De kikkerprinses / The Frog Princess

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 06, 2011 7:55 pm

Ik had 'm bijna van de bieb geleend, maar ben op het laatste moment toch voor Tarzan gegaan. Hoera voor Brian Blessed (Clayton)! Mijn moeder was niet zo'n fan deze film, aangezien het eruit ziet als een echte prinsessenfilm. Heb ik haar moeten uitleggen dat het een misleidende titel is: het had eigenlijk De Kikker en de Kikker (De Frog and the Frog) moeten heten, aangezien dat het grootste gedeelte van de film is.
Verder heb ik pas van de Disney-classics voor het eerst Belle en het Beest gezien. Het is gewoon schande dat ze films als Aladdin, De Kleine Zeemeermin (wel de 2 vervolgen!), Pocahontas, De Leeuwenkoning enzovoort niet bij de bieb verhuren.
Dit is het assortiment van wat ik me kan herinneren, welke moet ik als volgende kiezen, Rubberduck?
-Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen
-Pinokkio (deja vu)
-Dumbo
-Bambi
-Vrij en Vrolijk
-Peter Pan
-Lady en de Vagebond (daje vu)
-Doornroosje
-101 Dalmatians (deja vu)
-Mary Poppins (deja vu)
-Jungleboek
-Peter en de Draak (deja vu in het Duits)
-De Reddertjes
-Frank en Frey
-Taran en de Toverketel
-De Speurneuzen (deja vu)
-De Reddertjes in Kangoeroeland
-Olivier en Co
-Belle en het Beest (deja vu)
-Hercules (deja vu)
-Tarzan (deja vu)
-Lilo en Stitch (deja vu)
-Paniek op de Prairie
-De Prinses en de Kikker

En een hele hoop vervolgen, zoals Kleine Zeermeermin 2 en 3, Jungleboek 2, Aladdin 2 en 3, enz.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 07, 2011 4:07 am

Tarzan is een superfilm, vind je niet? Het heeft een paar zwakke animaties (een paar scenes waar ik het oerwoud ofwel van plastic ofwel een computerspelletje vond lijken), maar over het algemeen vond ik de 'deep canvas' computertechnieken (waardoor Tarzan realistisch over de bomen surft en je die prachtige licht-effecten krijgt) goed gelukt. De muziek van Phil Collins vind ik prachtig. Je hebt toch hopelijk wel de Engelstalige versie bekeken?

Leuk dat je Beauty and the Beast hebt gezien. Wat vond je ervan? Toen ik jouw leeftijd had, had ik de meeste Disney-tekenfilms wel gezien. Een aardige oom had die voor mij en m'n zusje gekopieerd. Zeg je moeder maar dat er niks mis is met prinsessen-films; Walt Disney maakte die voor jong en oud.

Als ik jou was, zou ik die vervolgdelen mijden als de pest. Ze zijn niet geschreven, geanimeerd en geregisseerd door de mensen die de originele films hebben gemaakt. Het zijn producties die zijn uitbesteed aan Japanse tekenfilmsfabrieken, waar de animatie ondermaats is. De verhaaltjes richten zich vaak op kleine kinderen en zijn te slap om over naar huis te schrijven.

Uit je lijst zou ik uiteraard alle titels kiezen, maar Snow White en Pinocchio zijn toch wel de absolute meesterwerken. Misschien een beetje gedateerd voor het publiek van vandaag de dag, maar mooiere films heeft Disney zelf nooit meer gemaakt. De animatie en special effects zijn verbluffend, zeker als je in gedachten houdt hoe lang geleden ze gemaakt zijn. Ze hebben onvergetelijke personages, zoals Japie Krekel en de Zeven Dwergen en ze zijn spannend en aangrijpend op een bijna griezelige manier (maar dat kun je alleen zelf beoordelen als je ziet hoe donker en wreed Pinokkio's wereld in de film is). De moeite waard, dus.

Verder heb ik een zwak voor The Rescuers ('De reddertjes' ). De animatie is heel erg sober; het is goed te zien dat dit een low-budget film was, maar die sluit juist daardoor zo goed aan bij het verhaal. De wereld van de reddertjes is ook nogal somber en verdrietig, want ze moeten een weesmeisje zien te redden van Madam Medusa, een van de beste Disney-schurken, en belanden daardoor in een duister en drassig moeras. Hoewel de film veel humor bevat, zit het echte hart van de film toch in dit kleine meisje, dat gelooft dat niemand haar ooit leuk genoeg vindt om te adopteren. Met deze film laat Disney zien dat het niet draait om dure middelen of special effects, maar een goed verhaal.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » do apr 07, 2011 12:24 pm

Lady en de Vagebond is ook ontzettend leuk. Ik zou daarvoor kiezen. Of Taran en de Toverketel.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » do apr 07, 2011 1:18 pm

Hier over graag verder in het topic Mooiste Disney Classic:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=22
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » do apr 07, 2011 1:34 pm

Waarom gaan jullie ineens zo ontzettend off-topic? Nu moet de arme, lieve admin weer naar het juiste topic verwijzen, berichten gaan kopiëren, vervolgens nog een paar keer aanzien hoe mensen toch in het verkeerde topic blijven doorgaan. (huil huil) (snotter) (snik) (huil huil)
Eigenlijk zou een beheerder zulke schaamteloze off-topic berichten gewoon moeten deleten. Weg ermee. Zonde van het typewerk, maar anders leert men het nooit. Het topic gaat over 'De kikkerprinses' en men gaat het doodleuk over andere films hebben! (snotter) (huil huil) (snik) (huil huil) (snotter)
Nee, Ui hoeft geen uitleg.

Rubberduck schreef:Hier over graag verder in het topic Mooiste Disney Classic:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=22

Beter laat dan nooit. (snotter) Bedankt voor de hulpvaardigheid. Dit troost Ui enigszins. (snik)

Rubberduck schreef:['De kikkerprinses'] Ook mooi is hoe één liedje van Tiana zich opeens in een heel andere tekenstijl afspeelt, die scène is me het meest bijgebleven.

Hoe heet dit lied?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 07, 2011 2:47 pm

Nou, nou, Ui, ik heb toch op tijd verwezen naar een ander topic en ik heb zélf de berichten gekopieërd. Niet meer huilen, dus.

Ui schreef:
Rubberduck schreef:['De kikkerprinses'] Ook mooi is hoe één liedje van Tiana zich opeens in een heel andere tekenstijl afspeelt, die scène is me het meest bijgebleven.

Hoe heet dit lied?

Almost there
http://www.youtube.com/watch?v=woP1GRsvfjg
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten