De kikkerprinses / The Frog Princess

Berichtdoor Rockerduck » za aug 02, 2008 2:28 am

Henrieke schreef:Ik ben niet zo'n fan van de animatiestijl die ze gebruikt hebben, maar in ieder geval ben ik erg blij dat er weer 2D animatie gemaakt wordt.

Het doet mij een beetje denken aan de midden jaren '90, met Aladdin en later Mulan.

Henrieke schreef:Ik hoop trouwens ook dat ik binnenkort toch eindelijk eens een keer die nieuwe Goofy-short te zien krijg.

Komt die als voorfilm bij The Princess and the Frog?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » vr aug 08, 2008 10:48 pm

Rockerduck schreef:
Henrieke schreef:Ik hoop trouwens ook dat ik binnenkort toch eindelijk eens een keer die nieuwe Goofy-short te zien krijg.

Komt die als voorfilm bij The Princess and the Frog?

Nee, deze zat al als voorvertoning bij National Treasures 2. In Nederland is ie echter nooit te zien geweest.

In Aladdin vind ik de bijfiguren zoals Abu en Radjah niks. (qua karakterontwerp) Hetzelfde geldt hier voor die kikker, van wat ik nu kan zien. Dat wil niet zeggen dat ik gelijk de hele film niets vind, natuurlijk, ik ga er ook zeker naar kijken als ie uitkomt. Mulan heb ik trouwens nooit gezien dus daar kan ik niet zo veel over zeggen.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » za aug 09, 2008 2:16 am

Henrieke schreef:Mulan heb ik trouwens nooit gezien dus daar kan ik niet zo veel over zeggen.

Meteen bestellen dan! Topfilm!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » zo feb 15, 2009 1:53 pm

Tijdens mijn vakantie heb ik een aantal dagen gelogeerd bij een 'imagineer'. 's Avonds/'s nachts werkte hij aan inbetweening voor The Princess and the Frog. (jawel, als je voor Disney werkt werk je overdag en 's nachts, en slaap je in je vakantie) De 'keyframes' en ruwe animatie die ik heb gezien waren getekend door niemand minder dan Eric Goldberg. Het zag er erg veelbelovend uit! (maar ik verwacht ook niets anders van Eric Goldberg ;)) Ook heb ik alvast wat van de modelsheets kunnen zien, ik moet zeggen dat de figuren er erg gedetailleerd en moeilijk te animeren uitzien. Ik hoop dat alle tekenaars het er goed vanaf brengen.
Over het verhaal mocht ik niet al te veel weten, en uiteraard mag ik al helemaal niets op internet zetten. Maar of je de film nou leuk gaat vinden of niet; ga hem in de bioscoop bekijken! Als deze film een succes wordt kun je er van uit gaan dat de andere studios ook weer 2D-animatie gaan maken. Wordt het geen succes, dan zou dit wel eens de laatste geweest kunnen zijn.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » di feb 17, 2009 2:05 am

Een heel fijne pagina voor iedereen die meer wil weten over de tien toptekenaars die aan de film hebben meegewerkt:
http://www.laughingplace.com/News-ID512290.asp

UltimateDisney heeft een forumtopic over deze film van wel 47 pagina's, met o.a. veel mooie shots en concept art:
http://www.ultimatedisney.com/forum/vie ... &start=800
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » zo mei 10, 2009 11:25 am

Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 11, 2009 9:04 pm

Henrieke schreef:http://www.youtube.com/watch?v=h6DmEgtibOg

Mooie trailer, maar die inleiding met de jaren '90 films is wel heerl erg afgezaagd; dat hebben ze al 100 keer gedaan. En daarbij, het zijn altijd dezelfde die ze uitkiezen. Afgezien daarvan: ziet er allemaal geweldig uit. Ik heb er zin an! (Alleen hoop ik dat de rest van de film niet zoveel van die overdreven flauwe humor heeft als in dit korte stukje.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 12, 2009 2:52 pm

Ik houd van flauwe humor! :D
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 12, 2009 2:55 pm

Elco8183 schreef:Is "Maddy" ook niet veranderd vanwege alle heisa rond Madelyn McCann?

Ik vraag me af, als ze dat gedaan hebben, waarom ze het niet veranderd hebben bij Zack en Cody?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » za dec 12, 2009 6:00 pm

Inmiddels is de film in Los Angeles en New York al in première gegaan. De rest van de VS volgt, geloof ik, aankomende week. De meeste recensies zijn lovend. Afwachten wat het publiek ervan vindt. In Amerika is op de tv een Disney-special uitgezonden met veel clips uit de film. Als je benieuwd bent, moet je er maar eens naar kijken. Hoewel het een hoog onbekende-sterretjes-prijzen-Disney gehalte heeft, doet ook bijv. Dick van Dyke mee:

Dreams come true: A Disney Celebration
http://www.youtube.com/watch?v=8XHhagNu_Bo

Disney's marketingstrategie is er duidelijk op gericht zoveel mogelijk de grappige momenten te laten zien om zo de jongere kinderen de bioscoop binnen te krijgen. Volgens mensen die de film al hebben gezien doet dit de film geen recht.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » za dec 12, 2009 7:04 pm

Op zich vrij bizar dat er op een Disney-forum als McDrake zo weinig wordt gesproken over Disney's nieuwste films.

Wat meer beelden:

Afbeelding+Afbeelding

Afbeelding+Afbeelding

Afbeelding+Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding+Afbeelding
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do dec 17, 2009 1:45 am

Het ziet er wel uit als een echte 'classic', dus in dat opzicht lijkt het me wel een mooie film te worden. Probleem is dat er hier in Nederland voor zover ik weet niet of nauwelijks reclame voor wordt gemaakt. Hij komt hier ook pas 3 februari uit, terwijl hij in Amerika al draait (toch?). Ik hoop maar dat Disney hiermee doorgaat, mits ze sterke verhalen hebben. Ik ben bang dat als deze niet goed draait, ze de stekker weer uit de tekenfilmafdeling trekken.. en dat zou zonde zijn.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » do dec 17, 2009 9:43 am

Ik denk dat velen op dit forum toch met name op de Donald Duck strips gericht zijn. De topics over de tekenfilms moedig ik dan ook van harte aan; interessant om ook daarvan op de hoogte te blijven!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » do dec 17, 2009 9:41 pm

McDuck Menu schreef:Het ziet er wel uit als een echte 'classic', dus in dat opzicht lijkt het me wel een mooie film te worden. Probleem is dat er hier in Nederland voor zover ik weet niet of nauwelijks reclame voor wordt gemaakt.

In de jaren '90 was er veel aandacht voor nieuw Disney-films in Donald Duck Weekblad. Zelfs al een jaar of langer voordat zo'n film überhaupt in de bioscoop kwam, werd er al over geschreven. Dat voerde de spanning en nieuwsgierigheid lekker op. Tegenwoordig worden Disney-films zo goed als doodgezwegen in het Vrolijk Weekblad. Een 'Disney'-gevoel krijg ik er niet meer van.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ei » vr dec 18, 2009 5:47 pm

Rubberduck schreef:In Amerika is op de tv een Disney-special uitgezonden met veel clips uit de film. Als je benieuwd bent, moet je er maar eens naar kijken. Hoewel het een hoog onbekende-sterretjes-prijzen-Disney gehalte heeft, doet ook bijv. Dick van Dyke mee:

Dreams come true: A Disney Celebration
http://www.youtube.com/watch?v=8XHhagNu_Bo

Niet om door te komen! Moet dit de nieuwe tekenfilm promoten? Het is de zoveelste oubollige, truttige documentaire die Disney neerzet als grootmoeder's sprookjesbos. Hallo, het is 2009!
Is er ook een documentaire die alléén over 'The Frog Princess' gaat?

Rubberduck schreef:In de jaren '90 was er veel aandacht voor nieuw Disney-films in Donald Duck Weekblad. Zelfs al een jaar of langer voordat zo'n film überhaupt in de bioscoop kwam, werd er al over geschreven. Dat voerde de spanning en nieuwsgierigheid lekker op. Tegenwoordig worden Disney-films zo goed als doodgezwegen in het Vrolijk Weekblad. Een 'Disney'-gevoel krijg ik er niet meer van.

Helemaal mee eens.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron