Disney Treasures

Berichtdoor huugduck » zo dec 13, 2009 9:49 pm

Ik heb deze box gekregen voor sinterklaas. Heel leuk met de Silly Symphonies. Jammer dat ze het beel hebben vernieuwd. Want ik vind de oude stijl mooier.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma dec 14, 2009 1:09 am

Wat bedoel je met "het beeld vernieuwd"? Ze hebben de films wel gerestaureerd, ja, zodat ze er nu méér uitzien zoals toen ze oorspronkelijk in de bioscoop uitgebracht werden.

Je boft maar met die box; ik heb hem ook. Dit zijn de enige vier Treasures die in Nederland te krijgen zijn.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ei » ma dec 14, 2009 5:17 pm

Rubberduck schreef:Je boft maar met die box; ik heb hem ook. Dit zijn de enige vier Treasures die in Nederland te krijgen zijn.

Waarom moeten die Treasures zo gelimiteerd zijn? 't Gaat zeker goed met Disney, dat men consumenten weerhoudt om DVDs te kopen. Of zouden ze ongelimiteerd niet veel beter verkopen?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma dec 14, 2009 6:05 pm

Ei schreef:Waarom moeten die Treasures zo gelimiteerd zijn? 't Gaat zeker goed met Disney, dat men consumenten weerhoudt om DVDs te kopen. Of zouden ze ongelimiteerd niet veel beter verkopen?

Joh, die Treasures worden in de VS ook maar op zeer beperkte schaal uitgegeven. De aantallen variëren tussen de 175.000 en 30.000 voor de gehele VS. Zo zijn er van Deel 4 uit de 'Chronological Donald'-serie slechts 39.500 dvd's uitgebracht. Met in iedere tinnen box (want zo worden ze in de VS verkocht) een officieel certificaat met het serienummer. Ik ken verzamelaars die nu nog wanhopig de eBays en Amazons afstropen op zoek naar een exemplaar -desnoods tweedehands als het moet! Maar de verkopers weten wat de Treasures waard zijn en verkopen zo'n dvd al gauw voor 100 dollar.

In de VS is de Treasures-serie inmiddels gestopt. Er zijn acht "golven" ('waves' heet het echt officieel) Treasures geweest, steeds per 4 uitgebracht. Ze zijn een initiatief geweest van filmhistoricus Leonard Maltin en Roy E. Disney. Ze zijn duidelijk gericht op de volwassen 'kenner'. Vandaar dat er ook veel tussenzit waar de doorsnee Disney-liefhebber niets mee heeft, zoals oude televisieshows uit de jaren '50 en '60.

De complete lijst van Treasures vind je hier:
http://www.ultimatedisney.com/treasures.html

Ik zou graag de Donald-serie en Silly Symphony-serie compleet maken, en de Goofy-dvd, de 'On the frontlines'-dvd en de 'Rarities'-dvd willen kopen. Maar ja, dan moet je met een creditcard bij het Britse Amazon online een exemplaar kopen en naar Nederland laten verschepen, en dan maar hopen dat je geen 'bootleg' toegestuurd krijgt.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor huugduck » ma dec 14, 2009 6:31 pm

Ik bedoel met het beeld vernieuwd. Dat ze er veel te mooi uit zagen voor filmpjes uit de jaren dertig. Dit was mijn 1000 bericht
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma dec 14, 2009 6:35 pm

huugduck schreef:Ik bedoel met het beeld vernieuwd. Dat ze er veel te mooi uit zagen voor filmpjes uit de jaren dertig. Dit was mijn 1000 bericht

Ik denk dat jij gewend bent om te kijken naar de filmpjes van vóór die restauratie (opknapbeurt van het beeld). Die filmpjes zoals wij ze gewend zijn te zien, waren heel erg vuil en vies geworden doordat ze in al die jaren nooit onderhouden werden. Ik denk dat, zoals ze eruit zien op de Treasures, de filmpjes veel beter lijken op hoe ze er in de jaren '30 uit moeten hebben gezien. Alhoewel fouten met Disney nooit uitgesloten zijn (zie de vreselijke kleuren-fout met de dvd van Beauty and the Beast uit 2003).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma dec 14, 2009 7:47 pm

Ik heb alleen Donald deel 1. Toch zou ik ze graag allemaal willen hebben. Heel lang ook die Mickey Mouse in zwart-wit, tot ik ze op YouTube ontdekte. (door CartoonShortsClub)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm


Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten