Destino, korte tekenfilm van Walt Disney en Salvador Dali.

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 05, 2011 3:26 pm

Uit het topic; De quiz van Duckstad (en omstreken)

http://en.wikipedia.org/wiki/Destino
DordrechtDuck schreef:Destino

Heb hem even opgezocht.. wat een vreemd filmpje :P Maar ik ben nooit goed geweest in het achterhalen van de betekenis van abstracte kunst, en het is me ook niet duidelijk of je dat nou wel of niet moet doen, de betekenis proberen te achterhalen.. gekdoenerij. Het enige wat ik kan bedenken is dat die man en vrouw elkaar niet kunnen vinden of zo. Mooi getekend, maar het zegt me weinig, en het spreekt me eerlijk gezegd ook niet echt aan.

Wat vinden jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=E7ekBkF2OXI
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwuk duck » za maart 05, 2011 5:14 pm

Niet echt waar je aan denkt bij Walt Disney?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » za maart 05, 2011 5:31 pm

Als "destino" een Spaans woord is, dan betekent het (volgens Google) "bestemming".
Ui denkt dat de film gaat over onbereikbare liefde. De tijd gaat voorbij en elke keer als de geliefden elkaar denken te zien, blijkt het gezichtsbedrog. (snik)

De film bevat het lied 'Destino' van de Mexicaanse liedschrijver Armando Dominguez. Maar hier kan Ui weinig over vinden op Wikipedia. Is de geluidsopname gemaakt door Disney in de jaren 40? Of gaat het om een opname van buitenaf? De opname klinkt oud, of er moet een knappe poging zijn gedaan om deze zo te laten klinken.
Het fado-achtige, het smartelijke verlangen, spreekt Ui enorm aan. (snotter)

Ui vindt 'Destino' een van de beste Disney-tekenfilms. Van het niveau 'Fantasia' of daar zelfs boven. De geluidsopname draagt daar enorm aan bij; wat is die zangeres goed. Deze film moet je niet alleen zien en horen, maar vooral voelen. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » za maart 05, 2011 6:27 pm

Helaas is 'Destino' in goede beeld -en geluidskwaliteit alleen voorbehouden aan BluRay-bezitters, want op de dvd van Fantasia ontbreekt deze short.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 05, 2011 9:07 pm

Ui schreef:Het fado-achtige, het smartelijke verlangen, spreekt Ui enorm aan. (snotter)

Hm. mja.. misschien moet je die gevoelens sterk ervaren hebben om er het mooie van in te kunnen zien. Is lijden dan mooi?
De muziek vond ik op sommige momenten wel mooi. Past wel goed bij het sfeertje dat gecreëerd wordt. En zat ik toch een eind in de goede richting met het elkaar niet kunnen vinden ;)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 05, 2011 9:08 pm

Overigens vond ik de computer animatie niet goed passen in dit filmpje. Iets aan dat 3D effect doet afbreuk aan de stijl heb ik het idee.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » ma maart 07, 2011 6:58 pm

McDuck Menu schreef:Hm. mja.. misschien moet je die gevoelens sterk ervaren hebben om er het mooie van in te kunnen zien. Is lijden dan mooi?

Nee, Ui vindt lijden niet mooi.
Is in 'Destino' alleen maar lijden te zien? Wat je er ook in kunt zien is hoeveel mensen van elkaar kunnen houden. (snik)

Ben jij trouwens altijd zo opgeruimd en vrolijk? Is 'Destino' alleen voor psychotische, emotionele wrakken? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » ma maart 07, 2011 8:42 pm

Knap dat jullie geduld hebben gehad om de hele film te kijken :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwuk duck » ma maart 07, 2011 8:49 pm

DD schreef:Knap dat jullie geduld hebben gehad om de hele film te kijken :P

Inderdaad, ik heb de eerste 2 minuten gekeken en daarna stukjes overgeslagen, toen had ik er genog van!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » ma maart 07, 2011 10:21 pm

Uit een plotsamenvatting van de film 'Un chien andalou' (1929), waaraan Dali heeft meegewerkt:
The French phrase "ants in the palms," (which means that someone is "itching" to kill) is shown literally.

bron: http://www.imdb.com/title/tt0020530/plotsummary

Ook in 'Destino' zijn mieren te zien die uit een handpalm kruipen. (snik)

McDuck Menu schreef:Overigens vond ik de computer animatie niet goed passen in dit filmpje. Iets aan dat 3D effect doet afbreuk aan de stijl heb ik het idee.

Welk 3D effect bedoel je precies? De ogen waarvan een een uitstekende vinger heeft? (2:05) De fietsers? (4:07)
Misschien was de tekenfilm vanwege dergelijke animatie te duur in de jaren 40.

DD schreef:Knap dat jullie geduld hebben gehad om de hele film te kijken :P

kwuk duck schreef:Inderdaad, ik heb de eerste 2 minuten gekeken en daarna stukjes overgeslagen, toen had ik er genog van!

Stelletje cultuurbarbaren. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » di maart 08, 2011 2:50 am

DD schreef:Knap dat jullie geduld hebben gehad om de hele film te kijken :P

Ja, hoewel wij van de generatie zijn die Matthijs-kap-elk-onderwerp-na-vijf-minuten-af-omdat-we-een-nieuw-filmpje-willen-instarten Nieuwkerk op een schild hebben gehesen, hebben wij toch nog een wat langere attentiespanne dan de jeugd van tegenwoordig, die is opgegroeid met YouTube-filmpjes van pianospelende katten als het langste waarvoor ze nog geduld op kunnen brengen. (En nou voel ik me oud.)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » di maart 08, 2011 3:01 am

Rubberduck schreef:
DD schreef:Knap dat jullie geduld hebben gehad om de hele film te kijken :P

Ja, hoewel wij van de generatie zijn die Matthijs-kap-elk-onderwerp-na-vijf-minuten-af-omdat-we-een-nieuw-filmpje-willen-instarten Nieuwkerk op een schild hebben gehesen, hebben wij toch nog een wat langere attentiespanne dan de jeugd van tegenwoordig (...)

Je bedoelt het DWDD-format. Hij is gewoon een uitstekende presentator.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » di maart 08, 2011 8:24 am

Rubberduck schreef:
DD schreef:Knap dat jullie geduld hebben gehad om de hele film te kijken :P

Ja, hoewel wij van de generatie zijn die Matthijs-kap-elk-onderwerp-na-vijf-minuten-af-omdat-we-een-nieuw-filmpje-willen-instarten Nieuwkerk op een schild hebben gehesen, hebben wij toch nog een wat langere attentiespanne dan de jeugd van tegenwoordig, die is opgegroeid met YouTube-filmpjes van pianospelende katten als het langste waarvoor ze nog geduld op kunnen brengen. (En nou voel ik me oud.)

Ho ho ho! Je bent maar een jaar of twee ouder dan mij met je "jeugd van tegenwoordig". Ga zoiets lekker tegen DvDU of zo zeggen :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwuk duck » di maart 08, 2011 12:14 pm

jullie beginnen op mijn ouders te lijken, met de jeugd van tegenwoordig, Jaloers?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » di maart 08, 2011 1:33 pm

Rubberduck schreef:Matthijs-kap-elk-onderwerp-na-vijf-minuten-af-omdat-we-een-nieuw-filmpje-willen-instarten Nieuwkerk

Zodra het gaat om NRC, de Volkskrant, Boer zoekt vrouw, Apple-computers en voetbal, heeft men alle tijd. Maar dit terzijde. (snik)

kwuk duck schreef:Jaloers?

Jaloers op een schepseltje dat de schoonheid van 'Destino' niet kan zien? Als jullie zo doorgaan krijgt Ui straks een lachbui. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Volgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten