Toy Story 3

Berichtdoor Daniel73 » za maart 27, 2010 6:57 pm

Lijst van paaseieren ("easter eggs") in de trailer van Toy Story 3:
http://www.slashfilm.com/2010/02/12/toy-story-3-trailer-easter-eggs-revealed/
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » zo maart 28, 2010 1:08 am

Ik kan niet wachten tot deze film uitkomt! De 'Toy Story'-films heb ik, van alle Pixar-films, altijd het leukst gevonden. De teaser-trailer alleen al belooft heel veel moois:

http://www.youtube.com/watch?v=5f-MYl-HzNw

Zodra het deuntje van 'You've got a friend in me' begint te spelen, krijg ik alweer kippevel. Hoe doen ze dat toch? Ik vind het knap hoe ze in anderhalve minuut al aan kijkers die de vorige delen niet hebben gezien, uitleggen hoe de personages in elkaar zitten en hoe ze zich tot elkaar verhouden.

Dit is de officiële trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=v_FfHA5whXc

Reuze knap hoe ze bij Pixar zo goed een bepaalde stemming weten te vangen. Bijvoorbeeld de kleine Andy die met zijn speelgoed in de weer is, in de tuin of in zijn kamer. En hoe dat verandert is als hij gaat studeren. Het is allemaal zo herkenbaar. Natuurlijk helpt de muziek van Randy Newman ontzettend. Gelukkig is hij er ook weer bij.

Ik heb er nou al zin in. De vorige twee delen heb ik in het Nederlands gezien. Nu zal ik eindelijk eens de originele versie zien. Klinkt erg goed, maar wat wil je ook met Tom Hanks en Tim Allen? Leuk dat ze weer alle stemacteurs uit voorgaande delen hebben weten te strikken.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 21, 2010 8:09 pm

Toy Story 3 komt morgen uit! Zit je al in de startblokken, Rubberduck?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » ma jun 21, 2010 8:14 pm

Overmorgen in Nederland, dacht ik?

Ik heb er echt mega veel zin in! Toy Story is voor mij jeugdsentiment, deze week ga ik met m'n jongste zusje. Het ziet er allemaal goed uit weer.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Appie Aap » ma jun 21, 2010 8:19 pm

Hebben jullie de reviews uit de VS al gelezen? Als ik die lees, krijg ik er echt heel veel zin in. :D
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Fuzzy » ma jun 21, 2010 11:50 pm

Ik heb Toy Story 3 vorige week gezien in IMAX 3D. Wat blijven Disney/Pixar animatie films toch geweldig.
Geweldige animatie, geniale humor en een waardige afsluiter van de trilogie.
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Rubberduck » di jun 22, 2010 1:07 am

Caspar schreef:Ik heb er echt mega veel zin in! Toy Story is voor mij jeugdsentiment, deze week ga ik met m'n jongste zusje. Het ziet er allemaal goed uit weer.

Daar zeg je wat. Ik ben al zover dat ik van een film uit 1995 kan zeggen: "dat weet ik nog van toen ik een jaar of 10 was!" Absurd.

Ja, ik ben heel benieuwd. Ik vind de Toy Story-films fantastisch. Echt het beste wat Pixar heeft gemaakt. Alleen als ik al dénk aan dat liedje 'You've got a friend in me', krijg ik kippenvel. Ik ga zeker kijken, maar dan wél in de 'gewone' versie. Dus niet met een brilletje op m'n toeter naar een 3D versie. Dat zou voor mij geen Toy Story meer zijn.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Caspar » di jun 22, 2010 4:25 pm

Ja, ik heb ook zulke goede herinneringen aan deel één. Op videoband natuurlijk, dus telkens weer terugspoelen, bij een mooie scène even stoppen en kijken, verder terugspoelen. Toen ik hem laatst opnieuw zag kreeg ik tranen in m'n ogen. Dus ik heb hoge verwachtingen van het derde deel. Inderdaad liever niet in 3D, dat hoort gewoon niet.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Michiel P » zo jun 27, 2010 1:14 am

Rubberduck schreef:Alleen als ik al dénk aan dat liedje 'You've got a friend in me', krijg ik kippenvel.

Misschien vind je deze a-capellaversie door Voice Male dan ook wel heel mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=vaT9xUTdsE8

Deze a-capellagroep heeft 'n cd uitgebracht waarop ze alleen maar bekende filmmuziek zingen, "Voice Male at the movies", met 'n prachtige versie van "The Man with the Harmonica" (Morricone) en nog meer moois, o.a. "Eye of the Tiger" en "Nine to Five".

De cd-versie van "You've got a friend in me" is misschien wat meliger dan het origineel van Newman, omdat ze het liedje zingen als 'n dialoog tussen twee personages, maar daardoor ook des te ontroerender. In bovenstaand filmpje blijven ze dichter bij het origineel.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jun 27, 2010 12:53 pm

Zoek eens op "Simpsons theme a capella". Ook erg grappig.
Over de film: ik ga hem binnenkort zien.
Over de game: niet op de PS2? Wat is dat nou? De eerste Pixargame sinds Toy Story 2 die niet op de PS2 uitkomt! En ik heb alleen maar een PS2! Dus:
Toy Story - geen game
A Bug's Life en Toy Story 2 - Playstation
Monsters Inc. tot Up - Playstation 2
Toy Story 3 - Playstation 3?

Voor velen zal dit betekenen: NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Dit is nog erger als wat Rockerduck zei over Blu-Ray!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma jun 28, 2010 1:40 am

Michiel P schreef:De cd-versie van "You've got a friend in me" is misschien wat meliger dan het origineel van Newman, omdat ze het liedje zingen als 'n dialoog tussen twee personages, maar daardoor ook des te ontroerender. In bovenstaand filmpje blijven ze dichter bij het origineel.

Ik ben de CD-versie gewend, en vind die helemaal niet meliger. Sinds YouTube kent ik ook de verise van Newman alleen en die is ook prachtig, maar dat is dan in mijn ogen de ' afwijkende versie' .
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Michiel P » ma jun 28, 2010 1:14 pm

Rubberduck schreef:Ik ben de CD-versie gewend, en vind die helemaal niet meliger.

Hebben wij het over dezelfde cd? Want ik bedoel de cd van Voice Male. Of heb jij die ook? Bij Voice Male heeft "You've got a friend in me" als intro een gesproken dialoog tussen twee personages. Ik neem aan dat ze die dialoog zelf hebben geïmproviseerd, want ik ben hem verder nergens tegengekomen.

Voice Male, "You've got a friend in me" (intro)

Hey, Jojo!
- Hey, Champy!
Hey Jojo, I've got an idea!
- An idea?
Yes. Why don't we do a song together?
- A song together, why? You never seem to remember one word of a song!
Well, I know that. But, you know, it's not about the lyrics! This song is all about friendship.
- About friendship?
Yes. Well, let me explain you.
- Okay, show me what you've got.

(Vervolgens worden de coupletten om de beurt gezongen. De zangers wisselen elkaar af en geven af en toe wat commentaar.)

Some other folks might be
A little bit smarter than I am
And bigger and stronger too (And you're very strong, hrm.)
- But none of them will ever love you the way I do (Right!)
- It's me and you
And as the years go by
-Our friendship will never die (I do hope so!)

Ik heb de eerste "Toy Story" pas laatst voor het eerst gezien. Daarna "Toy Story 2" opnieuw bekeken. Ik vind de tweede film beter en begrijpelijker nu ik de eerste ook gezien heb. De films sluiten goed op elkaar aan.

Aan het eind van de eerste film krijgt Andy een Mrs. Potatohead en een puppy kado. Dat zijn gewoon twee grapjes en we krijgen die nieuwe figuren dan ook niet te zien, maar wél in de tweede film. Ik vind het sterk dat Pixar consequent is geweest en die twee personages een substantiële bijrol heeft gegeven.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 28, 2010 9:03 pm

Die puppy kwam ook in de derde film voor! Misschien wel een van de grappigste dingen in de film. Vooral omdat er mijn hond in zie.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo jun 30, 2010 1:07 am

@ Michiel P:

Ik ken geen dialoog aan het begin, maar wel de in duet-vorm gezongen versie van het nummer. (Ik heb die ooit gedownload.)

Overigens ben ik er tot mijn grote frustratie achtergekomen dat Disney Nederland eventjes voor de bioscoopbezoeker heeft besloten dat, indien hij Toy Story 3 in 2D wil zien, dit alléén in de Nederlandstalige versie kan.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo jun 30, 2010 10:52 am

Dat is inderdaad jammer, als je niet van het 3D gebeuren houdt. Ik heb hem zondag gezien in Nijmegen, hebben ze ook ineens 3D brillen klaar liggen. Het is toch wel een aparte ervaring om hem zo te zien, maar het is wel even wennen. Na een tijdje merk je er ook niet zo veel meer van, want je zit vrij snel in het verhaal, waardoor het 3D niet meer opvalt.

Ik vind dit weer een van de betere Pixar films, het verhaal zit goed in elkaar, er zitten leuke grappen in, en het voelt lang niet zo geforceerd als bijvoorbeeld een Shrek 3.
Wel heb ik nog steeds het idee dat bijna alle Pixar films zich in hetzelfde universum spelen. Ik weet niet of dat opzettelijk is of niet, maar ik vind de menselijke karakters nog erg veel op elkaar lijken qua ontwerp. Maar ik ben denk ik een van de weinigen die zoch er aan stoort :P
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron