Mooie verzameling aanleggen

Berichtdoor Ui » zo mei 01, 2011 6:09 pm

Is de Nederlandse versie van 'Robin Hood' nog niet genoemd? Schande! (huil huil)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robin_Hood_(Disneyfilm)

Of is deze film te moeilijk voor de jongste kinderen?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 01, 2011 6:14 pm

Rubberduck schreef:
DordrechtDuck schreef:Maar nu wil ik alleen nog weten of deze classics in een mooie box verkrijgbaar zijn, of dat bepaalde uitgaven meer bevatten zoals extra's e.d. Zodat ik een mooi begin heb, en niet een bij elkaar geraapt zooitje.

Tja... dat ligt er wederom een beetje aan: heb je BluRay of DVD? De meeste Disney-Classics zijn al eens heruitgegeven in wat luxere verpakkingen met veel extra's en liggen nu al een aantal jaren in 'de kluis'. Die komen wel weer opnieuw uit op DVD en BluRay, maar de ervaring leert dat er dan aardig geschrapt wordt in de extra's voor de DVD. Dit om de consument naar BluRay te lokken, waar die extra's dan weer wel op staan. Een mooi voorbeeld daarvan is Bambi, die pas opnieuw is uitgekomen. Dat was voorheen een 2-disc DVD (die heb ik zelf in mijn bezit). Nu dat de film ook op BluRay uitkomt, is de DVD gereduceerd tot één schijfje met minder extra's.

Op die regel bestaan dan ook weer uitzonderingen, zoals Belle en het Beest: pas opnieuw uitgekomen op BluRay, maar óók op een 2-disc DVD. Ik zou je aanraden deze DVD te kopen. Hij bevat drie versies van de film: de originele bioscoopversie; de extra lange versie met een extra lied; en de onafgemaakte versie waarvan een deel alleen in potloodanimatie en schetsen te zien is. Daarnaast nog veel 'Making of'. Maar dat soort dingen zijn meer geschikt voor de animatienerds (zoals ik).

Overigens bevatten alle DVD's van Disney wel een paar extraatjes, maar alleen de 15 titels uit mijn vorige bericht krijgen/kregen echt veel substantiële extra's. Voor de overige films beperken de extraatjes zich vaak tot spelletjes, bonus cartoons, en videoclips (of sing-along songs); die zijn dan wel weer heel geschikt voor kleine kinderen. De meeste films komen in een fraai kartonnen hoesje, maar of die nou zo kind-bestendig zijn? ;)

Een box met alle Disney-classics is er helaas niet. Dan zou Disney alle films in één keer op de markt beschikbaar moeten hebben en dat doen ze niet.

Verder ben ik het met de keuzes van Prank redelijk eens, vooral met Dumbo, die nog op dvd verkrijgbaar is en daarvoor een zeer mooie restauratie heeft gekregen (de film is alweer uit 1941). Ziet er nog uit alsof-ie gisteren gemaakt is.

Dus ik moet uitkijken naar 2 disc uitvoeringen. Weet iemand of er een overzicht is welke allemaal 2 disc uitvoeringen hebben?

Ik ga voor de dvd want heb geen blu-ray.

Bedankt voor je uitvoerige reacties, top!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 01, 2011 7:23 pm

DordrechtDuck schreef:Dus ik moet uitkijken naar 2 disc uitvoeringen. Weet iemand of er een overzicht is welke allemaal 2 disc uitvoeringen hebben?

Ik ga voor de dvd want heb geen blu-ray.

Bedankt voor je uitvoerige reacties, top!

2-disc uitvoeringen hebben de meeste extra's, maar zoals ik al zei, zijn de meeste hiervan gericht op de oudere filmliefhebber. Vroeger was het zo dat van bepaalde films een 1-disc en een 2-disc versie uitkwam, zodat je kunt kiezen. Nu is dat allang niet meer zo. Hier is een lijst met besprekingen van alle 50 Disney-klassiekers op dvd/blu-ray:
http://www.dvdizzy.com/disneyanimatedclassics.html

Hierin worden per dvd ook de extra features besproken. Meestal komen de Amerikaanse en Nederlandse versies overeen. Er zijn een paar uitzonderingen (bijv. Alice in Wonderland en Pocahontas, die hebben bij ons 1 disc en in Amerika 2), maar over het algemeen geeft deze lijst een goede indruk.

Ui schreef:Is de Nederlandse versie van 'Robin Hood' nog niet genoemd? Schande! (huil huil)

Of is deze film te moeilijk voor de jongste kinderen?

Volgens mij maakt juist de simpele structuur van de film 'm uitermate geschikt voor de kleinsten.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 01, 2011 7:30 pm

Als je niet zoveel affiniteit hebt met de Disney-films, kun je natuurlijk altijd eens op YouTube kijken. Daar staan de liedjes en muzikale scenes vaak wel op. Dan krijg je een beetje een idee van de films.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo mei 01, 2011 7:55 pm

Mijn kleine nichtje vond 'Dombo' echt helemaal geweldig.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 01, 2011 11:07 pm

Mijn broer en zus en ik zaten altijd aan de buis gekluisterd als mijn ouders Dombo opzetten. Robin Hood was mijn favoriet vroeger, vooral vanwege Graaf Slis. Ook Peter Pan vond ik geweldig, en Alice in Wonderland.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duck » zo mei 08, 2011 8:16 pm

ik heb ze niet maar als je er zelf ook naar wil kijken en je een donald duck fan bent (grote kans op dit forum)dan is die film van 75 jaar donald duck denk ik leuk(wil ik ,lijkt me leuk)en ik heb ook eens iets gezien van een dvd die "iedereen houd van donald"(of zoiets) heet Is ook leuk (zijn wel vooral die kortere oude filmpjes maar die vind ik zelf altijd heel leuk!
mijn broertje doet ook altijd trouwens Cars platdraaien!;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 08, 2011 8:51 pm

Duck schreef:ik heb ze niet maar als je er zelf ook naar wil kijken en je een donald duck fan bent (grote kans op dit forum)dan is die film van 75 jaar donald duck denk ik leuk(wil ik ,lijkt me leuk)en ik heb ook eens iets gezien van een dvd die "iedereen houd van donald"(of zoiets) heet Is ook leuk (zijn wel vooral die kortere oude filmpjes maar die vind ik zelf altijd heel leuk!
mijn broertje doet ook altijd trouwens Cars platdraaien!;)

Die kortere filmpjes kijk ik weleens (met de kleine) op youtube. Ook de silly symphonies. Hij is dan helemaal in trance, geweldig mooi.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duck » zo mei 08, 2011 9:03 pm

DordrechtDuck schreef:
Duck schreef:ik heb ze niet maar als je er zelf ook naar wil kijken en je een donald duck fan bent (grote kans op dit forum)dan is die film van 75 jaar donald duck denk ik leuk(wil ik ,lijkt me leuk)en ik heb ook eens iets gezien van een dvd die "iedereen houd van donald"(of zoiets) heet Is ook leuk (zijn wel vooral die kortere oude filmpjes maar die vind ik zelf altijd heel leuk!
mijn broertje doet ook altijd trouwens Cars platdraaien!;)

Die kortere filmpjes kijk ik weleens (met de kleine) op youtube. Ook de silly symphonies. Hij is dan helemaal in trance, geweldig mooi.

ja! ik kijk ze ook wel eens op youtube !Daarom wil ik die DVD;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo mei 08, 2011 11:39 pm

Tsja, willen hé. Ik zou ook nog zoveel willen dat als ik voor mijn gevoel compleet ben en alleen nog maar hoef ''bij te houden'' waarschijnlijk oud en grijs ben (als ik dat uberhaupt haal)
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor michel2506 » do mei 12, 2011 5:09 pm

Een tip voor de aanschaf van uitgaven die op blu-ray en dvd verschijnen.

Vaak zit bij de blu-ray versie de film nogmaals op dvd. Je kan dus ervoor kiezen om nu alvast de blu-ray te kopen, en je kan de film dan ook gewoon op je bestaande dvd speler bekijken.

Als je dan ooit besluit om een blu-ray speler aan te schaffen, wanneer je dvd speler bijvoorbeeld aan vervanging toe is, heb je de films al op blu-ray in de kast staan en kan je dan genieten van de sterk verbeterde beeld en geluidskwaliteit die blu-ray kan bieden.

Ik raad filmliefhebbers sowieso aan een blu-ray speler in huis te halen, deze zijn niet zo heel duur meer en zeker in combinatie met een lcd of plasma tv (die 99% al minstens hd-ready zijn) geeft het heel veel kijkplezier.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do mei 12, 2011 5:11 pm

Maar zijn de Blu Rays op zich niet veel duurder? Het is wel een investering in de toekomst, daar geef ik je gelijk in.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DordrechtDuck » do mei 12, 2011 5:11 pm

michel2506 schreef:Een tip voor de aanschaf van uitgaven die op blu-ray en dvd verschijnen.

Vaak zit bij de blu-ray versie de film nogmaals op dvd. Je kan dus ervoor kiezen om nu alvast de blu-ray te kopen, en je kan de film dan ook gewoon op je bestaande dvd speler bekijken.

Als je dan ooit besluit om een blu-ray speler aan te schaffen, wanneer je dvd speler bijvoorbeeld aan vervanging toe is, heb je de films al op blu-ray in de kast staan en kan je dan genieten van de sterk verbeterde beeld en geluidskwaliteit die blu-ray kan bieden.

Ik raad filmliefhebbers sowieso aan een blu-ray speler in huis te halen, deze zijn niet zo heel duur meer en zeker in combinatie met een lcd of plasma tv (die 99% al minstens hd-ready zijn) geeft het heel veel kijkplezier.

En als je geen LCD LED of plasma hebt?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor michel2506 » do mei 12, 2011 5:16 pm

DordrechtDuck schreef:
michel2506 schreef:Een tip voor de aanschaf van uitgaven die op blu-ray en dvd verschijnen.

Vaak zit bij de blu-ray versie de film nogmaals op dvd. Je kan dus ervoor kiezen om nu alvast de blu-ray te kopen, en je kan de film dan ook gewoon op je bestaande dvd speler bekijken.

Als je dan ooit besluit om een blu-ray speler aan te schaffen, wanneer je dvd speler bijvoorbeeld aan vervanging toe is, heb je de films al op blu-ray in de kast staan en kan je dan genieten van de sterk verbeterde beeld en geluidskwaliteit die blu-ray kan bieden.

Ik raad filmliefhebbers sowieso aan een blu-ray speler in huis te halen, deze zijn niet zo heel duur meer en zeker in combinatie met een lcd of plasma tv (die 99% al minstens hd-ready zijn) geeft het heel veel kijkplezier.

En als je geen LCD LED of plasma hebt?

Dan schiet je er niet veel mee op, en zal dvd ook zeker ruim voldoen (op een lcd/led/plasma tv hoeft een dvd ook niet direct slecht te zijn trouwens).

Maar een eventuele nieuwe tv zal waarschijnlijk wel een hdtv zijn aangezien ouderwetse beeldbuis tv's niet meer zijn te krijgen en dan profiteer je er wel weer van.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor michel2506 » do mei 12, 2011 5:21 pm

McDuck Menu schreef:Maar zijn de Blu Rays op zich niet veel duurder? Het is wel een investering in de toekomst, daar geef ik je gelijk in.

Wat is veel duurder?

Het is natuurlijk altijd een afweging hoeveel je eraan uit wilt geven. De dvd versie van belle en het beest is bij bol.com 20 euro en de blu-ray versie (ook met extra dvd) 25 euro.

Die 5 euro extra zou ik er persoonlijk voor over hebben.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten