Mary Poppins, zoeken naar een versie die volgens velen niet

Berichtdoor Shaun81 » ma jan 25, 2010 12:24 am

Hoi allemaal,

Heb me hier speciaal geregistreerd omdat hier volgens mij vele Disney experts zitten, het zit namelijk zo:

Mijn vriendin heeft een jeugdsentiment, namelijk Mary Poppins
Volgens haar heeft zij ooit een videoband gehad van de film Mary Poppins waarin het liedje "Als je speelt bij het werken....." voorkomt en NIET "Met een lepeltje suiker"
We weten dat dit nummer ooit op een "sing a long VHS" heeft gestaan maar deze heeft mijn vriendin echter nooit gezien of in bezit gehad. Tevens zeggen andere in onze omgeving dat ook zij enkel de versie
kennen met het nummer "Als je speelt bij het werken..."

Ik weet dat in 1990 een nasynchronisatie is gemaakt en ik ben ook in bezit van die VHS band, echter staat op deze band het nummer "Met een lepeltje suiker...."
Wie kan mij hier duidelijkheid in verschaffen of deze andere VHS band ooit bestaan heeft en hoe ik er evt aan kan komen?

Met vriendelijke groeten

Shaun81
Shaun81
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma jan 25, 2010 12:13 am

Berichtdoor Rubberduck » ma jan 25, 2010 2:08 am

Ik ken het liedje in het Nederlands ook als "Als je speelt bij het werken", maar die ken ik inderdaad van een Sing Along-videoband. Verder ken ik de film helaas alleen in het Engels. Helaas voor jou dan, want de film is vreselijk in het Nederlands. ;)

Een McDrake-lid die veel weet van Nederlandse nasynchronisatie, is H@gar. Maar die is al een tijdje niet meer hier geweest, dus of die nog komt antwoorden, weet ik niet. Je zou hem kunnen mailen via het mail-formulier (als je op z'n naam klikt).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 25, 2010 10:04 am

Als je speelt bij het werken:
http://www.youtube.com/watch?v=T9B2xzArs6o

Ik denk dat er inderdaad een videoband met een nasynchronisatie van voor 1990 bestaat waarop dit liedje staat... dus die zou je dan op internet moeten zoeken. Ik heb nog even gauw op marktplaats gekeken, maar geen succes.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Shaun81 » ma jan 25, 2010 11:57 am

Ridder ter Geit schreef:Als je speelt bij het werken:
http://www.youtube.com/watch?v=T9B2xzArs6o

Ik denk dat er inderdaad een videoband met een nasynchronisatie van voor 1990 bestaat waarop dit liedje staat... dus die zou je dan op internet moeten zoeken. Ik heb nog even gauw op marktplaats gekeken, maar geen succes.

Die link had ik idd al gevonden via youtube....
Echter heb ik ook contact gehad met iemand die stemmen inspreekt voor Disney films en die meldde mij het volgende

Mary Poppins is heel lang nooit nagesynchroniseerd geweest.
Toen in de jaren 90 de SingAlongSongs (serie videobanden met daarin disney-liedjes a la karaoke) werden uitgebracht, zagen we dat er ook liedjes van Mary Poppins bij waren.
Aangezien de film nooit een nederlandse versie heeft gekregen, hebben we vrij snel de liedjes die uit kwamen op de SingAlongSongs-serie alleen vertaald. Gelukkig met Joke de Kruijf als de stem van Mary.
Toen jaren later de opdracht kwam om Mary Poppins helemaal in te gaan spreken hebben we de de gesproken teksten en de liedteksten aangepast en Joke de Kruijf terug gevraagd.

Al met al is er 1 gehele officiële NL versie van Mary Poppins.
Maar een aantal liedjes was dus al wat jaartjes voor die gehele nasynchronisatie vertaald voor de SingAlongSons.

Ik wil dit best geloven alleen vind ik het apart dat meerdere mensen uit mijn omgeving zweren dat ze OOK de versie kennen met het liedje "Met een lepeltje suiker"
Shaun81
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma jan 25, 2010 12:13 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jan 26, 2010 10:21 am

Tja, zou het misschien kunnen dat ze hem dan in het Engels met ondertiteling gezien hebben en daarom 'met een lepeltje suiker' onthouden hebben? Of dat ze dit ooit op een bandje ofzo gehoord hebben?

Anderszijds, je zegt hieronder dat je zelf een videoband hebt met 'met een lepeltje suiker' erop, klopt dat? Dan moet deze versie toch wel bestaan?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Shaun81 » di jan 26, 2010 12:26 pm

Ridder ter Geit schreef:Tja, zou het misschien kunnen dat ze hem dan in het Engels met ondertiteling gezien hebben en daarom 'met een lepeltje suiker' onthouden hebben? Of dat ze dit ooit op een bandje ofzo gehoord hebben?

Anderszijds, je zegt hieronder dat je zelf een videoband hebt met 'met een lepeltje suiker' erop, klopt dat? Dan moet deze versie toch wel bestaan?

Ze blijven bij hoog en laag beweren dat ze de nederlands gesproken versie hebben gezien met het nummer: "als je speelt bij het werken"
Ik heb laatst een VHS gekocht van Mary Poppins maar dat is de versie met het nummer: "met een lepeltje suiker" en dat is nou juist niet de versie die ik zoek
Shaun81
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma jan 25, 2010 12:13 am

Berichtdoor Rubberduck » di jan 26, 2010 6:10 pm

Shaun81 schreef:Ze blijven bij hoog en laag beweren dat ze de nederlands gesproken versie hebben gezien met het nummer: "als je speelt bij het werken"
Ik heb laatst een VHS gekocht van Mary Poppins maar dat is de versie met het nummer: "met een lepeltje suiker" en dat is nou juist niet de versie die ik zoek

Het is heel goed mogelijk dat zij in hun herinnering twee verschillende versies door elkaar hebben gehaald. Dat komt wel vaker voor.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 27, 2010 9:06 am

Sorry, ik had de mail met de reactie verkeerd begrepen. Ze bedoelen dus juist dat 'als je zingt bij het werken' alleen bestaat als Sing-a-Long-song en dat 'met een lepeltje suiker' de enige is die in de film voorkomt.
Maar verder heb ik hier helaas ook niets nuttigs meer over te zeggen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Shaun81 » zo mei 09, 2010 2:51 pm

Misschien iemand nog een suggestie of bestaat ie gewoon niet? Whahaha ja sorry maar we hebben weer die discussie maar nu met andere erbij die bij hoog en laag beweren dat er wel een nederlands gesproken VHS bestaat waarin het liedje "met een lepeltje suiker" bestaat maar wonderbaarlijk genoeg kunnen ze geen bewijs leveren whahahaha
Shaun81
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma jan 25, 2010 12:13 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma mei 10, 2010 7:32 am

Kan het anders misschien zo zijn dat ze een Disney Sing Along Songs videoband gezien hebben en daarvan het liedje onthouden hebben?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor MatroosDuck » wo apr 27, 2011 1:17 pm

Ik weet ook wel wat over Nederlandse Nasynchronisatie dus als je nog tips nodig hebt geef je het maar door
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Mary Poppins, zoeken naar een versie die volgens velen n

Berichtdoor Nimphidia » zo aug 12, 2012 10:31 am

De versie "als je speelt bij het werken" komt van de disney sing-along Kom erbij. Onderandere staat hier ook het mary poppins liedje "Kom Bezempje" wat de versie chim chim cheree is. Er is geen nederlandse versie van de film met deze liedjes erop dus ze heeft de disney sing-along Kom erbij versie gezien.

http://www.disneyinfo.nl/videodetail.php?film=79
Nimphidia
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: zo aug 12, 2012 10:21 am


Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron