Toy Story 3

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jun 30, 2010 9:57 pm

Ik heb hem nu ook gezien, maar ik vond het eigenlijk een beetje een domper ten opzichte van Up, WALL-E en Ratatouille. Dat zijn tot nu toe og steeds Pixar's 3 beste films, vind ik.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Koky » wo jun 30, 2010 9:58 pm

Vond jij up goed :o
ik vond hem nogal treurig :p
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr jul 02, 2010 3:18 am

Ik heb hem vanavond toch maar gezien in 3D... en ik vond 'm super! Ik had een idee van 3D, zoals dat ongeveer 15 jaar geleden nog bestond, als gimmick, bijv, in pretparken. Dat je een plastic brilletje op moest en dat dan de figuren 'uit' het scherm kwamen en dat het dan leek of ze om je heen bewogen; alsof je ze aan kon raken. Maar zo is 3D niet meer. Bij Toy Story 3 is het heel subtiel gedaan en na verloop van tijd merk je het niet eens meer. Ik vind nog steeds dat deze film het niet nodig had, maar het is niet storend of afleidend.

Een prachtige film was het. Natuurlijk bij vlagen heel grappig, maar vooral heel ontroerend. Je moet wel een heel goed team achter je hebben als je een publiek van twintigers (want dat was het) kunt laten meeleven met de lotgevallen van een aantal stukken speelgoed. Maar Pixar heeft ook nu weer geinvesteerd in de karakters, en hun onderlinge band en vriendschap geloofwaardig gemaakt, waardoor je tot het einde toe meeleeft. Er zaten zeker een aantal momenten in waarbij ik even moest slikken, die heel aangrijpend waren. Wederom veel meer gedurfd dan wat Disney zelf sinds Lilo & Stitch heeft laten zien.

Toen de laatste deuntjes van 'You've got a friend in me' van Randy Newman klonken, kreeg ik toch wel even kippenvel. Het is aan de ene kant jammer om afscheid te nemen van deze cast, maar het is absoluut een bevredigend einde. Het is, zoals 'de Volkskrant' vorige week schreef, het mooiste afscheid dat de franchise zich kon wensen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » za nov 19, 2011 9:53 pm

Vandaag ben ik er eindelijk aan toe gekomen om Toy Story 3 te kijken. Weer net zo een perfecte scenario als de vorige twee delen. Maar voor ik aan de film begon besloot ik om 1 en 2 weer eens te kijken omdat ik ze al jaren niet meer had gezien. Bij deel 2 blijkt dat de speelgoedserie van Woody ouderwets is en het lijkt er op dat het ergens uit de jaren 50 komt of zo. Jessie vertelt dan ook dat zij jaren geleden is afgedankt. Maar hoe kan het dan dat Woody geen herinneringen heeft aan een eigenaar voor Andy? Wel zegt Andy's moeder in het begin van de film tegen de handelaar dat het een familiestuk is. Zou het kunnen dat Woody ook van Andy's moeder is geweest?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten