pm

Duckfan van Down Under schreef:Bijna! De 10e mei staat het in de krant. Dus de 9e mei vindt Dagobert z'n goudklomp en ontvoert hij Kitty.

10 mei viel op een maandag. Als er geen krant uitgekomen is op zondag, kan het dus ook zo zijn dat Dagobert zijn klomp al op 8 mei vond.
Van Drakenstein
Member
 
Berichten: 56
Geregistreerd: wo jun 17, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 13, 2009 7:10 pm

Laten we het hebben over Disney songs. Ei heeft ergens wel gelijk dat er ook leuke liedjes zijn die niet uit films komen. Ik noemde al 'Home' uit de toneelversie van Disney's Beauty and the Beast.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » di jul 14, 2009 9:22 pm

Van Drakenstein schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Bijna! De 10e mei staat het in de krant. Dus de 9e mei vindt Dagobert z'n goudklomp en ontvoert hij Kitty.

10 mei viel op een maandag. Als er geen krant uitgekomen is op zondag, kan het dus ook zo zijn dat Dagobert zijn klomp al op 8 mei vond.

Wat zijn jullie heerlijk naïef! Denken jullie werkelijk dat er in 1897 in Dawson elke dag een verse krant op de mat lag? In een boomtown die nog geen jaar bestond? Zelfs tegenwoordig bestaat er in Dawson City geen dagelijks nieuwsblad.

Newspaper: no daily newspapers locally, Klondike Sun published every two weeks, Yukon News is available three days per week

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Dawson_City

Voor zover ik kan nagaan heeft de Klondike Gazette niet werkelijk bestaan. Yukon News werd pas opgericht in 1960 en The Klondike Sun in 1996(?). Bestond er überhaupt wel een krant in Dawson City? Toch wel, want vanaf 1898 werd The Yukon Sun gepubliceerd en in 1899 volgde Dawson Daily News. Die tweede verscheen dus in ieder geval dagelijks. The Yukon Sun was een maandblad of een weekblad.

Bron: http://www.collectionscanada.gc.ca/8/12/r12-1065-e.html

Wat betekent dat voor de niet-bestaande Klondike Gazette? Als we mild zijn - en de grenzen van het waarschijnlijke een beetje oprekken - kan het hoogstens een weekblad zijn geweest. Dat betekent dat we geen datum kunnen vastprikken voor de vondst van Dagoberts eerste goudklomp.

Rockerduck schreef:Laten we het hebben over Disney songs. Ei heeft ergens wel gelijk dat er ook leuke liedjes zijn die niet uit films komen.

Zoals bijvoorbeeld de liedjes uit de televisie-optredens van professor Ludwig von Drake:

- The Spectrum Song

http://www.youtube.com/watch?v=4u8ygqKf5Sg

Van dit nummer bestaat ook nog een andere versie, die kennelijk afkomstig is van een Disney-single:

http://www.youtube.com/watch?v=5dczpjt5HLo

Ik vind deze versie aanstekelijker, vanwege het malle geluid van dat houten slaginstrument aan het begin. Bij deze versie bestaat geen tekenfilmpje, maar wel een stortvloed aan zelfgemaakte filmpjes van YouTube-gebruikers. Het nummer is kennelijk erg populair.

- I'm Professor Ludwig von Drake

http://www.youtube.com/watch?v=VdgZavR7Mu4

Zelfde verhaal: geen filmpje, wel een singeltje. Er bestaat ook een versie met foto's van president Ahmadinejad, maar daarbij ontbreekt het einde met de ontploffingen. In dit liedje komt het karakter van Ludwig prachtig uit de verf.

- A Symposium on Popular Songs

http://www.youtube.com/watch?v=-n1cXmMV8eI (Eerste deel)

Met afstand mijn favoriete Ludwig-filmpje, met maar liefst zeven liedjes! Om nog maar te zwijgen over de prachtige stopmotion-animatie van de clips. Het voorlaatste nummer vind ik leuk vanwege de grappige bassolo ("Yip yip yip yip boom boom boom boom") en het laatste liedje is geweldig vanwege Ludwigs idiote dansje. Het idee van Ludwig als "motorcycle demon"! :lol:
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Michiel P » di jul 14, 2009 10:20 pm

I'm Professor Ludwig von Drake

Hoom diggidiggy oompapa
Hoom diggidiggy oompapa
Hoom diggidiggy oompapa
Hoom diggidiggy doo

Hurray for professor Ludwig von Drake
Ludwig von Drake, Ludwig von Drake
He is a genius, make no mistake
Ludwig von Drake, that's me!

When people say "Ludwig, what makes you so smart?
You know everything, from science to art!"
I'm forced to admit after study I find
It's just my superior mind!

'Cause I'm professor Ludwig von Drake
Ludwig von Drake, Ludwig von Drake
Oh, I am a genius, make no mistake
Ludwig von Drake, that's me!

I look in the mirror and what can I say?
Von Drake, you're okay! Hip hip hurray!
You're modest and handsome and loveable too
Von Drake, you're too good to be true, you you!

I'm a wiz at calculus, psychology
Plain geometry and anthropology
I'm the living end in entomology
And at bridge I excell!

I know all about atomic energy
Horses, boats and cars and biochemistry
But when it comes to brain surgery
Then I only do swell!

'Cause I'm professor Ludwig von Drake
When it comes to brains, I take the cake
'Cause I'm a genius, make no mistake
Ludwig von Drake, that's me!

Thank you very much for being with me over here
Oh, isn't that wonderful! In honour of me, I see they are beginning to set up...
What are you gonna do there, boys?
Look, and there I thought they saved that for presidents!

A twenty-one gun salute, look at those beautiful cannons! They're pointing over at me...
What do you mean pointing at me? What you're doing pointing at me?
You're pointing the cannons at me!
You're supposed to point the cannons up in the air! Shoot them in the air!
You don't point the cannons on me! Wait a second, what are you doing by that?

Well, that's me all over...

Bron: http://www.allmusicals.com/lyrics/disne ... ndrake.htm (zelf aangepast)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 15, 2009 2:28 am

Waarom gaat het topic opeens over kranten in Klondike? Die onzin hoort in een heel ander topic thuis! (Ongelooflijk...)

Liedjes uit een tv-show kunnen onder 'Films' vallen, aangezien op dit subforum ook tv-series besproken worden. Dat Ludwig von Drake-liedje is echt leuk! "You're pointing the canon at me?!" :lol:
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » wo jul 15, 2009 5:14 am

Rockerduck schreef:Waarom gaat het topic opeens over kranten in Klondike?

Omdat ik kies voor een holistische benadering van het onderwerp! Een onderscheid in verschillende topics is een kunstmatige illusie, want alle onderwerpen zijn immers met elkaar verbonden!

Rockerduck schreef:Die onzin hoort in een heel ander topic thuis!

Ik kon er geen geschikt topic voor vinden, sorry. En de discussie was hier toch al ontstaan. Heeft het dan zin om daar een nieuw topic voor te openen? Of moet ik in het vervolg maar niet meer op DvDU reageren? En verder heb ik braaf mijn best gedaan om het topic weer de goede kant op te sturen.

Vooruit, nog eentje dan:

Home on the Range - Yodel-adle-eedle-idle-oo

http://www.youtube.com/watch?v=deQK2cgyZmE

De slechterik in "Home on the Range" is een veedief die koeien hypnotiseert door te jodelen! Een jodelende cowboy, dus. Wat weer alles te maken heeft met "The Screaming Cowboy" van Carl Barks en ook met cowboys die niet kunnen jodelen! Zie je nu hoe mijn holistische aanpak werkt?

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dit gejodel niet tot mijn favoriete nummers behoort. Het geeft ook geen goed beeld van de film, trouwens. De scène is wel memorabel vanwege de onwerkelijke psychedelische kleuren. Ik dacht dat Disney daar allang vanaf was gestapt?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 15, 2009 5:01 pm

Michiel P schreef:Omdat ik kies voor een holistische benadering van het onderwerp! Een onderscheid in verschillende topics is een kunstmatige illusie, want alle onderwerpen zijn immers met elkaar verbonden!

:lol:

Grappig; over holisme hebben we het voor het zomerrecces (dat is een duur universiteitswoord voor vakantie, kinderen) nog uitgebreid over gehad. En nu kom jij ermee!

Home on the Range vind ik, zonder dat ik 'm gezien heb, een gruwel van een film. Ik heb fragmenten gezien van de spuuglelijke animatie, ik heb het totaal onboeiende verhaal gelezen, en ik ben bekend met de bordkartonnen standaard-personages. Maar er zit één liedje in dat ik wel leuk vind, en dat is het openingsnummer. Maar omdat dit topic 'BESTE Disney songs' heet, ga ik die hier lekker niet plaatsen. Oh zo! :P
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 15, 2009 5:06 pm

Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di jul 21, 2009 12:04 am

Michiel P schreef:- The Spectrum Song

Van dit nummer bestaat ook nog een andere versie, die kennelijk afkomstig is van een Disney-single:

http://www.youtube.com/watch?v=5dczpjt5HLo

Aan het einde van deze single roept Ludwig vertwijfeld: "Whatever happened to just plain old lavender blue dilly dilly dilly dilly?" Dit is een verwijzing naar "Lavender Blue (Dilly Dilly)", een liedje uit de Disney-film "So Dear To My Heart" (1948), waarvan op YouTube helaas geen fragmenten te vinden zijn.

De versie uit de film, gezongen door Burl Ives: www.youtube.com/watch?v=gcvQcPatQdQ
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jul 26, 2009 1:40 am

DuckBoy schreef:
Rockerduck schreef:Ik ben er verbaasd over dat een aantal leden zo weinig op hebben met Disney-muziek. Kun je dan wel van Disney-(teken)films genieten?

Nee, dat kan ik niet, ik houd het op disney gebied wat films betreft bij silly simphonies filmpjes. Marr ik moet zeggen dat Walle, The incredebles, Finding nemo en natuurlijk Rattatouille best wel geestig waren!

Vind je echt geen enkele lange Disney-film leuk? (Want de titels die je noemt zijn allemaal gemaakt door Pixar.) Welke films heb je wel eens gezien? Wat is het precies aan die liedjes dat je niet leuk vind? Er zijn ook films met mooie liedjes waarbij de personages zelf niet zingen, maar een voice-over wordt gebruikt, zoals De Reddertjes, Tarzan en Lilo & Stitch.

Grappig dat smaken zo kunnen verschillen. De liedjes vind ik nou vaak het leukste aan zo'n film.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » wo aug 05, 2009 1:43 am

Raad het Disney-liedje als je alleen het intro hoort:

Guess the Disney Sog
http://www.youtube.com/watch?v=jYcd2b--PEc&NR=1

Je hoort alleen het instrumentale begin en dan moet jij raden welk nummer het is. Hoeveel kun je er noemen? Spieken in de comments is onsportief --en niet leuk voor jezelf, natuurlijk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » wo aug 05, 2009 11:59 am

Rockerduck schreef:Guess the Disney Sog

Wist je dat S.o.g. staat voor Studie-Ontwijkend Gedrag? Is dit soms een Freudiaanse verschrijving? Nou ja, het is tenslotte vakantie. :cool:
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » do aug 06, 2009 1:24 am

Michiel P schreef:
Rockerduck schreef:Guess the Disney Sog

Wist je dat S.o.g. staat voor Studie-Ontwijkend Gedrag? Is dit soms een Freudiaanse verschrijving? Nou ja, het is tenslotte vakantie. :cool:

Ah, crap! Ik haat dat soort fouten! Ja, 'soggen' is ook in Utrecht een ingeburgerd begrip.

Hoeveel songs heb jij geraden? Ik mis alleen 4 en 14.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » do aug 06, 2009 1:17 pm

Rockerduck schreef:Hoeveel songs heb jij geraden? Ik mis alleen 4 en 14.

Ik ben héél slecht in dit spelletje. Ik herkende alleen wat liedjes uit "The Lion King", het regenliedje uit "Bambi" en de muziek van Si en Am. "Pink Elephants On Parade" herkende ik wel, maar dat telt eigenlijk niet, want toen had ik al bij de antwoorden gekeken. (De muziek doet onmiddellijk aan olifanten denken.)

Het is al heel lang gelden dat ik "The Lion King" heb gezien, dus dat zegt wel iets over de kracht van die deuntjes van Elton John (met name "I Can't Wait To Be King").

Rockerduck schreef:De liedjes vind ik nou vaak het leukste aan zo'n film.

Ik begin me te realiseren dat Disney-films ondenkbaar zijn zonder muziek. Misschien is de muziek wel het belangrijkste onderdeel van de film. Veel recente films hebben te kampen met beroerde animatie, maar op de muziek wordt niet bezuinigd. En hoe slaagt Disney erin ons steeds weer te ontroeren? Komt dat eigenlijk niet puur door de muziek? Het zal toch niet aan de cliché-matige emotionele scènes zélf liggen? Die zijn tenslotte gewoon nodig in het verhaal. Je ziet ze van mijlenver aankomen. Of is het tóch de combinatie van muziek en animatie? Zijn Hollywood-films überhaupt denkbaar zonder muziek?

http://www.youtube.com/watch?v=eQyOJQIyHas (vanaf 7:40)

Bovenstaande formule-scène uit "Enchanted" is een goed voorbeeld. Alleenstaande man met schattig dochtertje ontmoet prinses, maar moet helaas afscheid nemen omdat er ook al een prins in het spel was. Dit wordt nog eens geaccentueerd door het verdriet van het dochtertje (vanaf 8:20), dat uiteraard onmiddellijk gehecht was aan deze onbekende vrouw. (Ze gingen namelijk samen shoppen! Want dat vinden àlle vrouwen natuurlijk het leukst om te doen! :rolleyes:)

Hoewel ik dit een grappige film vind met leuke karakters, doet bovenstaande afscheidsscène me geen moer. De scène is nodig voor de voortgang van het verhaal. Natuurlijk is dit geen echt afscheid! Natuurlijk krijgen ze elkaar uiteindelijk! Er wordt volgens mij niet bijzonder slecht geacteerd, maar toch is de scène nogal vlak. Uiteraard wordt de kijker gemanipuleerd met een of ander pianomuziekje, dat moet benadrukken hoe droevig de scène eigenlijk is.

Maar dan! Ik heb de film gekeken met een aantal andere mensen, waarvan er zeker twee het ding al kenden. En uitgerekend deze twee lieden zeggen "Aaaww!" bij het betraande gezicht van het dochtertje. Waarom is dat? Ze kenden de film al! Het is een kitscherige formule-film! Komt het dan toch door het pianomuziekje? Zijn huilende kindertjes onweerstaanbaar? (Zie ook het bekende huilende zigeunerjongetje.) Zouden ze dezelfde scène ook ontroerend hebben gevonden zonder muziek?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Elco8183 » do aug 06, 2009 5:36 pm

Ik vind dat muziek, in films, emoties versterkt. Een trommel of bas als iets spannend is en een meewarig piano stukje of "langzame" viool bij zielige/verdrietige momenten. Je kijkt naar de film en hoort de muziek zodat je, zowel met je zicht als je gehoor, je kunt inleven in de gebeurtenis op t scherm.
Emotionele gebeurtenissen worden in gedachte ook terug gehaald als je muziek hoort. Je eerste vriendinnetje komt weer terug als je de muziek hoort waarmee je met haar (ik spreek voor het gemak even in de man-vorm) op het school feest hebt geschuifeld bijvoorbeeld, of dat mooie liedje dat gespeeld werd toen opa begraven werd. Als je dat op een zonnige dag als vandaag voorbij hoort komen op de radio, dan kan het de meest mooie dag van het jaar zijn, maar je voelt je toch wat minder vrolijk op dat moment, omdat je aan het verlies van een dierbare moet denken.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron