Mickey Mouse voor het eerst in een volledige bioscoopfilm?

Berichtdoor McDuck Menu » zo maart 27, 2011 12:54 am

Mickey Mouse voor het eerst in een volledige bioscoopfilm?
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=21236

Zag dit net op Facebook, via DonaldDuckNL. Ben benieuwd hoe ver dit komt.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » zo maart 27, 2011 2:11 am

Ik hoop wel dat het dan getekend wordt en niet alleen met computers! Maar ja, dat zal wel niet...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » zo maart 27, 2011 4:24 am

Dat gerucht heb ik ook opgevangen op www.dvdizzy.com/forum/ , ook wel bekend als 'Ultimate Disney', een prachtig Amerikaans forum waar men doorgaans in een zeer vroeg stadium al de laatste feitjes weet over nieuwe Disney-films. Maar goed, de films die al jaren waren aangekondigd, waarover ik ook voor het eerst las op dat forum, zijn nu blijkbaar weer gecancelled of voorlopig 'op de plank gelegd'. Insiders in de animatiewereld weten te vertellen dat Disney niet goed weet wat het wil en heel erg voorzichtig is met nieuwe projecten. Disney is in zwaar weer; animators die aan handgetekende projecten werkten weten niet waar ze aan toe zijn. Toptekenaar Glen Keane (Ariel in Little Mermaid, Beest in Beauty & the Beast, titelpersonage in Tarzan e.v.a.) overweegt zelfs over te stappen naar DreamWorks.

Projecten die al jaren in productie zijn bij Disney, maar die steeds om onduidelijke redenen voor onbepaalde tijd worden stilgelegd zijn (geweest):

- The Snow Queen; gebaseerd op het gelijknamige sprookje van Hans Christiaan Andersen. Handgetekend of computer-geanimeerd. Kwam stil te liggen nadat Princess and the Frog het financieel minder goed deed dan verwacht. Disney heeft op dit moment moeite met sprookjes. Men heeft het imago-probleem dat ze alleen prinsessen-films maken voor kleine meisjes; een imago dat men zelf heeft gecreeërd door bijv. de Disney Princess merchandise.

- Reboot Ralph; een computer-geanimeerde film over een robot-achtig figuurtje dat tot leven komt, een soort Pinokkio, maar voor zover ik weet komen hier geen blauwe feeën en vallende sterren bij kijken. Hier weet ik verder weinig van.

- Mort; gebaseerd op de (in de VS blijkbaar redelijk populaire) boekenserie 'Discworld'. Dit zou een project zijn van Ron Clements & John Musker (regisseurs van Little Mermaid, Aladdin, Hercules, Treasure Planet en Princess and the Frog) en zou weer handgeanimeerd worden. Eén van de centrale personages in Mort zou Magere Hein zijn, maar dan op een humorvolle manier, als een soort verveelde ambtenaar die slechts zijn werk doet en benieuwd is naar hoe het is een mens te zijn. Volgens recente geruchten gecancelled.

De eerstkomende film die zéker uitkomt, deze zomer, is Winnie the Pooh. De zoveelste sequel rondom deze beer, maar om deze supergoedkope productie wat extra cachet te geven wordt deze film uitgebracht als onderdeel van de 'Disney Classic' canon, als opvolger van Rapunzel. Dit zou een direct vervolg zijn op The Many Adventures of Winnie the Pooh (1977), de verzameling Pooh-shorts van Walt Disney uit de jaren '60. De direct-to-video delen en latere bioscoopfilms (Tigger Movie etc.) horen niet bij de 'Disney Classics'. Een uitgekookte marketing-truc van Disney om de die-hard fans binnenboord te houden en tegelijkertijd het grote publiek te trekken. Pooh is spelen of safe: klein budget, geen dure ontwikkelingsfase (personages en locaties zijn er al) en veel opbrengsten.

Die Mickey-film is ook een gerucht. Hoewel, als Burny Mattison het zegt... dat wil toch wel wat zeggen, hoor. Ikzelf hoop het eigenlijk niet. Ik ben het een beetje beu dat Disney zo op safe speelt, met prinsessen-films, Winnie de Poeh en nu weer Mickey. Maar ja, nieuwe wegen inslaan heeft ze in de afgelopen 10 jaar geen succes gebracht. Behalve Lilo & Stitch dan, maar die regisseur, Chris Sanders, is ook al vertrokken naar DreamWorks, waar hij How to train your dragon maakte, met veel succes.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo maart 27, 2011 1:12 pm

Jammer dat de animatie afdeling weer in zwaar weer zit. Het klinkt een beetje als midden jaren '80. Ik heb laatst de documentaire Waking Sleeping Beauty gezien, zo te zien is Disney dus toch weer ingedommeld.

Heeft Tangled/Rapunzel het dan toch slecht gedaan in de bioscopen?

Over Mickey:
Ik vind het wel een leuk idee, een full length bioscoop film over de echte Disney personages. Dat is misschien op safe spelen, maar dat waren de korte filmpjes dan ook in zekere zin. Ik vraag me af hoe Mickey's populariteit nu ligt. Misschien is het niet zo safe als je denkt?
Was 'Het Goud van Piraat Morgan' oorspronkelijk ook niet bedoeld als langere film, met Mickey en Goofy i.p.v. Kwik Kwek en Kwak?
Ik vind dat Mickey, Goofy en Donald veel te lang buiten de schijnwerpers hebben gestaan. Nu maar hopen dat het handgetekende animatie is, en geen 3D zoals dat soms op TV te zien is.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » zo maart 27, 2011 2:13 pm

Voor zover ik weet heeft Rapunzel (ik houd lekker de Nederlandse/Europese titel aan) het fantastisch gedaan in de bioscopen. Helaas had de film een torenhoog budget van, naar ik meen, zo'n $ 200 miljoen; ongekend voor een animatiefilm, helemaal als je kijkt naar het resultaat: vermakelijk, maar niet spectaculair. Daarom zal het moeilijker worden de kosten terug te verdienen én royaal winst te maken. Filmstudio's beschouwen doorgaan een film een succes als het minstens het dubbele opbrengst van wat het heeft gekost. Maar de populariteit van de film en positieve kritieken zouden Disney er wel eens toe kunnen verleiden 2D-animatie weer te schrappen en alleen verder te gaan met CGI.

Over dat 'op safe spelen': de shorts van de jaren '30, '40 en '50 waren bedoeld als voorfilmpjes in de bioscopen. Daar werd door Disney het grote geld niet mee binnengehaald. De 'Silly Symphonies' waren trouwens bij uitstek experimenteer-terrein voor de animators. Daarin konden ze nieuwe dingen uitproberen en hun kwaliteiten verfijnen voordat ze toegepast werden in de lange films. In die zin speelden deze shorts niet 'op safe'. Je hebt wel gelijk over 'Pirate's Gold', maar Disney was blijkbaar wijs genoeg dat project op de plank te leggen. Overigens heeft Disney wel vaker op safe gespeeld, hoor. Tijdens de oorlog bijvoorbeeld, met die lange tekenfilms die bestonden uit verschillende korte cartoons; die waren veel goedkoper en sneller te maken. En na de oorlog met Cinderella: het eerste sprookje sinds Snow White, de enige film van Disney die niet geflopt was.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » zo maart 27, 2011 4:02 pm

Rubberduck schreef:De 'Silly Symphonies' waren trouwens bij uitstek experimenteer-terrein voor de animators. Daarin konden ze nieuwe dingen uitproberen en hun kwaliteiten verfijnen voordat ze toegepast werden in de lange films. In die zin speelden deze shorts niet 'op safe'. Je hebt wel gelijk over 'Pirate's Gold', maar Disney was blijkbaar wijs genoeg dat project op de plank te leggen.

Hoezo, "wijs genoeg" om 'Morgan's Ghost' op de plank te leggen? (snik)
http://en.wikipedia.org/wiki/Morgan%27s_Ghost

Overigens heeft Disney wel vaker op safe gespeeld, hoor. Tijdens de oorlog bijvoorbeeld, met die lange tekenfilms die bestonden uit verschillende korte cartoons; die waren veel goedkoper en sneller te maken. En na de oorlog met Cinderella: het eerste sprookje sinds Snow White, de enige film van Disney die niet geflopt was.

Geflopt is een groot woord. (snik) In de periode tussen 'Snow White' (1937) en 'Cinderella' (1950) hadden een aantal lange Disney-tekenfilms wel degelijk succes, volgens Wikipedia. Hier wat citaten:

Pinocchio werd bij de originele uitgave in 1940 een groot succes in Amerika, en bracht daar 39 miljoen dollar op. Vanwege de Tweede Wereldoorlog kon Disney de film echter niet datzelfde jaar ook uitbrengen in Europa en Azië. Hierdoor kwam het grote succes van de film pas laat op gang.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pinokkio_(1940)

Bambi lost money at the box office for its first release, but recouped its considerable cost during the 1947 re-release.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Bambi

After its October 23 release, Dumbo proved to be a financial miracle compared to other Disney films. The simple film only cost $813,000 to produce, half the cost of Snow White, less than a third of the cost of Pinocchio, and certainly less than the expensive Fantasia. Dumbo eventually grossed $1.6 million during its original release; it and Snow White were the only two pre-1943 Disney features to turn a profit.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Dumbo

List of Disney theatrical animated features:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_animated_features
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo maart 27, 2011 6:57 pm

De films Pinocchio, Fantasia en Bambi maakten geen winst bij de eerste uitgave. Pas bij latere releases werden ze winstgevend. Dat komt vooral doordat ze zo gigantisch veel kostten om te maken. Waar de Nederlandse Wikipedia het vandaan haalt dat 'Pinokkio' een groot succes was in de VS is mij een raadsel. Bij de critici, ja, maar het publiek kwam lang niet zo massaal als voor 'Sneeuwwitje'. Deze drie films hebben de Disney Studio financieel bijna de das omgedaan. Als de overheid Disney niet had betaald om propagandafilms te maken, en als ze niet goedkope 'verzamel'-films hadden uitgebracht, waren ze kopje onder gegaan.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma maart 28, 2011 9:34 am

Da's me ook wat; Disney die een 'Discworld'-boek gaat verfilmen! Jammer dat het is stilgelegd.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Mickey Mouse voor het eerst in een volledige bioscoopfil

Berichtdoor lansiko » zo nov 17, 2013 12:56 pm

Het probleem met het maken van een Mickey Mouse film is dat in Mickey's wereld, zoals die tot nu toe is gecreëerd, grenzen zijn. Het verhaal moet binnen die grenzen zijn en dat lastig zijn voor het verhaal.

Mijn oplossing: een Mickey Mouse film in een fantasywereld! (Of iets dergelijks)
Da's een stuk makkelijker, want de karaktereigenschappen kunnen worden aangepast (niet in grote lijnen) en Mickey kan nieuwe vrienden maken. Ook kun je zonder de eerder genoemde grenzen een origineler en leuker verhaal maken.

Ik bedenk zelf altijd verhaaltjes (vooral van Mickey Mouse). Misschien kan ik er wat op McDrake zetten :P
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm

Re: Mickey Mouse voor het eerst in een volledige bioscoopfil

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo nov 17, 2013 10:19 pm

lansiko schreef:Het probleem met het maken van een Mickey Mouse film is dat in Mickey's wereld, zoals die tot nu toe is gecreëerd, grenzen zijn. Het verhaal moet binnen die grenzen zijn en dat lastig zijn voor het verhaal.

Mijn oplossing: een Mickey Mouse film in een fantasywereld! (Of iets dergelijks)
Da's een stuk makkelijker, want de karaktereigenschappen kunnen worden aangepast (niet in grote lijnen) en Mickey kan nieuwe vrienden maken. Ook kun je zonder de eerder genoemde grenzen een origineler en leuker verhaal maken.

Zoiets als in De Tovenaarsleerling? De Prins en de Bedelknaap? Of meer Kingdom Hearts? Dat waren allemaal succesvolle ideeen, dus dat kan nog best wel eens werken.

Het probleem met Mickey is niet alleen dat ze niets meer mee kunnen, maar dat ze er ook nog eens niets mee durven. Nu hebben ze een paar jaar geleden Epic Mickey uitgebracht, okee, redelijk succes, en laten ze het maar liggen. Volgens mij was er ook een Epic Mickey 2 in de planning, maar ik weet niet of die uiteindelijk is uitgebracht.
Het andere probleem is dat als je Mickey in het 'heden' wil zetten, zoals bijvoorbeeld in Runaway Brain, dat je dan een soort van Pixarachtig geschreven half-sitcom figuur krijgt. Dat is niet zo'n probleem normaal gesproken, maar ik denk niet dat dat de goede weg is voor Mickey Mouse. Dat haalt juist het Mickey Mouse-achtige weg.

Die Mickey Mouse-film lijkt mij uiteindelijk "Get a Horse!" te zijn geworden, het voorfilmpje wat voor Frozen zal gaan spelen als die volgende maand uitkomt. Of de serie Mickey Mouse tekenfilmpjes die sinds kort op Disney Channel komen. (Die lijken mij trouwens ook niet de ideale toekomst.)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Mickey Mouse voor het eerst in een volledige bioscoopfil

Berichtdoor Ui » ma nov 18, 2013 12:03 am

lansiko schreef:Mijn oplossing: een Mickey Mouse film in een fantasywereld! (Of iets dergelijks)
Da's een stuk makkelijker, want de karaktereigenschappen kunnen worden aangepast (niet in grote lijnen) en Mickey kan nieuwe vrienden maken. Ook kun je zonder de eerder genoemde grenzen een origineler en leuker verhaal maken.

Is dit niet reeds geprobeerd?

MIckey Mouse - Thru the MIrror (1936)
http://en.wikipedia.org/wiki/Thru_the_Mirror
Mickey Mouse - Runaway Brain (1995)
http://en.wikipedia.org/wiki/Runaway_Brain
Epic Mickey (2010)
http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_Mickey

lansiko schreef:Ik bedenk zelf altijd verhaaltjes (vooral van Mickey Mouse). Misschien kan ik er wat op McDrake zetten :P

Leuk!

Duckfan van Down Under schreef:Nu hebben ze een paar jaar geleden Epic Mickey uitgebracht, okee, redelijk succes, en laten ze het maar liggen. Volgens mij was er ook een Epic Mickey 2 in de planning, maar ik weet niet of die uiteindelijk is uitgebracht.

Epic Mickey 2: The Power of Two (2012)
http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_Mickey_2:_The_Power_of_Two

Duckfan van Down Under schreef:Het andere probleem is dat als je Mickey in het 'heden' wil zetten, zoals bijvoorbeeld in Runaway Brain, dat je dan een soort van Pixarachtig geschreven half-sitcom figuur krijgt. Dat is niet zo'n probleem normaal gesproken, maar ik denk niet dat dat de goede weg is voor Mickey Mouse. Dat haalt juist het Mickey Mouse-achtige weg.

Inderdaad. In hoeverre kan men Mickey Mouse veranderen zodat hij toch nog Mickey Mouse blijft?
En de volledige geklede politiehulp Mickey Mouse, waar een aantal consumenten op zijn uitgekeken, was dat ooit niet ook een variatie?

Duckfan van Down Under schreef:Die Mickey Mouse-film lijkt mij uiteindelijk "Get a Horse!" te zijn geworden, het voorfilmpje wat voor Frozen zal gaan spelen als die volgende maand uitkomt. Of de serie Mickey Mouse tekenfilmpjes die sinds kort op Disney Channel komen. (Die lijken mij trouwens ook niet de ideale toekomst.)

MIckey Mouse - Get a Horse!
http://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Horse!
Mickey Mouse (TV series)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mickey_Mouse_%282013_TV_series%29

Misschien heeft een personage een levensduur die eindig is? (snik)
Men kan toch geen nieuwe invalshoeken blijven bedenken?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Mickey Mouse voor het eerst in een volledige bioscoopfil

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 18, 2013 9:56 pm

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Het andere probleem is dat als je Mickey in het 'heden' wil zetten, zoals bijvoorbeeld in Runaway Brain, dat je dan een soort van Pixarachtig geschreven half-sitcom figuur krijgt. Dat is niet zo'n probleem normaal gesproken, maar ik denk niet dat dat de goede weg is voor Mickey Mouse. Dat haalt juist het Mickey Mouse-achtige weg.

Inderdaad. In hoeverre kan men Mickey Mouse veranderen zodat hij toch nog Mickey Mouse blijft?
En de volledige geklede politiehulp Mickey Mouse, waar een aantal consumenten op zijn uitgekeken, was dat ooit niet ook een variatie?

Misschien heeft een personage een levensduur die eindig is? (snik)
Men kan toch geen nieuwe invalshoeken blijven bedenken?

Waarom is dat nodig? Waarom moet je Mickey Mouse modern maken? Ik ben opgegroeid met de tekenfilmpjes uit de jaren 30 en 40, en het enige wat ik in die tijd zag was hoe leuk ze waren. Die tekenfilmpjes werken nu nog net zo goed als vroeger.

Ik denk dat het probleem breder ligt. Sinds eind jaren 80 is tv langzaamaan cynischer geworden, meer edgy is de Engelse term. Het idee erachter is om de situatie een beetje 'realistischer' te laten lijken dan in de idealistische tv van de jaren 50 en 60. Nu zijn de kinderprogramma's meegegaan in die trend. Vergelijk een programma als DuckTales met iets als Fish Hooks (is dat er nog op tegenwoordig?), en je ziet een wereld van verschil. Ook in de films zie je die trend. Zie het verhaal van de Disney renaissance; op een gegeven moment was het te braaf geworden en wilde het publiek iets nieuws. Na een paar jaar zijn ze beland bij Shrek-humor, die Disney dan uiteindelijk ook maar is gaan gebruiken. Vergelijk zoiets als Belle en het Beest of De Leeuwenkoning met Rapuzel/Tangled of Wreck-it-Ralph.

Maar is dat wel nodig bij kinderprogramma's? Kinderen, onaangetast door van alles, zijn/waren overwegend optimistisch en niet-cynisch normaal gesproken. Ik begrijp dat ze Shrek-humor leuker vinden, het is 'volwassener'. Maar is het niet jammer als dat optimisme al zo vroeg verloren gaat? Het hoeft niet, denk ik. Maar ja, het is nu eenmaal populair, dus dan vind ik het wel goed. Maar bij Mickey Mouse moet je de lijn trekken.

Ik ben een boek aan het lezen, Mickey Mouse: The Evolution, The Legend, The Phenomenon. Dit boek komt met het idee dat de jaren 30 versie de definitieve versie is van de muis. Sinds die tijd hebben ze hem aan proberen te passen en te verbeteren, maar dat lukte nooit helemaal. Het design in de Depressie was bijna perfect en er zat een passie in die Mouse die je later niet meer terug zag. Dit boek, en een ander, gaan ook in over de nostalgische revival van Mickey Mouse in de jaren 60 en 70. Op allerlei merchandise kwam die 'pie-eyed' (letterlijk taart-oog, die van voor 1940) Mickey terug. En dat was (opnieuw) een hit. Weer later hebben ze Mickey in allerlei richtingen proberen te duwen, maar het duurde nooit langer dan een paar jaar voor ze weer met iets anders kwamen. En al die tijd blijft pie-eyed Mickey op de achtergrond.

Ook ben ik heel erg beinvloed door de Floyd Gottfredson collectie die de Amerikaanse uitgeverij Fantagraphics uitbrengt. Niet alleen zijn de verhalen helemaal top, maar er is iets met die Mickey, iets speciaals, een soort van X-factor zeg maar. Ik ben in gaan zien hoe hij in die tijd zo'n grote hit kan zijn geweest. Dat zeg ik, die voor die tijd Mickey maar een saai, braaf figuurtje vond. En nu, nou ja kijk maar naar deze lap tekst. De collectie lijkt ook met het grotere publiek een treffer. Ik heb er weinig/geen slechte dingen over gehoord.
En in de tekenfilms wordt ook altijd gewezen naar de jaren 30 als het hoogtepunt. Ik kan geen specifiek voorbeeld geven, maar dat idee krijg ik wel.

En zo kom ik weer bij mijn eerste punt terug: die filmpjes waren leuk, en zijn nog steeds leuk. Ook de langere tekenfilms van vroeger zijn nog steeds populair met de kleintjes. Het optimisme zit er nog steeds in, dus je hoeft Mickey Mouse niet aan te passen aan de moderne tijd. De originele Mickey was de beste Mickey, en ze hadden hem niet moeten veranderen. Hij moest braver, om met de tijd mee te gaan. De oude Mickey is eigenlijk moderner dan zijn jaren 50 afstammeling. Maar zijn de brave kindertjes niet uit de mode geraakt sinds Bart Simpson?

Alleen een iets serieuzere en snellere manier van vertellen dan vroeger raad ik wel aan, want als je iets ouder bent gaat Belle en het Beest toch makkelijker door de maag dan Vrij en Vrolijk uit 1947.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Mickey Mouse voor het eerst in een volledige bioscoopfil

Berichtdoor lansiko » ma nov 25, 2013 8:43 pm

Duckfan van Down Under schreef: Zoiets als in De Tovenaarsleerling? De Prins en de Bedelknaap? Of meer Kingdom Hearts? Dat waren allemaal succesvolle ideeen, dus dat kan nog best wel eens werken.


Ja inderdaad, ik zit zelf een beetje met een uitgebreider verhaal van De Tovenaarsleerling in mijn hoofd. Grappig dat je het zegt! Anders dan in bv. De Prins en de Bedelknaap en De drie musketiers is het mijn idee om eens een keertje de Zwarte Schim als 'hoofdvijand' te gebruiken.

Ik las trouwens een paar dagen geleden strips uit de serie On the road (zie http://coa.inducks.org/subseries.php?c=On+The+Road) waarin wordt teruggeblikt op Mickey's en Donalds jonge jaren. In die tijd beleefden ze samen wilde avonturen en waren op zoek naar het fortuin. Donald kwam altijd met 'goeie' ideeën, zoals lopen schreeuwen in een gebied met lawinegevaar en een circustent laten instorten, maar gaf het liefst Mickey de schuld van alle ellende. Mickey probeerde een beetje de onbetwiste leider te blijven van het duo, maar zelf had hij ook niet altijd de beste ideeën. Ook al maakten Mickey en Donald vaak ruzie, ze konden niet zonder elkaar en waren toch maatjes voor het leven.
Ik denk zelf dat dit ook een leuk idee is voor een film, wat jullie?
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm


Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron